Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 September 2020, 15:08   #1481
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Weet je kabu, met W. op het toneel staan is het leukste wat er is.
Ik wil W. wel is ontmoeten in levende lijve!
Maar jij kan geen afspraakje op een terrasje regelen want tegen jou wil W. niet spreken.
Hmm.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Bij hem in de zaal zitten is ook het leukste wat er is. De man kan proclameren als de beste. Hij kijkt de zaal in en haalt precies hen eruit die klaar zijn voor de BAM - kip ik heb je.
Oh, geeft hij lezingen?
Zo ja, waar dan? Dan ga ik is naar één van zijn lezingen of optredens.
Ik wil zijn genialiteit echt wel is meemaken. Zien hoe hij mensen uit het publiek haalt en dan... BAM - kip, hij heeft ze.
Ben razend benieuwd!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 7 September 2020, 15:13   #1482
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik wil W. wel is ontmoeten in levende lijve!
Maar jij kan geen afspraakje op een terrasje regelen want tegen jou wil W. niet spreken.
Hmm.


Oh, geeft hij lezingen?
Zo ja, waar dan? Dan ga ik is naar één van zijn lezingen of optredens.
Ik wil zijn genialiteit echt wel is meemaken. Zien hoe hij mensen uit het publiek haalt en dan... BAM - kip, hij heeft ze.
Ben razend benieuwd!
Mihaela is offline  
Oud 7 September 2020, 16:36   #1483
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zo ja, hoe dan?

En toen ik veilig achter het gordijn stond, was er stilte en veiligheid...
De dik gemaakte en oplichtende tekst nog eens proevend ter hand te nemend.
Want ja het is een overbekend mechanisme wat mij jaar in jaar uit bestuurd heeft als het over relaties ging.
Zeg maar één op twee mensen worstelt met een symbiotische behoefte en de angst en vlucht voor vrijheid. Met 'één op twee' druk ik me nog voorzichtig uit, het zijn er waarschijnlijk veel meer. Zo schrijft Rika Ponnet in haar boek bestseller-boek "Blijf bij mij", Liefde als oorlog.
Zie...
Citaat:
Liefde als oorlog

Tien eeuwen geleden al zongen troubadours over ridders en jonkvrouwen wier harten trilden in harmonie. Hoe postmodern we onszelf ook vinden, en hoe vaak ook we overal trappen op de scherven van gebroken liefdesdromen, toch blijft die romantische mythe alomtegenwoordig en het geloof in die 'ene ware' overeind. Sterker nog, een levenspartner moet alles zijn voor ons: geliefde, maatje, ouder, beste vriend, reisgezel, hobbymakker, troostende schouder, stomende sekspoes of -kater. Ook de minstrelen van deze tijd, de sterren uit de hitparade, bezingen een perfecte liefde waarin geen plaats is voor verschil of conflict.
Maar de nuchtere waarheid is dat machtsstrijd ook in liefdesrelaties ingebakken zit, soms open en bloot, soms subtiel en onderhuids. Een relatie heeft soms meer weg van een uit de hand gelopen spelletje Stratego dan van de liefde uit sprookjes. Conflicten zijn schering en inslag. De strijdende partijen bestoken elkaar met oorlogsverklaringen en grijpen naar alle denkbare wapens. Soms gaat de strijd ondergronds, als een guerrilla. Soms verzandt het conflict in een eindeloze stellingenoorlog. Of de geliefden bereiken een staakt-het-vuren. Het kan het begin van duurzame vrede zijn, maar evengoed slechts een pauze in de vijandelijkheden.
Nochtans begint het altijd zo mooi.
Bovenstaande gaat dus over ego-liefde, twee ego's (of meer) die machtsstrijd voeren in de naam van liefde. Wordt je als kind bij zo'n mensen geboren is niet neurotisch worden zelden een optie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dus om de ander te beschermen tegen mij, ging ik, en dat vind ik nog altijd terecht, geen relaties meer aan.
Dus jij gunt een ander jouw licht niet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik heb de kleine stoker nu in het vizier en dus kan ik kijken hoe hij werkt, hoe hij zijn energetische tengels in mij slaat, mijn ogen verblind zodat ik zie wat hij ziet....
W. is de kleine stoker.
W. intrigeert je, je hebt nog, kan nog wat leren, over jezelf via hem zo te lezen.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 7 September 2020, 16:37   #1484
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik wil W. wel is ontmoeten in levende lijve!
Maar jij kan geen afspraakje op een terrasje regelen want tegen jou wil W. niet spreken.
Hmm.
Tok, tok, tok...


tok

Citaat:
Oh, geeft hij lezingen?
Zo ja, waar dan? Dan ga ik is naar één van zijn lezingen of optredens.
Ik wil zijn genialiteit echt wel is meemaken. Zien hoe hij mensen uit het publiek haalt en dan... BAM - kip, hij heeft ze.
Ben razend benieuwd!
Oh sorry, misverstand, ik bedoelde met toneel en de zaal het leven als geheel.

Kun je genoegen met deze kip als ervaringsdeskundige?
Vagebond is offline  
Oud 7 September 2020, 17:01   #1485
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Zeg maar één op twee mensen worstelt met een symbiotische behoefte en de angst en vlucht voor vrijheid. Met 'één op twee' druk ik me nog voorzichtig uit, het zijn er waarschijnlijk veel meer.
Ja ik denk ook dat je voorzichtig uitdrukt...

