Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 March 2017, 03:23   #1361
katerie
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De mensen die ' actief' bezig zijn/waren op het forum, hadden al hun mening gegeven.
Ik stelde de vraag aan degene die dat niet gedaan hebben.
Ah, begrijp het.
Citaat:
Luister naar je meester!

Je vijanden liefhebben kan pas wanneer de projecterende mens die meent vijanden te zien zijn eigen egomechanismen onderzocht heeft.

Citaat:
@Laurens: Je hebt, via je slaafjeKeter, iedereen weggejaagd, ...
Je overdrijft schromelijk. Van de 15 actieve leden (zie mijn korte beschrijving van de forum bezetting) hebben twee emotionele en vooringenomen troela's en één niet-doener zich laten uitschrijven. En we lezen ze binnenkort terug onder een andere naam.
Er is dus niets aan de hand buiten een tijdelijk intermezzo van enkele verontwaardigde leden die een ander clowns-pak aan't kiezen zijn om terug in te verschijnen.

Citaat:
@Katerie: ...Noem gerust wat jij bij mij opmerkt, maar wees creatief en direct, blijf Ben niet zo papagaaien..
Ok, ik zie verontwaardiging, de gang van zaken op het forum staat je niet aan. Het zou anders moeten zijn.

Citaat:
Mijn ouders zijn overleden toen ik heel jong was, ( 4 jaar, en 12 jaar).
Ik ben als persoon gevormd door levens- gebeurtenissen, en een herrinering aan het ontbreken van genegenheid, warmte, veiligheid, vergezelt me.
Dat herken ik in mezelf. ik heb al mijn hele leven angst voor een 'thuis'. Dat is niet omdat het zo leuk en veilig thuis was in mijn eerste 12 levensjaren.
Als 'volwassene' ga je dan vanuit onwetendheid, onbewustheid, ego-relatie na ego-relatie aan waarin het, doorgaans wederzijdse, spel van projectie zich steeds opnieuw herhaalt.
Dat soort ego-relaties zijn echter nodig om je van allerlei oude ego-mechanismen bewust te worden.

Gebruik dit forum daarvoor en bezin je op je ego-mechanismen (doe gedegen zelfonderzoek). Genoeg virtuele 'vijanden' hier.

Wijziging aangebracht door katerie op 11 March 2017 om 03:52.
katerie is offline  
Oud 11 March 2017, 06:49   #1362
katerie
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Noem gerust wat jij bij mij opmerkt, maar wees creatief en direct, blijf Ben niet zo papagaaien..
Yo Miha, ik was op het forum op zoek naar de zeer negatieve commentaar van Hab over Byron Katie.
Heb het gevonden, en in datzelfde topic kwam ik een commentaar van Renoir naar jou gericht tegen.
Zie citaat topic van november 2015:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Mihaela je bent dan wel wat bedachtzamer geworden in de loop van de tijd maar je voert nog steeds een persoonlijke strijd om gerechtigdheid en komt op voor de underdog want dat is je familie.
@Miha: dat merk ik ook op sinds mijn 'baby-burn' toneelstuk.
je voert een persoonlijke strijd om gerechtigdheid.
Deze keer zijn het NN en Sterre, de paar vrouwen op leeftijd die (tijdelijk) hun zegje niet meer op het forum komen doen omdat ik ze beledigd heb volgens jou.

'k heb is effe gegoogled op 'sympathie voor underdogs' en kwam op een site uit waar ik dit las:

"We houden van stunts, zelfs als de stuntman zelf niet per se onze sympathie heeft. Bijvoorbeeld: als ik op televisie een helikopter en politiewagens een rennende man zie achtervolgen, gaat mijn sympathie vaak uit naar de crimineel. Waarom? Omdat ik hoop op een stunt die bewijst dat het onmogelijke mogelijk is."

bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/05/09...614402-a503239

in 't engels gegoogled vond ik dit:

"Researchers propose that those who are viewed as disadvantaged arouse people?s sense of fairness and justice ? important principles to most people."

https://psychcentral.com/news/2007/1...rdog/1699.html

Nou googlede ik ook is op Byron Katie - underdog.
Kwam niet specifieks tegen in de vorm van uitleg door haar, maar zag dit:

"The world is nothing but my perception of it. I see only through myself. I hear only through the filter of my story."

