Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 July 2012, 10:09   #131
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
vreemde stelling ineens..

Je bedoelt blijkbaar wat jij herkent is waar en wat je niet herkent is niet waar.
Daar ben je overigens niet alleen in.
Heb jij dat ook dan?

Ik bedoel niet anders te zeggen dan: het stroomt. Weliswaar niet zoals ik mij dat soms gedacht had, niet hard genoeg naar mijn zin, maar het stroomt. De eenvoudige herkenning van dat ik het soms anders zou willen dan het is.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 14:47   #132
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wanneer dat een diep intrinsiek 'weten' is dan zit het wel snor met je. Als het een resultaat is van je denken heb je de jezelf voorgestelde weg nog te gaan.
Ik zie en voel het cynisme eraf druipen, maar dat zal mijn beperkte waarneming wel zijn.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 16:45   #133
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik zie en voel het cynisme eraf druipen, maar dat zal mijn beperkte waarneming wel zijn.
Niet bij mij.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 16:48   #134
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Het enige wat je niet gedaan hebt, is Anja zelf opzoeken. Je hebt jezelf verteld dat het daar niet veilig zou zijn en hier wel. Het voelt onterecht dat dit forum jou niet faciliteert in het kunnen voeren van dat gesprek, maar uiteindelijk is dat gesprek jouw verantwoordelijkheid. Dat je het gesprek nu niet kunt voeren is derhalve vooral het gevolg van jouw keuze het gesprek enkel op dit forum te willen.

Je ervaart angst en er wordt niet meegewerkt om deze te omzeilen.
Wat doet die angst met jou? Wat doe je zelf met die angst?
Je voelt je minder deel van de groep en minder voor gezorgd, dan je denkt dat er voor anderen gezorgd wordt. Wat doet dat met jou? Hoezeer heb je jezelf lief?

Volgens mij zijn dergelijke vragen belangrijker dan het onrecht, die op die manier vooral aanleiding wordt van hetgeen getriggerd wordt. En wat je ermee doet dus. Niet om anderen te beinvloeden, maar om jezelf te geven wat je nodig hebt.

Hierop schreef ik dat ik je tekst in gedachten mee zou nemen tijdens mijn wandeling naar mijn werk.
Ik heb dat toen gedaan.
Het leek mij toen niet van groot belang om dat te delen, voor mezelf was helder genoeg.
Alsnog wil ik hier iets over zeggen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 16:53   #135
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Alsnog wil ik hier iets over zeggen.
Er zijn er heel veel situaties en mensen die ik niet meer aan ga. Soms bewust, en soms gaat dat vanzelf.
Dat ik in gesprek met Jadi raakte vond ik heel interessant.
Het gesprek be?indigde abrupt en volgens mij heb ik dat heel bewust en uitgebreid geuit, en besproken.
Voor mij was van groot belang om ernaar te kijken, wat het met mij deed, en hoe ik handelde.
Mijn blik op richten op de reden die speelde dat ik geen deel aan haar forum nam was voor mij ook interessant.
Volgens mij heb ik alles in aanschouwing genomen: mijn angst, en mijn geraaktheid. Ik heb aan alles gehoor aan gegeven precies zoals dat voor mij goed voelde.
Dat was voor mij van belang.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 17:26   #136
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik ontmoet wel eens mensen die andere hobby's of belangstelling hebben, of een ander denk wijze, of zelfs een ander levensstijl hebben.

Stel dat ik iemand van de kerk ontmoet ergens op een feestje, soms kan ik een zeer interessant gesprek met zo iemand hebben. Als ik uitgenodigd zou worden om aan een kerk dienst mee te doen, weet ik nu al dat ik Nee zeg.

Stel dat ik iemand ontmoet, op een feestje, die aan SM doet.
Ik kan heel belangstellend er naar luisteren, maar ik zou geen deel aan
SM -feestje willen nemen. Dat weet ik nu al.

Stel dat ik iemand spreek, en het onderwerp euthanasie word aangetikt.
Ik vind het zo boeiend om te horen hoe een ander daar over denkt, vooral als mensen dat ook serieus overwegen te doen, of als ze dat ooit serieus overwogen hebben.
Als vervolgens degene die dat met mij deelt aan mij vraagt of ik een keer een bezoek wil brengen aan een gebouw die daar voor gebruikt wordt, zou ik niet snel Ja zeggen.

Als ik iemand ontmoet die openhartig aan mij deelt dat zij aan poep-seks doet, zou ik zeer zeker heel geïnteresseerd zijn om te horen waar door de persoon door bewogen wordt om dat te doen. Uiteraard zou ik verder bij het gesprek laten, en geen belangstelling hebben om dat ook 'live' te zien.

Ik ben vaak geïnteresseerd in de geest van de mens, en in het anders denken, of anders in het leven staan.

Ook al voelen sommigen dingen voor mij ietwat 'afwijkend', merk ik mijn oprechte belangstelling.

Alsnog dat ik daar niet dichtbij kom speelt ook een vorm van angst, van geen deel aan willen nemen. Het is heel menselijk, maar alsnog aanwezig. Ik vind het juist boeiend om ernaar te kijken.

ik kan simpelweg zeggen: Nee hoor, ik heb daar geen zin in, en het heeft niets met mijn angsten te maken, maar het is veel interessanter om op mezelf te durven betrekken, om mijn angsten en afstandelijkheid, of oppervlakkigheid te toetsen.
Maar alsnog, mijn grens is voor mij altijd duidelijk, en daar houd ik zeker heel bewust rekening mee.

Zo in deze situatie ook Esradha, het was iets wat mij heel duidelijk remde. Wat ik wel interessant vond was wat de situatie met mij deed, en wat ik bij mezelf onder ogen kon zien.
Om vervolgens Jadi op te zoeken op een forum die een ander vorm heeft dan hier, zat niet in mijn belangstelling. Het is niet de vorm die mij aantrekt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 17:38   #137
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Dat klinkt alsof je veel van omstandigheden laat afhangen.
Als een gesprek op je pad komt, leuk. Als je het zelf op moet gaan zoeken, nee dank je.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 17:46   #138
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Dat klinkt alsof je veel van omstandigheden laat afhangen.
Als een gesprek op je pad komt, leuk. Als je het zelf op moet gaan zoeken, nee dank je.
Als het op mijn pad komt, waarom opzoeken?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 17:47   #139
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

IK heb heel bewust bij stil gestaan, toen jij je mening gaf, maar alsnog voel ik geen impuls om daar gehoor aan te geven.

Jij vindt blijkbaar dat ik dat op moet zoeken, en voor mij voelt dat niet als nodig.
Ik respecteer jouw mening, maar ik volg mijn weg.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 19:26   #140
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Niet bij mij.
We laten het aan Henk om ons uit de droom te helpen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.