Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 September 2020, 02:22   #1421
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Bijzonder hoe de éne ermee begint en de ander ermee 'eindigt'. Nou het is nog niet gedaan voor mij hoor, ik zal nog wel wat illusies kunnen ontmaskeren. Zou kreeg ik deze middag een ingeving om mijn onderzoek van IBOGA terug op te pakken, waartoe ik al eerder is was aangetrokken. Maar nu is vooral mijn vriend Jan, die ik ermee in contact wil brengen, om samen te doen sowieso, maar vooral met hem, omdat IBOGA over de duisternis gaat... "ibogaine really takes people into their darkness (bron: LAPSS - 5-MeO-DMT)"
Hm, dikke-darm kanker... nou moeten we dat kanker gezwel ontmanteld zien krijgen.
Ik heb de hele vid. gekeken was bijzonder informatief....Maaar niks over IBOGA dus ik heb zelf maar even op die term gezocht en vond DIT Wat mij hier wel in ontgaat is wat het van doen heeft met de duisternis in jezelf. Zoals ik het begrijp kan het namelijk twee kanten op een positieve danwel negatieve ervaring? Zou je zo lief willen zijn mij daar iets van verheldering in te brengen?
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 02:26   #1422
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat wordt dus: er is maar één manier waarop ik mezelf kan gebruiken om jou te completeren en dat is wanneer jij over mij oordeelt, jij onderzoek doet en het omkeert.
Zo kan je het ook stellen.
Alleen jij kunt jezelf uit het paradijs schoppen. Dus als je Adam bent en je verwacht van Eva dat ze jou compleet maakt, schop je jezelf het paradijs uit.
Omgekeerd:
als je Eva bent en je verwacht van Adam dat hij jou compleet maakt, schop je jezelf het paradijs uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nou ik heb het voor mekaar want ik probeerde e.e.a. te begrijpen terwijl die vid aan het kijken en luisteren was, maar kwam er niet uit. Opschrijven hielp.
Kan ik me voorstellen dat opschrijven hielp.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja, als rechtgeaarde zelf-onderzoeker, vindt ik deze toch lastig hoor, maar wel bedankt dat jij, als man, bereid bent jezelf te onderzoeken wanneer jij over mijn oordeelt, om het dan vervolgens om te draaien, doet mijn hart toch goed en is misschien wel het meest romantische excuus dat ik ooit gehoord heb..
Tuurlijk ben ik als man bereid mezelf te onderzoeken. Er is geen andere weg.
Zo ging een babbeltje met mijn gnosticus 20 jaar geleden zo:

Citaat:
Ik: is er iets dat ik maar beter kan weten van mijn nieuwe vriendin zodat ik wat kan voorkomen dat ik weer word meegesleurd in een emotioneel drama zoals met de vorige? want die noemde jij op het einde een heks. Dat wil ik geen tweede keer meemaken. Twee keer achter elkaar overleef ik niet hoor.

Gnosticus: Ge moet pakken zo: zolang je verlichting niet bereikt hebt, zal je in de innerlijke noden die gij voelt om bij een mens te zijn altijd emotionele pijnen voelen. Ook al pakt ge nu een ander vrouw, in die emotionele lijn is dat altijd hetzelfde.
Totdat ge verlichting bereikt hebt. Dan pas zijn uw emotionele lijnen en uw behoeften niet meer gericht naar mensen op een manier dat die relatie toestanden jou pijn zouden geven. Dan ben je er volledig vrij van.
Dan zul je nog wel bij mensen zijn, maar niet meer op die manier.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 6 September 2020, 02:39   #1423
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Dat kan zeker, maar ik heb een romantische associatie met samen naar de sterren staren.
Ja, nou krijg ik dat beeld dus toch niet meer uit mijn hoofd kabu. Nu zie ik ons toch ergens in stilte in een tuin zitten helemaal één met alles en elkaar...Ik begin van schrik inwendig helemaal zenuwachtig rond te rennen en dan is er niks anders aan de hand dan door mij geschapen beeld...
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 02:46   #1424
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Zo kan je het ook stellen.
Alleen jij kunt jezelf uit het paradijs schoppen. Dus als je Adam bent en je verwacht van Eva dat ze jou compleet maakt, schop je jezelf het paradijs uit.
Omgekeerd:
als je Eva bent en je verwacht van Adam dat hij jou compleet maakt, schop je jezelf het paradijs uit.


