Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 September 2020, 17:17   #1451
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Venijnig stink dingetje...

dat bezig is zijn staart te roeren als laatste red middel, tering, het gaat me niet gebeuren deze keer.

Herkenbaar voor anderen?

Dat minderwaardigheidsgevoelens behalve schade aan jezelf doen ook de wens in zich hebben schade aan anderen toe te brengen, ongeacht of anderen in staat zijn jou/mijn negatieve houding bij mij/jou te laten. In de zin van een ander minderwaardig aan jezelf maken wanneer het niet andersom is dat je een ander meer waarde dan jezelf geeft.

Bij dit soort van zaken moet ongelijkwaardigheid sowieso in stand blijven anders verliest dat wat ons gevangen houdt zijn/haar macht, toch?

Ps: met schade aanbrengen bedoel ik dan dat zo een gedachte mijn gedrag beïnvloed mbt tot die ander ect.

Zo die heb ik nu toch lekker ff bij de staart gepakt dat venijnige stink dingetje dat bijna zijn klauwtjes in mijn brein had geslagen...Nu alleen nog even fijnstampen dat stuk onkruid, echt...
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 17:24   #1452
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Mooi proces van bewustwording geweest dan.
Idd, ik kan je verhalen vertellen, te smeuïg voor woorden. Het was dat 2 jaar, 24/7 transformatie proces waar ik eerder over geschreven heb. Ik noemde hem de innerlijk liefde maar animus past ook heel goed eigenlijk...
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 17:45   #1453
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
YouTube / The near-death phenomenon: Joseph Geraci at TEDxWilmington.

Uit de video...

Citaat:
...note that a number of married people who have had an NDE end up in divorce.
The experience causes such a profound change in one's personality that the spouse feels as though they're married it to a total stranger and a lot of times our marriage breaks
Zeer begrijpelijk.
Wordt er ook gesproken over dat degene die de BDE heeft gehad zijn of haar partner verlaat? Ik kan me namelijk voorstellen dat je na zo'n ervaring mogelijk ziet dat je partner niet langer de juiste partner is, waarna je dan vertrekt.

Heb de vid. nog niet gezien, heb namelijk niet zo'n zin in vid's vandaag, en dus kies ik vandaag voor de makkelijke weg.
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 18:08   #1454
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wordt er ook gesproken over dat degene die de BDE heeft gehad zijn of haar partner verlaat? Ik kan me namelijk voorstellen dat je na zo'n ervaring mogelijk ziet dat je partner niet langer de juiste partner is, waarna je dan vertrekt.
Weet ik niet meer.
Heb deze video in januari jongstleden gevonden, gezien en bij gehouden.
Bijgehouden omdat omdat het resoneerde met mijn bijna-dood ervaring en vooral het citaat eruit wat ik hier zonet gepost heb was me bijgebleven omdat het me aan deze korte conversatie van 10 jaar geleden met mijn gnosticus deed denken...
Citaat:
ik: Op wat voor voor vrouwen val ik nu toch altijd?
François: Omdat het alleen maar een vorm was van het denken, het bedenken, heb je die gekozen, omdat ge dacht dat die alleen voor jou liefde konden betekenen. Je kon alleen liefde voelen... als ze je pijn deden.
De zachtheid van je hart, was je ontwend om waar te nemen. Al ben je iemand die de zachtheid van liefde vertegenwoordigt.
Sinds psychedelica mij een hersenspoeling bezorgd hebben zie ik het allemaal heel helder, ben ik helderheid geworden en houdt ik afstand van bepaalde vrouwen, herken ik de types waar ik vroeger voor viel van ver.
__________________
🐸 & 🐸

Wijziging aangebracht door kabu op 6 September 2020 om 19:22.
kabu is offline  
Oud 6 September 2020, 19:27   #1455
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Weet ik niet meer.
Heb deze video in januari jongstleden gevonden, gezien en bij gehouden.
Bijgehouden omdat omdat het resoneerde met mijn bijna-dood ervaring en vooral het citaat eruit wat ik hier zonet gepost heb was me bijgebleven omdat het me aan deze korte conversatie van 10 jaar geleden met mijn gnosticus deed denken...

