Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 October 2012, 13:45   #141
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ja, als beheerder sta jij in het oog van de storm.
Ergens is die missie van 'zelfonderzoek' begonnen. Als je kijkt naar dat begin; ligt daar ook niet het antwoord op de vraag om al of niet een platform aan slimmigheid te bieden.
Zijn er alternatieven om die slimmigheid te weerstaan?
Verkeerde vraag.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:45   #142
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht

Net zomin als zelfonderzoek (of herkenning) geregisseerd kan worden, kunnen de effecten van wat er hier gebeurt(op termijn) worden gemeten. De vraag of er aan het door jou (in algemene zin) gestelde doel beantwoord wordt, vind ik dan ook een onzinnige.
Volgens de klassieken is er of het 'onmiddellijk inzicht' of 'grondig en gedreven zelfonderzoek'. Ik zie niets daarvan en heb geen geloof in blijvende effecten als mening in het hoofd post gevat.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:47   #143
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je hebt er niets van begrepen Rob.
Ik begrijp je, maar ik volg je niet.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:50   #144
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Volgens de klassieken is er of het 'onmiddellijk inzicht' of 'grondig en gedreven zelfonderzoek'. Ik zie niets daarvan en heb geen geloof in blijvende effecten als mening in het hoofd post gevat.
Als je de klassieken "volgt" is er in elk geval geen sprake van grondig en gedegen ZELFonderzoek. En als je niets kunt zien is er van inzicht ook geen sprake. Kortom, zoek het lekker uit Renoir. Ik heb genoeg van je grillige buien. De ballen!
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:53   #145
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je komt dan ook voor de gezelligheid hier en draagt je steentje bij aan de meningvorming. Ik richt me hier tot ware zoekers mensen die het jeukt aan de naad.
Open plekken wil ik zien, ik wil bot zien, een ik wil niet meer, een ik kan niet meer, een dit kan niet de werkelijkheid zijn zoals ik die ervaar.

Pijn, een schreeuw, een met de rug tegen de muur, zelfmoord neigingen, een tot de conclusie komen; ik doe wat fout, ik zit mezelf in de weg, ik zit in mijn hoofd, hier klopt iets niet.

Niet dat gezappige; oh alles is wel goed, ik heb het wel naar mijn zin, het menselijke leven is nu eenmaal zo, het recht praten wat krom is, het leven vanuit die comfortzone.

Ja, dat DENKEN, hardnekkige shit hoor en zo beperkend en dat nog als normaal/prettig ervaren ook.

Ware zoekers, die maar 1 ding voor ogen hebben, 1 drive hebben; 'ik wil weten hoe het zit', die zichzelf binnenste buiten keren tot er niets overblijft, ja waar vind je die nog.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:53   #146
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Dat is een moeilijke ... Het lijkt op staren naar iets. Het beeld is verstard en toont zich als een vroeger of later.
In zien blijft de dynamiek van het levende in een hier en nu waardoor ik zie dat alles rein en vrij van geur is. En misschien voor jou gelukkig, er is ook geen Renoir meer.
Het kan wel dat het als verstarring over komt, het is ook zelfs heel goed mogelijk dat werkelijk sprake van verstarring is.
Ik ontken niets wat door de ander gezien wordt met betrekking tot mijn persoon (mijn ego).
Wat ik bij jou mis is dat jij er niet naar keek naar wat ik tegen jou zei, en wat mijn tekst met jou deed, maar gelijk terug ketste.

Je schreef:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Verschoon u, aub.
Was voor jou mijn taalgebruik té grof Looro?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:54   #147
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ja, als beheerder sta jij in het oog van de storm.
Ergens is die missie van 'zelfonderzoek' begonnen. Als je kijkt naar dat begin; ligt daar ook niet het antwoord op de vraag om al of niet een platform aan slimmigheid te bieden.
Zijn er alternatieven om die slimmigheid te weerstaan?
Ja bewustwording, second best na weten 'wat' je bent, en ook daar lijkt niets van terecht te komen al heeft dat nog het voordeel van de twijfel vanwege een mogelijk effect op termijn.

Ik ben mijn eigen referentiekader en heb het niet in slimmigheidjes gezocht omdat ik daarmee bleek mijzelf om de tuin te leiden, kortom ik heb aan waarheidvinding en ZELFkennis gedaan en dat bewuste zijn viel mij geheel onverwacht, al nevenproduct, zomaar toe.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:57   #148
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ik vind het een bedenkelijke quote omdat er zoveel tegenstellingen in voor komen en alleen maar tegenspraak oproept. En gratis lidmaatschap ... stel je nu voor om het forum betalend te maken?
In de tijd dat ik zoekende was, zou ik mijn hele kapitaal aan het lidmaatschap gegeven hebben.

Dat is de ware zoeker.

Ach wie weet zijn hier ware zoekers en lezen ze deze forum onzin en pikken hun graantje mee.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 13:59   #149
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Zo zie je maar weer Looro.
Nee het is niet erg om iets te herkennen of het nu glas helder is of bedenkelijk of beide is. Er moet voor mij ook niemand in de ban omdat ik hem of haar onbegrijpelijk zie doen.
Ik vraag mij af of het mij ook om het even is. En dat is het niet op de manier waarop het jou koud laat. Waar het forum verdwijnt, sluipt het koele duistere niet naderbij.
Voor de warmte van dit forum, daar doe ik het voor.
Maar het is zoals je vaststelt: 'zo zie je maar weer'
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 14:07   #150
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik begrijp je, maar ik volg je niet.
Je hebt je gedachtengang Rob die je volgt en die van mij moet daar, zo lijkt het, als een tweede naast liggen om je trein op te kunnen laten rijden.

Als je denkt dat ik op zoek ben naar klonen van mij zelf die hier hetzelfde komen kraaien, volg je je eigen gedachtenspoor, het is niet wat ik ooit heb aangegeven mijn bedoeling te zijn.

Je kunt me nou eenmaal niet twee, drie of vierledig spoorzoekende volgen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een leraar die geen guru was Nathan Jiddu Krishnamurti 9 1 March 2015 19:29


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.