Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 June 2013, 22:18   #131
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Wij zullen ook gaan ruzijn.. De ruzies zullen gaan over .. :Wie zijn draadje bezoeken wij nu? Die van Cynthia, of die van Lily, of die van Mihaela.. of van wie, oh van wie?
Mihaela is offline  
Oud 7 June 2013, 22:18   #132
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zweef gerust, wij hebben allen tijd.. ..
Ok hier ben ik in het Nu, in de hemelse sferen met de engelen Mihaela en Cynthia.
Lily is offline  
Oud 7 June 2013, 22:21   #133
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik moet nu stoppen voor vanavond maar dit linkje voor dit begin. Dat de tekst door ons ingevuld mag worden LIef!

http://www.youtube.com/watch?v=lrF814OnFQ4

NOg bedankt voor je warm hart vanmorgen! Ik kon hem wel gebruiken vandaag. Maar bubbelen doen we zeker. Ik neem ze mee deze mooie avond in dank je mooie ziel
Cynthia is offline  
Oud 7 June 2013, 22:21   #134
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Ok hier ben ik in het Nu, in de hemelse sferen met de engelen Mihaela en Cynthia.
Geweldig, en ik verwacht dat de groep engelen alleen maar zou gaan groeien.
De energie dat Cynthia besteld had (gevisualiseerd), is al aan het groeien..je ziet het al direct op het forum, wij zijn nu aan het bundelen..
Ik verwacht veel bezoek.. .. tralala.. la lalala..
Mihaela is offline  
Oud 7 June 2013, 22:22   #135
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Ik moet nu stoppen voor vanavond maar dit linkje voor dit begin. Dat de tekst door ingevuld mag worden LIef!

http://www.youtube.com/watch?v=lrF814OnFQ4

NOg bedankt voor je warm hart vanmorgen! Ik kon hem wel gebruiken vandaag. Maar bubbelen doen we zeker. Ik neem ze mee deze mooie avond in dank je mooie ziel
Jij ook dank Cynthia, deed mij ook goed om je hart te zien vanmorgen.. Fijne avond..

Mihaela is offline  
Oud 7 June 2013, 22:26   #136
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Ik moet nu stoppen voor vanavond maar dit linkje voor dit begin. Dat de tekst door ons ingevuld mag worden LIef!

http://www.youtube.com/watch?v=lrF814OnFQ4

NOg bedankt voor je warm hart vanmorgen! Ik kon hem wel gebruiken vandaag. Maar bubbelen doen we zeker. Ik neem ze mee deze mooie avond in dank je mooie ziel
Oh mooie muziek Cynthia.
Heerlijk....
Lily is offline  
Oud 7 June 2013, 22:37   #137
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Weet je wat mij leuk lijkt Lily, om samen dezelfde boek te lezen, wat bij betreft iets van Advaita, en daarna samen over te hebben.

er is zo veel wat wij samen kunnen bespreken hier, met onze engelengroep, .. ben opgetogen en krijg inspiratie..

Slaap lekker straks..Morgen weer een dag vol momenten ..
Mihaela is offline  
Oud 8 June 2013, 10:30   #138
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Jaren geleden heb ik het boek van Ouspenski gelezen: Op zoek naar het wonderbaarlijke.
Er is toen voor mij veel gebeurd na aanleiding van het boek.
De realiteit heeft een ander gezicht gekregen voor mij, na het lezen van het boek.
Alsnog zie ik veel kleuring in, vanuit mijn emoties en gevoelens, maar er is voor mij in mijn proces altijd een intuitieve lijn dat ik volg, alsof iets in mij het pad (de weg) kent, en ik volg dat. Het gaat moeizaam, maar alsnog weet ik dat het menselijke proces van ontwaking is.

