Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 February 2013, 17:51   #131
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ulla, dit tekst van je kwam op me over alsof je weer een plaat opzetten.

In mijn optiek komt dit wat je hier boven schrijft op dit neer: Je vond dat ik aandacht vroeg, en jij, met jouw behulpzame aard, schoot mij tot hulp.

Klopt tot hier?

De teksten die erna volgde heb ik gelezen, maar ik moet je eerlijk bekennen, er is me daaruit niet veel bij gebleven. Het komt op me over als een herhaling van wat wij ervoor besproken hadden.
Wat voor mij van belang was, was het aangeven van een houding in je schrijven hierboven, waar ik niets mee heb. Ik benader je niet om mij te helpen, of om aandacht van je te krijgen. Als je het gesprek benut als wisselwerking, en elkaar belangstellend benaderen dan zitten wij op dezelfde golflengte, anders zit je op een ander spoor dan ik. Niets mis mee, maar dan houd jij jezelf voor de gek wat betreft behulpzaamheid naar mij toe. Ik heb je hulp niet nodig, en ik heb je hulp ook niet gevraagd.

Alsnog prettig, en interessant het gesprek dat wij uitgevoerd hebben. tot nu dan... Vanaf het schrijven hierboven ervaar ik niet meer dat wij ons op dezelfde golflengte bevinden, en zelfs ervaar ik nu stres en spanning op het gesprek.
Als je het zinnetje bedoelt dat ik zeg dat ik hoop dat het je helpt de spanning verminderen zou het dat al moeten zijn. Verder weet ik bij God niet waar je uit op maakt dat ik je zou willen helpen. Je hebt zelf duidelijk aangegeven dat je geen hulp nodig hebt, ik heb die behoefte ook niet.

Ik ben het gesprek aangegaan om ons een kans te doorbreken een patroon te doorbreken. Niet niet om je te helpen of omdat ik vond dat je aandacht vroeg. En ook daarna niet, ik hoopte alleen maar iets. En n.a.v. je reacties weer zou ik toch gek zijn om je überhaupt wel willen helpen. En dat ben ik niet.

Rob heeft in ieder geval niet lang hoeven wachten.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 17:54   #132
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als je het zinnetje bedoelt dat ik zeg dat ik hoop dat het je helpt de spanning verminderen zou het dat al moeten zijn. Verder weet ik bij God niet waar je uit op maakt dat ik je zou willen helpen. Je hebt zelf duidelijk aangegeven dat je geen hulp nodig hebt, ik heb die behoefte ook niet.

En n.a.v. je reacties weer zou ik toch gek zijn om je überhaupt wel willen helpen. En dat ben ik niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Rob heeft in ieder geval niet lang hoeven wachten.



weet je wat wij kunnen doen? Of gewoon ons hart luchten. Uiteraard, zonder vloeken, houd ik er niet van, en jij ook niet zo volgens mij, nergens voor nodig ook .. of.. of.. of.. wat zijn de andere opties? Esradha is altijd zo wijs in zulke situaties
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 18:01   #133
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht


weet je wat wij kunnen doen? Of gewoon ons hart luchten. Uiteraard, zonder vloeken, houd ik er niet van, en jij ook niet zo volgens mij, nergens voor nodig ook .. of.. of.. of.. wat zijn de andere opties? Esradha is altijd zo wijs in zulke situaties
Esje is zo wijs en reageert amper.
En misschien ga ik haar wel achterna.

Verder snap ik niet zo goed wat je eigenlijk bedoelt.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 18:03   #134
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Zou ik mij dan zo laten misleiden Hans?

Zou zomaar kunnen,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 18:05   #135
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht

Verder snap ik niet zo goed wat je eigenlijk bedoelt.
Het was meer een indruk Ulla, dat jouw tekst ineens afstandelijk en verdedigend was, alsof jij geraakt was door mijn woordkeuze, en een houding aannam dat ik niet prettig vond. Precies de houding waarover ik het had waarvoor wij dit gesprek aangingen. Maar als je niet weet waarover ik het heb, laat ik het ook rusten. Ik weet voor mezelf wat er is, en dat is voor mij voldoende, ik weet niet hoe ik uit moet leggen en zo komen wij nergens..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 18:07   #136
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Zou zomaar kunnen,....

Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 18:08   #137
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Zou zomaar kunnen,....
Ik heb me voorgenomen om niet te reageren op mensen die er zullen stoken, want ik wist dat het zou komen.. maar goed, volgende keer luk het me misschien.

zal je niet gelukkiger zijn als mensen vredig in gesprek met elkaar kunnen, dan dat jij je gelijk haalt?
Zielig geval ben je Hans...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 18:10   #138
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als mensen stoken, ga je glimlachen Ulla?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 18:12   #139
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het was meer een indruk Ulla, dat jouw tekst ineens afstandelijk en verdedigend was, alsof jij geraakt was door mijn woordkeuze, en een houding aannam dat ik niet prettig vond. Precies de houding waarover ik het had waarvoor wij dit gesprek aangingen. Maar als je niet weet waarover ik het heb, laat ik het ook rusten. Ik weet voor mezelf wat er is, en dat is voor mij voldoende, ik weet niet hoe ik uit moet leggen en zo komen wij nergens..

Ik ben het gesprek aangegaan om ons een kans te doorbreken een patroon te doorbreken. Niet niet om je te helpen of omdat ik vond dat je aandacht vroeg.
Wij hebben het in ieder geval geprobeerd en voor mij voelt dat verder wel goed.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 18:15   #140
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik ben het gesprek aangegaan om ons een kans te doorbreken een patroon te doorbreken. Niet niet om je te helpen of omdat ik vond dat je aandacht vroeg.
Wij hebben het in ieder geval geprobeerd en voor mij voelt dat verder wel goed.
en toch glimlach je bij de insinuaties van Hans. Jammer!.. Alsnog, aan het begin van het gesprek toen hij allerlei insinuaties op los gooide, gaf je ook aan dat hij je aan het denken zette. Je wantrouwen, en die van hem, zegt niets over mij, ik ben oprecht in het gesprek gegaan. Ik laat het ook rusten want nu wordt het trekken en stoken, en heb er geen zin in.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Paranormal begaafd Mihaela Beginnend zelfonderzoek 8 21 January 2021 21:38
DVD leven in helder bewustzijn. Heerda Eckhart Tolle 294 7 October 2014 13:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.