Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 September 2014, 01:31   #141
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Correct. Soms kan het ronduit wreed zijn niets te zeggen of te doen.
Maar niet in elk geval is bemoeienis nuttig of zelfs zinnig. Het kan zelfs betekenen dat je zelfs niet in staat bent om op te kunnen houden. Dan moet je toch bij jezelf proberen te zijn.
Het gaat nu om dit geval, en niet een ander situatie.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het meest nuttig en zinnig als ik dat bij mezelf zie. Dan is het geen strijd meer maar wordt het inzicht en dan ben je in staat om zelf te stoppen terwijl de ander misschien nog in de strijd zit en die verder wil voeren. Daarmee stop je het of cre?er je op zijn minst eerst rust voor jezelf.
Het voelt voor mij nu niet als strijd. Ik weet het niet hoe Renoir het ervaart.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Correct. Iets zonder woorden zeggen is lastig vandaar dat ik je inmenging ook wel snap uitgaande van wat je ziet. Daarom kun je je nog wel de vraag stellen of het zinnig is.
Ik vond het zinnig, jij niet?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 27 September 2014, 01:45   #142
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het gaat nu om dit geval, en niet een ander situatie.
Het voelt voor mij nu niet als strijd. Ik weet het niet hoe Renoir het ervaart.
Ik vond het zinnig, jij niet?
Ik denk niet dat onze bemoeienis zin heeft. En ben tot de conclusie gekomen wat ik ook vind dat het niet belangrijk is en het zou alleen maar bemoeienis zijn van mijn kant. Het gaat niet om leven en dood, ik hoef niemand te redden en het zijn beiden volwassen mensen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 27 September 2014, 02:44   #143
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik denk niet dat onze bemoeienis zin heeft. En ben tot de conclusie gekomen wat ik ook vind dat het niet belangrijk is en het zou alleen maar bemoeienis zijn van mijn kant. Het gaat niet om leven en dood, ik hoef niemand te redden en het zijn beiden volwassen mensen.


...uuuhh...wacht even...ik word erg graag gered.......
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 27 September 2014, 09:58   #144
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
...uuuhh...wacht even...ik word erg graag gered.......
Laat dat dan nu juist niet de bedoeling zijn.

Je hebt zeker een punt wat betreft privacy op het net maar je hoeft hier helemaal niets prijs te geven om toch aan de slag te gaan. En een beetje humor af en toe kan geen kwaad, anders schiet je weer het doel voorbij. En wordt het zo een "zuurpruimige" aangelegenheid.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 27 September 2014, 14:35   #145
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Tegeltjes....?!

Ik heb tegeltjes zat, ik zal je er toesturen!
Prachtig Hab.
Hoop alleen dat de feeder+glasplaat van je scanner niet al te beschadigt is.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 27 September 2014, 14:59   #146
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dit is vast wel iets voor jou.
Kreatief taalgebruik, altyd leuk.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 27 September 2014, 20:43   #147
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Ik hoef het niet te weten en het maakt voor mij ook niets uit of ik het wel of niet te weten kom. De ,klaarheid' aangaande hoe' ,aanwezigheid' is bij mij is zichzelf voldoende.



Het opgenomen totaal aan mijzelf is mij het meest vertrouwd, het is het enigste wat ik kan kennen.
Hallo Ben, allereerst welcome to the club. Nou je hebt al kennis gemaakt met wat "kopstukken" hier en hoe het er hier aan toe gaat. :-) Join the club.

Je zegt ik hoef het niet te weten. Waarom stelde je de vraag dan? En het maakt wel degelijk uit of je het te weten komt. Dat is een wereld van verschil. En de wereld dat ben jij. Heb ik wel eens gehoord. The Lau heeft er een mooi liedje over gemaakt. Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. Maar daarover een andere keer.

Maar dat het verschil uitmaakt dat weet je pas als je (het) weet. Ik vond dat Hab het heel mooi verwoord had. Je kunt weten dat jij doorgaat (om het zo maar even te noemen, hoewel dit niet correct is) nadat je lichaam is gevallen, meende ik dat Hab zei. En hij heeft zelfs nog richtlijnen gegeven hoe daar te komen. Het gaat niet om de lijnen maar om de richting, zal ik maar zeggen.

Het gaat erom dat jij de vraag stelde. mijn richtlijn (hoeft dus niet de jouwe te zijn, het gaat er maar om of er iets in herkend wordt) zou zijn, onderzoek die vraag. Duik er helemaal in. Ga niet zeggen dat het niets uitmaakt, het maakt alles uit. Het is jouw vraag. Onderzoek 'm. Tot op het bot. Ontleed 'm volledig en je zult weten.....Geef al je onverdeelde aandacht aan die vraag...go for it......or not.......dat is iets wat je (mij in dit geval) onverschillig kan laten. Omdat geweten is dat het moment dan blijkbaar (nog) niet daar is. Of hier. Wat je wilt.

