11 March 2017, 03:23 | #1361 | ||||
Asprirant lid
|
Citaat:
Je vijanden liefhebben kan pas wanneer de projecterende mens die meent vijanden te zien zijn eigen egomechanismen onderzocht heeft. Citaat:
Er is dus niets aan de hand buiten een tijdelijk intermezzo van enkele verontwaardigde leden die een ander clowns-pak aan't kiezen zijn om terug in te verschijnen. Citaat:
Citaat:
Als 'volwassene' ga je dan vanuit onwetendheid, onbewustheid, ego-relatie na ego-relatie aan waarin het, doorgaans wederzijdse, spel van projectie zich steeds opnieuw herhaalt. Dat soort ego-relaties zijn echter nodig om je van allerlei oude ego-mechanismen bewust te worden. Gebruik dit forum daarvoor en bezin je op je ego-mechanismen (doe gedegen zelfonderzoek). Genoeg virtuele 'vijanden' hier. Wijziging aangebracht door katerie op 11 March 2017 om 03:52. |
||||
11 March 2017, 06:49 | #1362 | |||
Asprirant lid
|
Citaat:
Heb het gevonden, en in datzelfde topic kwam ik een commentaar van Renoir naar jou gericht tegen. Zie citaat topic van november 2015: Citaat:
je voert een persoonlijke strijd om gerechtigdheid. Deze keer zijn het NN en Sterre, de paar vrouwen op leeftijd die (tijdelijk) hun zegje niet meer op het forum komen doen omdat ik ze beledigd heb volgens jou. 'k heb is effe gegoogled op 'sympathie voor underdogs' en kwam op een site uit waar ik dit las: "We houden van stunts, zelfs als de stuntman zelf niet per se onze sympathie heeft. Bijvoorbeeld: als ik op televisie een helikopter en politiewagens een rennende man zie achtervolgen, gaat mijn sympathie vaak uit naar de crimineel. Waarom? Omdat ik hoop op een stunt die bewijst dat het onmogelijke mogelijk is." bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/05/09...614402-a503239 in 't engels gegoogled vond ik dit: "Researchers propose that those who are viewed as disadvantaged arouse people?s sense of fairness and justice ? important principles to most people." https://psychcentral.com/news/2007/1...rdog/1699.html Nou googlede ik ook is op Byron Katie - underdog. Kwam niet specifieks tegen in de vorm van uitleg door haar, maar zag dit: "The world is nothing but my perception of it. I see only through myself. I hear only through the filter of my story." ? Byron Katie https://simplereminders.com/20150201153427.html Wat me leid tot een voorzichtige conclusie dat jij zo vecht voor rechtvaardigheid omdat je je eigen jeugd / leven, je levens-verhaal dus, als onrechtvaardig ervaart. Wat me hier doet aan denken: Citaat:
Van een astroloog heb ik daar ooit de volgende duiding over mij van gekregen: "Hij moet leren het verleden te zien voor wat het is: niet meer dan een herinnering, en niet werkelijker dan een foto in zijn geest waarbij hij nu de vrije keuze heeft om er aan vast te blijven houden vanwege de ellende ervan of er van af te zien opdat hij een productieve nieuwe wereld kan binnenstappen". |
|||
11 March 2017, 10:00 | #1363 |
Vicaris
|
Man and woman
All physical manifestations can only happen between polarities.
11 March 2017, 10:57 | #1364 | ||
Kasuaris
|
Citaat:
Citaat:
In plaats van mij te adviseren, kan jij ook belangstellend, vragen stellen, en aan mij vragen waarom ik op het forum schrijf. Volgens mij is het bij jou, met aandacht naar de ander luisteren onontwikkeld. Je leest, vormt een mening, maar oprechte belangstelling naar de ander ontbreekt het je. Je ga nu Renoir na doen, met gedegen zelfonderzoek te promoten. Saai... Je wilt 'niemand' worden, maar je wordt een kopie van Renoir en Ben. Doe het niet.. Stap af van die saaie rol. Wees creatief joh.. |
||
11 March 2017, 11:07 | #1365 |
Kasuaris
|
Yo Katertje,
Ik vind het interessant om met jou verder in gesprek te gaan, op een gelijkwaardige manier, en tot nu toe heb ik jou ook zo ervaren. Je laatste ' look' begint te veel op Renoir te ( ge)lijken. Als jij in de rol van Renoir en Ben kruipt vind ik dat saai. Ik negeer jou als persoon niet, als ik op sommigen vragen niet antwoord, maar ik heb er niets mee met Renoir en Ben. |
11 March 2017, 11:18 | #1366 |
Kasuaris
|
Wij waren de laatste tijd op dezelfde golflengte. Dat gaf uiteraard een gevoel van gelijkgestemdheid.