Citaat:
Zo schrijft Rika Ponnet in haar boek bestseller-boek "Blijf bij mij", Liefde als oorlog.
Zie...

Bovenstaande gaat dus over ego-liefde, twee ego's (of meer) die machtsstrijd voeren in de naam van liefde. Wordt je als kind bij zo'n mensen geboren is niet neurotisch worden zelden een optie.
Het is een besmettelijke ziekte, erger dan corona.

Citaat:
Dus jij gunt een ander jouw licht niet!
Ik gun en ieder 'mijn'* licht , maar wanneer dat licht gekaapt wordt door de duisternis wordt het een ander verhaal toch WiNk

* ( het woordje 'mijn' tussen haakjes omdat het niet gaat over mijn licht maar ons licht dat via o.a. mijn ogen naar zichzelf schijnt, zoiets)

Citaat:
W. is de kleine stoker.
W. intrigeert je, je hebt nog, kan nog wat leren, over jezelf via hem zo te lezen.
Via jou kan ook kabu* of mooier nog; via jou licht kan ik mijn schaduw zien of - ik zie mijn schaduw via jou licht KiSs

* ( de naam is vanzelfsprekend inwisselbaar afhankelijk van met wie in het leven te maken krijgen?
Vagebond is offline  
Oud 7 September 2020, 17:50   #1486
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Tok, tok, tok...

tok

Oh sorry, misverstand, ik bedoelde met toneel en de zaal het leven als geheel.
Ah, ok!
Ik zag W. al een Vlaamse versie van een soort TED-talk geven ergens en mensen uit het publiek pikken..
Niet dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Tok, tok, tok...

tok
Kun je genoegen met deze kip als ervaringsdeskundige?
Ja hoor.

ps: Later meer reactie misschien, want heb zonet ons wekelijks enkele uren durende Skype-video gesprek gehad met de VROUW van François.
'Vrouw' in hoofdletters, omdat François zijn energie er nog is voor haar én voor mij.
Ik eindig ons video-gesprek steeds met: "De groeten aan François".
Zij staat 's morgens ook en groet als eerste een 'altaartje' met zijn foto.
'S avonds voor het slapengaan zegt ze slaapwel tegen hem.

Tegen 'ingewijden' heb ik mij vanaf nu voorgenomen te spreken over zijn vrouw. Want zijn lichaam is er niet meer, maar wel zijn aanwezigheid, zijn energie.
Tegen niet-ingewijden spreek ik over zijn Weduwe want die snappen niet wat ik hierboven schreef.
Nu effe wandelen en fitnessen.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 7 September 2020, 18:38   #1487
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ah, ok!
Ik zag W. al een Vlaamse versie van een soort TED-talk geven ergens en mensen uit het publiek pikken..
Niet dus.
, dat zou zijn hele strategie om zeep helpen, lol

Citaat:
Ja hoor.
Dat is heel fijn, thanks

Citaat:
ps: Later meer reactie misschien, want heb zonet ons wekelijks enkele uren durende Skype-video gesprek gehad met de VROUW van François.
'Vrouw' in hoofdletters, omdat François zijn energie er nog is voor haar én voor mij.
Ik eindig ons video-gesprek steeds met: "De groeten aan François".
Zij staat 's morgens ook en groet als eerste een 'altaartje' met zijn foto.
'S avonds voor het slapengaan zegt ze slaapwel tegen hem.

Tegen 'ingewijden' heb ik mij vanaf nu voorgenomen te spreken over zijn vrouw. Want zijn lichaam is er niet meer, maar wel zijn aanwezigheid, zijn energie.
Tegen niet-ingewijden spreek ik over zijn Weduwe want die snappen niet wat ik hierboven schreef.
Nu effe wandelen en fitnessen.
Wow, wandelen en fitnessen, we moeten toch eens met elkaar praten, want ik heb de motivatie van een amoebe wanneer het om bewegen gaat en mijn conditie een drama van hier tot tokio.

Nou lievertje, je hoeft voor mij niet te BENADRUKKEN dat de vrouw van Francois de vrouw van Francois is. Ik heb met zoveel energieën contact die danwel niet langer onder de 'levenden'- danwel nog altijd onder de 'levenden' zijn, mijn God ze komen bij mij zelfs van andere planeten...

Dat eindigen van de video-gesprek met deze lieve vrouw ( want ik heb haar gevoeld ) met de woorden:" groeten aan Franqois ," is symbolisch toch? Ik bedoel als hij er nog is dan is dan is hij toch nog, dan is hij toch ook nog bij jullie gesprek en mocht het zijn dat hij even elders is dan kun je toch zelf een groet achter laten?

Zelf een altaartje maken met een kaarsje erbij?

Of ik zou zeggen" we denken aan François.....ect."

Ach, waar bemoei ik me ook mee, het is jullie ritueel tenslotte. Fijn dat jullie zo'n goed contact hebben. Mama Çois..
Vagebond is offline  
Oud 7 September 2020, 18:41   #1488
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

En ondertussen zie ik dat je nog steeds on-line bent @kabu of was je al weer terug en heb je flits gewandeld en gefitnest?
Vagebond is offline  
Oud 7 September 2020, 18:42   #1489
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En ondertussen zie ik dat kabu nog steeds on-line is
Oeps, begin je te stalken?👻
Mihaela is offline  
Oud 7 September 2020, 18:53   #1490
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Oeps, begin je te stalken?👻
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.