Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 September 2020, 22:19   #1461
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Ben ik een masochist?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik was dus duidelijk een masochist.


Bovenstaande heb ik vertaald uit...
Euh, ikke niet kunnen lezen, dus niet weten wat er precies staat . Nee, ik herken er wel wat in, eerlijk gezegd. Dit gezegd hebbende, ga ik weer achter de gordijnen staan...
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 22:49   #1462
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard De eeuwigheid kent geen tijd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ah, het is François schuld dat er nu van alles onverantwoord door mijn hoofd gaat. Heerlijk hoe je toch zo verantwoording af kan schuiven, niet waar? lol
Heerlijk ja.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je had de ergste nodig om tot hier te kunnen komen en idd mooi dat zij je de weg naar de volgende stap heeft gewezen.....
Ja, de emotionele pijn moest op zijn maximum gedreven worden. Eerder was ik niet bereid te sterven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
François hield duidelijk je, je had het niet verdient idd, je had het nodig, je was als een verzopen kat in hoge nood die nog net dat laatste duwtje over de rand nodig had...Gelukkig ben je er nog . Och ik herken het toch weer zo hoe bewustzijn werkt, blind stappen we ergens in en vervolgens BAM, kip ik heb je...
ja, een laatste duwtje was er nog nodig. Via de "ergste" kwam ik in de diepste duisternis van de ziel terecht en dan zoog Bufo / alvarius (5-Me0-DMT) me met hypersonische snelheid de donkere tunnel in, daarin vermalen werdt wat er van me overbleef een wormgat in gekatapulteerd om zo in een andere dimensie van Licht uit te komen...

Straf hoe bewustzijn werkt. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Wat moet gebeuren zal ooit gebeuren, hoeveel levens er moeten overgaan maakt niet uit. De eeuwigheid kent geen tijd.

Neo, the chosen one, de uitverkorene, is in zijn eigen kracht komen te staan. Maar daarvoor moest hij eerste sterven in zijn oude gedaante (ego), eerder kon hij niet herboren worden.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 6 September 2020, 22:52   #1463
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Euh, ikke niet kunnen lezen, dus niet weten wat er precies staat . Nee, ik herken er wel wat in, eerlijk gezegd. Dit gezegd hebbende, ga ik weer achter de gordijnen staan...
In the end...
Citaat:
In the end, the difference between sexual and emotional masochists is that the former tend to know very well that this is what they are. In order to stop being an emotional masochist, it is therefore vital to start to imagine that one might be one; to start to see - perhaps for the first time - the ways in which one is engaged in self-sabotage and has made an unconscious commitment to loneliness and frustration. The task is also to see that the origins of all this lie, as ever, in early life, where the masochist is liable to have relied on the affections of a parental figure who exhibited, alongside love, a high degree of cruelty, neglect or violence - leading the child to a conviction that their destiny must lie in suffering rather than fulfilment. The most relevant difference between sexual and emotional masochism is that the former activity will, in the right circumstances, be a lot of fun, whereas the latter one is never anything other than slow bitter hell. We owe it to ourselves to start to see the myriad of ways in which we may for far too long have been holding ourselves back, not out of any kink or any necessity, just because our past has unfairly imbued us with a sense that a terrible life is all we deserve.

bron: https://www.theschooloflife.com/theb...u-a-masochist/
All is well.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 6 September 2020, 23:02   #1464
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ondanks dat W. niks doet buiten alleen maar spiegel te wezen, zou je'm sarcastisch, ontrouw of ijskoud handelen kunnen vinden?
Ja, dat zou ik kunnen doen, maar dat hij een rimpelloze spiegel voor me is/was is voor mij vele malen belangrijker. Zijn problemen, zijn zijn problemen, is zijn pakkie an. Hij zou wat aan me kunnen hebben als hij zou willen, wil hij dat niet, dan wil hij dat niet, van mij mag hij de rest van zijn leven zich beklagen over zijn lot, en tgt kan ik dat beklagen voor geen meter serieus nemen omdat ik weet dat hij beter weet, wij waren elkaars eerste liefde na onze BDE. Heb ik hem overigens ook wel gezegd, dat ik zijn beklagen nauwelijks serieus kan nemen omdat ik weet dat hij beter weet, had ik ook beter niet kunnen zeggen geloof ik, lol. Ik heb alles tegen hem gezegd wat ik wilde zeggen, dat hij verder niet gereageerd heeft of zal reageren vind ik niet zo belangrijk, hij heeft het gehoord, dat is belangrijk en wat belangrijk is is dat het mij geholpen heeft.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 6 September 2020 om 23:24.
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 23:04   #1465
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
In the end...

