Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 January 2021, 11:06   #131
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Voorlopig is dit hele forum een grote vergissing. Als ik over zelfkennis begin valt men in slaap. Dat komt overeen met wat ik in de maatschappij aantref, vrijwel niemand is geïnteresseerd in zelfkennis. Maar de roddel rubrieken en bladen trekken wereldwijd vele miljoenen. Het zou hier roddelkennisforum genoemd moeten worden.
Je opmerking is volkomen terecht. Het is hier een grote bende geworden. Het zou mooi zijn als je hier een andere wind kunt laten waaien. Het woord zelfkennis weer nieuw leven inblazen en al dat gekrakeel achter de schermen zetten waar ze elkaar verder kunnen afmaken.
 
Oud 5 January 2021, 11:19   #132
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Misschien valt men in slaap omdat wat gezegd is als honderdduizenden keren gezegd is geworden, you-tupe staat er vol mee, op dit forum kom je het tegen, en derhalve dus niks anders meer is dan ruis, ruis, en nog eens ruis...Dus als je ruis wilt verkopen, ga je gang, mijn tijd zal het wel duren...
Zo las ik vroeger boeken over spiritualiteit en bedacht ondertussen 'oh god alweer hetzelfde soort verhaal' totdat op een zeker moment waarheid mij in zijn greep kreeg en ik alle stukjes waar ik over heen las omdat ze mij niet langer meer konden 'pakken' ineens vol raakten. Dus het is geen ruis maar het zijn pareltje waar je nog niet aan toe bent.

Citaat:
Ik voor mij Bassie doe zelfkennis alleen maar op in de modder, en de troep, knielend op de straat en eigenhandig elk bullshitje tussen de tegels vandaan halend terwijl de rest van de wereld je bv aan het uitlachen om zoveel dwaasheid....
Een vrouw van de straat die net zoals het mannetje Trump zijn nederlaag niet mag toegeven en blijft vechten want ieder verlies betekend zijn ondergang. Het mannetje heeft nogal veel volgelingen die dezelfde attitude hebben.

Citaat:
Op dit forum is men bezig met zelfkennis cq waarheidsvinding. M.i. getuigd het van nogal wat arrogantie om te zeggen dat dat niet zo is terwijl je alleen nog maar de oppervlakte in zicht heb...

Even goede vrienden evengoed en nog altijd welkom...
Waarheid, nogmaals, is herkenbaar al wordt daar laatdunkend over gedaan het is zo. Het is mijn eigen ervaring dat waarheid je in zijn greep krijgt. Daar moet je het uiteindelijk van hebben een innerlijk kompas voor waarheidvinding. Dan kunnen alle autoriteiten je gestolen worden.
 
Oud 5 January 2021, 11:27   #133
Esther
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht

Dit is Anna belagen en moet afgelopen zijn.
 
Oud 5 January 2021, 11:29   #134
Esther
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Forumlid Anna, nog niet zo lang geleden Iona, is de cheerleadster van "ons" forum.
Schrijft er iemand wat in haar kraam lijkt te passen, ook al begrijpt ze het niet, gaat ze wuiven met bloemen. Ja, ze doet zelfs nog meer volgens forumlid Mihaela...

Hetzelfde.

Als je zo doorgaat krijg je zonder waarschuwing een time out.
 
Oud 5 January 2021, 12:23   #135
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je opmerking is volkomen terecht. Het is hier een grote bende geworden. Het zou mooi zijn als je hier een andere wind kunt laten waaien. Het woord zelfkennis weer nieuw leven inblazen en al dat gekrakeel achter de schermen zetten waar ze elkaar verder kunnen afmaken.
Het ontbreekt hier aan users die progressie willen boeken in zelfkennis.
De enige uitdaging die ik zie is om niet in te gaan op al die persoonlijke perikelen.
Bassie is offline  
Oud 6 January 2021, 10:35   #136
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik denk dat mij aanmelden bij dit forum een vergissing is. De persoon is de gevangenis en die zal in mijn geval rustig moeten afwachten totdat hij op mag gaan in het Ene. (Dat wat boven het kennen staat.) Men bespreekt hier vooral de gevangenis/persoon zie ik.