De leer van Gurdieff is nu iets wat ik beter zou willen doorgronden.
Ik heb een boek besteld van de week -Beelzebubs verhalen aan zijn kleinzoon - Gurdieff
Ook wil ik daarna het boek bestellen: De vierde weg - Gurdieff

Ik lees graag J. Krishnamurti. Voor mij is hij een zeer heldere 'spreker'.
Ik heb in het verleden een paar boeken van Bhagwan gelezen die ik als zeer inspirerend heb ervaren, en ook een paar boeken die hij onder de naam Osho heeft geschreven.
Tijdens het lezen van een paar van de bovengenoemde boeken, heb ik mystieke ervaringen gehad.
Ken je dat? De ervaring van reizen door de geest van degene die het boek heeft geschreven?
Of zelfs alleen bij het aanraken van het boek (Op zoek naar het wonderbaarlijke), een reis aangaan ben, in de geest van de schrijven, en tegelijkertijd ook verder dan dat.. Dat wat hij streefde nam ik waar..

In ieder boek dat ik gelezen heb, van de Bijbel tot ieder ander inspirerend boek, heb ik mijn zielenbeweging in herkend.
Wat ik wel opmerk is dat soms een ander ingang gegeven kan worden, door een inspirerende wegwijzer te volgen, of door dat alleen te aanschouwen.

Bij mij is het vertrouwen dat in mij de weg geweten is, hoe moeizaam dat ook verloopt.
Mijn persoonlijkheid,mijn IK, mijn gekwetste Ego, mijn Denken, staat me soms in de weg. Daarnaast zijn dezelfde dingen die mij in de weg staan ook mijn instrumenten om in de bewustzijn, wat in mij aanwezig is, op te gaan.

Wat lees jij? Hoe zie jij je proces van mens zijn, je proces van zoeken naar verdieping, je proces omtrent levensvragen zoals 'Wat ben ik'' te doorgronden?

Wijziging aangebracht door Mihaela op 8 June 2013 om 11:17.
Mihaela is offline  
Oud 8 June 2013, 11:05   #139
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jaren geleden heb ik het boek van Ouspenski gelezen: Op zoek naar het wonderbaarlijke.
Er is toen voor mij veel gebeurd na aanleiding van het boek.
Mijn proces begon eigenlijk al een paar jaar eerder na aanleiding van een zeer ingrijpende paranormale ervaring.
Toen besloot ik om mezelf te leren kennen.
Omdat er hevige angst vrij kwam door de paranormale ervaring, zag ik erin dat ik bang van mezelf was. Ik heb de kracht om verbanden te leggen, alsof er een innerlijk weten mij leidt.
Dus besloot ik toen om mezelf grondig te leren kennen, want als ik bang van mezelf ben, moest ik weten wat dat ''mezelf'' inhield.
Stap voor stap volgde ik mijn intuïtie..
Veel dingen gebeurde er toen, soms per 'toeval'' en soms ging ik zelf bewust op af.
Dit is 19 jaar geleden begonnen, en het is nog steeds een zeer interessant proces.
De hevigheid is zeer afgenomen, de weg is steeds helderder.
Mihaela is offline  
Oud 8 June 2013, 11:14   #140
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Daar waar ik bang van was: mezelf, en het onbekende, werden mij steeds bekender/helderder in de loop der jaren.
Alles wat in een mens schuilt, gevoelens en emotie die men als negatief bestempelt, accepteer ik steeds beter.
Hebzucht, jaloezie, woede, afgunst, vernietiging-drang, eigenlijk iedere zogenaamd destructieve eigenschap dat ik in de wereld zie, herken ik ook in mezelf.
Dit, mezelf kennen en accepteren, heeft me een stap dichterbij het ''onbekende'' gebracht.
Door mezelf te accepteren in ieder gedaante dat zich in mij voordoet, zie ik dat ik dichterbij dat komt wat toe doet: ''Wat ben ik? ''.
Mijn angst voor het onbekende was eigenlijk mijn angst voor : ''Dat wat ik ben''.

Op mijn 30ste toen ik de ingrijpende ervaring kreeg, voelde alsof ik in de hel beland was.
Nu zie ik dat er een soort van '''Wake up call" was..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.