Het is zo onstaan omdat jij blijk gaf van waardering, voor mijn brutaliteit, en dwaas zijn tegen Renoir. Ik waardeerde ook je brutaliteit, en weigering aan conformiteit.. Nu waardeer jij de brutaliteit van Ben, die Renoir vertegenwoordigt, en die overtreft mij. Vervolgens ga jij een stapje verder, en betrek jij privé gegevens van forumleden. Nu ben jij de brutaalste van het forum. Gefeliciteerd! Je hebt gewonnen! en en en... en de prijs gaat naar Katerie... hij krijgt een aai over zijn bol van Renoir... Wijziging aangebracht door Mihaela op 11 March 2017 om 11:51. |
11 March 2017, 14:01 | #1367 |
Asprirant lid
|
H?,h?, ... dankbaarheid, waar wellicht geen van ieder op aan het wachten is, wordt toch gedeeld. Het werkt. Er is interesse ...
Als je op een vliegveld in den vreemde aan het wachten bent, en iemand zegt: "h?,h?", dan weet je dat het Nederlanders zijn. Er zijn dus groepskenmerken. Zoals je maagcellen, levercellen en niercellen hebt, in een som meer dan delen. Het zou zomaar kunnen zijn dat niet zozeer Ben, Renoir, B. Katie gepresenteerd dan wel geïdentificeerd worden, maar dat er een ander groter groepskenmerk onbewust werkzaam is. Vraag die speelt, heeft verandering richting? Naar de toekomst of naar het verleden, of allebei. Vanuit het verwerkte, is te stellen naar het onverwerkte. Tijd is tenslotte illusie. Interessant is uit te zoeken welk deel van het geheel er verwerkelijkt wordt, door samenwerkende(Miha+Kat) verwerkende gebeurtenissen(beschadigde jeugd) niet meer in het nu. Er is geen projectie,injectie oid tav Ben, Renoir etc. Er is geworpenheid (-jectheid) vanuit het geheel, van te verbeteren delen. De geziene vertoning, ( baby burn) is een valse toon, die uitwerking kreeg in onaanzienlijkheid en ongehoor(zaam)heid. Er is geen waardering. Resonantie pleegde niet de vernietiging van het instrument, daar was het nu, nu niet. Het Zelf is in werkelijkheid niet harmonieus. Wellicht als je je gekwetsheid van je instrument kan aanhoren, kan aanzien en verdragen hoe dan ook Winnaar is die, 1111/{666 is niet begrepen}, die het instrument doorziet,-speelt en in harmonie kan brengen, zodanig dat de resonantie de eigenfrequentie niet gebruikt om vroegtijdig het instrument te vernietigen. Even terzijde ... sorry voor de inbraak. |
11 March 2017, 14:48 | #1368 |
Kasuaris
|
Jouw mening is altijd welkom Anne.
Zoals jij zo nadrukkelijk blijft herhalen, het is onze forum tenslotte. Ieders mening/ idee/ concept/ constructie is welkom. Ik ga nog een keer lezen wat je schreef, want het is niet blijven hangen ... |
11 March 2017, 15:13 | #1369 | ||
Asprirant lid
|
as you wish to see.
Citaat:
Nou, ik heb al eerder genoeg redenen voor je deelname aan dit forum van je gelezen. Nog meer daarop doorvragen beschouw ik als overbodig. Citaat:
Je doet maar. Komen hier vast wel weer opnieuw underdogs hun zegje doen en zich beledigd, gekwetst voelen, en dan kan jij je persoonlijke strijd om gerechtigdheid verder zetten als een volwaardige Jeanne d'Arc. Veel plezier nog in je rol. |
||
11 March 2017, 15:29 | #1370 |
Kasuaris
|
Anne, ik ga verder niet op de inhoud van je schrijven.
Allen de boven genoemde de punt heeft mijn aandacht.. Katerie heeft alle grenzen van fatsoen en medemenselijkheid op het forum overschreden, en Renoir en de Organisatie van het forum, gaan hiermee om alsof er niets belangrijks gebeurd is. Een afkoel- periode, een nep-excuus, jou voor het lapje houden met een nep verhaal, en dan weer verder onzin uitkramen over gedegen zelfonderzoek. Jij doet nu ook precies zo. Verder oppervlakkig gezwets op een zogezegde diepzinnig niveau. De tijd staat nu stil bij wat er gebeurd is Anne. Ik kan er niets mee met jou analyses. Zeg me wat het met jou werkelijk gedaan heeft, dat wat plaats gevonden heeft. Zeg me wat het met jou als mens doet. De blabla van jouw tekst doet me aan de texten van vroeger van Looro denken.. Fijne dag Anne, de mens achter dit scherm wordt door mij begroet.. |