Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 March 2013, 22:53   #131
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Oke, dank je. Ik zie nog geen noodzaak om het te herroepen.
En als geste?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 March 2013, 23:30   #132
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Dat gaat voorbij. Ik heb zojuist een vraag gesteld (was dat in dit topic?) maar ik weet het antwoord op die vraag ook. Dus het is voor mij in die zin geen echte vraag (meer). Maar hij moet blijkbaar gesteld worden. Omdat we hier (op dit forum) zijn om dit spel te spelen. Omdat het leuk is te filosoferen, te speculeren, te debatteren over een onderwerp dat je interesse heeft. Maar waar het op aan komt is goed het gaat het in het echie?

In "real life"? In je werk, in je relaties, in wat je doet, in hoe je leeft? Hoe echt ben je in het echie? Als je naar binnen durft te kijken, dan weet je onherroepelijk hoe het ervoor staat, bij jezelf. Ik heb vandaag nog enorm gejankt. Dat janken zat er al een hele tijd aan te komen, maar het kwam maar niet. Maar het moest eruit en dus moest er (eerst) een voor mij heftige gebeurtenis plaatsvinden, om dat te kunnen oproepen. In combinatie met een intense massage van gisteren, en toen kwam de boel pas los. Dat is dan voor mij een louterende ervaring. Het maakt schoon, het ruimt op, er is pijn, en verdriet en totale machteloosheid, de frustratie van het nergens ook maar enige grip op hebben, dat besef,tastbaar, voelbaar is voor mij blijkbaar nog (steeds) nodig om tot overgave te komen. Ik ben blijkbaar een stuk hardleerser dan ik dacht. Maar vaak ook (te) hard naar mezelf (en dus de ander). Om mededogen te kunnen ontwikkelen moet je jezelf kunnen herkennen in de pijn van een ander en daarmee de pijn in jezelf erkennen. Nou, ik dwaal veel te ver af, geloof ik. Het is me zelf niet meer helder. Genoeg voor vandaag denk ik. Morgen verder. Bedankt voor zover.

In het "echie" gaat het gezien de omstandigheden best wel goed. Buiten de omstandigheden minder. Ook ik moet puin ruimen. En dat is hard werken.
Janken doe ik niet (meer). Dat is een fase die ook weer voorbijgaat. (en mannen huilen niet he) Maar ik heb vertrouwen in mijzelf. Vanuit de nondualiteit kan je "tools" vinden. Hmm?nu moet ik dus direct mijzelf corrigeren, ik heb niet alleen vertrouwen in "mijzelf" , maar ook in "ons".
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 30 March 2013, 23:40   #133
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
In het "echie" gaat het gezien de omstandigheden best wel goed. Buiten de omstandigheden minder. Ook ik moet puin ruimen. En dat is hard werken.
Janken doe ik niet (meer). Dat is een fase die ook weer voorbijgaat. (en mannen huilen niet he) Maar ik heb vertrouwen in mijzelf. Vanuit de nondualiteit kan je "tools" vinden. Hmm?nu moet ik dus direct mijzelf corrigeren, ik heb niet alleen vertrouwen in "mijzelf" , maar ook in "ons".
Ik weet dat ik op mezelf kan vertrouwen, maar toch vertrouw ik mezelf soms niet. Shit happens.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 March 2013, 23:44   #134
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Ik weet dat ik op mezelf kan vertrouwen, maar toch vertrouw ik mezelf soms niet. Shit happens.
Ik zal het anders zeggen als daarvoor. Ik vertrouw mijzelf omdat ik "ons" ben...
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 30 March 2013, 23:55   #135
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik zal het anders zeggen als daarvoor. Ik vertrouw mijzelf omdat ik "ons" ben...
Op sommige momenten is mijn vertrouwen grenzeloos en onvoorwaardelijk en soms komt die ouwe shit weer om de hoek kijken , maar gelukkig kan ik het zien voor wat het is. Niks anders dan ouwe shit. Ik hoef er niks meer mee. Dus zeker geen last van te hebben. En toch gebeurt dat nog, zo af en toe. Wel een stuk minder gelukkig. Wijsheid komt met de jaren, zullen we maar zeggen.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 31 March 2013, 00:06   #136
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Op sommige momenten is mijn vertrouwen grenzeloos en onvoorwaardelijk en soms komt die ouwe shit weer om de hoek kijken , maar gelukkig kan ik het zien voor wat het is. Niks anders dan ouwe shit. Ik hoef er niks meer mee. Dus zeker geen last van te hebben. En toch gebeurt dat nog, zo af en toe. Wel een stuk minder gelukkig. Wijsheid komt met de jaren, zullen we maar zeggen.
Guy, oude shit bestaat niet. Als het weer boven komt is het gewoon weer verse shit. Over dat wijsheid die met de jaren komt valt te twisten. Wijsheid komt gaandeweg. Wijsheid kan je niet 1,2,3 vergaren. Internet kan daar bij goed helpen. In het pre-digitale tijdperk hadden wij twee nooit met elkaar gesproken. Maar ik zie hele volksstammen die dagelijks hun frustratie uitstorten op nujij, geen stijl, fok enz.

En in de materie waar we het hier over hebben bestaat maar weinig belangstelling. Dus ik trek de conclusie dat velen hun leven lang in dezelfde klaagmodus blijven hangen. Karma: de wet van oorzaak en gevolg.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 31 March 2013, 00:08   #137
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

En voor het moment wens ik jou en alle andere aanwezigen hier een goede nachtrust.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 31 March 2013, 00:09   #138
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Guy, oude shit bestaat niet. Als het weer boven komt is het gewoon weer verse shit. Over dat wijsheid die met de jaren komt valt te twisten. Wijsheid komt gaandeweg. Wijsheid kan je niet 1,2,3 vergaren. Internet kan daar bij goed helpen. In het pre-digitale tijdperk hadden wij twee nooit met elkaar gesproken. Maar ik zie hele volksstammen die dagelijks hun frustratie uitstorten op nujij, geen stijl, fok enz.

En in de materie waar we het hier over hebben bestaat maar weinig belangstelling. Dus ik trek de conclusie dat velen hun leven lang in dezelfde klaagmodus blijven hangen. Karma: de wet van oorzaak en gevolg.
Dat hoeft ons er toch niet van te weerhouden, zelf het goede/lichtende voorbeeld te zijn/worden?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 31 March 2013, 00:55   #139
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Dat hoeft ons er toch niet van te weerhouden, zelf het goede/lichtende voorbeeld te zijn/worden?
Mooie gedachte, goed om aan vast te houden wat mij betreft....
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 March 2013, 09:45   #140
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Dat hoeft ons er toch niet van te weerhouden, zelf het goede/lichtende voorbeeld te zijn/worden?
Zeker niet. Ik voel weerstand om in de klagende slachtofferrol te gaan zitten.
Ik doe het dus niet als lichtend voorbeeld, hoewel dat wel een bijprodukt kan zijn. Maar ik ervaar ook wel eens afgunst omdat zelfbenoemde slachtoffers mij als mede-slachtoffer gaan zien en ik me er niet naar gedraag.

Bepaald gedrag roept reacties op bij anderen. Maar het hangt weer van die "anderen" af wat voor gedrag dat dan is in dit specifieke geval.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verlichting voorbij Rozenhart Advaita 14 19 February 2013 20:58
nep verlichting, jan Advaita 1 12 February 2011 13:53
Incarnatie en verlichting. Hein Wolter Keers 8 11 September 2010 10:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.