Citaat:
ik: Op wat voor voor vrouwen val ik nu toch altijd?
François: Omdat het alleen maar een vorm was van het denken, het bedenken, heb je die gekozen, omdat ge dacht dat die alleen voor jou liefde konden betekenen. Je kon alleen liefde voelen... als ze je pijn deden.
De zachtheid van je hart, was je ontwend om waar te nemen. Al ben je iemand die de zachtheid van liefde vertegenwoordigt.
Sinds psychedelica mij een hersenspoeling bezorgd hebben zie ik het allemaal heel helder, ben ik helderheid geworden en houdt ik afstand van bepaalde vrouwen, herken ik de types waar ik vroeger voor viel van ver en ga blokje om.
Oké helder, dan kunnen we dus stellen dat voor jou dus geldt dat jij je voormalige partners van keuze verlaten heb, je valt niet langer op vrouwen die je pijn doen, omdat het niet langer nodig was de pijn uit je jeugd eindeloos in de herhaling te gooien, oh de zalige verlossing..

Oh liefje, hoe kun je dat nu toch weer doen zo'n prachtig gesprekje met François laten zien, ik zit al weer te janken, te herkenbaar weer, behalve dan dat ik geen relaties met wie dan ook aanging en/of kon aangaan...

En ja ik kan me ook nog zo goed jou wanhoop, pijn en boosheid/frustratie herinneren. De herinnering het voelt vandaag weer even als de dag van vandaag...Zo blij voor je dat het over is en dat je weer dat heerlijke vierjarige ventje kan zijn.

Ja het is waar ik heb deze post zo vaak gewijzigd omdat er zoveel vanuit zoveel verschillende gezichtspunten gezegd kan worden, maar ik geloof dat ik nu de juiste te pakken heb, hij voelt als de beste in elk geval...

Dus nu klaar Vagebond? Ja, denk het wel... nou het even nog even geduurd

Wijziging aangebracht door Vagebond op 6 September 2020 om 20:28.
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 21:05   #1456
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Dat verdien je niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oké helder, dan kunnen we dus stellen dat voor jou dus geldt dat jij je voormalige partners van keuze verlaten heb, je valt niet langer op vrouwen die je pijn doen, omdat het niet langer nodig was de pijn uit je jeugd eindeloos in de herhaling te gooien, oh de zalige verlossing..
Yep, ik draag sinds mijn Nabij-de-Dood-ervaring geen leren pakske met kettingen meer terwijl een vrouw zoekende die met de zweep slaagt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh liefje, hoe kun je dat nu toch weer doen zo'n prachtig gesprekje met François laten zien, ik zit al weer te janken, te herkenbaar weer, behalve dan dat ik geen relaties met wie dan ook aanging en/of kon aangaan...
Bovenstaande metafoor over leren pakske met kettingen en zweep was een metafoor die François 20 jaar geleden al vertelde.
Dit zei hij er ook nog bij...
Citaat:
Uiteindelijk ben je precies gewend dat de vrouw of de moeder jou in de plaats van streelt, pijn doet. De prijs die je daarvoor betaald hé, in uw eigen wijs te maken dat ge op zoek bent naar liefde van een vrouw.
Jij bent niet op zoek naar de liefde van een vrouw, gij bent op zoek naar de prikkels die een vrouw jou geven, maar die uiteindelijk beantwoorden aan jouw innerlijke emotionele pijnen.
Ge zoekt niet naar liefde, ge zoekt naar pijn gedaan te worden. Zo kent ge het.
Lap.
En zes jaar geleden viel ik voor de 'ergste' van allemaal. De "relatie" heeft maar enkele maande geduurd maar ik heb haar vijf jaar niet uit mijn hoofd kunnen zetten en op de koop toe was zij het die in de zomer van vorig jaar (ze had Kambo ontdekt) mij indirect nog op het spoor van de Warrior zette ook! Dus heb uw vijanden lief, ze zijn je grootste leermeesters.
Had het anders gekund? Nee, want ik wist nog steeds niet beter.

In die periode van zes jaar geleden sprak François al tegen niemand meer, inclusief mij. Ik probeerde toch nog is wat te weten komen van hem over mijn nieuw lief toen in 2014 waar ik zo verliefd of was, en het was wederzijds (we dachten beiden toen de Jackpot gewonnen te hebben), maar er zat toch iets niet snor vond ik. Via een email toen aan zijn vrouw vroeg ik om wat duiding. Kwam geen antwoord.
Begin september vorig jaar, enkele weken na mijn Warrior-retreat was ik op bezoek bij zijn inmiddels weduwe en zei ze me dat de tijd rijp was me iets te kunnen vertellen. Het ging over mijn email van zes jaar geleden die ze niet beantwoordt had toen.
Ze had wel degelijk mijn vraag per email toen aan François voorgelegd, en... die is beginnen wenen toen hij mijn toenmalige grote liefde invoelde met de woorden: "jongen, jongen toch, dat verdien je niet... de ergste van allemaal".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En ja ik kan me ook nog zo goed jou wanhoop, pijn en boosheid/frustratie herinneren. De herinnering het voelt vandaag weer even als de dag van vandaag...Zo blij voor je dat het over is en dat je weer dat heerlijke vierjarige ventje kan zijn.
Ja ja, waar François stopte, heeft, zoals hij "voorspelde" toen, uiteindelijk God de rest gedaan.
Hoe dat ging gebeuren en wanneer, had François natuurlijk geen inspraak in.
"Hij mocht boodschapper zijn, maar moest ruimte laten voor 'Zijn' werk". Zoals hij HIER zei.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja het is waar ik heb deze post zo vaak gewijzigd omdat er zoveel vanuit zoveel verschillende gezichtspunten gezegd kan worden, maar ik geloof dat ik nu de juiste te pakken heb, hij voelt als de beste in elk geval...