? Byron Katie

https://simplereminders.com/20150201153427.html

Wat me leid tot een voorzichtige conclusie dat jij zo vecht voor rechtvaardigheid omdat je je eigen jeugd / leven, je levens-verhaal dus, als onrechtvaardig ervaart.
Wat me hier doet aan denken:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

uit Losing the moon:
Katie:
There never has been evil and there never will be. Evil is simply a story about what's not. I mean it's got to be pretty powerful to keep you separate. Evil is a story of how you think nature should be and what goes on in it, and it keeps you in the illusion of fear and separation.
De titel van B.K.'s boekje betekend voor mij meer dan wat woorden, want 'de maan verliezen' wijst naar maansknopen in de astrologie.
Van een astroloog heb ik daar ooit de volgende duiding over mij van gekregen:

"Hij moet leren het verleden te zien voor wat het is: niet meer dan een herinnering, en niet werkelijker dan een foto in zijn geest waarbij hij nu de vrije keuze heeft om er aan vast te blijven houden vanwege de ellende ervan of er van af te zien opdat hij een productieve nieuwe wereld kan binnenstappen".
katerie is offline  
Oud 11 March 2017, 10:00   #1363
habbuthabnot
Vicaris

habbuthabnot's schermafbeelding

Standaard Man and woman

All physical manifestations can only happen between polarities.
Oud 11 March 2017, 10:57   #1364
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Dat herken ik in mezelf. ik heb al mijn hele leven angst voor een 'thuis'. Dat is niet omdat het zo leuk en veilig thuis was in mijn eerste 12 levensjaren.
Als 'volwassene' ga je dan vanuit onwetendheid, onbewustheid, ego-relatie na ego-relatie aan waarin het, doorgaans wederzijdse, spel van projectie zich steeds opnieuw herhaalt.
Dat soort ego-relaties zijn echter nodig om je van allerlei oude ego-mechanismen bewust te worden.
.
Zo te zien hieronder, weet jij om adviezen te geven voor jouw eigen 'gedoe'. Succes ermee.

Citaat:
Gebruik dit forum daarvoor en bezin je op je ego-mechanismen (doe gedegen zelfonderzoek). Genoeg virtuele 'vijanden' hier.
Katerie, je bent de loopjongen van Renoir geworden.

In plaats van mij te adviseren, kan jij ook belangstellend, vragen stellen, en aan mij vragen waarom ik op het forum schrijf.
Volgens mij is het bij jou, met aandacht naar de ander luisteren onontwikkeld.
Je leest, vormt een mening, maar oprechte belangstelling naar de ander ontbreekt het je.

Je ga nu Renoir na doen, met gedegen zelfonderzoek te promoten. Saai...
Je wilt 'niemand' worden, maar je wordt een kopie van Renoir en Ben.
Doe het niet.. Stap af van die saaie rol.
Wees creatief joh..
Mihaela is offline  
Oud 11 March 2017, 11:07   #1365
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Yo Miha
Yo Katertje,
Ik vind het interessant om met jou verder in gesprek te gaan, op een gelijkwaardige manier, en tot nu toe heb ik jou ook zo ervaren.
Je laatste ' look' begint te veel op Renoir te ( ge)lijken.
Als jij in de rol van Renoir en Ben kruipt vind ik dat saai.
Ik negeer jou als persoon niet, als ik op sommigen vragen niet antwoord, maar ik heb er niets mee met Renoir en Ben.
Mihaela is offline  
Oud 11 March 2017, 11:18   #1366
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Wij waren de laatste tijd op dezelfde golflengte. Dat gaf uiteraard een gevoel van gelijkgestemdheid.
Het is zo onstaan omdat jij blijk gaf van waardering, voor mijn brutaliteit, en dwaas zijn tegen Renoir.
Ik waardeerde ook je brutaliteit, en weigering aan conformiteit..

Nu waardeer jij de brutaliteit van Ben, die Renoir vertegenwoordigt, en die overtreft mij.
Vervolgens ga jij een stapje verder, en betrek jij privé gegevens van forumleden. Nu ben jij de brutaalste van het forum.
Gefeliciteerd! Je hebt gewonnen!

en
en
en...
en de prijs gaat naar Katerie... hij krijgt een aai over zijn bol van Renoir...

Wijziging aangebracht door Mihaela op 11 March 2017 om 11:51.
Mihaela is offline  
Oud 11 March 2017, 14:01   #1367
Anne
Asprirant lid

Standaard

H?,h?, ... dankbaarheid, waar wellicht geen van ieder op aan het wachten is, wordt toch gedeeld. Het werkt. Er is interesse ...

