Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 September 2014, 14:26   #131
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Tegeltjes....?!

Ik heb tegeltjes zat, ik zal je er toesturen!

Alles IS gewoon en niet alles is blijkbaar even makkelijk onder ogen te zien. Als dat de reden moet zijn om te feesten lijkt het mij eerder verdoezelen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 26 September 2014, 14:31   #132
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Om de haverklap heb je ruzie met iemand.
En zo is de circel weer rond.

Ze hebben overigens beiden wel een punt.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 26 September 2014, 16:19   #133
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht

'Weten' echter, wat de ordening van het Zijn is en zich in deze ordening opmaken, is de essentie (de werkelijkheid) zijn.

Om 'weten' vast te stellen is er de manipulatie nodig van wat je daar noemt 'het point zero'. Het ego (en daarmee de ervaringswereld) als nul-waarde is een hulpmiddel in de ordening. Het ego is en kan geen factor zijn van de ordening omdat de ordening één is.
Looro
Hier' kan het ik niet zijn, hier' kan alleen ik ,zijn' zonder de opgenomen ruis aan ervaringen.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 26 September 2014, 16:42   #134
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Ben, wat doet het er toe hoe ik het weet en of ik het wel weet.....
Het gaat er toch om dat jij het weet of het te weten komt.
Ik hoef het niet te weten en het maakt voor mij ook niets uit of ik het wel of niet te weten kom. De ,klaarheid' aangaande hoe' ,aanwezigheid' is bij mij is zichzelf voldoende.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Ga daartoe te rade bij iemand die je vertrouwt.
....en neem er de tijd voor!
Hab
Het opgenomen totaal aan mijzelf is mij het meest vertrouwd, het is het enigste wat ik kan kennen.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 26 September 2014, 17:34   #135
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En zo is de circel weer rond.

Ze hebben overigens beiden wel een punt.
Zeker hebben ze allebei wel een punt, maar Renoir misbruikte zijn ''mogelijkheden'', en daar maakte ik hem attent op!
Hij gaf een berisping aan Hab, terwijl Renoir degene is die de boel verstoorde op het draadje. Op het draadje waarop Renoir de berisping gaf is niet mogelijk om in gesprek te gaan, zo voelt men zich gedwongen om hier het weerwoord te plaatsen.
Hij dramt altijd dat men zich aan het onderwerp moet houden op een draadje, maar hij is vaak degene die gesprekken verstoort.
Zeker heeft hij gelijk dat Hab ietwat uit de hoogte kan doen nu en dan, en té gemakkelijk op ieder draadje zijn voetbalpraatjes houdt, maar nu was Hab inhoudelijk bezig.
Ik heb zelf gebruik van gemaakt, van een oefening die Hab voorstelde. Hij zei/zegt zinnige dingen.
Volgens mij was Renoir een beetje jaloers, en nijdig.

De berisping die Renoir(onder de naam Gargamel) aan Hab heeft gegeven is niet correct!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 September 2014, 21:35   #136
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zeker hebben ze allebei wel een punt, maar Renoir misbruikte zijn ''mogelijkheden'', en daar maakte ik hem attent op!
Hij gaf een berisping aan Hab, terwijl Renoir degene is die de boel verstoorde op het draadje. Op het draadje waarop Renoir de berisping gaf is niet mogelijk om in gesprek te gaan, zo voelt men zich gedwongen om hier het weerwoord te plaatsen.
Hij dramt altijd dat men zich aan het onderwerp moet houden op een draadje, maar hij is vaak degene die gesprekken verstoort.
Zeker heeft hij gelijk dat Hab ietwat uit de hoogte kan doen nu en dan, en té gemakkelijk op ieder draadje zijn voetbalpraatjes houdt, maar nu was Hab inhoudelijk bezig.
Ik heb zelf gebruik van gemaakt, van een oefening die Hab voorstelde. Hij zei/zegt zinnige dingen.
Volgens mij was Renoir een beetje jaloers, en nijdig.

De berisping die Renoir(onder de naam Gargamel) aan Hab heeft gegeven is niet correct!
Michaela......

