Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 September 2011, 17:58   #131
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja Aad, ik heb bij jou ook het gevoel dat jij met je teksten zegt: ''Ik weet het wel, en jullie niet''. (Ook al geef jij jezelf op je kop, indirect zeggen jouw teksten ook zoiets).
**********, ik moet je bekennen dat mijn teksten van mij uit geheel die energie niet hebben of kunnen hebben.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 18:07   #132
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Mihaela, ik moet je bekennen dat mijn teksten van mij uit geheel die energie niet hebben of kunnen hebben.
want?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 18:37   #133
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
want?
**********, ik zei enkel hoe het is m.b.t. mijn teksten, gewoon een soort huishoudelijke mededeling/feit.

Je zou je kunnen afvragen waarom er bij jou een 'want' verschijnt, toch.

Deze letters zijn blauw van kleur.

want?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 19:18   #134
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ********** Bekijk bericht
Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen.
Ik kan het ook zien als mijn ego (IK) die het voor mij als schild fungerde, en zich er van afscheidde, en nu weer één met zichzelf kan worden.
Een met God is.
Dat heb je mooi gezegd Floor. Kun je me ook vertellen wat de reden is dat er zich een Ego-schild gevormd heeft.

Citaat:
Mooie parallel tussen hoe ik me voel/opstel/reageer en mijn beeld over God.
Daar waar ik mezelf (mijn IK of mijn ego) van God afscheid onstaat er dus geweld, en mezelf dus minder maak dat ik ben.

Ok, even herhalen: God en Ik zijn het zelfde.

**********
Ik ben even een beetje mieren neukerig Floor, maar ik heb het idee dat het wel belangrijk is.

Volgens mijn kennis en weten is het niet zo dat het Ego-ik zich afgescheiden heeft van God. Het Ego-ik is ontstaan van uit God of liever eigenlijk nog vanuit zijn zoon die naar zijn evenbeeld geschapen is ( de Vader en IK zijn één zei Jezus toen hij toen hij zichzelf herinnerde, oftewel zijn dwaalwegen doorzien had en achter zich gelaten ).

Wij, jij en ik, en de rest van de wereldbevolking dus ook, zijn die zonen die verdwaald zijn en onderweg naar huis gaan wij in een bepaalde fase zien wat wij in leven hebben geroepen dankzij onze dwaling. Verstoppen is dan niet meer mogelijk en gaat het dus om de oplossing.

Het is maar een klein dingetje, maar wel van wezenlijk belang m.i.

Door die dwaalweg, die bestaat uit zelfhaat, is idd veel geweld in leven geroepen het heeft een wereld geschapen waar wij niet in zouden kunnen leven als wij die niet buiten ons houden/zetten, vele vele voorbeelden zien wij daarvan ook binnen dit forum en dat noemen we dan afgescheidenheid.

Wanneer je in het middelpunt staat weet je dat jij het bent, dat die afgescheidenheid een farce is, en zie dus dat dat alle geweldadigheid zich enkel en alleen in jouzelf bevindt.

En dan, ja ik ben toch lekker bezig dus....vandaar af, ga je na al een redelijk hobbelig pad gelopen te hebben, een nieuwe fase in. De fase van het onafgescheiden individu een lastige fase m.i. Voor mij werd die fase in geluid in de ontmoeting met Aartmans en daarop volgend de Grote Werner ook wel beter bekend als MIS en MIS is geen kattepis. Een en al verwarring en weerstand/oude troep kwam met een noodtempo naar boven of misschien moet ik eerder zeggen dat het explosief was of zo.

Hoe dan ook ik zit zelf nog in de bovenstaande fase met alle moelijkheidjes van dien.

Waar ging het ook weer over, o ja de fase van het onafscheiden individu.

Een verwarrende fase, want je ervaart éénheid, maar komt in de buitenwereld van alles en iedereen tegen die nog altijd in afgescheidenheid leeft en gelooft en je vervolgens voor gek verklaren cq niet vinden sporen enzo. En ja hoe ga je daar dan mee om? Met andere woorden is het dan eigenlijk zo dat je of ik in elk geval in een oude fout trapt, en dit is lastig uit te leggen, want omdat je er geen afscheidenheid meer is, ervaar dat wat een ander zegt of doet als dat je dat zelf bent. Dus als een ander in afgescheidenheid gelooft wordt je als het ware weer besmet met het zelfde virus, dat is mijn in elk geval gebeurd. Dus is het belangrijk terug te keren naar je eigen individualeit om te kunnen handelen in het belang van jezelf.
Dankzij mijn lieve vriend, die nu even geen vriendje meer van me is en voorlopig ook maar beter uit mijn buurt kan blijven tot ik weer zonder kotsneigingen, wat ik me overigens op geen enkele manier ergens dan ook maar kan voorstellen, maar mij dankzij wat welwillende zielen getoond wordt dat er een dag zal aanbreken waarop ik niet meer zal kotsen en doodziek over de rand van mijn bed zal hangen, naar hem en zijn individuele leven kan kijken, stond ik ineens weer op eigen benen vervolgens werd mij duidelijk wat ik te doen had en te zeggen had om mezelf te helpen en wierp me vol enthousiasme op die taak, bijzonder leerzaam.