Als je op een vliegveld in den vreemde aan het wachten bent, en iemand zegt: "h?,h?", dan weet je dat het Nederlanders zijn. Er zijn dus groepskenmerken.
Zoals je maagcellen, levercellen en niercellen hebt, in een som meer dan delen.

Het zou zomaar kunnen zijn dat niet zozeer Ben, Renoir, B. Katie gepresenteerd dan wel geïdentificeerd worden, maar dat er een ander groter groepskenmerk onbewust werkzaam is.

Vraag die speelt, heeft verandering richting? Naar de toekomst of naar het verleden, of allebei. Vanuit het verwerkte, is te stellen naar het onverwerkte. Tijd is tenslotte illusie.

Interessant is uit te zoeken welk deel van het geheel er verwerkelijkt wordt, door samenwerkende(Miha+Kat) verwerkende gebeurtenissen(beschadigde jeugd) niet meer in het nu.

Er is geen projectie,injectie oid tav Ben, Renoir etc. Er is geworpenheid (-jectheid) vanuit het geheel, van te verbeteren delen.

De geziene vertoning, ( baby burn) is een valse toon, die uitwerking kreeg in onaanzienlijkheid en ongehoor(zaam)heid. Er is geen waardering. Resonantie pleegde niet de vernietiging van het instrument, daar was het nu, nu niet. Het Zelf is in werkelijkheid niet harmonieus. Wellicht als je je gekwetsheid van je instrument kan aanhoren, kan aanzien en verdragen hoe dan ook

Winnaar is die, 1111/{666 is niet begrepen}, die het instrument doorziet,-speelt en in harmonie kan brengen, zodanig dat de resonantie de eigenfrequentie niet gebruikt om vroegtijdig het instrument te vernietigen.

Even terzijde ... sorry voor de inbraak.
Anne is offline  
Oud 11 March 2017, 14:48   #1368
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
.

Even terzijde ... sorry voor de inbraak.
Jouw mening is altijd welkom Anne.
Zoals jij zo nadrukkelijk blijft herhalen, het is onze forum tenslotte. Ieders mening/ idee/ concept/ constructie is welkom.

Ik ga nog een keer lezen wat je schreef, want het is niet blijven hangen ...
Mihaela is offline  
Oud 11 March 2017, 15:13   #1369
katerie
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Katerie, je bent de loopjongen van Renoir geworden.
as you wish to see.
Citaat:

In plaats van mij te adviseren, kan jij ook belangstellend, vragen stellen, en aan mij vragen waarom ik op het forum schrijf.
Oh, waarom je op het forum schrijft heb je nog niet volledig duidelijk gemaakt dus?
Nou, ik heb al eerder genoeg redenen voor je deelname aan dit forum van je gelezen. Nog meer daarop doorvragen beschouw ik als overbodig.

Citaat:
Je ga nu Renoir na doen, met gedegen zelfonderzoek te promoten. Saai...
Je wilt 'niemand' worden, maar je wordt een kopie van Renoir en Ben.
Doe het niet.. Stap af van die saaie rol.
Wees creatief joh..
Je raast er maar op los want blijft vasthouden aan je beeldvorming van waarheid.
Je doet maar.
Komen hier vast wel weer opnieuw underdogs hun zegje doen en zich beledigd, gekwetst voelen, en dan kan jij je persoonlijke strijd om gerechtigdheid verder zetten als een volwaardige Jeanne d'Arc.
Veel plezier nog in je rol.
katerie is offline  
Oud 11 March 2017, 15:29   #1370
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht

De geziene vertoning, ( baby burn) is een valse toon,
.
Anne, ik ga verder niet op de inhoud van je schrijven.
Allen de boven genoemde de punt heeft mijn aandacht..

Katerie heeft alle grenzen van fatsoen en medemenselijkheid op het forum overschreden, en Renoir en de Organisatie van het forum, gaan hiermee om alsof er niets belangrijks gebeurd is.
Een afkoel- periode, een nep-excuus, jou voor het lapje houden met een nep verhaal, en dan weer verder onzin uitkramen over gedegen zelfonderzoek.
Jij doet nu ook precies zo. Verder oppervlakkig gezwets op een zogezegde diepzinnig niveau.

De tijd staat nu stil bij wat er gebeurd is Anne.
Ik kan er niets mee met jou analyses. Zeg me wat het met jou werkelijk gedaan heeft, dat wat plaats gevonden heeft.
Zeg me wat het met jou als mens doet.

De blabla van jouw tekst doet me aan de texten van vroeger van Looro denken..

Fijne dag Anne, de mens achter dit scherm wordt door mij begroet..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten

Colofon