Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 April 2012, 14:40   #131
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik vermoed een trol die er een voorkeur heeft om te zweven in een bosachtige omgeving.
Roemeense bossen in dit geval.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 14:48   #132
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Door mijn felheid, ontmoet ik de felheid van de ander. Ik wil naar mijn felheid kijken, maar als men zijn/haar felheid op mij bordje schuift, laat ik dat niet toe.
Hier laat je presies zien wat er gebeurd, door jou felheid ontmoet je de felheid van de ander.

Hierin kan je het direct doorzien, haal je eigen felheid onderuit en je zal geen felheid meer tegenkomen, lieve meid.

Je laat de ander zijn felheid niet toe zeg je, maar gelijktijdig is je eigen felheid aanwezig toch? Wat nou, de één wel en de ander niet?

Het is of beide, of beide niet en herkenning in "anderen" felheid zal je niet meer raken.
Het nestelt zich niet meer in jou.

En nee ik wil je nog steeds niks leren, noch helpen ik zie het alleen in mij.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 15:32   #133
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is wat jij ziet en hoort Ulla. Er zijn verschillende uitingen in mijn ''pakket''. Is waar jij voor jezelf de nadruk op wilt leggen.
Ik ken allen gevoelens en belevingen die een mens tot beschikking heeft, van onveiligheid tot goddelijke veiligheid.
Als je iets opmerkt bij mij, zou zeker iets zijn wat deel maakt uit het geheel dat ik ben: Mens!.
En jij legt de nadruk op geweldadigheid/onveiligheid omdat je je als mens
en niet als goddelijke veiligheid voelt?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 15:42   #134
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Hier laat je presies zien wat er gebeurd, door jou felheid ontmoet je de felheid van de ander.

Hierin kan je het direct doorzien, haal je eigen felheid onderuit en je zal geen felheid meer tegenkomen, lieve meid.

Je laat de ander zijn felheid niet toe zeg je, maar gelijktijdig is je eigen felheid aanwezig toch? Wat nou, de één wel en de ander niet?

Het is of beide, of beide niet en herkenning in "anderen" felheid zal je niet meer raken.
Het nestelt zich niet meer in jou.

En nee ik wil je nog steeds niks leren, noch helpen ik zie het alleen in mij.
Moi, het laat jou zien, en mij zien wat men typt op het forum. Dat is alles. Alleen de felheid die in je eigen lichaam voelbaar is, is het van jou. Alleen de felheid die in mijn lichaam voelbaar is, is van mij.

Draai de woorden niet zoals jou goed uitkomt Moi, lieve meid.

Voel je je door mijn uiting geraakt Moi?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 15:45   #135
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En jij legt de nadruk op geweldadigheid/onveiligheid omdat je je als mens
en niet als goddelijke veiligheid voelt?
ik leg de nadruk op gewelddadigheid omdat het ontkend en onderdrukt wordt, hier op het forum Ulla. Door jou wordt je menselijke aard ontkend volgens mij, en door de meesten hier.
Dus ik legde de nadruk op dat wat men ontkent.

Daarnaast heb ik vaak genoeg ook andere ervaringen van mezelf hier gedeeld.

