Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 July 2012, 10:21   #131
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nee want ik hoef geen discussie. Take it or leave it.
Ok, is de medicijn twee keer daags met een glas water? Voor of na het eten?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 10:27   #132
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ok, is de medicijn twee keer daags met een glas water? Voor of na het eten?
De intentie van het verhaal, die is dat je de openheid niet bezit om van Rob te horen wat hij ziet, die ontgaat je.

Je kijkt tegen je eigen perceptie aan en ziet een dreinende kleuter en dat projecteer je naar buiten.

Je wil bewustzijn met beide ogen ferm gesloten en accepteert geen zienswijzen van anderen. Dit laatste dertig keer per dag tot je laten doordringen is je medicijn.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 10:30   #133
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
De intentie van het verhaal, die is dat je de openheid niet bezit om van Rob te horen wat hij ziet, die ontgaat je.

Je kijkt tegen je eigen perceptie aan en ziet een dreinende kleuter en dat projecteer je naar buiten.

Je wil bewustzijn met beide ogen ferm gesloten en accepteert geen zienswijzen van anderen. Dit laatste dertig keer per dag tot je laten doordringen is je medicijn.
Je schrijft geweldig en intens nu en dan, en vaak ligt wat wijsheid in je letters besloten, maar ook niet zo correct Nederlands hè?
Kom jij ook op het draadje bijles Nederlands?

Het is: Je wilt .. met een t .
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 10:37   #134
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
De intentie van het verhaal, die is dat je de openheid niet bezit om van Rob te horen wat hij ziet, die ontgaat je.

Je kijkt tegen je eigen perceptie aan en ziet een dreinende kleuter en dat projecteer je naar buiten.

Je wil bewustzijn met beide ogen ferm gesloten en accepteert geen zienswijzen van anderen. Dit laatste dertig keer per dag tot je laten doordringen is je medicijn.
Als jij jong en gezond was, en ook als ik jong en gezond was, had ik je willen verleiden.
Ik vind je agressie in je woorden wat hebben, maar daar is mijn ego door gecharmeerd, vroeger viel ik op zulke typjes zoals jij, denk ik.
Nu zie ik gewoon dat het pure agressie is in je letters, die nog niet tot verlichting is gekomen.
Neem gerust ook wat in van de voorgeschreven medicijn.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 10:39   #135
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je schrijft geweldig en intens nu en dan, en vaak ligt wat wijsheid in je letters besloten, maar ook niet zo correct Nederlands h??
Kom jij ook op het draadje bijles Nederlands?

Het is: Je wilt .. met een t .
Ik ben niet op m'n huisadres en werk op een Apple iPad en niet op m'n eigen vertrouwde computer, daarnaast heb ik dyslexie en schrijf regelmatig iets verkeerd. Het komt ook regelmatig voor dat een toets niet 'aanslaat', maar hier heb ik gewoon vergeten de tekst nog even na te lezen.

Om kort te gaan ik kom niet op de bijles.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 10:41   #136
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik ben niet op m'n huisadres en werk op een Apple iPad en niet op m'n eigen vertrouwde computer, daarnaast heb ik dyslexie en schrijf regelmatig iets verkeerd. Het komt ook regelmatig voor dat een toets niet 'aanslaat', maar hier heb ik gewoon vergeten de tekst nog even na te lezen.

Om kort te gaan ik kom niet op de bijles.
Jammer, want ik zie je wat vaker iets verkeerd schrijven, en vaak zijn er terugkerende fouten die je maakt. Maar goed, daar gaat je belangstelling niet naar uit, naar taal fouten corrigeren.
Ik zou het leuk vinden om correcter Nederlands te schrijven.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 10:41   #137
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als jij jong en gezond was, en ook als ik jong en gezond was, had ik je willen verleiden.
Ik vind je agressie in je woorden wat hebben, maar daar is mijn ego door gecharmeerd, vroeger viel ik op zulke typjes zoals jij, denk ik.
Nu zie ik gewoon dat het pure agressie is in je letters, die nog niet tot verlichting is gekomen.
Neem gerust ook wat in van de voorgeschreven medicijn.
Ik zie hier regelmatig iets wat ik wel eens verzuim zelf te doen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 10:45   #138
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het was niet zozeer dat ik echt vertrok, maar ik sloot me voor je, omdat ik als belemmerend ervaar hoe jij je je opstelt.
Ik kom hier voor bewustwording, en ik word verdrietig (boos) van hoe jij zo vast aan je imago houdt.
Ik heb geen imago (om aan vast te houden) en geen status (die verdedigd zou moeten worden). Ik ben hier een deelnemer, net als jij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Kijk verdorie naar wat jij deed, en leg niet alles buiten jezelf..

maar blijkbaar is mijn eigen schaduw die ik zie, en mijn eigen blindheid.
Wat maakt nou dat je denkt dat ik dat niet doe? Mijn reacties zijn doorgaans weloverwogen. Een enkele keer corrigeer ik mijzelf (dan haal ik b.v. een reactie weg) omdat ik in tweede instantie zie dat mijn reactie niet helemaal jofel, zuiver was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
en ja, ik merk dat ik een beetje de neiging heb om me voor af te sluiten, voor mensen hier op het forum. (Alsof ik zo open was.. hihi.. maar goed, dat terzijde, de kleine opening die wel aanwezig was, begint ook weg te eben).
Is het echt beperkend wat ik bij jullie zie, de onbewustheid? Of is mijn eigen beleving?
Die vragen zijn aan jou om te beantwoorden. Ik heb de neiging niet om me af te sluiten. Hoewel ik wel een beetje klaar ben met de reacties van Vagebond b.v. die ik niet anders kan zien dan verbale diaree zonder inhoud. Ik heb er op uit gedaan wat ik vond dat ik moest doen en aangezien het geen millimeter opschiet neem ik mezelf geregeld voor om daar niet meer op te reageren (en kom ik vervolgens mijn eigen voornemen niet mee na ...).