Kan ik me voorstellen dat opschrijven hielp.
Nou dat schrijven mag dan wel geholpen hebben maar jij ging een hele andere kant uit kennelijk. Wel een kant die ik alleen maar kan onderschrijven


Citaat:
Tuurlijk ben ik als man bereid mezelf te onderzoeken. Er is geen andere weg.
Zo ging een babbeltje met mijn gnosticus 20 jaar geleden zo:

Citaat:
Ik: is er iets dat ik maar beter kan weten van mijn nieuwe vriendin zodat ik wat kan voorkomen dat ik weer word meegesleurd in een emotioneel drama zoals met de vorige? want die noemde jij op het einde een heks. Dat wil ik geen tweede keer meemaken. Twee keer achter elkaar overleef ik niet hoor.

Gnosticus: Ge moet pakken zo: zolang je verlichting niet bereikt hebt, zal je in de innerlijke noden die gij voelt om bij een mens te zijn altijd emotionele pijnen voelen. Ook al pakt ge nu een ander vrouw, in die emotionele lijn is dat altijd hetzelfde.
Totdat ge verlichting bereikt hebt. Dan pas zijn uw emotionele lijnen en uw behoeften niet meer gericht naar mensen op een manier dat die relatie toestanden jou pijn zouden geven. Dan ben je er volledig vrij van.
Dan zul je nog wel bij mensen zijn, maar niet meer op die manier.
Man van mijn hart die François, die zegt het precies zoals ik het voel/ervaar, daarom ben ik relaties ook altijd uit de weg gegaan, want ik kan dat niet die huis-tuin-keuken drama - relaties, een verschrikking is dat voor me...
Ik ga me ook altijd als een volstrekt, complete idioot en/of draak gedragen, met mij wil je dan echt niet zijn en ik ook niet eerlijk gezegd, maar ja ik heb geen keus, ik zit nu eenmaal vast aan mezelf.
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 03:01   #1425
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik heb de hele vid. gekeken was bijzonder informatief....Maaar niks over IBOGA
Buiten die éne zin dat ik eerder schreef: "ibogaine really takes people into their darkness".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...dus ik heb zelf maar even op die term gezocht en vond DIT
Je hebt zelf internet en google, dus ik dacht 'ze vind wel wat over Iboga'. En dat heb je gedaan.
Uit je link:
Citaat:
Mensen die deelnemen aan deze rituelen ervaren een roes die te vergelijken is met een droom. Ze menen beelden uit hun kinderjaren te zien en krijgen contact met hun voorouders.
Mijn vriend Jan is na het bericht van zijn terminale dikke darmkanker als 43 jarige man bij zijn vader gaan wonen.
Mijn gnosticus zei 11 jaar geleden dat "Jan zijn vader eigenlijk een vader zoekt in Jan, een liefdevolle vader die hijzelf nooit gehad heeft".
Dus daar zit nog wat.
Zie ook...
Citaat:
'...de dikke darm heeft een belangrijke symbolische betekenis. Zoals de dunne darm met het bewuste, analytische denken overeenkomt, komt de dikke darm overeen met het onbewuste in de letterlijke betekenis van de 'onderwereld'. Het onbewuste is mythologisch gezien het dodenrijk. De dikke darm is eveneens een dodenrijk, want in deze darm bevinden zich de stoffen, die niet in leven kunnen worden omgezet; het is de plaats waar gisting kan optreden. Gisting is eveneens een verrottings- en sterfproces. Zoals de dikke darm het onbewuste, de nachtzijde in het lichaam, symboliseert, komt de drek met de inhouden van het onbewuste overeen.

