Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 February 2018, 12:03   #131
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik was even vergeten, dat een of ander misschien uit onderstaande voortkomt. We hebben daar eerder over gebabbeld, boeddhisme en wat daaronder valt heeft mijn ook mijn interesse op een bepaalde manier. Wat ik nl uitgevonden heb in elke leer of filosofie, godsdienst enz. zijn raakvlakken met de kern te vinden. Ik kreeg daardoor uiteindelijk een het gevoel van versplintering, overal resoneerde wel iets...maar je wist nog niets. En overal wordt je min of meer toch weer geacht zienswijzen of regeltjes o.d. als een heilig huisje te bezigen, ik zie het ook weer terug in de Reiki wereld. Ik vermoedt dus dat ik een soort van heilig huisjes heb geraakt.
En dat ervaart een ander bij gedegenzelfonderzoek.
Een fijne kader voor sommigen, maar voor een ander weer zo een nieuwe methode..
Als men daar iets over zegt, wordt het 'oorlog', want het voelt voor het forum als het heilig huisje dat geschonden wordt.
Dan wordt gezegd: "het is geen gedegen onderzoek wat je doet", "het is geen waarheidsvinding!"
Je schrijft echt voor Ulla. Hopelijk lees jij jezelf terug en zie jij wat je nu doet.
'Het is geen waarheidsvinding' is je mantra geworden..
Mihaela is offline  
Oud 16 February 2018, 12:28   #132
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
En dat ervaart een ander bij gedegenzelfonderzoek.
Een fijne kader voor sommigen, maar voor een ander weer zo een nieuwe methode..

Als men daar iets over zegt, wordt het 'oorlog', want het voelt voor het forum als het heilig huisje dat geschonden wordt.Dan wordt gezegd: "het is geen gedegen onderzoek wat je doet", "het is geen waarheidsvinding!"Je schrijft echt voor Ulla. Hopelijk lees jij jezelf terug en zie jij het innesteling je doet.
'Het is geen waarheidsvinding' is je mantra geworden..

Als je goed leest zie je dat ik deel wat mijn bevindingen zijn in waarheid willen vinden in verschillende leringen en godsdiensten. Iedereen zijn ding ding wel of niet kunnen laten bezigen dat is waar waarheid in te zoeken is... én wel te onderzoeken wat je belang is in blijven ageren tegen de mensen
en dit forum maar ook of als ik idd Dorje zou willen overtuigen van dat hij zijn lering zou moeten laten vallen.

Dat is mijn bedoeling zeker niet, maar als hij mij op dit forum vertelt waarin ik geen waarheid zie dan ga ik niet zo doen alsof dan vertel ik dat gewoon, als ik dat zinnig vind. Als jij daar een probleem mee hebt dan kun je kun je meerdere dingen doen. Zien dat dit niet is wat jij wilt omdat je boodschap niet aankomt en weggaan, blijven en uitvinden wat hier dan wel gebeurt. En zo zijn er vast nog meer mogelijkheden, dit zijn twee voorbeelden.

Jij op jouw beurt besluit zelf de oorlog of het ageren te voeren en te voeden en schuift het de ander in de schoenen omdat je praktisch gezien de doelstelling van dit forum niet begrijpt en zo wel nog niet in kunt zien dat je voor je eigen doelstelling op het verkeerde forum zit. Zolang je niet werkelijk ziet wat je eigen belang daarin is zul je dat misschien blijven doen. Totdat je het opgeeft of het inziet dat dat het niets te maken heeft met wat hier de bedoeling is. Niet in praktische zin maar ook niet in waarheidsvinding.


Waar je hier voor uitgenodigd wordt, min of meer dringend is je motieven op waarheid te onderzoeken niet je godsdienst of lering te laten vallen. Ik bezig ook Reiki en energiewerk waardoor ik tot verrassende inzichten ben gekomen en waar ik veel baat bij heb gehad. Dat heeft hier ook niets te zoeken, want hier gaat het maar om een belang en dat is de uitnodiging/vraag om
onderzoek te doen en als je de drang hebt om te willen zien daar gehoor
aan te geven. Mijn belang in Reiki willen blijven doen kan ik dus onderzoeken. Zeker als het knelt met de bedoeling hier.