Hoop dat je een beetje chocola kunt maken van hetgeen ik schrijf. Meestal moet je eerst even wenneen aan iemand's schrijfstijl en soms went het nooit. So be it. Ik ga voor jou het nummer van The Lau opzoeken.

Speciaal voor jou doe ik die moeite om je daarmee op mijn manier een warm welkom te heten. Prettig kennis gemaakt te hebben.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 September 2014, 20:46   #148
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Voor Ben, even off topic

http://www.youtube.com/watch?v=IBTM70i5aCU
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 September 2014, 03:23   #149
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Hallo Ben, allereerst welcome to the club. Nou je hebt al kennis gemaakt met wat "kopstukken" hier en hoe het er hier aan toe gaat. :-) Join the club.

Je zegt ik hoef het niet te weten. Waarom stelde je de vraag dan? En het maakt wel degelijk uit of je het te weten komt. Dat is een wereld van verschil. En de wereld dat ben jij. Heb ik wel eens gehoord. The Lau heeft er een mooi liedje over gemaakt. Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. Maar daarover een andere keer.

Maar dat het verschil uitmaakt dat weet je pas als je (het) weet. Ik vond dat Hab het heel mooi verwoord had. Je kunt weten dat jij doorgaat (om het zo maar even te noemen, hoewel dit niet correct is) nadat je lichaam is gevallen, meende ik dat Hab zei. En hij heeft zelfs nog richtlijnen gegeven hoe daar te komen. Het gaat niet om de lijnen maar om de richting, zal ik maar zeggen.

Het gaat erom dat jij de vraag stelde. mijn richtlijn (hoeft dus niet de jouwe te zijn, het gaat er maar om of er iets in herkend wordt) zou zijn, onderzoek die vraag. Duik er helemaal in. Ga niet zeggen dat het niets uitmaakt, het maakt alles uit. Het is jouw vraag. Onderzoek 'm. Tot op het bot. Ontleed 'm volledig en je zult weten.....Geef al je onverdeelde aandacht aan die vraag...go for it......or not.......dat is iets wat je (mij in dit geval) onverschillig kan laten. Omdat geweten is dat het moment dan blijkbaar (nog) niet daar is. Of hier. Wat je wilt.

Hoop dat je een beetje chocola kunt maken van hetgeen ik schrijf. Meestal moet je eerst even wenneen aan iemand's schrijfstijl en soms went het nooit. So be it. Ik ga voor jou het nummer van The Lau opzoeken.

Speciaal voor jou doe ik die moeite om je daarmee op mijn manier een warm welkom te heten. Prettig kennis gemaakt te hebben.

Ben ik eens ergens een kopstuk, haal jij me van m'n sokkel......

....uuuhh oh nee, toch niet! Ik had zoals gewoonlijk de helft maar gelezen!
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 28 September 2014, 12:36   #150
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Hallo Ben,

Je zegt ik hoef het niet te weten. Waarom stelde je de vraag dan? En het maakt wel degelijk uit of je het te weten komt. Dat is een wereld van verschil.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Wat ik daarmee bedoel(de) is dat ik communicatief en een beetje taalkundig geleid wil worden naar een betere en aangaande mijn bevindingen hiermee' juistere duidings expressie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar dat het verschil uitmaakt dat weet je pas als je (het) weet. Ik vond dat Hab het heel mooi verwoord had. Je kunt weten dat jij doorgaat (om het zo maar even te noemen, hoewel dit niet correct is) nadat je lichaam is gevallen, meende ik dat Hab zei. En hij heeft zelfs nog richtlijnen gegeven hoe daar te komen. Het gaat niet om de lijnen maar om de richting, zal ik maar zeggen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Hoe kun je dat weten?

Ik zeg dan dit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Als ik het vertaal binnen de mogelijkheden van mijn ervarings wereld, dan kan ik komen tot de volgende constatering; Het is te vol' (Lees onverdeeld) om verschijnsel te kunnen zijn, en het is te leeg voor iets' (Lees verschijnsel) om aan dood te kunnen gaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het gaat erom dat jij de vraag stelde. mijn richtlijn (hoeft dus niet de jouwe te zijn, het gaat er maar om of er iets in herkend wordt) zou zijn, onderzoek die vraag. Duik er helemaal in. Ga niet zeggen dat het niets uitmaakt, het maakt alles uit. Het is jouw vraag.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Ik hoef het niet te weten en het maakt voor mij ook niets uit of ik het wel of niet te weten kom. De ,klaarheid' aangaande hoe' ,aanwezigheid' is bij mij is zichzelf voldoende.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Als ik het vertaal binnen de mogelijkheden van mijn ervarings wereld, dan kan ik komen tot de volgende constatering; Het is te vol' (Lees onverdeeld) om verschijnsel te kunnen zijn, en het is te leeg voor iets' (Lees verschijnsel) om aan dood te kunnen gaan.
De vraag aan Habbuthabnot was hoe het kan dat hij dat weet, de vraag was niet of hij het wel/niet weet.

p.s Dank voor je welkom.
Ben is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.