Dus nu klaar Vagebond? Ja, denk het wel... nou het even nog even geduurd
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 6 September 2020, 21:29   #1457
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Ben jij een masochist?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Yep, ik draag sinds mijn Nabij-de-Dood-ervaring geen leren pakske met kettingen meer terwijl een vrouw zoekende die met de zweep slaagt.
Ik was dus duidelijk een masochist.

Citaat:
Hoewel het fenomeen van masochisme begon met, en het meest volledig verbonden bleef met seks, bestaat het niet minder krachtig in het emotionele rijk. Er kunnen inderdaad veel meer emotionele masochisten zijn dan er seksuele zijn - en zeker veel meer van ons die zich niet bewust zijn van onze eigen neigingen op dit gebied.
Net als bij seksueel masochisme is emotioneel masochisme geworteld in zelf-verdenking. Emotionele masochisten voelen zich diep van binnen niet alsof ze hele sympathieke mensen zijn die zorgvuldige waardering en vriendelijkheid verdienen.
Een krachtige kant van hen vermoedt dat ze weinig meer zijn dan stukjes uitwerpselen. Als iemand hun weg zou betreden en hen anders zou vertellen, als ze zouden beginnen om hen te vereren en te prijzen, te vleien en te aaien, dan zou de emotionele masochist kunnen stikken in een instinctief gevoel van afkeer van een vrijer die de waarheid over hen niet lijkt te begrijpen - en zou snel genoeg hen moeten afwijzen als behoeftig en misleid. Waarom zou iemand zich tenslotte beter voelen over hen dan zij over zichzelf?
De emotionele masochist zal in plaats daarvan krachtig zijn energie richten op relaties met mensen wiens gedrag veel strikter en geruststellender zal zijn met hun eigen zelfbeoordelingen: degenen die gegarandeerd sarcastisch, ontrouw of ijskoud kunnen handelen.

Alain de Botton
Bovenstaande heb ik vertaald uit...
Citaat:
SELF-KNOWLEDGE: BEHAVIOURS

Are You a Masochist?

One of the more surprising and yet effective things we might learn about ourselves is that we are, and perhaps have always been, masochists - an idea as controversial as it can be helpful and revelatory.

bron: Alain de Botton / The School of Life Articles.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 6 September 2020, 21:38   #1458
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Relaties...

Ja en dan komt toch W. op de proppen, wat vind ik nu zo fijn aan mijn niet-relatie met hem? Dat hij niet met me praat, dat hij zwijgt in alle talen. Op die manier, wanneer het in relaties gaat om spiegels gaat, wordt ik niet afgeleid door wat de ander zegt en of doet. Ja, dat vind ik heel fijn, waarom vind ik dat dan zo fijn?
Ik denk, maar dat weet ik niet zeker....dat dat komt omdat ik dan zeker weet dat dat wat ik zie over mij gaat en niet over de ander, want die ander doet immers niks, die zit alleen maar spiegel te wezen...
Ondanks dat W. niks doet buiten alleen maar spiegel te wezen, zou je'm sarcastisch, ontrouw of ijskoud handelen kunnen vinden?
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 6 September 2020, 21:50   #1459
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht

"Uiteindelijk ben je precies gewend dat de vrouw of de moeder jou in de plaats van streelt, pijn doet. De prijs die je daarvoor betaald hé, in uw eigen wijs te maken dat ge op zoek bent naar liefde van een vrouw."