Als ik mij in wat hier wordt aangeboden kan vinden, wat ik dan jouw belang om dat te willen ondermijnen? Als je dat niet wilt zien, zul je blijven doorgaan tot Sint Juttemis.
Ulla is offline  
Oud 16 February 2018, 12:47   #133
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als je goed leest zie je dat ik deel wat mijn bevindingen zijn in waarheid willen vinden in verschillende leringen en godsdiensten. Iedereen zijn ding ding laten bezigen zelfs al vind je dat ik een mantra bezig dat is waar waarheid in te vinden is... én wel te onderzoeken wat je belang is in blijven
ageren tegen de mensen en dit forum maar ook of als ik idd Dorje zou
willen overtuigen van dat hij zijn lering zou moeten laten vallen.

Dat is mijn bedoeling dus niet, maar als hij mij op dit forum vertelt waarin ik geen waarheid zie dan ga ik niet zo doen alsof dan vertel ik dat gewoon, als ik dat zinnig vind. Als jij daar een probleem mee hebt dan kun je kun je meerdere dingen doen. Zien dat dit niet is wat jij wilt en weggaan, blijven en uitvinden wat hier dan wel gebeurt. En zo zijn er vast nog meer mogelijkheden, dit zijn twee voorbeelden.

Jij op jouw beurt besluit zelf de oorlog of het ageren te voeren en te voeden
en schuift het de ander in de schoenen omdat je de doelstelling van dit forum niet begrijpt en zelfs dan nog niet in kunt zien dat je op het verkeerde forum zit. Zolang je niet werkelijk ziet wat je eigen belang daarin is zul je misschien dat blijven doen. Een ander zegt niets meer en doet het weer anders.

Waar je hier voor uitgenodigd wordt, min of meer dringend is je motieven op waarheid te onderzoeken niet je godsdienst of lering te laten vallen. Ik bezig ook Reiki en energiewerk waardoor ik tot verrassende inzichten ben gekomen en waar ik heel veel in zie. Dat heeft hier ook niets te zoeken, want hier gaat het maar om een belang en dat is de uitnodiging/vraag om onderzoek te doen en als je de drang hebt om te willen zien daar gehoor aan te geven.

Als ik mij daarin kan vinden, wat ik dan jouw belang om dat te willen ondermijnen? Als je dat niet wilt zien, zul je blijven doorgaan tot Sint Juttemis.
De korte tekst van Iona opende een deur, en dus las ik jouw tekst nu met een open hart.

Jouw tekst voelde als een bulderende golf dat op me afkwam.
Omdat ik in de modus liefde verkeer, voel ik compassie voor dat wat op mij overkomt als onmacht/agressie aan jouw kant.
Ik heb dit altijd zo ervaren, aan de kant van Renoir/Ben, en zelfs van Looro, als ik ze tegenspreek.

Wat mij vooral raakte was je opmerking dat ik de doelstellingen van het forum niet begrijp, en gzoz.
Het is mijn levensthema.
Ik ben 'anders-denkend/ras' dus moet ik weg.

Ik weet dat jij dit weer niet zou gaan begrijpen, en met een Waarheidsvinding-ideetje erbij gaat komen, maar inderdaad, ik schrijf dit voor mezelf.

Ik ben hier Ulla, en ik hoor hier te zijn!
Als de Organisatie van het forum vindt dat ik hier niet hoor, is het aan hun om dat te bepalen.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Doe je dat vaker, of vaker gedaan, mensen uitsluiten?
Mihaela is offline  
Oud 16 February 2018, 13:15   #134
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De korte tekst van Iona opende een deur, en dus las ik jouw tekst nu met een open hart.

