Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 March 2021, 19:26   #141
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Zeg is Laurens, vanwaar die 'mogelijk' in je zin, twijfel je er nog aan?
Zolang je nog niet zeker bent verkas ik niet van team zelf naar team niet-zelf hoor!
Het wordt niet eenvoudiger voor een aankomend zoeker zoals ik, er zijn dus zelven met de naam Rob, Laurens en Sam die vervolgens niet bestaan omdat er geen zelven bestaan maar die zelven, die niet bestaan, zijn dan vervolgens wel in staat om waarheid te herkennen?

Ik heb er al weer spijt van me te hebben ingelaten met het onderscheiden, dat is koren op de molen van ego. Het brand hier meteen weer los.
Fer is offline  
Oud 28 March 2021, 19:40   #142
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hij is, bezien vanuit zelf, zijn stinkende best aan het doen onder andere voor jou. Alhoewel het feitelijk vanuit niet zelf al geen doen meer is. Rob Laurens en Sam zijn mogelijk eveneens in een staat van niet zelf waarin zij waarheid herkennen en zij uitten dat in vreugde van de herkenning (als zijnde elkaar). Voor jou en anderen hier is dat inzicht verkrijgen nog wenselijk. Indien ik jou was zou ik niet zo lacherig doen en hoog van de toren blazen alsof je het allemaal zo goed weet maar gedegen zelfonderzoek doen en eveneens waarheid leren herkennen.
Misschien een goed idee om een nieuw draadje te maken, met Zelven en geen zelven?
Kan Licht en Duisternis het gesprek voortzetten zonder verblind te raken door zulke voltooide zelven.
Ik denk dat ik ga solliciteren voor Admin, want ik ben de eerste die het opmerkt als een draadje afwijkt van haar route.

Ik vind het heel jammer, als ik een draadje terug lees, dat het draadje snel in 'gestoei' verzandt. Precies wanneer een onderwerp een beetje uitgediept wordt, ontstaan er haantjes (kippen) gevechten, en de oorspronkelijke onderwerp ebt weg.
Als er de ruimte beschikbaar blijft, komt men eerder op het onderwerp terug.
Mihaela is offline  
Oud 28 March 2021, 20:05   #143
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
We hebben weer team's op dit forum. Weet je nog het onstaan van team Balsekar in okt. 2015?
Nu hebben we de teams van zelven en niet-zelvers tegen elkaar!
Ik heb een teleurstelling voor je. Niet-zelf is er maar één. dat bestaat niet in meervoud. Dat kan nooit een team zijn.

De zelven zijn ook geen team, want die vormen alleen een team uit eigenbelang. Zodra de gedeelde belangen wegvallen, valt het team ook uit elkaar.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 28 March 2021, 20:07   #144
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dat 'ikje' is al lang weg, maar onze niet-zelvers zien het zelf niet...
Je bent nu al maanden aan het beweren dat je zelf nog aanwezig is.
Is dat ikje vanmiddag zomaar uit zichzelf vertrokken met een grote BENG?
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 28 March 2021, 21:21   #145
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dat onderzoek is gedaan en niet op basis van enkel verstandelijke contstructies waarin jullie blijven hangen... Deden jullie gedegen onderzoek jullie zouden al lang de werkelijke waarde van het 'ik', niet het 'ikje' zoals jij zo smalend doet, ingezien hebben... Jullie zouden al lang het werelds bekrompen zijn achter jullie gelaten hebben en niet door hier te komen beweren dat het niet zou bestaan of niet van tel zou zijn...
Niet dus...
Ik betwijfel niet dat je onderzoek hebt gedaan maar je hebt datgene waar het onderzoek van uitgaat, het 'ik' niet in dat onderzoek betrokken. Het is inmiddels ook meer dan duidelijk dat je dat ook niet wilt. Dus dan stopt het en al dat sputteren heeft geen zin.
 
Oud 28 March 2021, 21:24   #146
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dat 'ikje' is al lang weg, maar onze niet-zelvers zien het zelf niet...
Om in de termen van Bassie te blijven, een zelf is in de ogen van een niet zelf als zelf goed waarneembaar. Je kunt beweren dat wat er gezien wordt het niet zelf is maar dat helpt je niet.
 
Oud 28 March 2021, 21:28   #147
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
We hebben weer team's op dit forum. Weet je nog het onstaan van team Balsekar in okt. 2015?
Nu hebben we de teams van zelven en niet-zelvers tegen elkaar!
Je ziet het als een wedstrijd, hoe ego.
 
Oud 28 March 2021, 21:34   #148
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Het wordt niet eenvoudiger voor een aankomend zoeker zoals ik, er zijn dus zelven met de naam Rob, Laurens en Sam die vervolgens niet bestaan omdat er geen zelven bestaan maar die zelven, die niet bestaan, zijn dan vervolgens wel in staat om waarheid te herkennen?
Je moet alleen maar gedegen zelfonderzoek doen. Je hoeft je om dat te kunnen doen helemaal niet bezig te houden met dit geouwehoer van waarheid herkennen of zelven en niet zelven.

Dat we het daar over moeten hebben is om de weerstand van ego te doorbreken.
 
Oud 29 March 2021, 10:42   #149
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik betwijfel niet dat je onderzoek hebt gedaan maar je hebt datgene waar het onderzoek van uitgaat, het 'ik' niet in dat onderzoek betrokken. Het is inmiddels ook meer dan duidelijk dat je dat ook niet wilt. Dus dan stopt het en al dat sputteren heeft geen zin.
Ha, ha, ha, bij mijn onderzoek werd vanaf het begin het 'ik' zoveel mogelijk als onbetrouwbaar en zeker niet er toe doende opzij gezet...
Het is niet mijn 'ik' dat tot de conclusie is gekomen dat het de hele tijd zichzelf bedrogen heeft omdat het alles behalve degelijk onderzoek heeft gedaan en dan maar tot het besluit komt dat het 'ik' niet bestaat en enkel vorm is...
Mijn 'ik' is tot op de grond ontdaan van alle slijm die het verstand erop geënt heeft en dus is mijn 'ik' vrij en zeker niet de zogehete 'ik-vrije' die hun eigen 'ik' en dus de hele schepping zelfs niet in de ogen durven te zien...
En blijven afkomen met niet-twee zoals ze dat noemen... Niet door in te zien dat de twee in realiteit slechts één is, maar door een deel van de niet twee als onbestaande voor te houden...
Over diep zelfbedrog gesproken...
Oh ja ik wil, dixit hen, mijn 'ik' redden... Ik kan mijn 'ik' niet opgeven en zou bang zijn om te sterven..., de 'ik'-dood onder ogen te zien...
Het ben ik niet die de helft van het Ene de vergeetput in gooit hoor...
marie is offline  
Oud 29 March 2021, 10:44   #150
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Om in de termen van Bassie te blijven, een zelf is in de ogen van een niet zelf als zelf goed waarneembaar. Je kunt beweren dat wat er gezien wordt het niet zelf is maar dat helpt je niet.
Je wil dus zeggen dat de niet zelven nog iets kunnen waarnemen???
En ik maar denken dat men niet kon afgaan op waarnemingen want dat hoort bij de wereld van de vormen en bestaat dus niet als het op waarheidsvinding afkomt...
marie is offline  
Discussie gesloten

Labels
informatie, natuur, technologie, werkelijkheid


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gesprek over non dualiteit ... Rob Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 156 9 June 2016 00:44


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.