Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 September 2020, 15:59   #1441
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Andere uitdrukking die hetzelfde betekend is "emotioneel concentratie kamp".
I know WiNk
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 16:01   #1442
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik moest even denken over die minderwaardigheidsgevoelens, want ik dacht:" hoezo? Ik heb die toch helemaal niet," kan je nagaan hoe zacht die stem was dat ik het nu al weer vergeten was. Bij mij komt het uit mijn jeugd waar ik als HSP kind mij nooit heb thuis gevoeld in mijn familie. Ik pikte alle gevoelens van o.a. mijn ouders en andere opvoeders in de maatschappij over o.a. mij/anderen/zichzelf feilloos op. Ondertussen was ik vooral een lastig kind, niet goed genoeg, niet lief genoeg ect. terwijl niemand mij werkelijk zag, en of kon zien, dus ik was niet gezien. Ik zat thuis alle dagen boven op mijn kamer om maar niets te hoeven voelen van hen die beneden zaten, zo bang was ik voor al mijn ervaren/zien. Mijn moeder zei later dat ze maar lieten vanuit respect voor mij. Toen ze hoorde hoe ik e.e.a. werkelijk had ervaren vond ze dat heel erg. M.a.w. ik heb emotionele verwaarlozing ervaren, dus in die zin heb ik echt wel een klap van de molen gehad.

Oh en er zit me nog een boertje dwars dat er uit moet:
Ik wil nog iets over mijn vader zeggen in deze, waarom ik nog altijd kwaad op hem ben, is dat hij het wel zag maar er niks aan deed omdat hij mijn moeder de kans wilde geven mij te leren zien. Echt, wat ben je voor een klootzak dat je je kind, dat dag in dag uit lijd, opoffert voor je geliefde omdat die zo nodig iets moet leren... Werkelijk waar. totale verbijstering en dan moet ik hem in liefde ontvangen, nou dat kan ik voorlopig echt nog niet....Oke dan, die oprisping kwam er nog even achteraan...

Nee, ik ben beslist niet A-seksueel. Ik vind seksualiteit tot op zeker vlak wel een dingetje waar ik op dit moment nog even niet meer over kwijt wil, dan er ergens hier in dit topic wel iets over beschreven staat..

Klopt, kan zijn, dat ik me al bijvoorbaat schrap zet voor wat evt. zou kunnen komen. Hoe het ook is, ik denk dat ik een manier gevonden heb om met e.e.a. om te kunnen gaan, kan er 8nog niet veel over zeggen.

Ik weet natuurlijk niet op welke manier jij jezelf geweld hebt aan gedaan, en hoef je ook niks over te zeggen Iona, maar weet dat ik het wel herken...

Nou, dat is niet zo moeilijk voor mij, het zal nr. 2 zijn

Ik herken überhaubt niet zo iets als een kandidaat partner, denk ook niet dat ik dat had aangekund.

Dat is lief gezegd Iona, maar ik ben bang dat de liefde mij moet vinden en wanneer de liefde mij vind zal ik de liefde ook vinden, zoiets denk ik, maar ik ben op dit moment echt niet bij mij volle verstand, dus misschien schrijf ik wel iets heel stoms...

Iona, thanks voor je reaktie
Ik heb je gelezen Vagebond das wat ik je wil laten weten..

De woorden: " ook jij kunt liefde vinden en behouden" zijn niet letterlijk mijn woorden.
Ze stonden op de ac hterkant van het boek.
Nu denk ik die woorden had ik beter weg kunnen laten, want ze klinken me nu anders in de oren dan toen ik ze las .
Iona is offline  
Oud 6 September 2020, 16:07   #1443
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Waar die kermit toch mee komt aandraven. WiNk
Nou idd.

Oh echt, ik ben echt ff helemaal van het padje hoor. Weet van voor niet dat ik van achter leef, neem mij niet kwalijk, komt allemaal goed als ik de werkelijke Goden, niet die van de berg Olympus, mag geloven...

KiSs

Wijziging aangebracht door Vagebond op 6 September 2020 om 16:29.
Reden: woordje niet toegevoed bij neem mij..
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 16:13   #1444
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ik heb je gelezen Vagebond das wat ik je wil laten weten..