Geen enkele stap kan overgeslagen worden, elk beetje van de ziekte die we bij in ons dragen en zelf geschapen hebben, zullen we moeten uitroeien en daarvoor zullen wij moeten handelen en ons met onszelf moeten confronteren in weerwil van alle protest, aanklachten en aanverwanten, zelfs als die van een schijnbaar buiten komen.
Met andere woorden wij zijn dan virusverdelgers geworden. En virusverdelgers zijn per definitie geweldadig, zelfs als er een lekker smaakje aan gegeven wordt voor de angstige kinderen onder ons, en dus zul je vrede moeten sluiten met gewelddadigheid, je eigen gewelddadigheid die je dan wel eerst (h)erkent moet hebben natuurlijk.

En dan ben je/zijn we leuk onderweg naar het de Vader en IK zijn één, m.i. in elk geval.

Ik hoop dat je wat aan dit verhaaltje hebt Flora, want ik werd al weer meegenomen in het wat ik vertellen wilde zonder me druk te maken of wat op het witte vel is komen te staan voor jou ook zinvol is cq congurent overkomt of niet.

Ieder voor zich en God voor ons allen

Wijziging aangebracht door Madelief op 2 September 2011 om 19:35.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 19:22   #135
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Mihaela, ik zei enkel hoe het is m.b.t. mijn teksten, gewoon een soort huishoudelijke mededeling/feit.

Je zou je kunnen afvragen waarom er bij jou een 'want' verschijnt, toch.

Deze letters zijn blauw van kleur.

want?
Schrijf dan de volgende keer op: huishoudelijke mededeling/feit

(en zet dan mijn naam er niet bij, zo kan ik niet op de gedachten komen dat het voor mij bestemd is. Goed plan?)
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 19:32   #136
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Schrijf dan de volgende keer op: huishoudelijke mededeling/feit

(en zet dan mijn naam er niet bij, zo kan ik niet op de gedachten komen dat het voor mij bestemd is. Goed plan?)
Lijkt mij geen goed plan maar als jij dat liever hebt dan ben ik uw dienaar.

**********, even al mijn gekheid op een stokje.

Terug naar waar het om ging/gaat.

De energie van mijn teksten is echt neutraal, daar zit geen lading in van; ik weet het beter of zoiets.

Dat komt er dus op neer als jij dat toch zo voelt (dat mijn teksten lading hebben) dat er dan eerst iets in jezelf getriggerd is waardoor je dat zo voelt.

Sorry voor mijn plagen, voelde dat niet zo?

Je mag me ook links laten liggen hoor.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 19:46   #137
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht


Volgens mijn kennis en weten is het niet zo dat het Ego-ik zich afgescheiden heeft van God. Het Ego-ik is ontstaan van uit God of liever eigenlijk nog vanuit zijn zoon die naar zijn evenbeeld geschapen is ( de Vader en IK zijn één zei Jezus toen hij toen hij zichzelf herinnerde, oftewel zijn dwaalwegen doorzien had en achter zich gelaten ).
Ik denk dat ik maar stuk per stuk aan ga.

Dit boven vind ik een hele mooie ingang. Ik ga eerst dit een beetje voelen, en het laten doordringen. Het voelt voor mij bijzonder, en ik heb het gevoel dat er in mijn energie wat verschuiving plaats vindt, om dit binnen te kunnen laten..

ik ga een filmpje kijken. Tot straks
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 22:59   #138
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ********** Bekijk bericht
ik ga een filmpje kijken. Tot straks
Ik heb net een ingrijpende film gezien. Over mensenhandel, en meisjes die verkracht, en als hoeren gebruikt werden. Het gebeurde in Bosnië, en VS was daar de veroorzaker van.

Om te beseffen dat ik zo direct veilig naar bed kan gaan, een heerlijk huis heb, en mij materieel niets ontbreekt.

Morgen (of eigenlijk nu) ga ik woorden verspelen over God, of gewoon over mijn gevoelige geest ga jengelen. En niets voor degene die mijn hulp nodig heeft doe..
Tijdens de film drong weer het besef tot me door van wat mijn menselijke aard is.

