Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 July 2013, 23:35   #141
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Het was heerlijk aan zee gisteren, wel beetje verbrand.
Nog zandbouwwerken gemaakt samen met vriendin haha, daar wel flink mee gelachen .
glans is offline  
Oud 10 July 2013, 15:03   #142
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Mijn kleine ik is te klein en te vaak vertrapt, om het leven volledig te accepteren. Renoir schreef me laatst, er moet wel iets zijn om over te geven, een gezond ego. Je hoeft je ego niet groter te maken, maar ook niet kleiner. Verstandelijk heb ik de vermogens illusies te doorzien, te onderzoeken en verder te kijken. Emotioneel heb ik echter de neiging mezelf in een gat weg te laten vallen. Hoe kan ik dan voorbij illusies gaan, als de basis te klein is? Dus ja, ik verdedig af en toe dat kleine meisje. Om mezelf toestemming te geven op aarde te mogen staan. Mijn ego onderuit trappen helpt me niet, want ik val enkel in dat gat. Ik moet eerst op twee benen staan. Mag dat ook op dit forum?
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 15:16   #143
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mijn kleine ik is te klein en te vaak vertrapt, om het leven volledig te accepteren. Renoir schreef me laatst, er moet wel iets zijn om over te geven, een gezond ego. Je hoeft je ego niet groter te maken, maar ook niet kleiner. Verstandelijk heb ik de vermogens illusies te doorzien, te onderzoeken en verder te kijken. Emotioneel heb ik echter de neiging mezelf in een gat weg te laten vallen. Hoe kan ik dan voorbij illusies gaan, als de basis te klein is? Dus ja, ik verdedig af en toe dat kleine meisje. Om mezelf toestemming te geven op aarde te mogen staan. Mijn ego onderuit trappen helpt me niet, want ik val enkel in dat gat. Ik moet eerst op twee benen staan. Mag dat ook op dit forum?
Van mensen die Liefde ook in de praktijk zijn zou dat geen probleem hoeven te zijn.
Ulla is offline  
Oud 10 July 2013, 15:23   #144
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Esradha, ik herken z? bij mijzelf ook dat verstandelijke versus het emotionele! Dat laatste is misschien ook het (voor een groot deel) 'onbewuste' stuk dat je met je meedraagt, de manier hoe je bent geprogrammeerd, in je jeugd, wat dan ook. Hoe lastig is het daarmee aan de slag te gaan!, vind je niet? Probeer je moed hierin te behouden, ik probeer dat ook (met wisselend succes?).

Pionne is offline  
Oud 10 July 2013, 15:26   #145
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ik doorzie daar vaak juist bijzonder veel van, kan het alleen emotioneel niet volgen.
Het gaat niet zozeer om moed houden, want dat is ook een stukje sterk zijn en vechten. Het gaat meer om aandacht geven en aanwezig mogen zijn tegenover afwijzen en afkeuren. Vanuit een aanwezig zijn kunnen er dingen loslaten en wijzigen. En dat is een proces wat op en neer gaat.
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 17:25   #146
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mijn kleine ik is te klein en te vaak vertrapt, om het leven volledig te accepteren. Renoir schreef me laatst, er moet wel iets zijn om over te geven, een gezond ego. Je hoeft je ego niet groter te maken, maar ook niet kleiner. Verstandelijk heb ik de vermogens illusies te doorzien, te onderzoeken en verder te kijken. Emotioneel heb ik echter de neiging mezelf in een gat weg te laten vallen. Hoe kan ik dan voorbij illusies gaan, als de basis te klein is? Dus ja, ik verdedig af en toe dat kleine meisje. Om mezelf toestemming te geven op aarde te mogen staan. Mijn ego onderuit trappen helpt me niet, want ik val enkel in dat gat. Ik moet eerst op twee benen staan. Mag dat ook op dit forum?
Wat een rare vraag:

Citaat:
Mag dat ook op dit forum?
Op dit forum is alles toegestaan wat jij jezelf toestaat. Waarom zou jij je wat aantrekken van (bijvoorbeeld) mij? Doe je trouwens ook niet, dus prima in orde dacht ik zo.
Freerider is offline  
Oud 10 July 2013, 17:51   #147
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

De vraag komt voort uit een (op dat moment) klein voelen, onzeker zijn en aantrekken wat anderen vinden. Uiteraard gaat het erom wat ik mezelf toesta, wat start bij de basis van op mezelf mogen staan. Emotioneel volg ik vaak wat trager op dingen die ik verder best weet.
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 19:31   #148
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
De vraag komt voort uit een (op dat moment) klein voelen, onzeker zijn en aantrekken wat anderen vinden. Uiteraard gaat het erom wat ik mezelf toesta, wat start bij de basis van op mezelf mogen staan. Emotioneel volg ik vaak wat trager op dingen die ik verder best weet.
Bedankt voor de opmerking. Een reminder voor mij.
Freerider is offline  
Oud 10 July 2013, 19:33   #149
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Welke opmerking bedoel je dan?
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 19:38   #150
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mijn kleine ik is te klein en te vaak vertrapt, om het leven volledig te accepteren. Renoir schreef me laatst, er moet wel iets zijn om over te geven, een gezond ego. Je hoeft je ego niet groter te maken, maar ook niet kleiner. Verstandelijk heb ik de vermogens illusies te doorzien, te onderzoeken en verder te kijken. Emotioneel heb ik echter de neiging mezelf in een gat weg te laten vallen. Hoe kan ik dan voorbij illusies gaan, als de basis te klein is? Dus ja, ik verdedig af en toe dat kleine meisje. Om mezelf toestemming te geven op aarde te mogen staan. Mijn ego onderuit trappen helpt me niet, want ik val enkel in dat gat. Ik moet eerst op twee benen staan. Mag dat ook op dit forum?
Sterker nog, dat is het doel van dit forum. Maar jij verkiest het om met je poot omhoog te moeten liggen. Onbewust heb je (in algemene zin en jij in dit specifieke geval) deze situatie zelf gecreëerd. Zie hoever je daarin kunt gaan. Materie volgt de geest, altijd.
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.