Citaat:
De woorden: " ook jij kunt liefde vinden en behouden" zijn niet letterlijk mijn woorden.
Ze stonden op de ac hterkant van het boek.
Nu denk ik die woorden had ik beter weg kunnen laten, want ze klinken me nu anders in de oren dan toen ik ze las .
Ah zo. Ik weet niet wat dat laatste betreft, maar weet dat wat je in de laatste zin schrijft mij heel herkenbaar in de oren klinkt. Wat gebeurd bij in elk geval is dat ik dan de gedachte cq idee er achter overneem cq meer waarde toeken dan die mijn idee/gedachte. Mijn nieuwsgierigheid vraagt zich af hoe de woorden dan in jou oren klonken. Kan of wil je daar iets over zeggen Iona?
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 16:21   #1445
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Zie het parallel lopen met wat ik gisteren schreef in het topic Kambo & Bufo (5-Meo-DMT)...
Liliths mythologie over het negatieve zelfbeeld van de vrouw... ok ik he b het gelezen
Dat negatieve zelfbeeld is wat het is. Ik identificeer me er nauwelijks nog mee.
Door te weten wat ik ben weet ik ook dat ik het minderwaardige niet ben.
Gedachten en gevoelens hierover ploppen nog weleens op, en dan zie ik dat ik het niet ben.
Is natuurlijk veel makkelijker nu mijn arbeidsverleden en die prikkels achter me liggen.
en relatieproblematiek overstegen is.
Ook conformeert ik me niet meer hoe ik zou moeten zijn

Bij het leze van Lilith denk ik aan de woorden va iemand die me zijn bijgebleven.
De eerste helft van je leven is het vaak de man die de macht heeft.
En dan in de tweede helft des levens keert het zich en is het de vrouw.
Iona is offline  
Oud 6 September 2020, 16:31   #1446
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht


De woorden: " ook jij kunt liefde vinden en behouden" zijn niet letterlijk mijn woorden.
Ze stonden op de ac hterkant van het boek.
Nu denk ik die woorden had ik beter weg kunnen laten, want ze klinken me nu anders in de oren dan toen ik ze las .
Citaat:
Ah zo. Ik weet niet wat dat laatste betreft, maar weet dat wat je in de laatste zin schrijft mij heel herkenbaar in de oren klinkt. Wat gebeurd bij in elk geval is dat ik dan de gedachte cq idee er achter overneem cq meer waarde toeken dan die mijn idee/gedachte. Mijn nieuwsgierigheid vraagt zich af hoe de woorden dan in jou oren klonken. Kan of wil je daar iets over zeggen Iona?
Fijn je reactie!

Ook je vraag. Ik kwam er eerst niet met woorden bij. Nu wel.
Het boek richt zich met deze woorden tot een ieder.
Ik richtte me met deze woorden persoonlijk naar jou.
Achteraf ligt dat gevoelsmatig anders voor me.
Het heeft iets als een aai over de bol zo van het komt wel goed.
Op zich niets mis mee, maar ik vind het in het persoonlijke toch iets betuttelends ebben.
Misschien niet precies het juiste woord maar ik vind geen ander.
Iona is offline  
Oud 6 September 2020, 16:37   #1447
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Fijn je reactie!

Ook je vraag. Ik kwam er eerst niet met woorden bij. Nu wel.
Het boek richt zich met deze woorden tot een ieder.
Ik richtte me met deze woorden persoonlijk naar jou.
Achteraf ligt dat gevoelsmatig anders voor me.
Het heeft iets als een aai over de bol zo van het komt wel goed.
Op zich niets mis mee, maar ik vind het in het persoonlijke toch iets betuttelends ebben.
Misschien niet precies het juiste woord maar ik vind geen ander.
Ah zo, ik voel je. WiNk
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 16:50   #1448
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Zie het parallel lopen met wat ik gisteren schreef in het topic Kambo & Bufo (5-Meo-DMT)...
Zie ook...

Liliths mythologie vertelt ons iets over het negatieve zelfbeeld, en de minderwaardigheidsgevoelens die veel vrouwen hebben, en die hen in de weg staan om éénwording met hun Animus te bereiken.
Of er is een Animus aanwezig die dwars door alle weerstanden heen breekt zoals bij mij het geval was.
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 17:04   #1449
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Of er is een Animus aanwezig die dwars door alle weerstanden heen breekt zoals bij mij het geval was.
Mooi proces van bewustwording geweest dan.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 6 September 2020, 17:09   #1450
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

YouTube / The near-death phenomenon: Joseph Geraci at TEDxWilmington.

Uit de video...
Citaat:
...note that a number of married people who have had an NDE end up in divorce.
The experience causes such a profound change in one's personality that the spouse feels as though they're married it to a total stranger and a lot of times our marriage breaks
Zeer begrijpelijk.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.