Ik begrijp echt wat je schrijft Madelief, en ik hoor, en voel heel goed alles wat jij gezegd, en niet gezegd hebt.

Als ik niet meer weet hoe het moet doe ik een gebed.. ...en God voor ons allen
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 September 2011, 15:44   #139
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ********** Bekijk bericht
Ik heb net een ingrijpende film gezien. Over mensenhandel, en meisjes die verkracht, en als hoeren gebruikt werden. Het gebeurde in Bosnië?, en VS was daar de veroorzaker van.
Ja Flora het kwaad/blindheid in al zijn vormen tiert welig in onze wereld we houden het in stand omdat het ons een goed gevoel geeft onszelf te vernietigen.

Je kunt dat echter beter niet zeggen, want er staan onmiddelijk een stelletje hyena's klaar om korte metten met je maken.

Ach ik had hier al doorheen kunnen zijn als ik maar net dat beetje meer inzicht/bewustzijn had gehad op het moment suprême.
1 milliseconde waarin mijn ware aard, dat ik zelf die hyena was/ben, zich toonde.
Schrokkend aan het vlees als een uit gehongerd beest werd ik misselijk van mezelf, zonder te kunnen stoppen ging ik de diepte in.

Weet je Floor, ik wordt hier zo verdrietig van beseffen dat ik gekozen heb voor het hyena-schap tegenover iets wat zoveel beter zou zijn geweest.

Ik heb mezelf uit de hemel geschopt. Ik was die mens die daar was voor die verkrachte, de hoer, de dader, de verschoppeling omdat ik ze allemaal zelf was en ik niet anders kon dan mezelf te helpen.

In een poep en een scheet ging het kapot en vergat ik mezelf in de loop der tijd werd elk spatje licht in mij gedooft, en waarvoor......?

Omdat ik een paar verstrekkende beoordelingsfouten heb gemaakt ga ik down the drain in de grote mensenwereld.

Als ik maar net dat beetje sterker was geweest, als ik maar....

Ik heb misschien de mazzel dat ik me bewust ben van iets wat bij de meeste mensen nog totaal onbewust is. Wie zal het zeggen.

Je bent een mooi mens Floor, maar hoe veilig ben je werkelijk in je eigen huis. Je waant je nu nog veilig maar een moment later kan zomaar de hel losbreken.

Niet dat je daar nu mee bezig zou moeten zijn ik schrijf het alleen maar om te laten zien hoe relatief die zgn veiligheid is in onze wereld. Er is in die zin geen reden om je schuldig te voelen over wat elders in de wereld gebeurd.

Je kunt er hooguit kotsmisselijk van worden omdat je jezelf er in herkent om jezelf dan vervolgens te gaan beschuldigen dat je eigenlijk geen reden hebt om te jengelen.

M.i. heb je alle reden om te mogen jengelen, want het is geen kattepis jezelf onbewust of bewust te herkennen in de wereld.

Met andere woorden geef jezelf wat ruimte om te ervaren wat je ervaart zonder het te bagataliseren of jezelf te veroordelen.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 4 September 2011, 13:13   #140
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Je kunt er hooguit kotsmisselijk van worden omdat je jezelf er in herkent om jezelf dan vervolgens te gaan beschuldigen dat je eigenlijk geen reden hebt om te jengelen.

M.i. heb je alle reden om te mogen jengelen, want het is geen kattepis jezelf onbewust of bewust te herkennen in de wereld.

Met andere woorden geef jezelf wat ruimte om te ervaren wat je ervaart zonder het te bagataliseren of jezelf te veroordelen.
Mezelf erin h(erkennen) is zo intens verdrietig, wanhoop die onmetelijk voelt. Het lijkt erop alsof dat mij van binnenuit verscheurt, het besef van dat wat ik als mijn eigen geweld (mens zijn), ervaar.
Ik sta mezelf toe om dat te voelen, en voel dat, want dankbaarheid volgt iedere keer op. Ook al voelt alsof ik iedere keer een beetje sterf. Ik zie, en voel dat er ruimte ontstaat na het h(erkennen). Ik weet het niet of mijn lichaam en geest daar tegen bestendig zijn, misschien sterf ik eraan, aan de pijn van mezelf onder ogen zien. En daarnaast is het ook mogelijk dat ik mezelf onder ogen zie, en zie, en raak er van doordrongen dat ik God ben.

Ik heb niets te verliezen..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het technische verhaal Renoir Advaita 44 27 July 2013 08:46


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.