Straks nodig ik je nog uit om mee te gaan naar ADO.......

Dat wordt nog een hele club binnen dit forum!

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 27 September 2014, 00:38   #137
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Michaela......

Straks nodig ik je nog uit om mee te gaan naar ADO.......

Dat wordt nog een hele club binnen dit forum!

Hab
ff google.. ADO

ARMY Direct Ordering System Defense Logistics Agency Troop Support -

Ik vermoed dat er iets met voetbal te maken heeft.. ( Haagse voetbalclub zeker?)
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 27 September 2014, 00:42   #138
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zeker hebben ze allebei wel een punt, maar Renoir misbruikte zijn ''mogelijkheden'', en daar maakte ik hem attent op!
Hij gaf een berisping aan Hab, terwijl Renoir degene is die de boel verstoorde op het draadje. Op het draadje waarop Renoir de berisping gaf is niet mogelijk om in gesprek te gaan, zo voelt men zich gedwongen om hier het weerwoord te plaatsen.
Hij dramt altijd dat men zich aan het onderwerp moet houden op een draadje, maar hij is vaak degene die gesprekken verstoort.
Zeker heeft hij gelijk dat Hab ietwat uit de hoogte kan doen nu en dan, en té gemakkelijk op ieder draadje zijn voetbalpraatjes houdt, maar nu was Hab inhoudelijk bezig.
Ik heb zelf gebruik van gemaakt, van een oefening die Hab voorstelde. Hij zei/zegt zinnige dingen.
Volgens mij was Renoir een beetje jaloers, en nijdig.

De berisping die Renoir(onder de naam Gargamel) aan Hab heeft gegeven is niet correct!
So what? Dat is alleen maar belangrijk als je daar waarde spreek waarheid aan hecht. De cirkel is rond omdat dit nooit ophoud en het persoonlijke zich gekrenkt voelt. Dit gaat altijd maar door. Het gaat vaak niet eens meer om de punten. En wil je zoiets stoppen moet je zelf stoppen of er niet eens aan beginnen. Dat is eigenlijk alles wat ik wilde zeggen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 27 September 2014, 01:03   #139
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
So what? Dat is alleen maar belangrijk als je daar waarde spreek waarheid aan hecht. De cirkel is rond omdat dit nooit ophoud en het persoonlijke zich gekrenkt voelt. Dit gaat altijd maar door. Ik kan het ook alleen maar duidelijk maken omdat je zonder woorden niets kunt zeggen. Maar wil je zoiets stoppen moet je zelf stoppen. Dat is eigenlijk alles wat ik wilde zeggen.
Jij hechte er ook genoeg waarde aan om dit te typen Ulla.

Iets stoppen, doorbreken, houdt niet noodzakelijk in dat men niets meer zegt als situaties zich voordoen.
Wat wel waar is, is de kans om het element 'strijd' onder ogen te zien, indien aanwezig. De rest is 'gelegenheid', ongeacht waarover het gaat.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 27 September 2014, 01:15   #140
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jij hechte er ook genoeg waarde aan om dit te typen Ulla.
Correct. Iets zonder woorden zeggen is lastig vandaar dat ik je inmenging ook wel snap uitgaande van wat je ziet. Daarom kun je jezelf nog wel de vraag stellen of het zinnig is. En het balletje naar mij terugspelen is in die zin geen vraag/onderzoek aan jezelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Iets stoppen, doorbreken, houdt niet noodzakelijk in dat men niets meer zegt als situaties zich voordoen.
Correct. Soms kan het zelfs ronduit wreed of ook gewoon niet goed zijn om niets te zeggen of te doen. Maar niet in elk geval is bemoeienis nuttig of zelfs zinnig. Het kan zelfs betekenen dat je zelfs niet in staat bent om op te kunnen houden. Dan moet je toch bij jezelf zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat wel waar is, is de noodzaak om het element 'strijd' onder ogen te zien, indien aanwezig.
Het meest nuttig en zinnig als ik dat bij mezelf zie om tot inzichten te komen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.