Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 May 2014, 00:24   #131
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ja dat is zo, de hoeveelheid aanvaringen in aanmerking nemende was accepteren geen optie, ik zou, om zijn eigen woorden te gebruiken, blijven zeiken over zijn contraproductiviteit met betrekking tot de doelstelling van het forum en zijn imitatiegedrag. Ik overwoog zelfs ernstig om met dit forum liever dan maar te stoppen dan hem een platform geven.

Gelukkig stelde hij zelf de ban voor, hij had ook gewoon weg kunnen blijven.
Mooi issue voor The Work .... ;)
Sterre is offline  
Oud 29 May 2014, 00:29   #132
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Uiteindelijk verschijnt en verdwijnt Alles uit en in het Niets ......

.....

?Leeg zijn gebeurt vanzelf wanneer je het leven aanvaardt zonder tegen te stribbelen, door je over te geven aan dat wat nu eenmaal is en verliefd te worden op onze huidige werkelijkheid.?
Sterre is offline  
Oud 29 May 2014, 09:59   #133
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Mooi issue voor The Work .... ;)
De Work is hier al tot een stok verworden om mee terug te slaan. Vooral niet even overwegen om de aanbeveling te volgen, welnee meteen terug meppen die hap.

Overigens ben je dan kennelijk niet op de hoogte van de uitgangspunten van 'the Work'. Op bevindingen kun je 'the Work' niet toepassen, alleen op overtuigingen.
Rennie is offline  
Oud 29 May 2014, 11:46   #134
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Ik moet Sterre hier wel bijvallen. Je zou idd 'the work' kunnen loslaten op jou overtuiging (in jou geval staat m.i. 'bevinding' gelijk aan 'overtuiging') dat sommige mensen contraproductief zijn mbt de doelstelling tot dit forum.

Verder zou accepteren een prima optie zijn geweest, vooral vanwege alle conflicten die je zouden hebben kunnen uitdagen iets te gaan doen aan zelfkennis zodat je voor de verandering eens aan je eigen doelstelling van dit forum had kunnen voldoen.

Maar ja zoals we allemaal weten heb jij nu eenmaal een broertje dood aan zelfonderzoek vanwege je overtuiging dat je al klaar bent en heb je zelf ondertussen behoorlijk last van het ontwijkingsmechanisme waar je anderen graag op wijst.
Waarbij je als slotakkoord, wanneer je ego helemaal vastloopt in zijn eigen draaimolen, aankomt met ego kan alleen ego zien, waarbij het ego dan vanzelfsprekend bij de ander ligt.

Maw ga gewoon eens de work loslaten op je overtuiging dat een andere keuze geen optie was vanwege alle conflicten mbt die zgn contraproductiviteit.

Groetjes Vagebond.
Vagebond is offline  
Oud 29 May 2014, 12:19   #135
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik moet Sterre hier wel bijvallen. Je zou idd 'the work' kunnen loslaten op jou overtuiging (in jou geval staat m.i. 'bevinding' gelijk aan 'overtuiging') dat sommige mensen contraproductief zijn mbt de doelstelling tot dit forum.

Verder zou accepteren een prima optie zijn geweest, vooral vanwege alle conflicten die je zouden hebben kunnen uitdagen iets te gaan doen aan zelfkennis zodat je voor de verandering eens aan je eigen doelstelling van dit forum had kunnen voldoen.

Maar ja zoals we allemaal weten heb jij nu eenmaal een broertje dood aan zelfonderzoek vanwege je overtuiging dat je al klaar bent en heb je zelf ondertussen behoorlijk last van het ontwijkingsmechanisme waar je anderen graag op wijst.
Waarbij je als slotakkoord, wanneer je ego helemaal vastloopt in zijn eigen draaimolen, aankomt met ego kan alleen ego zien, waarbij het ego dan vanzelfsprekend bij de ander ligt.

Maw ga gewoon eens de work loslaten op je overtuiging dat een andere keuze geen optie was vanwege alle conflicten mbt die zgn contraproductiviteit.

Groetjes Vagebond.
Tja Vagebond ik heb het gedegen zelfonderzoek volledig afgerond en die dingen die jij nog in mij ziet bewegen spelen hier (helaas voor jouw behoefte dat te betwijfelen) niet. Ik kan vervolgens wel ingaan op de bevinding en aantonen dat het geen overtuigingen zijn maar ik gevoel verder ook geen behoefte om jou te overtuigen.

Wat betreft dat accepteren is een hele geschiedenis van duiden voorafgegaan en als het je interesseert lees je dat maar na, ik ga het niet nog weer eens over doen. Als de eerder gegeven verklaringen je nog steeds niet zinnen heb je gewoon domme pech.
Rennie is offline  
Oud 29 May 2014, 21:11   #136
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
De Work is hier al tot een stok verworden om mee terug te slaan. Vooral niet even overwegen om de aanbeveling te volgen, welnee meteen terug meppen die hap.
..... wederom "eye of the beholder"....


Citaat:
Op bevindingen kun je 'the Work' niet toepassen, alleen op overtuigingen.
Een bevinding is de uitkomst van overtuigingen, hypothesen.... En als het om een persoonlijke bevinding gaat al helemaal geen universele waarheid.

Heb je overigens ooit van G?del gehoord?

Citaat:
Overigens ben je dan kennelijk niet op de hoogte van de uitgangspunten van 'the Work'.
The Work valt op alles toe te passen Rennie-lief van wat "wij" (be)vinden.
Als je je gedachte (bevinding) gelooft is er lijden. Dat lijden (ergernis, contraproductiviteit, gesakker, boosheid etc.) speelt zich alleen af in de gedachten die erover zijn ontstaan in ons (bij wie dan ook) hoofd. Dát IS de basis van The Work.