Hier hangt men vooral de hypothese aan dat het ego het probleem is. Maar zonder een veronderstelt ego is het 'verhaal' niet mogelijk. (Dan gebeurd er niks.)

Het ga jou en de anderen hier goed.
ja, ik zie het ook als een vergissing, een vergissing die jij noch ik kunnen ongedaan maken. Eenmaal de stap gezet om naar zelfkennis te onderzoeken is er die aanhoudende uithaal naar gedegen zelfonderzoek. Niet alles wat hier aan de haak geslagen wordt gaat om gedegen zelfonderzoek.
Maar misschien heb jij geluk want je wil nog een verhaal delen en op een discussie aansturen waarover je zelf niets in te brengen hebt.
Het moge je ook goed gaan Bassie.
Een groet, N.
Nowee is offline  
Oud 6 January 2021, 10:43   #137
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@Bassie: ja, ik zie het ook als een vergissing, een vergissing die jij noch ik kunnen ongedaan maken. Eenmaal de stap gezet om naar zelfkennis te onderzoeken is er die aanhoudende uithaal naar gedegen zelfonderzoek.
Ik schreef het juist aan forumlid Peer > Ontsnappen is onmogelijk! WiNk
kabu is offline  
Oud 6 January 2021, 10:52   #138
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik schreef het juist aan forumlid Peer > Ontsnappen is onmogelijk! WiNk
Gelezen en inderdaad een flinke uithaal.
Een buiging, N.
Nowee is offline  
Oud 6 January 2021, 11:00   #139
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@kabu: Gelezen en inderdaad een flinke uithaal.
Een buiging, N.
kabu is offline  
Oud 6 January 2021, 11:13   #140
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
ja, ik zie het ook als een vergissing, een vergissing die jij noch ik kunnen ongedaan maken. Eenmaal de stap gezet om naar zelfkennis te onderzoeken is er die aanhoudende uithaal naar gedegen zelfonderzoek. Niet alles wat hier aan de haak geslagen wordt gaat om gedegen zelfonderzoek.
Maar misschien heb jij geluk want je wil nog een verhaal delen en op een discussie aansturen waarover je zelf niets in te brengen hebt.
Het moge je ook goed gaan Bassie.
Een groet, N.
Wat ik me afvraag is of er een methode bestaat om tot zelfkennis te komen.
Zelf denk ik van niet. Het is immers de bedachte persoon welke het onderzoek uitvoert. Allereerst is de bedachte persoon zelf al imaginair. En ten tweede is elk onderzoek gericht op de toekomst, op een doel, op iets wat onvervuld is.

Samenvattend, een zelf-bedacht persoon zoekt vervulling in een doel. Dat gaat nooit iets worden.

Ik zie dat er op dit forum ook een tweedeling is tussen users die menen dat er wat gedaan moet worden en users die menen dat je er al bent dus dat er juist niets gedaan hoeft te worden.

Zelf ben ik het weer met beiden oneens. Dat waar naar gezocht wordt is reeds aanwezig in de mens. Iets wat er al is, (en wat je ook bent) daar kun je feitelijk niet naar zoeken. Maar onderneemt men geen actie, dan blijft men in de immer wordende staat waar vrijwel alle mensen in verkeren.

Ik bepleit dus een derde weg en die is om te zoeken hoe het zoeken kan stoppen en hoe de mens tot zich zelve kan komen, het waarlijk zijnde.

Bedankt voor je reactie. Je lijkt mij een serieuze user. Uiteraard niet bedoeld als vleierij, maar het staat me tegen als ik steeds maar over personen of drugs zou moeten schrijven. Ik kom liever tot de kern van zelfkennis en die is -volgens mij- in de kern samen te vatten als: hoe kom ik van het zelf-bedachte zelf af? Een actie dus, niet om te zoeken, maar om iets kwijt te raken.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.