Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 May 2013, 18:13   #131
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Renoir zal steeds weer "Nietsen" tegen komen op zn pad. Net zolang tegen de lantaarnpaal oplopen totdat zn kop er blauw van ziet. Of hij faket het allemaal maar om ons te vermaken, dat zou ook kunnen.
Je bedoeld dat Renoir steeds weer gasten tegen komt die pretenderen Niets te zijn en die zijn intentie om zelfonderzoek te doen ondermijnen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:17   #132
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
De Waarheid kijkt maar uit één hoek. En de Waarheid is dat jij niet kunt weten wat in het belang is van een ander. Je kunt het beste met iemand voor hebben, maar het is niet aan jou om een ander (al of niet) te redden. Als jij (algemeen) vindt dat iemand moet veranderen, dan is dat altijd eigenbelang. Liefde is ook (leren) loslaten.
Lees nou eens een keer wat er staat, iets wat jij kunt is geen Waarheid, waarom verhef je alles hier wat alleen maar subjectieve waarheden zijn tot Waarheid.

Laten we gewoon lekker ouwehoeren over de subjectieve persoonlijke waarheid die wij koesteren en noem het niet naar iets waar het nog niet naast kan liggen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:20   #133
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Nee, het forum is er niet van uitgesloten. Maar dat beweer ik toch ook?

Alleen moet hier wel via de firma list en bedrog (dubbelaccounts) de boodschap aan de man gebracht. De firma list en bedrog kan nooit Liefde zijn.
Het is best dat je weigert anders te kijken maar ook jij kunt beter maar je klep houden wanneer je niet verder wilt kijken dan je eigen perceptie.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:23   #134
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Een ego-strijd kan er alleen zijn bij degenen die hem aangaan. Mogelijk dat jij in de illusie verkeert met mijn ego in strijd te zijn. Maar daar heb je wel mijn medewerking voor nodig. Ik ben niet in een strijd-modus, wat jij ook moge beweren. Alles wat ik schrijf kan echter wel alleen maar in dienst van de Waarheid zijn.

De boodschapper (ik dus) staat daar buiten.

Als Holleeder aantoont dat Jantje een gemene boef is, zegt dat niets over Holleeder.
Wat bazel je toch weer beste jongen, als het illusie is heb ik jou toestemming niet nodig om met je in egostrijd verwikkelt te zijn. Ergo het gaat hier helemaal niet op dit kleine onderdeel om illusie, alles is dat.

Ik heb je eerder in dit draadje al zicht gegeven op wat er gaande is met een strijdig ego, hoe dat er uit ziet. Lees dat nog maar eens een paar keer over. Ik doe het niet nog een keer.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:25   #135
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb liever dat je voor je zelf spreekt aangaande iemands bedoelingen.
Geen punt. Ik twijfel niet aan jouw goede bedoelingen. Nooit gedaan.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wat betreft Maria kan ik meevoelen dat je het bij zoveel domheid op een gegeven moment gewoon opgeeft nog te reageren, moet je dan naar het vertrek van Maria gaan kijken of naar je invloed daarop, je eigen geneuzel ?
Ik kan zeker met Maria meevoelen. Ik ben het hier ook regelmatig zat geweest. Maria dient in deze dan ook haar eigen forummoeheid te onderzoeken. Of haar frustraties, teleurstellingen e.d. Zij legt de reden daarvoor op het bordje van iemand anders. Ik niet.