François
Nu ik dan bezig bezig ook nog even deze aanvulling.
Citaat:
Bij een vrouw die in haar jeugd misbruikt is door haar vader kan het pijnlichaam gemakkelijk actief worden in een intieme relatie met een man. Het is ook mogelijk dat ze zich door de emotie waaruit haar pijnlichaam bestaat aangetrokken voelt tot een man met net zo'n pijnlichaam als dat van haar vader. Haar pijnlichaam kan zich als door een magneet aangetrokken voelen tot iemand van wie ze voelt dat hij haar meer van dezelfde pijn kan geven. Die pijn wordt soms ten onrechte opgevat als verliefd worden.

Een man die als kind ongewenst was en geen liefde kreeg van zijn moeder en slechts een minimum aan zorg en aandacht, ontwikkelde een zwaar ambivalent pijnlichaam dat bestond uit het niet-vervulde, intense verlangen naar liefde en aandacht van zijn moeder en tegelijk een intense haat jegens haar omdat ze hem had onthouden wat hij zo hard nodig had gehad. Toen hij volwassen was geworden wekte bijna elke vrouw die hij ontmoette de behoefte van zijn pijnlichaam op - een vorm van emotionele pijn - en dat manifesteerde zich dan weer als een verslavende dwang om bijna elke vrouw die hij ontmoette te 'veroveren en verleiden' om zo de vrouwelijke liefde en aandacht te krijgen waarnaar zijn pijnlichaam hunkerde. Hij werd zeer bedreven in het verleiden, maar zodra een relatie intiem werd of als zijn avances werden afgewezen stak de woede tegen zijn moeder in het pijnlichaam de kop op en saboteerde die de relatie.

bron: Eckhart Tolle / een nieuwe aarde
Wat voelt het licht om eindelijk herboren te zijn!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 6 September 2020, 22:11   #1460
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Yep, ik draag sinds mijn Nabij-de-Dood-ervaring geen leren pakske met kettingen meer terwijl een vrouw zoekende die met de zweep slaagt.
Ja, wat moet ik hier nu op zeggen, er gaat van alles door mijn hoofd, allemaal even onverantwoord en gevaarlijk...

Citaat:
Bovenstaande metafoor over leren pakske met kettingen en zweep was een metafoor die François 20 jaar geleden al vertelde.
Ah, het is François schuld dat er nu van alles onverantwoord door mijn hoofd gaat. Heerlijk hoe je toch zo verantwoording af kan schuiven, niet waar? lol

Citaat:
Lap.
En zes jaar geleden viel ik voor de 'ergste' van allemaal. De "relatie" heeft maar enkele maande geduurd maar ik heb haar vijf jaar niet uit mijn hoofd kunnen zetten en op de koop toe was zij het die in de zomer van vorig jaar (ze had Kambo ontdekt) mij indirect nog op het spoor van de Warrior zette ook! Dus heb uw vijanden lief, ze zijn je grootste leermeesters.
Had het anders gekund? Nee, want ik wist nog steeds niet beter.
Je had de ergste nodig om tot hier te kunnen komen en idd mooi dat zij je de weg naar de volgende stap heeft gewezen.....

Citaat:
In die periode van zes jaar geleden sprak François al tegen niemand meer, inclusief mij. Ik probeerde toch nog is wat te weten komen van hem over mijn nieuw lief toen in 2014 waar ik zo verliefd of was, en het was wederzijds (we dachten beiden toen de Jackpot gewonnen te hebben), maar er zat toch iets niet snor vond ik. Via een email toen aan zijn vrouw vroeg ik om wat duiding. Kwam geen antwoord.
Begin september vorig jaar, enkele weken na mijn Warrior-retreat was ik op bezoek bij zijn inmiddels weduwe en zei ze me dat de tijd rijp was me iets te kunnen vertellen. Het ging over mijn email van zes jaar geleden die ze niet beantwoordt had toen.
Ze had wel degelijk mijn vraag per email toen aan François voorgelegd, en... die is beginnen wenen toen hij mijn toenmalige grote liefde invoelde met de woorden: "jongen, jongen toch, dat verdien je niet... de ergste van allemaal".
François hield duidelijk je, je had het niet verdient idd, je had het nodig, je was als een verzopen kat in hoge nood die nog net dat laatste duwtje over de rand nodig had...Gelukkig ben je er nog . Och ik herken het toch weer zo hoe bewustzijn werkt, blind stappen we ergens in en vervolgens BAM, kip ik heb je...

Citaat:
Ja ja, waar François stopte, heeft, zoals hij "voorspelde" toen, uiteindelijk God de rest gedaan.
Hoe dat ging gebeuren en wanneer, had François natuurlijk geen inspraak in.
"Hij mocht boodschapper zijn, maar moest ruimte laten voor 'Zijn' werk". Zoals hij HIER zei.
gelezen, en het is gebeurd.

Citaat:
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.