All is well.
I know...
Vagebond is offline  
Oud 6 September 2020, 23:39   #1466
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...wij waren elkaars eerste liefde na onze BDE.
W. heeft ook een bijna-dood ervaring gehad maar... - wat je weggehaald hebt - wenste jou dood.
Citaat:
Oh die lieverd is zo pissig op mij, de laatste keer dat wij wat woorden hebben gewisseld wenste hij me nog dood. En dat omdat hij zich door mij betrapt voelde toen hij aan het dansen was en ik daar iets over zei.
Interessante wens van iemand die een bijna-dood ervaring heeft gehad. WiNk
Tsja, ego is niet persé getransformeerd na een bijna-dood ervaring zo blijkt.
Want zijn doodwensen van jou zal niet naar die plek van licht zijn geweest waar hij was tijdens zijn bijna-dood ervaring.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 6 September 2020, 23:48   #1467
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Heerlijk ja.


Citaat:
Ja, de emotionele pijn moest op zijn maximum gedreven worden. Eerder was ik niet bereid te sterven.
Dat is bij iedereen zo, een mens gaat niet eerder dan dat hij zo blind van pijn is dat ie niet meer anders kan dan zich in de diepte te werpen, was bij mij ook zo.

Citaat:
ja, een laatste duwtje was er nog nodig. Via de "ergste" kwam ik in de diepste duisternis van de ziel terecht en dan zoog Bufo / alvarius (5-Me0-DMT) me met hypersonische snelheid de donkere tunnel in, daarin vermalen werdt wat er van me overbleef een wormgat in gekatapulteerd om zo in een andere dimensie van Licht uit te komen...
KiSs

Citaat:
Straf hoe bewustzijn werkt. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Wat moet gebeuren zal ooit gebeuren, hoeveel levens er moeten overgaan maakt niet uit. De eeuwigheid kent geen tijd.
Zo is dat

Citaat:
Neo, the chosen one, de uitverkorene, is in zijn eigen kracht komen te staan. Maar daarvoor moest hij eerste sterven in zijn oude gedaante (ego), eerder kon hij niet herboren worden.
Een mooie trilogie idd.
Vagebond is offline  
Oud 7 September 2020, 00:26   #1468
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
W. heeft ook een bijna-dood ervaring gehad maar... - wat je weggehaald hebt - wenste jou dood.


Interessante wens van iemand die een bijna-dood ervaring heeft gehad. WiNk
Tsja, ego is niet persé getransformeerd na een bijna-dood ervaring zo blijkt.
Want zijn doodwensen van jou zal niet naar die plek van licht zijn geweest waar hij was tijdens zijn bijna-dood ervaring.
Ik was zijn eerste liefde na die BDE en die eerste liefde waagde het te vallen, iets wat hij mij volgens mij nooit vergeven heeft, diep terleurgesteld dat hij zijn kleine Budha in angst zag verzuipen. Ik snapte dat wel en wilde het met hem uitpraten, maar W. zou W. niet zijn wanneer ie, stronteigenwijs als ie is, je maar 1 kans krijgt, er wordt niks uitgepraat want er is niks gebeurd, zo simpel is het.

En ik kan echt niet zeggen dat hij op zijn manier niet heeft geprobeerd me te redden, want hij zei:' Vaagje dit wat nu gebeurd hoeft niet, stap er toch uit en er is niks aan de hand," hij had gelijk maar ik zag dat toen niet, ik kon dat ook niet zien. En hij was niet bij machte aan mijn wens te voldoen vanwege zijn persoonlijke nog aanwezige angstjes, maar dat zou hij nooit gezegd hebben, maar ik zag het wel.

Ik weet dat W. zijn persoonlijke problemen niet al te serieus neemt en dat hij ze gebruikt in de hoop dat er mogelijk eens wat mensen wakker schrikken, en dat doet hij echt heel goed, een drama-queen in topvorm. En het leuke is, wanneer ik niet in mijn, ja hoe zal ik dat noemen, gekwetste kind, ga zitten, kunnen hij en ik echt heel leuk spelen. De laatste tijd ga ik af en toe naar hem toe om hem helemaal af te lebberen, vind ie ook heel leuk, hahaha. Ja dan had hij maar niet moeten zeggen dat mensen nooit terug lachen wanneer hij probeert te glimlachen. Ik schreef toen dat als hij moet proberen te glimlachen ik het geen wonder vind dat niemand terug lacht omdat zijn lach dan alleen maar op een pijnlijke grimas kon lijken. En toen zei ik dat hij om die reden juist alle liefde van alle mensen zou verdienen, aangezien dat niet gebeurd was ik dat hem wel zou geven...hahaha, nou hij ging nog net niet over zijn nek, want hij kan zich dan wel verstoppen, maar Vaagje ziet alles van hem, niet dat hij dat persee weet. Wat een genot is die man, echt...Te leuk voor iemand als ik zelf.

Mbt tot dat dood wensen, hahaha, man ik ga nog eens lekker in die heerlijke warmte rondrollen, want echt W. en dansen? Ik kon het nauwelijks voor me zien..., maar toen zag ik het. Ik heb me zo heerlijk als een beteuterd kind gedragen dat ik niet wist waar ik die wens aan te danken had, oh en dat had ik niet moeten zeggen want af dat moment heeft ie echt niks meer gezegd, denk het wel weer een paar jaar gaat duren voor ie de deur weer open zet voor moi.