Jij mag mijn bijdrages als geneuzel labelen. Maar wat schiet je daarmee op? Het pleit je toch niet vrij van het nemen van je eigen verantwoordelijkheden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Die opmerking is parels voor de zwijnen voor de ogendichtknijpers, degenen die niet bewust willen worden, die het antwoord onmiddellijk al klaar hebben, voor jou dus. Gewoon je klep houden en kijken dan zie je wat.
Ik ben niet op een forum om mijn klep te houden. Ik zie wat ik zie en daar getuig ik hier van. Dat dat jou onwelgevallig is mag zijn, maar dat lijkt me niet mijn probleem, toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Alles is relatief waar, natuurlijk ook mijn aannames. Ik heb het dan ook niet over Waarheid want, nogmaals voordat er bereidheid is daar onderzoek naar te doen moeten hier eerst nogal wat belemmeringen worden opgeruimd.
Dat je dat niet ziet is niet erg maar ik zou maar niet zo hoog van de toren blazen.
Of anders??? Ik blaas niet en ik bijt niet. Jij hebt je (inderdaad) verschanst achter je rol van eigenaar/oprichter/beheerder van dit forum in je ivoren toren, op het draadje waarop geen reacties geplaatst kunnen worden. Dus ik zou vooraleerst willen adviseren de hand eens in eigen boezem te steken.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:29   #136
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je bedoeld dat Renoir steeds weer gasten tegen komt die pretenderen Niets te zijn en die zijn intentie om zelfonderzoek te doen ondermijnen.
Waar zie jij in godsnaam mensen die erop uit zouden zijn om jouw intentie aan zelfonderzoek te doen, zouden willen ondermijnen?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:31   #137
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Lees nou eens een keer wat er staat iets wat jij kunt is geen Waarheid, waarom verhef je alles hier wat alleen maar subjectieve waarheden zijn tot Waarheid.
Laat kunnen weg. No problem.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:33   #138
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is best dat je weigert anders te kijken maar ook jij kunt beter maar je klep houden wanneer je niet verder wilt kijken dan je eigen perceptie.
Misschien is dat weglaten van kunnen hier dan ook handig?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:36   #139
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Graag gedaan. Grappig toch hoe we altijd makkelijker de vinger op de zere plek kunnen leggen bij een ander, dan bij onszelf. Dat geldt uiteraard ook voor mezelf. Jullie lijken inderdaad veel op elkaar. Vandaar ook dat botsen. Toch blijf ik het mooi vinden om te zien hoe jullie toch steeds opnieuw weer toenadering zoeken tot elkaar. Dat is voor mij puur genieten.

Wil ik hierbij van de gelegenheid gebruik maken om jou te bedanken voor het wijzen op reacties die voortkomen uit (een m.i. misplaatste vorm van) loyaliteit. Waar ik zelf ook niet altijd geheel vrij van ben. Laat dat gezegd zijn. Ik merk aan mezelf dat jij me daar een duwtje mee in de rug hebt gegeven om me daar wel vrij van te maken. Dat kan voor sommigen dan misschien vreemd overkomen en daardoor (ten onrechte naar mijn idee) gelabeld worden als zijnde meedoen aan verdeel- en heerspelletjes. So be it.
Ik probeer naar anderen te kijken en te zien waar ze de mist in gaan. Dat Renoir het forum manipuleert was geen nieuws voor me. De mate waarin wel.
Het is voor mij een reminder om altijd "dat wat ik te zeggen heb" te brengen vanuit eerlijkheid. Ik ben op dit forum gekomen met een open mind en had eerlijk gezegd zo' n houding hier ook verwacht. Die is er ook zeker bij sommigen.

Eerlijkheid is een absolute voorwaarde om wat voor het voetlicht te brengen. Hoe kan je immers "de waarheid" laten bezorgen door de firma list en bedrog?

En van jou leer ik ook Nadje. Het is kijken hoe een ander het doet. Zolang ik jou als eerlijk en oprecht beschouw, zal ik sneller wat van je aannemen.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:38   #140
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Hier beste Niets speel je voor god.

Wanneer iemand, Glans in dit geval, dit zegt te ervaren is het haar waarheid en niet iets wat jij verondersteld wordt te kunnen en mogen beoordelen.
Ik bedoelde te zeggen dat ik nooit kan weten of Glans geen account is welke door jou is ingestoken. Tot dit moment denk ik dat dat niet het geval is.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Wat is een normaal mens? Nathan Jiddu Krishnamurti 13 4 September 2011 10:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 10:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.