Uittreksel van: Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke. 'De zin van ziekzijn'.
Dus daar zit nog wat uit Jan's kindertijd in het dodenrijk.
Misschien komt hij er met Iboga bij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wat mij hier wel in ontgaat is wat het van doen heeft met de duisternis in jezelf.
Heel veel heeft Iboga te doen met de duisternis in jezelf! Zie weer die éne zin: "ibogaine really takes people into their darkness".
Darkness, onderwereld, dodenrijk, onbewuste, nachtzijde...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zoals ik het begrijp kan het namelijk twee kanten op een positieve danwel negatieve ervaring? Zou je zo lief willen zijn mij daar iets van verheldering in te brengen?
Iboga gaat diep, zeer diep. Ik dacht dat het alleen voor zwaar verslaafden was, dat is het ook, zie video / Ibogaine: Cure For A Crisis.

Het gaat dus diep naar een waarheid die in de duisternis ligt.
Zie ook video > JOE ROGAN talks about IBOGA TRIP!!! Iboga Treatment vs. DMT.

Zie je de link tussen Jan's darmkanker en een waarheid die in de duisternis ligt?
Iboga zou hem daar wel is bij kunnen brengen en zo een definitieve genezing in gang zetten.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 6 September 2020, 03:06   #1426
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja, nou krijg ik dat beeld dus toch niet meer uit mijn hoofd kabu. Nu zie ik ons toch ergens in stilte in een tuin zitten helemaal één met alles en elkaar...Ik begin van schrik inwendig helemaal zenuwachtig rond te rennen en dan is er niks anders aan de hand dan door mij geschapen beeld...

__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 6 September 2020, 03:15   #1427
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nou dat schrijven mag dan wel geholpen hebben maar jij ging een hele andere kant uit kennelijk. Wel een kant die ik alleen maar kan onderschrijven
Nog even door over "relaties" dan:
De ontmoeting met een partner is de ontmoeting met het onbewuste aspect van onze ziel (psyche). Wanneer wij eenmaal helder zien hoe onze eigen schaduwgebieden in de andere mens weerspiegeld worden, zullen wij alle problemen in onze partnerrelatie met andere ogen bezien. Alle moeilijkheden die wij hebben met onze partner, zijn moeilijkheden die wij hebben met onszelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Man van mijn hart die François, die zegt het precies zoals ik het voel/ervaar, daarom ben ik relaties ook altijd uit de weg gegaan, want ik kan dat niet die huis-tuin-keuken drama - relaties, een verschrikking is dat voor me...
Ik ga me ook altijd als een volstrekt, complete idioot en/of draak gedragen, met mij wil je dan echt niet zijn en ik ook niet eerlijk gezegd, maar ja ik heb geen keus, ik zit nu eenmaal vast aan mezelf.
Oh ja, ga jij relaties uit de weg?
Ik niet, geen beter leerschool te bedenken.
Een partnerrelatie heeft dan haar doel bereikt, wanneer men de ander niet meer nodig heeft. Alleen in zo'n geval heeft men de belofte van 'eeuwige liefde' serieus genomen. Liefde is een daad van het bewustzijn en betekent, dat men de eigen bewustzijnsgrens openstelt voor datgene wat men liefheeft, om zich daarmee te verenigen. Dat is pas gebeurd, wanneer men alles wat de partner representeerde, in zich heeft opgenomen - anders gezegd - wanneer men alle projecties teruggenomen en zich daarmee verenigd heeft. Daarmee is de partner als projectievlak leeg geworden - leeg in de zin van: zonder aantrekking en zonder afstoting; de liefde is eeuwig, dat wil zeggen, onafhankelijk geworden van de tijd, omdat zij in de eigen psyche werd verwerkelijkt.

Nu ga ik slapen. Slaapwel.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 6 September 2020, 03:19   #1428
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Buiten die éne zin dat ik eerder schreef: "ibogaine really takes people into their darkness".
Nou lekker dan want die zin kwam al vrij in het begin voor. Nou ja de vid was werkelijk interessant.

Citaat:
Mijn vriend Jan is na het bericht van zijn terminale dikke darmkanker als 43 jarige man bij zijn vader gaan wonen.
Mijn gnosticus zei 11 jaar geleden dat "Jan zijn vader eigenlijk een vader zoekt in Jan, een liefdevolle vader die hijzelf nooit gehad heeft".
Dus daar zit nog wat.
Zie ook...

