Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 April 2017, 17:58   #1481
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is inderdaad niet werken aan jezelf wanneer je er een moraal op nahoudt ook indien je jezelf verplicht je daaraan te houden. Ik ben wat onzorgvuldig geweest in de formulering inderdaad.
Geen probleem..maar kon me niet voorstellen dat je dit bedoelt. Is dat ook weer duidelijk.
Ulla is offline  
Oud 15 April 2017, 11:41   #1482
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Geen probleem..maar kon me niet voorstellen dat je dit bedoelt. Is dat ook weer duidelijk.
Wat was jouw voorstelling toen Katerie schreef dat hij baby's, zoals het kleinkind van Sterre ging verbranden?
Wat was jouw voorstelling toen Renoir vervolgens een spelletje van maakte:wie de grootste hork is, in plaats van bewust de situatie te bespreken, en dit op een bewuste manier te onderzoeken?
Zit je weer veren in de opgeblazen ego van Renoir te steken, terwijl hij de boel voor de gek houdt?
Je begreep helemaal niet verkeerd oorspronkelijk..
Je bent niet alleen naïef Ullla, maar ook destructief. Onbewuste mensen zoals jij houden misbruik in stand.

Ik hoop dat er een keer een kind van je, of een klein kind van je aangerand wordt, en dat je vervolgens als jij daar iets van zegt, en je er niet overeen kan zetten tot dat men dat bespreekbaar maakt, dat er 'nette' mensen uit de omgeving zeggen:
"Nou zeg, het leven gaat door, laat dat achter je, en richt je op wat komt, zo erg was het niet.."
En dat er mensen in jouw buurt onsmakelijke grappen maken, en er de draad mee steken met soortgelijke situaties.
Het getuigt er niet van bewustwording, als je 'erover heen' praat, om maar te doen alsof het niets gebeurt is. Dat is ontkenning, pijn onderdrukken, en de vuil onder het matje schuiven..
Je zult veel pijn en naarigheid onderdrukt hebben in je leven, en steeds de realiteit niet onder ogen gezien hebben.
Gezellig, oppervlakkig, en over alles en nog wat praten, maar niet over de destructiviteit wat plaats gevonden heeft.
Het was van jou te verwachten met je chronische aanleg om de boel te sussen, en het te onderdrukken..
Wat had je dan moeten doen? Eerst men laten weten dat jij het noemen van verbranden van baby's, met foto's bij, niet aanvaardbaar vindt, en vervolgens , als men daar geen gehoor aan geeft, stil zijn. Verstillen.. Laat men weten,dat ook via internet, men niet geestelijk beledigd, gepest, horkig behandeld mag worden.!!

Schaam je je niet? Het had jouw kind of kleinkind kunnen zijn..

Renoir heeft Katerie aangemoedigd, mee zitten dollen naderhand, en daarmee zegt hij dat het Oke is wat hij gedaan heeft, omdat het een doel dient..
Met je houding, kletsen alsof er niets gebeurd is, Renoir complimenten geven,zeg je eigenlijk dat het Oke is wat er gebeurt is..


Doe geen moeite om het te antwoorden, wees moedig en verstil...
Mihaela is offline  
Oud 15 April 2017, 12:46   #1483
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Doe geen moeite om te antwoorden, wees moedig en verstil...
marie is offline  
Oud 15 April 2017, 13:34   #1484
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Doe geen moeite om te antwoorden, wees moedig en verstil...
Jij doet zelf geen moeite om te vragen wat het gebeurd is, en waarom Sterre, Kweetniet, NN, hier niet meer schrijven.
Je leest nu via mij dat Katerie foto's neer gezet heeft met het kleinkind van Sterre, en gezegd heeft dat hij de baby gaat verbranden, foto's van nazi's bij gezet. Keer op keer op keer...
Wat jij vervolgens doet, is mij na papagaaien, in plaats van werkelijke belangstelling te stellen...
...en maar hopen op een langdurig gesprek daarna met Looro, die nu Turrio is geworden, of met Renoir, of met wie dan ook. Zo gretig om te ventileren en flatueren, zo vol met jezelf dat je bent..

Wat met een ander gebeurt interesseert je niet..
Wat jou wel intereseert is om je als een bloedzuiger te vullen met interessant doen op een forum.
Mihaela is offline  
Oud 15 April 2017, 13:58   #1485
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard Me and my story...

Nog een maand en het is 4 jaar geleden dat Laurens dit aan je schreef aan het begin van dit topic.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rennie Bekijk bericht

Lig niet te zeiken Mihaela...
Nou Miha, je kan er wel wat van hoor. Zeiken gaat je goed af.
"Mihaela's arena" is een treffende titel voor je.
Er gaat wat om in jouw hoofd.

Me and my story...
Gehecht aan gedachten.

Lijkt me niet dat je iets opgestoken hebt uit Geurtz' 'verslaafd aan denken'.