Voor mij is The Work geen stok om mee te slaan, maar een nuttig instrument om mijn bevindingen/overtuigingen/conditioneringen op waarheid te onderzoeken. Ik geef toe dat het moed vraagt om eerlijk te zijn .... Mijn ego doet graag aan vluchten, vechten of bevriezen. Net als het jouwe.

Denken dat je klaar bent met zelfonderzoek vat ik onder 'bevriezen'.
Sterre is offline  
Oud 29 May 2014, 21:29   #137
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik moet Sterre hier wel bijvallen. Je zou idd 'the work' kunnen loslaten op jou overtuiging (in jou geval staat m.i. 'bevinding' gelijk aan 'overtuiging') dat sommige mensen contraproductief zijn mbt de doelstelling tot dit forum.
Dank voor je bijval, niet voor mij, maar voor Renoir. Uit compassie had ik graag gezien dat jouw boodschap niet in dorre aarde was gevallen bij Renoir. Maar we kunnen een paard wel naar de drinkbak brengen, doch nimmer dwingen om te drinken....

Citaat:
Verder zou accepteren een prima optie zijn geweest, vooral vanwege alle conflicten die je zouden hebben kunnen uitdagen iets te gaan doen aan zelfkennis zodat je voor de verandering eens aan je eigen doelstelling van dit forum had kunnen voldoen.
Hier val ik jou dus bij: ieder van ons kan leren van weerstanden en conflicten. Weglopen (vluchten), wegsturen is de weg van de minste weerstand en valt in de categorie van "ontwijkingsmechanismen van het ego" .....

Citaat:
Maar ja zoals we allemaal weten heb jij nu eenmaal een broertje dood aan zelfonderzoek vanwege je overtuiging dat je al klaar bent en heb je zelf ondertussen behoorlijk last van het ontwijkingsmechanisme waar je anderen graag op wijst.
Exact! Als mens zijn we nooit klaar zolang we het tijdelijke nog niet hebben verwisseld voor het eeuwige. Het blijft eb en vloed, zonsopgang en zonsondergang, dag en nacht etc. in de fysieke wereld. Denken klaar te zijn is de grootste valkuil die we tegenkomen.

Citaat:
Waarbij je als slotakkoord, wanneer je ego helemaal vastloopt in zijn eigen draaimolen, aankomt met ego kan alleen ego zien, waarbij het ego dan vanzelfsprekend bij de ander ligt.

Maw ga gewoon eens de work loslaten op je overtuiging dat een andere keuze geen optie was vanwege alle conflicten mbt die zgn contraproductiviteit.
..... ja, het had mooie leermomenten op kunnen leveren voor ieder-één...

Het is imo ook nogal aanmatigend als mensen (Renoir in dit geval) denken dat waarheidsvinding door anderen in de weg wordt gestaan. Buitensluiten en oordeelsvorming over anderen kunnen nooit tot (universele) waarheidsvinding leiden .....

Wijziging aangebracht door Sterre op 29 May 2014 om 22:10.
Reden: Woord vervangen voor een betere omschrijving: Ontwijkingsmechanismen van het ego
Sterre is offline  
Oud 29 May 2014, 22:37   #138
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
..... wederom "eye of the beholder"....


Een bevinding is de uitkomst van overtuigingen, hypothesen.... En als het om een persoonlijke bevinding gaat al helemaal geen universele waarheid.

Heb je overigens ooit van G?del gehoord?

The Work valt op alles toe te passen Rennie-lief van wat "wij" (be)vinden.
Als je je gedachte (bevinding) gelooft is er lijden. Dat lijden (ergernis, contraproductiviteit, gesakker, boosheid etc.) speelt zich alleen af in de gedachten die erover zijn ontstaan in ons (bij wie dan ook) hoofd. Dát IS de basis van The Work.

Voor mij is The Work geen stok om mee te slaan, maar een nuttig instrument om mijn bevindingen/overtuigingen/conditioneringen op waarheid te onderzoeken. Ik geef toe dat het moed vraagt om eerlijk te zijn .... Mijn ego doet graag aan vluchten, vechten of bevriezen. Net als het jouwe.

Denken dat je klaar bent met zelfonderzoek vat ik onder 'bevriezen'.
Ik heb me weer laten verleiden tot een weerwoord omdat er toch niemand is die gedegen zelfonderzoek wil doen, maar mijn belangstelling gaat niet zover dat ik eindeloos wens te blijven priegelen in de marge. Er is wel weer genoeg over gesakkerd.

De enige lering die ik er uit kan trekken is dat ik wijzer zou moeten zijn en het gesakker niet steeds een voedingsbodem moet geven. Bij deze stop ik daar dan ook weer mee.
Rennie is offline  
Oud 31 May 2014, 23:38   #139
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb me weer laten verleiden tot een weerwoord omdat er toch niemand is die gedegen zelfonderzoek wil doen, maar mijn belangstelling gaat niet zover dat ik eindeloos wens te blijven priegelen in de marge. Er is wel weer genoeg over gesakkerd.

De enige lering die ik er uit kan trekken is dat ik wijzer zou moeten zijn en het gesakker niet steeds een voedingsbodem moet geven. Bij deze stop ik daar dan ook weer mee.
Is dat zo?
Sterre is offline  
Oud 31 May 2014, 23:40   #140
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

............ even een gestolen dansje in de Oase van Niets ;)

http://www.youtube.com/watch?v=iX-QaNzd-0Y




*zucht......
.........heerlijk nummer.....*
Sterre is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 46 1 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.