Het is nu, op dit moment, dat de nadruk gelegd wordt op gewelddadigheid die in de menselijke aard ligt. De gewelddadigheid die verschillende uitingen heeft.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 15:59   #136
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En jij legt de nadruk op geweldadigheid/onveiligheid omdat je je als mens
en niet als goddelijke veiligheid voelt?
Wat ik met gewelddadigheid bedoel is dat wat men irritatie of trigger noemt, en wat op een onderhuidse manier gepresenteerd wordt. Dat men kostte wat het kost zijn gelijk uit wilt halen, door midden van manipuleren van mooie teksten om alsnog zichzelf vrij te spreken van zijn onbewustheid.
Kijk, Keen laat duidelijk merken wat hij denkt in zijn grove en gewelddadige manier van zijn mening geven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Wat ben jij een vies, vuil, smerig, achterbaks, hypocriet, schijnheilig, verongelijkt, aandacht zuigend, betweterig, stinkend jaloers, hoogmoedig, manisch,triest kut kanker WIJF...........
Ik hoop dat je stikt in je warhoofdige zwets stront.......ha,ha,ha,ha,ha......
Vaak zeggen mensen hetzelfde, maar in mooie nette woorden ingepakt. In de kern is er geen verschil. Men is geleerd om netjes te blijven, maar dat wat echt binnen in iemand leeft is vaak voelbaar of waarneembaar.
Waarover ik het heb, is het gevoel van irritatie of boosheid, of woede die als niet geuit wordt uiteindelijk toch zijn weg zoekt. Het is energie die, ook al wordt het niet in daden geuit, haar weg zoekt. Soms zie je iemand 'vuil' naar je kijken. Men zegt ook niet voor niets: 'Als blikken konden doden'.
Vloeken is direct en grof, maar iemand onderuit halen met nette worden is voor mij niet minder erg. Of betuttelen, of iemand minachtend benaderen, is voor mij niet minder erg dan vloeken en tieren.
De uiting van Keen laat zijn onvermogen zien, als hij meer taalgevoelig was, had hij zijn mening ietwat kunnen verbloemen.
Zijn beleving naar mij toe voelt voor mij niet minder hevig dan wat ik in de teksten van mensen die hun irritatie naar mij toe geuit hebben de laatste dagen. Om eerlijk te zijn, als iemand onderhuids aanvalt, en met leuke woorden hun irritatie verbloemen, raakt me eerder. Het komt op mij oneerlijker over dan zelfs vloeken. Vloeken blijft een onsmakelijk iets, dat neemt niet weg.
Dus het voelt voor mij als geweld in verschillende bewoordingen en stijlen.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 18 April 2012 om 16:15.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 16:06   #137
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Wat ben jij een vies, vuil, smerig, achterbaks, hypocriet, schijnheilig, verongelijkt, aandacht zuigend, betweterig, stinkend jaloers, hoogmoedig, manisch,triest kut kanker WIJF...........
Ik hoop dat je stikt in je warhoofdige zwets stront.......ha,ha,ha,ha,ha......
Kan Frederiki hier een passend plaatje bij doen?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 16:09   #138
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Kan Frederiki hier een passend plaatje bij doen?
zoals dit, voelt voor mij erger dan de uiting van Keen eigenlijk. Ieder tekst is doordrenkt door ons menselijke onvermogen en gewelddadigheid.
Ingepakt in humor, laat Rob hier zien dat het hem niets doet als iemand zich zo uit.
Dus wat is gewelddadigheid?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 16:13   #139
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ik leg de nadruk op gewelddadigheid omdat het ontkend en onderdrukt wordt, hier op het forum Ulla. Door jou wordt je menselijke aard ontkend volgens mij, en door de meesten hier.
Dus ik legde de nadruk op dat wat men ontkent.

Daarnaast heb ik vaak genoeg ook andere ervaringen van mezelf hier gedeeld.

Het is nu, op dit moment, dat de nadruk gelegd wordt op gewelddadigheid die in de menselijke aard ligt. De gewelddadigheid die verschillende uitingen heeft.
Wat ik vooral zie dat je je voor mijn gevoel identificeert/hecht aan je idee van gewelddadigheid en daarin bevestiging zoekt.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 16:16   #140
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
zoals dit, voelt voor mij erger dan de uiting van Keen eigenlijk. Ieder tekst is doordrenkt door ons menselijke onvermogen en gewelddadigheid.
Ingepakt in humor, laat Rob hier zien dat het hem niets doet als iemand zich zo uit.
Dus wat is gewelddadigheid?
Wilde ik het net voor je op gaan nemen, door Keen eens goed de les te lezen om hem te vertellen wat een achterlijke klootzak van een mongool die eigenlijk is door een vrouw zomaar zulke verwensingen te doen en als hij het nog een keer in zijn gore rotkop zou halen om zulke beledigingen te spuien dat zou ik grijns van zijn bek af timmeren en zijn kop van zijn romp trekken.

Maar ja, dat kun je wel vergeten nu natuurlijk ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.