But who care's.
I don't.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 15 April 2017, 16:02   #1486
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jij doet zelf geen moeite om te vragen wat het gebeurd is, en waarom Sterre, Kweetniet, NN, hier niet meer schrijven.
Je leest nu via mij dat Katerie foto's neer gezet heeft met het kleinkind van Sterre, en gezegd heeft dat hij de baby gaat verbranden, foto's van nazi's bij gezet. Keer op keer op keer...
Wat jij vervolgens doet, is mij na papagaaien, in plaats van werkelijke belangstelling te stellen...
...en maar hopen op een langdurig gesprek daarna met Looro, die nu Turrio is geworden, of met Renoir, of met wie dan ook. Zo gretig om te ventileren en flatueren, zo vol met jezelf dat je bent..

Wat met een ander gebeurt interesseert je niet..
Wat jou wel intereseert is om je als een bloedzuiger te vullen met interessant doen op een forum.
Als Sterre, Kweetniet, NN hier niet meer schrijven wens ik hen het allerbeste toe...
Waarom doe je niet hetzelfde??? Wie werd er gekwetst, zij of jij???
Waarom wil je jezelf absoluut zien als de redster van heel de wereld???
Waarom blijf je hier schrijven terwijl jijzelf je uitschrijven uit dit forum gevraagd hebt???

Wat kan het jou schelen dat ik hier wel of niet schrijf en met welke reden dat ik dat doe???

Wil je Renoir afstraffen??? Hewel blijf dan van het forum weg en zoveel te meer mensen van het forum wegblijven zoveel te leger dit forum wordt en zoveel te minder er hier nog geschreven wordt... en het forum zal vanzelf leegbloeden...

Maar kan het zijn dat jijzelf dit forum nodig hebt om je eigen oncontroleerbare frustraties op af te schrijven... Hewel, Mihaela, het is je gegund... Ga ervoor...
marie is offline  
Oud 15 April 2017, 16:13   #1487
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Miha: Waarom blijf je hier schrijven terwijl jijzelf je uitschrijven uit dit forum gevraagd hebt???
verslaafd zijn heet zoiets.
Slaaf zijn van denken, van emoties.
Mensen niet kunnen loslaten, niet in het moment kunnen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Miha: ... Ga ervoor...
yeah!
"De wereld moet..., de wereld zou niet mogen..., Katerie had niet mogen..., Katerie moet..., jullie zouden moeten bespreken wat hier gebeurd is, jullie zouden niet mogen...."
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 15 April 2017, 16:23   #1488
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Ulla:
Wat had je dan moeten doen? Eerst...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 15 April 2017, 18:03   #1489
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jij doet zelf geen moeite om te vragen wat het gebeurd is, en waarom Sterre, Kweetniet, NN, hier niet meer schrijven.
Je leest nu via mij dat Katerie foto's neer gezet heeft met het kleinkind van Sterre, en gezegd heeft dat hij de baby gaat verbranden, foto's van nazi's bij gezet. Keer op keer op keer...
Wat jij vervolgens doet, is mij na papagaaien, in plaats van werkelijke belangstelling te stellen...
...en maar hopen op een langdurig gesprek daarna met Looro, die nu Turrio is geworden, of met Renoir, of met wie dan ook. Zo gretig om te ventileren en flatueren, zo vol met jezelf dat je bent..

Wat met een ander gebeurt interesseert je niet..
Wat jou wel intereseert is om je als een bloedzuiger te vullen met interessant doen op een forum.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Douglas Harding
Jij staat niet op een afstand van jezelf, niet aan de buitenkant. Jij ? en alleen jij ? bent dus perfect geplaatst om te zien wat jij bent in het Centrum. Al wat je moet doen is kijken.
Richt de vinger naar je zelf, recht in het midden van je blikveld en kijk, kijk naar dat wijzend ding. Dat wat aangewezen wordt is wat je bent.
In dit aanwijzen is niets verloren want er is niets dat aangewezen wordt. In dat zonder zijn ligt de ontdekking van het kijken, open gericht naar alles.
Geluk
__________________
om so hum
Turrio is offline  
Oud 15 April 2017, 20:38   #1490
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:


Nou Miha, je kan er wel wat van hoor. Zeiken gaat je goed af.


Lijkt me niet dat je iets opgestoken hebt uit Geurtz' 'verslaafd aan denken'.

But who care's.
I don't.
Als het je niet kon schelen, had jij het geen zeiken genoemd.
Je hebt duidelijk een oordeel over mijn manier van reageren.

Voor de kudde:


Het is voor jullie confronterend, en de hele kudde staat nu met de neuzen​ dezelfde kant uit... Mihaela is de boosdoener, de onruststoker, en zij moet naar zichzelf kijken. Terwijl het andersom is.

Ik heb me zoals gewoonlijk plastisch uitgedrukt, als ik het netter had gedaan, had het net zo veel ( weinig dus) effect gehad.
Ik deed het niet om de wereld te veranderen, maar het verbaasd me steeds dat er mensen zijn die met een mond vol ' bewustwording' niet door hebben hoe destructief, en onbewust handelen, hier op het forum.
Juist als de hele kudde hetzelfde zegt, is het voor mij een teken dat ik het helder zie.
Gelukkig dat er mensen zijn, zoals Mihaela, die niet met de kudde mee gaan...
Aangenaam en vooral bevrijdend om buiten de kudde te zijn in deze situatie.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.