Jouw tekst voelde als een bulderende golf dat op me afkwam.
Omdat ik in de modus liefde verkeer, voel ik compassie voor dat wat op mij overkomt als onmacht/agressie aan jouw kant.
Ik heb dit altijd zo ervaren, aan de kant van Renoir/Ben, en zelfs van Looro, als ik ze tegenspreek.

Wat mij vooral raakte was je opmerking dat ik de doelstellingen van het forum niet begrijp, en gzoz.
Het is mijn levensthema.
Ik ben 'anders-denkend/ras' dus moet ik weg.

Ik weet dat jij dit weer niet zou gaan begrijpen, en met een Waarheidsvinding-ideetje erbij gaat komen, maar inderdaad, ik schrijf dit voor mezelf.

Ik ben hier Ulla, en ik hoor hier te zijn!
Als de Organisatie van het forum vindt dat ik hier niet hoor, is het aan hun om dat te bepalen.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Doe je dat vaker, of vaker gedaan, mensen uitsluiten?
Wat bedoel je met je laatste zin? Wie voelt zich uitgesloten en waar geef ik aanleiding toe dat te voelen? Waarom voel jij je uitgesloten en waarom denk je dat je van mij weg moet? Ik denk idd dat jij de doelstelling niet begrijpt, of dat klopt of niet blijft nog steeds van jou. Ik snapte er in begin ook niets van, er is op zichzelf gezien niets mis mee het niet te snappen en ook niets mis mee als ik dat denk.

Als je daarin geraakt voelt kun je dat onderzoeken net zo goed dat ik dat doe als ik mij geraakt voel in het geval je een of ander beeld van me schetst. Mij laat dat steeds helderder zien en van daaruit kan ik het iedereen aanraden hetzelfde te doen.

Ik heb intussen ook begrepen dat je denkt dat ik een volgzaam en misschien
ergens ook nog wel een lief mokkel ben. Ik zit ook nog steeds op de ambulance te wachten die mij moet ophalen. .

Ik ben nogal gedreven om te proberen duidelijk te maken wat ik bedoel. Dat heeft weinig zin als je telkens je perceptie daar tegen aan blijft smijten. En dat blijf je doen, nu ook weer. Dat zijn dingen die ik niet begrijp en dan wil ik hier nog wel eens doordrijven. En natuurlijk is dat mijn ding waarin ik weer een belang in heb. Met een liefdesmodus kan ik niets..We zitten hier niet in een gezellig onderonsje maar op een waarheidsvinding forum. Niet dat ik onderonsjes niet ook leuk vind, zeer zelfs. Maar alles op zijn tijd.


ps Het een of ander sluit overigens niet uit dat ik het niet leuk vind dat wie
dan ook zich door mij geraakt voelt. Daarmee raak je altijd een gevoelige
snaar. Alles wat ik altijd wil dat het met iedereen zo goed mogelijk gaat.
Een van mijn drijfveren.

Wijziging aangebracht door Ulla op 16 February 2018 om 15:22.
Ulla is offline  
Oud 16 February 2018, 17:17   #135
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De korte tekst van Iona opende een deur, en dus las ik jouw tekst nu met een open hart.

Jouw tekst voelde als een bulderende golf dat op me afkwam.
Omdat ik in de modus liefde verkeer, voel ik compassie voor dat wat op mij overkomt als onmacht/agressie aan jouw kant.
Ik heb dit altijd zo ervaren, aan de kant van Renoir/Ben, en zelfs van Looro, als ik ze tegenspreek.

Wat mij vooral raakte was je opmerking dat ik de doelstellingen van het forum niet begrijp, en gzoz.
Het is mijn levensthema.
Ik ben 'anders-denkend/ras' dus moet ik weg.

Ik weet dat jij dit weer niet zou gaan begrijpen, en met een Waarheidsvinding-ideetje erbij gaat komen, maar inderdaad, ik schrijf dit voor mezelf.