Verder kan ik alleen aangeven dat ik iets anders zie dan jij. De bijdrages van b.v. Keen en Renoir vind ik (anders dan jij) hier het meest waardevol. En dat is op zich weer opmerkelijk omdat ze het samen ook geregeld met elkaar oneens zijn.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 11:00   #139
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik heb geen imago (om aan vast te houden) en geen status (die verdedigd zou moeten worden). Ik ben hier een deelnemer, net als jij.


Wat maakt nou dat je denkt dat ik dat niet doe? Mijn reacties zijn doorgaans weloverwogen. Een enkele keer corrigeer ik mijzelf (dan haal ik b.v. een reactie weg) omdat ik in tweede instantie zie dat mijn reactie niet helemaal jofel, zuiver was.



Die vragen zijn aan jou om te beantwoorden. Ik heb de neiging niet om me af te sluiten. Hoewel ik wel een beetje klaar ben met de reacties van Vagebond b.v. die ik niet anders kan zien dan verbale diaree zonder inhoud. Ik heb er op uit gedaan wat ik vond dat ik moest doen en aangezien het geen millimeter opschiet neem ik mezelf geregeld voor om daar niet meer op te reageren (en kom ik vervolgens mijn eigen voornemen niet mee na ...).

Verder kan ik alleen aangeven dat ik iets anders zie dan jij. De bijdrages van b.v. Keen en Renoir vind ik (anders dan jij) hier het meest waardevol. En dat is op zich weer opmerkelijk omdat ze het samen ook geregeld met elkaar oneens zijn.
Ik heb bij jou heel sterk de indruk dat jij net niet naar jouw geraaktheid kijkt. Jouw reacties zijn weloverwogen, en dat is zeker goed, ik weet het niet of jij altijd zo bent geweest, of als dat een resultaat van je inspanning is.
Je bereidheid om jezelf aan te gaan, in het verleden heeft misschien daar bij gedragen, maar nu zie ik jou als iemand die zichzelf niet meer aangaat. Is wat ik meen te zien.
Volgens mij is het bij jou een punt bereikt, en je zit daar muurvast in je overtuiging dat het geweld buiten jouzelf is, en je ziet jouw eigen geweld niet meer.
Je zegt dat ik alleen in termen van geweld en zulke dingen denk en beleef.
Ja, dat klopt, ik star me een beetje op, op het geweld in mezelf, maar het neemt niet af dat jij vervolgens dat bij jouzelf een beetje weg wuift.
Ik heb je bijna nooit iets zien toegeven, als iets bij jou heel duidelijk speelt. Dat jij weloverwogen bent is geweldig voor jouzelf, daar hoef jij niet veel meer aan te sleutelen.
Het ontbreekt overigens je de bereidheid om alsnog je eigen geraaktheid vanuit een ander oog hoek te benaderen. Daarin vind ik jou blind.
En je moet er niet voor kiezen voor mensen die je interessant vindt, maar juist voor iemand als Vagebond, of Anja, of zelfs ik.. die juist roekeloos of uit furie handelen.
Wees roekeloos in je gevoel, voel wat vast en onbuigzaam is geworden achter je weloverwogen zijn.
zeg ook niet direct: oh, dit heb ik al lang gedaan hoor.. want ik meen op te merken dat dat nog steeds bij jou speelt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 11:22   #140
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Alles wat jij genoemd hebt is voor mij een en dezelfde. Een ban geven, negeren, doodzwijgen, zijn volgens mij puur geweld.
Ik vergelijk een ban met je hart voor een ander persoon sluiten, en een verbinding verbreken. Dat is in mijn beleving puur geweld.
Naar een ander persoon niet willen(kunnen) luisteren, of iemand niet meer in je leven(hart) willen hebben, terecht of onterecht, is voor mij ook een vorm van een ban geven.
Ongeacht hoe goed gerechtvaardigd iemand in is, is voor mij een ban een vorm van geweld.


Maar wij bevinden ons in een staat van onvermogend zijn om elkaar onvoorwaardelijk lief te hebben, wij verkeren in een staat van elkaar op verschillende niveaus geweld aan doen.

Ik zie mezelf heel vaak dat doen, mijn hart voor de ander sluiten. Een ban geven. Ik noem dat onbewustheid. Ik zie mezelf vaak in onbewustheid verkeren.

Een ieder is verantwoordelijk voor zijn gewelddadigheid, ik kan alleen weer dat in mezelf herkennen en naar mijn geweld buigen : Namast?!..
Goeiemorgen Mihaela,

Ik wil je even laten weten dat ik dit bericht gelezen heb.
Ik zie ook dat je hierover in gesprek ben met verschillende mensen en dit wil ik ook nog rustig doorlezen.

Alleen deze kort reactie heb ik nu...
Voor mij is/voelt het ook geweld(dadig) maar ik vind dat ik geen recht van spreken heb naar anderen aangezien ik zelf in geval van uiterste noodzaak ook laatst iemand (Keen) hier op het forum de deur een poosje uit heb gestuurd door gebruik te maken van de negeeroptie.

Uiteindelijk heb ik alleen mezelf hiermee...eerst voelt het als een soort opluchting, maar vervolgens loop ik erin vast en loopt alles vast.
Dit is alles wat ik er op dit moment over wil vertellen.

xxx
glans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.