Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 October 2012, 13:14   #131
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Kijk, zo af en toe wordt er hier ook nog eens iets zinnigs te berde gebracht. Ik zou deze quote voordragen voor een prijs op een gratis lidmaatschap voor een jaar, ongeacht je schrijfsels. Maar ja, mij wordt vanzelfsprekend niks gevraagd.
Ik vind het een bedenkelijke quote omdat er zoveel tegenstellingen in voor komen en alleen maar tegenspraak oproept. En gratis lidmaatschap ... stel je nu voor om het forum betalend te maken?
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:15   #132
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Renoir, in vergelijkbare situaties als heb ik je al eerder gezegd 'dat kun je niet menen'. Na aanvankelijk een stormvloed aan woorden van je te hebben moeten trotseren, kwam je er op terug. Raas (on)rustig verder in je ongenuanceerde kijk op de zaak, als je dat wilt.

Ik wil er verder graag aan toevoegen dat ik me als ik jou was pas echt druk zou gaan maken als iedereen hier exact het zelfde als jou gaat lopen verkondigen. Dan weet je dat de goegemeente je woorden voor zoete koek heeft geslikt en dat je een forum heb van naar de mond praters.

Je bedoeling is goed, recht uit het hart met de focus op het kennen van waarheid.
Wees blij dat je hier niet de ruimte krijgt, waarin menig goeroe zich heeft vergaloppeerd, om ja-knikkende klonen in een harnas te dwingen.
Je hebt er niets van begrepen Rob.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:19   #133
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Jij zegt ont-dekt te hebben Wat' je bent !, mooi.
Op geen enkele wijze kan het verslag in woorden weergeven wat dat Wat' is !, (die conclusie ken jij ook...toch?
Nou zeg jij met grote regelmaat dat Wat' weergeven in woorden niet kan en er niet toe doet, prima.

Je zegt dat er zodanig duiding en verwijzing naar kan zijn dat bij een mens kan dagen dat welke gedachte dan ook een bedekking is van wat juist ont-dekt wil zijn.

Welnu..
Dat Wat' kan niks met dat soort gedachten, niet die van de onwetende en niet van de wetende !.
Dat Wat' is absoluut vrij van welk belang' dan ook, dus... dan is de gedrevenheid om de mogelijkheid van ' laten we zeggen Realisatie' te vertegenwoordigen er niet een van dat Wat' maar van de gedachten !, om geen andere drive dan om de continuiteit van een zelfgecenterd Belang' gaande te houden.
discussiëren heb ik wel even gehad dit is qualitytime.
Tijd voor reflectie over het hoe en waarom we ons uitvoerig in meningen blijven begeven en het broodnodige onderzoek weigeren te doen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:20   #134
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Kijk, zo af en toe wordt er hier ook nog eens iets zinnigs te berde gebracht. Ik zou deze quote voordragen voor een prijs op een gratis lidmaatschap voor een jaar, ongeacht je schrijfsels. Maar ja, mij wordt vanzelfsprekend niks gevraagd.
Allemaal meer van hetzelfde nutteloze meningvorming.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:25   #135
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ik vind het een bedenkelijke quote omdat er zoveel tegenstellingen in voor komen en alleen maar tegenspraak oproept. En gratis lidmaatschap ... stel je nu voor om het forum betalend te maken?
Dan zou het 'werk van ego' er voor zorgen meer gemotiveerd te zijn omdat het iets vergelijkbaars in overeenstemming met de betaalde investering voor wil terughebben. Een vriend van mij geeft lezingen en hij vond vierhonderd euro per lezing wel genoeg maar, zo zei hij, niemand neemt me serieus als ik er geen zesduizend euro per lezing voor vraag. Hij is onbedoeld miljonair.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:29   #136
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Waarom feest je niet mee, nu je daar toch bent !
Looro, ik ben er toch.

Moet ik nog gaan feesten ook.

Ik kijk wel uit.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:32   #137
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ik vind het een bedenkelijke quote omdat er zoveel tegenstellingen in voor komen en alleen maar tegenspraak oproept. En gratis lidmaatschap ... stel je nu voor om het forum betalend te maken?
Zo zie je maar weer Looro. Dat wat voor mij onmiddellijk herkenning oproept omdat het voor mij zo helder is als glas, is voor jou bedenkelijk omdat jij er, op jouw beurt, tegenstelling en tegenspraak in leest. De vraag is: is dat erg?

Net zomin als zelfonderzoek (of herkenning) geregisseerd kan worden, kunnen de effecten van wat er hier gebeurt(op termijn) worden gemeten. De vraag of er aan het door jou (in algemene zin) gestelde doel beantwoord wordt, vind ik dan ook een onzinnige.

Ik stel niet voor om het forum betalend te maken. Ik stel voor dat Sigaar gevrijwaard wordt van ballingschap...eh sorry...banningschap, op grond van zijn onbegrijpelijke schrijfsels.

Het is aan Renoir of hij door gaat met dit forum. Hij zou eens moeten ophouden met zijn dilemma steeds op ons bordje te deponeren. Hij moet zelf weten wat ie doet. Het is mij om het even.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:32   #138
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
De vraag is of ik platform wil blijven bieden aan voortschrijdende kennis nu de doelstelling 'zelfonderzoek' niet gehaald wordt. Mentaal slim worden is het denken bevorderen en het ego gehaaid maken zodat het nog moeilijker uit het zadel is te wrikken.
Ja, als beheerder sta jij in het oog van de storm.
Ergens is die missie van 'zelfonderzoek' begonnen. Als je kijkt naar dat begin; ligt daar ook niet het antwoord op de vraag om al of niet een platform aan slimmigheid te bieden.
Zijn er alternatieven om die slimmigheid te weerstaan?
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:36   #139
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik zou dit de resultante van een bewustwordingsproces willen noemen, dat kleine zelf zie ik dat niet doen. Dat is alleen maar uit op het persoonlijk gewin.
Renoir, dat keur ik ook goed.

Ja, dat kleine zelf, tis me wat, het is teveel met zichzelf bezig.

Zijn/haar beslommeringetjes, bevestigingetjes, eigenheidjes, als ik me maar prettig voel, een goed gevoel heb, het naar me zin heb, me maar vermaak.

Tis lastig hoor zolang dat (kleine zelf met zijn/haar poppelegein) bij de mens nog speelt.

Maar je kunt er 100 mee worden.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:38   #140
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Looro, ik ben er toch.

Moet ik nog gaan feesten ook.

Ik kijk wel uit.
'Er zijn' is niet de smaak van feesten proeven h?.
Maar het moet niet. De dwangbuizen hangen in de kast. Daarvoor moet je dus niet bedacht uitkijken.
Looro is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een leraar die geen guru was Nathan Jiddu Krishnamurti 9 1 March 2015 19:29


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.