Maar nee echt, bij mijn sessies bij Marianne is W. altijd aanwezig om mijn handje vast te houden, wanneer ze vraagt of er nog andere energieen aanwezig zijn. We moeten hem altijd wegsturen met de woorden dat het goed is en dat er niks is om zich ongerust over te maken...Maar de laatste keer liet hij zich niet langer wegsturen dus er was nog maar 1 weg open en dat was hem in me op nemen, nou en dat was wat, jemig...
Vagebond is offline  
Oud 7 September 2020, 01:38   #1469
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Symptomen van Innerlijke rust

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik weet dat W. zijn persoonlijke problemen niet al te serieus neemt en dat hij ze gebruikt in de hoop dat er mogelijk eens wat mensen wakker schrikken, en dat doet hij echt heel goed, een drama-queen in topvorm.
Wacht even, je schreef eerder dat W. een bijna-dood ervaring heeft gehad.
Ik kan niet goed rijmen dat hij na zo'n ervaring nog een drama-queen in topvorm is in de hoop mensen te laten wakker schrikken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik schreef toen dat als hij moet proberen te glimlachen ik het geen wonder vind dat niemand terug lacht omdat zijn lach dan alleen maar op een pijnlijke grimas kon lijken.
Iemand die een bijna-dood ervaring heeft gehad en een lach als een pijnlijke grimas heeft...
Hmm, wel een combinatie die ik me moeilijk kan voorstellen.
Maar goed, ik leer eruit dat zo'n ervaring niet iedereen hoeft te transformeren tot zijn "Boeddha-natuur".

W. lijkt mij geen voorbeeld van iemand met Symptomen van innerlijke rust, zoals te downloaden in pdf en te vinden op https://www.bijnadoodervaring.be/downloads.html

Of vind jij W. wel (grotendeels) beantwoorden aan deze Symptomen van innerlijke rust? Zie...
Citaat:
Symptomen van Innerlijke rust:

1. -De neiging om spontaan te denken en handelen, in plaats van uit angsten, gebaseerd op ervaringen uit het verleden.
2. -Het onmiskenbare vermogen om van elk moment te genieten.
3. -Geen zin meer om over anderen te oordelen.
4. -Geen zin meer om over jezelf te oordelen.
5. -Geen zin meer om andermans handelingen te interpreteren.
6. -Geen zin meer in conflicten.
7. -Verlies van het vermogen je zorgen te maken.
8. -Veelvuldige, overweldigende aanvallen van waardering.
9. -Warme gevoelens van verbondenheid met anderen en met de natuur.
10. -Veelvuldige lachaanvallen.
11. -Toenemende neiging dingen te laten gebeuren, in plaats van ze zelf teweeg te moeten brengen.
12. -Toegenomen ontvankelijkheid voor liefde die anderen uitstralen en ook de onweerstaanbare drang zelf liefde uit te stralen.

Deze overwegingen met punten quoteren geeft je een idee hoever je Spiritueel in dit leven staat, mocht je 100 % scoren groet ik U als de Boeddha hemzelf...

bron: https://www.bijnadoodervaring.be/pdf/Symptomen.pdf
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 7 September 2020, 02:23   #1470
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Wacht even, je schreef eerder dat W. een bijna-dood ervaring heeft gehad.
Ik kan niet goed rijmen dat hij na zo'n ervaring nog een drama-queen in topvorm is in de hoop mensen te laten wakker schrikken.
Tja, W. neemt zijn hele drama-queen totaal niet serieus...waarom zou hij ook hij staat op het toneel een rol te spelen, in dit geval een drama-queen. Zodra hij van het toneel stapt, laat hij ook zijn rol achter zich. Wanneer jij in de zaal zit zie je dus W. in zijn rol als drama-queen, ga je vervolgens achter het toneel dan zie je wie W. werkelijk is. Wie W. werkelijk is is iets dat hij zorgvuldig geheim houdt om de magie niet te verstoren.


Citaat:
Iemand die een bijna-dood ervaring heeft gehad en een lach als een pijnlijke grimas heeft...
Hmm, wel een combinatie die ik me moeilijk kan voorstellen.
Maar goed, ik leer eruit dat zo'n ervaring niet iedereen hoeft te transformeren tot zijn "Boeddha-natuur".
Je moet één ding goed onthouden waar het om W. gaat, hij doet alles om maximaal effect te bereiken waar het om het bevorderen van bewustzijn gaat. Dit was dus een verzonnen verhaaltje, ter ere van het lezende publiek.

Citaat:
Of vind jij W. wel (grotendeels beantwoorden aan deze Symptomen van innerlijke rust? Zie...
W. zou hier helemaal niet op in gaan omdat het er volgens hem niet toe doet en dus laat ik het daar ook bij WiNk
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.