Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 January 2015, 13:26   #131
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zeker herken ik dat, ik ben ook een van de rebellen. Alsnog, jij kiest ook steeds, en dat is volgens mij onbewust, om in de strijd te verkeren. Als je daar voor jezelf bewust zou laten, dan pas zou de energie en de ruimte ontstaan voor wat jouw intentie altijd geweest is.
Dat klinkt als een crimineel die adviseert om niet het criminele pad op te gaan; ongeloofwaardig.
Rob is offline  
Oud 11 January 2015, 13:50   #132
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb jouw benoeming 'energie' omgezet in een voor communicatiedoeleinden bruikbare toepassing en communicatie is doorgaans uitwisseling. Dit is die energie waar je het over hebt toch? Het verschil in visie is dat jij denkt dat jouw 'ik' het is die energie steekt in iets anders wat dat 'ik' dan weer 'jij' noemt. Maar energie is gewoon energie en beantwoord aan het natuurlijk evenwicht. Dus de identificatie met 'ik' maakt het mogelijk om op de heersende gedachten waarvan je denkt dat die van jou is verder te spinnen.

Maar laat 'ik' hiermee ophouden en doorgaan op wat 'jij' denkt. Dus je beweert dat er een beperkte ruimte is die al volledig in beslag wordt genomen door mij bewering dat ik het gedegen zelfonderzoek heb afgerond en dat er geen enkele ruimte meer over is voor zelfonderzoek. Wanneer ik dat niet zou doen zou er ruimte vrijkomen voor het gedegen zelfonderzoek. Nou da's een makkelijke ik zeg dat niet tegen mezelf.
.
Laurens, ik had het over forumruimte. Forumruimte die steeds gebruikt wordt rondom de strijd of jij je onderzoek afgerond hebt of niet, en de strijd rondom het onderwerp of de andere forumleden het onderzoek gedaan hebben of niet. Vervolgens raak je steeds ontmoedigd omdat hier op het forum geen onderzoek rondom zelfkennis gedaan wordt, daarvoor is er geen ruimte meer wegens de onophoudelijke strijd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Voor anderen kan ik gewoon doorgaan met meekijken tenzij ze door de egostrijd die daardoor ontstaat niet meer in staat zijn. Maar is het dan geen zaak om te kijken wat er de oorzaak van is dat er strijd ontstaat, want als ik zeg de zon schijnt kijk ik ook met je mee en dan ontstaat er geen strijd. Dus je vind dat ik strijd uitlok door iets te zeggen
waar jij het niet mee eens bent. Is dat dan niet aan jouw eigen geestesgesteldheid gelegen dat je het er niet mee eens bent en daar niet tegen kunt? Wiens probleem is dat en waar kan dat worden aangepakt denk je, bij mij? .
Ik heb het niet over de strijd die het ontstaat als jij zegt dat jij het er niet mee eens bent. Ik heb het over de strijd die ontstaat als jij strijdlustig ieder gelegenheid grijpt om aan te kondigen dat de ander het onderzoek niet gedaan heeft, en dat jij het onderzoek afgerond hebt.
Het gaat niet over wiens probleem is, de vraag is of jij nu bereid bent om mee te kijken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dus onderzoek je eigen ding en niet mij, maar dat kun je niet laten, je wilt mij er op aanspreken dat anderen er niet tegen kunnen. En dat doe je door te 'beweren' dat ik geraakt ben want dat is niet het geval. Dus wat je doet is je eigen frustratie er niet tegen te kunnen spiegelen. Dat moet je inzien. Dus ja de ander doet dat alleen en nee ik doe niet mee..
Of je geraakt bent of niet is nu niet het onderwerp. Het onderwerp is: Strijdlustig de ander proberen te overtuigen dat je niet geraakt bent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nee dat is in jouw beleving zo, niet in de mijne. Hooguit zie ik weer eens een uitwisseling waarin ik betrokken ben (zoals deze) en waar ik geen zin heb omdat ik weet dat het niets teweeg zal brengen. Die laatste zin is lariekoek,
een gedachtespinsel. Ego wil niet aan zelfonderzoek doen en vlucht in allerhande excuses. Zo lang dat niet is ingezien zal het oneindig zo blijven doorgaan.
.
Ik ging met jou in gesprek omdat de tekst die ik aanhaalde openingen bood, misschien is dat wat erbij blijft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ben niet structureel in de egomodus, er staat dat ik het kan zien en jou duidelijk maken als ik in de egomodus ga. Het is niet mijn geliefde modus, ik ben liever in de 'dat wat ik ben' modus en weg van het forum.
Ik vond het draadje treffend, er is een opening. Verder is het niet van belang of de verandering die aanwezig lijkt te zijn ook werkelijk plaats vindt.
Mihaela is offline  
Oud 11 January 2015, 13:56   #133
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Geen berouw. Meer een constatering dat ik er zelf, later, niet meer lekker in zat en me een soort van gedwongen voelde (door mezelf uiteraard) nog verder op dingen in te gaan terwijl ik dat eigenlijk niet meer wilde (na wat jij en ik hadden uitgewisseld). Dat was me al duidelijk op het moment dat het speelde en na de virtuele hug van Nada viel het van me af. (Ulla, hopelijk ook een antwoord op jouw vraag).

