Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 July 2012, 20:00   #141
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Na een diepgaand zelfonderzoek is het als een bliksem ingeslagen. Het was mijn vernauwde blik die maakte dat ik een statisch iets zag op het forum. Het forum bruist en mensen laten de zaadjes rustig ontkiemen die zijn gepland. Het leven stroomt als een rivier en de veranderingen zijn in een ieder te zien. Het is als een hele andere dimensie waarin alles in beweging is en alles trilt. Alles is een en wat ik in een ander zie is mijn eigen creatie. De wereld zit in mij en niet langer buiten mijzelf. Dat ik ooit van die oppervlakkige conclusies heb kunnen maken is ongelooflijk en dat er in feite niemand is, wauw. En nu zit er zelfs niemand te tikken op het toetsenbord. Ik zie gewoon hoe de letters als vanzelf verschijnen op het beeldscherm. Nu ik alles anders waarneem lijkt alles wel verschoven te zijn, het is bijna niet uit te leggen.

Nu ik gerealiseerd ben kan ik me helemaal toe gaan leggen om andere mensen te helpen met hun realisatie, want dat is waar het leven om gaat ten slotte. Nu het niet meer vanuit een gedachte komt is het in eens heel anders geworden. Het komt voort uit compassie en niet meer vanuit het ego. Het ego is volledig opgelost.
Wanneer komt het boek uit?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 21:46   #142
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ontmoet wel eens mensen die andere hobby's of belangstelling hebben, of een ander denk wijze, of zelfs een ander levensstijl hebben.

Stel dat ik iemand van de kerk ontmoet ergens op een feestje, soms kan ik een zeer interessant gesprek met zo iemand hebben. Als ik uitgenodigd zou worden om aan een kerk dienst mee te doen, weet ik nu al dat ik Nee zeg.

Stel dat ik iemand ontmoet, op een feestje, die aan SM doet.
Ik kan heel belangstellend er naar luisteren, maar ik zou geen deel aan
SM -feestje willen nemen. Dat weet ik nu al.

Stel dat ik iemand spreek, en het onderwerp euthanasie word aangetikt.
Ik vind het zo boeiend om te horen hoe een ander daar over denkt, vooral als mensen dat ook serieus overwegen te doen, of als ze dat ooit serieus overwogen hebben.
Als vervolgens degene die dat met mij deelt aan mij vraagt of ik een keer een bezoek wil brengen aan een gebouw die daar voor gebruikt wordt, zou ik niet snel Ja zeggen.

Als ik iemand ontmoet die openhartig aan mij deelt dat zij aan poep-seks doet, zou ik zeer zeker heel geïnteresseerd zijn om te horen waar door de persoon door bewogen wordt om dat te doen. Uiteraard zou ik verder bij het gesprek laten, en geen belangstelling hebben om dat ook 'live' te zien.

Ik ben vaak geïnteresseerd in de geest van de mens, en in het anders denken, of anders in het leven staan.

Ook al voelen sommigen dingen voor mij ietwat 'afwijkend', merk ik mijn oprechte belangstelling.

Alsnog dat ik daar niet dichtbij kom speelt ook een vorm van angst, van geen deel aan willen nemen. Het is heel menselijk, maar alsnog aanwezig. Ik vind het juist boeiend om ernaar te kijken.

ik kan simpelweg zeggen: Nee hoor, ik heb daar geen zin in, en het heeft niets met mijn angsten te maken, maar het is veel interessanter om op mezelf te durven betrekken, om mijn angsten en afstandelijkheid, of oppervlakkigheid te toetsen.
Maar alsnog, mijn grens is voor mij altijd duidelijk, en daar houd ik zeker heel bewust rekening mee.
Mooi om te lezen, op die manier stel je jezelf wel open voor de mens zelf. Zelf heb ik dat ook van huis uit meegekregen. Mijn moeder is bevriend met mensen, die volledige andere opvattingen hebben en dat botst ook weleens, als mensen te opdringerig daarin zijn. Maar men begrijpt intussen dat zij niet te bekeren is, maar zij toont altijd belangstelling. Andersom vind men dat wel lastiger. (het gaat o.a. om getuigen Jehovas) .
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 12:35   #143
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
We laten het aan Henk om ons uit de droom te helpen.
Henk, enlighten us.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 23:50   #144
Liliane
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 25 May 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Even in een apart topic om het los te maken van de huidige situatie en breder te trekken:

Onrechtvaardigheid is voor veel mensen lastig om mee te dealen.
Hoe komt dat? Wat zegt onrechtvaardigheid?

Hoe ga jij om met onrecht? Wat zegt het over jou en wat doe je ermee?
Ik ga tot het uiterste. Ik zet mijn reputatie op het spel als het doel maar bereikt wordt. Normaal verlies ik ook elk gevoel van bestaan, het maakt niets uit.

Ik was bvb met kerstmis in Rouen en hoe is zoiets mogelijk! Je medemens levend verbranden, hoe kunnen mensen dat doen, dus ik scheld en roep en tier, want de slechtheid zit in de mens, ja ja en ik verdenk elke kwezel.
Liliane is offline   Met citaat reageren
Oud 23 July 2012, 08:52   #145
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Wat is voor jou het doel in deze?
En helpt het schelden, roepen en tieren? Bereikte je je doel?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 22:32   #146
Liliane
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 25 May 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Wat is voor jou het doel in deze?
En helpt het schelden, roepen en tieren? Bereikte je je doel?
Ik volg een gevoel en ik heb geen doel.
Moet ik een doel hebben?
Liliane is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 22:53   #147
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Je zei zelf...

Citaat:
Ik zet mijn reputatie op het spel als het doel maar bereikt wordt.
Het was dit doel waar ik naar vroeg en of je gekozen gedrag daarin hielp.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 15:13   #148
Liliane
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 25 May 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Je zei zelf...



Het was dit doel waar ik naar vroeg en of je gekozen gedrag daarin hielp.
Ik zei ... ja.
Waarom staat er: je zei zelf?
Liliane is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 17:31   #149
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Waar in bericht 146 zie jij het woord 'ja' staan?

Ik bedoel met 'je zei zelf' slechts te verwijzen naar je eigen woorden. Je zet desnoods je reputatie opzij om het doel te bereiken. Als ik dan vraag hoe dat voor je werkt, geef je aan geen doel te kennen en of dat dan moet. Je komt nu zeer ontwijkend over. Ik snap je reactie niet zo goed. Waar gaat onze communicatie mis?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2012, 21:58   #150
Liliane
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 25 May 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Waar in bericht 146 zie jij het woord 'ja' staan?

Ik bedoel met 'je zei zelf' slechts te verwijzen naar je eigen woorden. Je zet desnoods je reputatie opzij om het doel te bereiken. Als ik dan vraag hoe dat voor je werkt, geef je aan geen doel te kennen en of dat dan moet. Je komt nu zeer ontwijkend over. Ik snap je reactie niet zo goed. Waar gaat onze communicatie mis?
Ik ken jou maar jij kent mij niet?
Liliane is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.