Dus daar zit nog wat uit Jan's kindertijd in het dodenrijk.
Misschien komt hij er met Iboga bij.
Ja dat zou fijn voor hem zijn

Citaat:
Heel veel heeft Iboga te doen met de duisternis in jezelf! Zie weer die éne zin: "ibogaine really takes people into their darkness".
Darkness, onderwereld, dodenrijk, onbewuste, nachtzijde...


Iboga gaat diep, zeer diep. Ik dacht dat het alleen voor zwaar verslaafden was, dat is het ook, zie video / Ibogaine: Cure For A Crisis.
Het gaat dus diep naar een waarheid die in de duisternis ligt.
Zie ook video > JOE ROGAN talks about IBOGA TRIP!!! Iboga Treatment vs. DMT.

Zie je de link tussen Jan's darmkanker en een waarheid die in de duisternis ligt?
Iboga zou hem daar wel is bij kunnen brengen en zo een definitieve genezing in gang zetten.
Ik ga de vid. morgen kijken denk ik, maar voor nu kan alvast wel zeggen dat ik de link wel voel idd
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 03:25   #1429
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Nu ga ik slapen. Slaapwel.
Oké, see you later
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 04:04   #1430
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Nog even door over "relaties" dan:
De ontmoeting met een partner is de ontmoeting met het onbewuste aspect van onze ziel (psyche). Wanneer wij eenmaal helder zien hoe onze eigen schaduwgebieden in de andere mens weerspiegeld worden, zullen wij alle problemen in onze partnerrelatie met andere ogen bezien. Alle moeilijkheden die wij hebben met onze partner, zijn moeilijkheden die wij hebben met onszelf.
Nou ja, dat wil ik toch helemaal niet, ik wil dat alles perfect zonder enig wolkje aan de lucht verloopt. Precies zoals ik dat als jong meisje altijd gedroomd had maar nooit om me heen zag....Getver, ik ben een godvergeten perfectionist, ik kan zelf niet eens aan mijn eisen voldoen, laat staan een ander...
( niet direct reageren er komt nog een naschrijven een stukje naar beneden)

Citaat:
Oh ja, ga jij relaties uit de weg?
Absoluut, ik schijt in mijn broek van angst voor relaties, de langste intieme relatie die ik ooit heb gehad is een half jaar, dan reken ik niet de twee jaar die ik ooit in mijn jeugd heb samengewoond mee, want dat was eigenlijk min of meer een soort van ongeval...

Citaat:
Ik niet, geen beter leerschool te bedenken.
Een partnerrelatie heeft dan haar doel bereikt, wanneer men de ander niet meer nodig heeft. Alleen in zo'n geval heeft men de belofte van 'eeuwige liefde' serieus genomen. Liefde is een daad van het bewustzijn en betekent, dat men de eigen bewustzijnsgrens openstelt voor datgene wat men liefheeft, om zich daarmee te verenigen. Dat is pas gebeurd, wanneer men alles wat de partner representeerde, in zich heeft opgenomen - anders gezegd - wanneer men alle projecties teruggenomen en zich daarmee verenigd heeft. Daarmee is de partner als projectievlak leeg geworden - leeg in de zin van: zonder aantrekking en zonder afstoting; de liefde is eeuwig, dat wil zeggen, onafhankelijk geworden van de tijd, omdat zij in de eigen psyche werd verwerkelijkt.
Dit is echt zo'n abacadabra voor mij kabu. Ik zou niet eens weten hoe dat moet persoonlijke relaties, het is voor mij echt een voltrekt geheimzinnig iets. Maar eerlijk is eerlijk ik zit we met rooie oortjes te luisteren hoor...

Man ik heb zo het gevoel dat ik me ergens in lul waar ik niet meer uit ga komen. Zie je wel, we praten alleen nog maar over relaties en ik raak al in diepe paniek.

Nou kom op Vaag, niks aan de hand, tis alleen maar een plaatje wat je ziet. Oh, het is een kwestie van desensibilisatie. Vaak genoeg naar een plaatje van spinnen kijken net zo lang tot de angst verminderd en dan....nee ik wil er niet aan denken, een echte spin.....

Wijziging aangebracht door Vagebond op 6 September 2020 om 10:15.
Reden: toevoeging tekst tussen haakjes.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.