Ik ben hier Ulla, en ik hoor hier te zijn!
Als de Organisatie van het forum vindt dat ik hier niet hoor, is het aan hun om dat te bepalen.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Doe je dat vaker, of vaker gedaan, mensen uitsluiten?
Mijn deur intussen ook, zolang ik er steeds met mijn eigen proces/belang er tussen blijf rommelen vertroebelt steeds het zicht. Ik heb er een heel statement aan gewijd, en zie daarin ook wat mijn belang er in is, en zinnig vind ik het niet meer om er zo mee door te gaan. De ego strijd wordt er alleen maar mee gevoerd en dat is dus waar ik voor mezelf doorheen wil breken. Wat jij er wel of niet in ziet is uiteindelijk aan jou. Iemand en ook jou uitsluiten zit in ieder geval niet in mijn belang. In tegendeel.

Wijziging aangebracht door Ulla op 16 February 2018 om 22:54.
Ulla is offline  
Oud 16 February 2018, 20:23   #136
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Dorje: En overal wordt je min of meer toch weer geacht zienswijzen of regeltjes o.d. als een heilig huisje te bezigen, ik zie het ook weer terug in de Reiki wereld.
Spreek me niet over Reiki!
Ik heb 9 jaar (van '91 tot 2000) met een succesvolle Reiki-meesteres samengewoond (Tien flink betalende cliënten per dag had ze).

Ze was / is een traditionele (ja ook daar die indeling zoals hier op het forum in traditionele en neo advaita) Reiki meester. Traditionele (hoge) prijzen voor inwijdingen, traditionele geheimhouding van de symbolen.

En dan kwam de new-age reiki ergens rond het jaar 2005 opzetten.
inwijdingen werden als koopjes aangeboden, de geheime symbolen stonden gewoon in een boek voor iedereen te koop.

Ook toen ontstonden serieuze discussie in Reiki kringen tussen traditionele en new-age reike adepten.
Net zoals op dit forum tussen TA en NA adepten. Hilarisch, ik beleef het weer opnieuw.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 16 February 2018, 20:28   #137
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@miha:...omdat je praktisch gezien de doelstelling van dit forum niet begrijpt en zo wel nog niet in kunt zien dat je voor je eigen doelstelling op het verkeerde forum zit.

@Miha: misschien moesten we maar is informeren bij Theo / Kweetniet en Sterre of ze al een eigen forum rond niet-doen geopend hebben...
Ik heb Theo's email adres nog. We hebben een tijd email gewisseld.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 16 February 2018, 20:31   #138
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Spreek me niet over Reiki!
Ik heb 9 jaar (van '91 tot 2000) met een succesvolle Reiki-meesteres samengewoond (Tien flink betalende cliënten per dag had ze).

Ze was / is een traditionele (ja ook daar die indeling zoals hier op het forum in traditionele en neo advaita) Reiki meester. Traditionele (hoge) prijzen voor inwijdingen, traditionele geheimhouding van de symbolen.

En dan kwam de new-age reiki ergens rond het jaar 2005 opzetten.
inwijdingen werden als koopjes aangeboden, de geheime symbolen stonden gewoon in een boek voor iedereen te koop.

Ook toen ontstonden serieuze discussie in Reiki kringen tussen traditionele en new-age reike adepten.
Net zoals op dit forum tussen TA en NA adepten. Hilarisch, ik beleef het weer opnieuw.
Ik beoefen daarom Reiki niet op deze wijze, er is een oorspronkelijke manier die met de new age en consumptie Reiki niets te maken heeft. De laatste vind ik er niets mee te maken hebben. Rituelen en symbolen gebruik ik zelf niet. Ik doe het ook alleen nog maar voor mezelf. Als je interesse hebt in de essentiële verschillen, er is een website voor. We zitten gelukkig in de gedachtewereld van Marie, ik vraag me nu even af of dat wel de bedoeling is dat wij hierin blijven schrijven. En er van alles in gooien.
Ulla is offline  
Oud 16 February 2018, 20:32   #139
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Ulla:...
Ik ben hier Ulla, en ik hoor hier te zijn!
(...)

__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 16 February 2018, 20:34   #140
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
(...)

Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.