Ik ga er nu 2 dagen tussenuit, zometeen op pad, mijn lief en ik zijn 25 jaar bij elkaar en dat gaan we vieren.
Geniet ervan Maria. Vijfentwintig jaar. Marie zou zeggen, dat is een mooie mijlpaal.
Nadje is offline  
Oud 11 January 2015, 13:57   #134
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard Afronden zelfonderzoek

De vraag of iemand zijn zelfonderzoek heeft afgerond is ronduit zinloos.
Iedereen die dat onderzoek heeft afgerond weet waarom.
Je zou je er niet mee moeten bezig houden.
Sowieso al niet omdat het om een ander gaat.
En ook omdat je het niet zelf bent die afrond.
Theo is offline  
Oud 11 January 2015, 14:06   #135
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Laurens, ik had het over forumruimte. Forumruimte die steeds gebruikt wordt rondom de strijd of jij je onderzoek afgerond hebt of niet, en de strijd rondom het onderwerp of de andere forumleden het onderzoek gedaan hebben of niet. Vervolgens raak je steeds ontmoedigd omdat hier op het forum geen onderzoek rondom zelfkennis gedaan wordt. Daarvoor is er geen ruimte wegens de onophoudelijke strijd.
Oh, ok?. Daar sluit dan toch mijn antwoord op aan dat ego onophoudelijk zal proberen het doen van gedegen zelfonderzoek te voorkomen. Het heeft namelijk feilloos in de gaten dat het er zelf mee ter ziele gaat. Dus in dat kader moet je de onophoudelijke strijd zien. Oftewel die is er toch wel en niet te voorkomen anders dan door dat in te zien.

Eigenlijk ben ik alleen het vrijblijvende nietszeggende geneuzel zat.

Het meekijken ben ik nu min of meer aan het doen, als ik je verkeerd begrepen heb kan ik de reactie corrigeren, echter ik denk dat jouw belangstelling meer uitgaat naar mijn 'zelfje'.
 
Oud 11 January 2015, 14:08   #136
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
De vraag of iemand zijn zelfonderzoek heeft afgerond is ronduit zinloos.
Iedereen die dat onderzoek heeft afgerond weet waarom.
Je zou je er niet mee moeten bezig houden.
Sowieso al niet omdat het om een ander gaat.
En ook omdat je het niet zelf bent die afrond.
Het vuur is je duidelijk nog niet nader aan de schenen gelegd, maar jou inmiddels kennende weet jij dat wel te pareren. Ik ben er op ingegaan tot mijn leedwezen.
 
Oud 11 January 2015, 14:12   #137
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het vuur is je duidelijk nog niet nader aan de schenen gelegd, maar jou inmiddels kennende weet jij dat wel te pareren. Ik ben er op ingegaan tot mijn leedwezen.
Gedane zaken nemen geen keer, Waarheid herkent Waarheid. Toch?
Of is dit nu pareren?
Theo is offline  
Oud 11 January 2015, 14:20   #138
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Oh, ok?. Daar sluit dan toch mijn antwoord op aan dat ego onophoudelijk zal proberen het doen van gedegen zelfonderzoek te voorkomen. Het heeft namelijk feilloos in de gaten dat het er zelf mee ter ziele gaat. Dus in dat kader moet je de onophoudelijke strijd zien. Oftewel die is er toch wel en niet te voorkomen anders dan door dat in te zien.

Eigenlijk ben ik alleen het vrijblijvende nietszeggende geneuzel zat.

Het meekijken ben ik nu min of meer aan het doen, als ik je verkeerd begrepen heb kan ik de reactie corrigeren, echter ik denk dat jouw belangstelling meer uitgaat naar mijn 'zelfje'.
Mijn onderzoek is niet afhankelijk van het forum. Desalniettemin heb ik hier, zoals ik overal doe, mezelf onderzocht en ik doe dat nog steeds.

Ik heb totaal geen interesse in jou als persoon, of wie dan ook hier op het forum. Zeker ontstaat er een menselijke band in de loop der jaren, maar dat heb ik met ieder ander mens die ik tegenkom.
Persoonlijk vind ik niet belangrijk of het hier gezellig is, of knus, of leuk. Zelfs vind ik dat vaak alleen afleiding, als mensen elkaar knuffelen en troosten. Het staat duidelijk in de weg voor verheldering en onderzoek. Maar goed, ieder zijn tempo en voorkeur.
Tegelijkertijd vind ik botheid, en elkaar bewust uitdagen net zo goed een afleiding. Ook hierin, ieder zijn voorkeur.

Nu en dan ontstaan er openingen, en die zijn er.
Mihaela is offline  
Oud 11 January 2015, 14:35   #139
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Oh, ok?. Daar sluit dan toch mijn antwoord op aan dat ego onophoudelijk zal proberen het doen van gedegen zelfonderzoek te voorkomen. Het heeft namelijk feilloos in de gaten dat het er zelf mee ter ziele gaat. Dus in dat kader moet je de onophoudelijke strijd zien. Oftewel die is er toch wel en niet te voorkomen anders dan door dat in te zien.
Klopt.
Mihaela is offline  
Oud 11 January 2015, 14:51   #140
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ik herken wel wat Mihaela zegt. De discussie over het wel of niet klaar zijn met zelfonderzoek, leidt af. Het is niet nodig het ego te bevredigen, omdat het ego vraagt. Het ego vraagt en het ego krijgt, onder het mom van 'zie wat je ego doet'. Maar het ego is vooral druk in de strijd en hoeft niet te kijken. Het ego observeren is misschien wel veel beter te doen wanneer het niet krijgt wat het wil.
Esradha is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.