Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 May 2013, 18:56   #141
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Dat klopt. Niets heeft daarop zelf besloten van het forum te vertrekken.
Dankjewel Esradha. Dat had ik er ook van begrepen. Ik vind het spijtig dat te moeten vernemen. Ik hoop hem hier echter spoedig terug te zien, al was het maar om mij te plezieren. En een beetje voor Virgo natuurlijk.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 May 2013, 19:47   #142
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Waar is de grens hier op het forum dan Esradha? Daar waar ons uitkomt?
Nee. Het is Renoir's forum en de grens ligt dus daar. Dus dat vraagt best een behoorlijke verantwoordelijkheid om daarin steeds maar opnieuw te proberen om alles vanuit zoveel gezichtspunten te bezien en voor-s en tegens tegebn elkaar af te moeten wegen en daarin telkens maar opnieuw te moeten proberen het "juiste" voor allen (en in overeenstemming met je (eigen) Waarheid) te doen. Wetende dat je het toch nooit (voor allen) "goed" kunt doen.

Maar het is uiteindelijk wel Renoir's verantwoordelijkheid en die kan en moet hij ook zelf nemen. Hoe graag hij ook e.e.a. op ons bordje deponeert. En soms ben je d'r gewoon allemaal zat van. Wie herkent dat hier niet? We draaien toch allemaal, ieder op zijn eigen manier, bij tijd en wijle het forum de rug toe. Maar dat is natuurlijk lastig als je de eigenaar/beheerder bent. In die zin zou je ook best eens een keer enige coulantie en empathie jegens Renoir mogen laten zien. Want ik zou niet graag met hem ruilen. Jij wel? Wees eerlijk. Maar bedankt voor je tip. Het is zeker een lezenswaardig draadje, in meerdere opzichten. Thanks dat je me erop geattendeerd hebt.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 May 2013, 20:32   #143
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Hans is ook met iets bezig wat hij interessant vindt. Ik heb me daar gisteren ook al vragen rond gesteld. Hij leeft in een wereld die ik niet kan vatten. Als hij wat heldere antwoorden zou geven, dan kan ik hem begrijpen.
Maar als Hans dat niet zou willen, dat mag natuurlijk ook.
De vraag zou veeleer moeten zijn: begrijp je/we jezelf? In welke wereld leef jezelf? Of beter nog, in welke wereld wil jij (algemeen) leven? Waarom zou ik Hans'wereld willen vatten als ik die van mezelf nog niet eens begrijp?

Omdraaien werkt beter. Sprak zij uit ervaring. Als ik mezelf begrijp, begrijp ik de hele wereld. En iedereen's wereld. Inclusief die van Hans.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 May 2013, 20:55   #144
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
De vraag zou veeleer moeten zijn: begrijp je/we jezelf? In welke wereld leef jezelf? Of beter nog, in welke wereld wil jij (algemeen) leven? Waarom zou ik Hans'wereld willen vatten als ik die van mezelf nog niet eens begrijp?

Omdraaien werkt beter. Sprak zij uit ervaring. Als ik mezelf begrijp, begrijp ik de hele wereld. En iedereen's wereld. Inclusief die van Hans.
Dankjewel voor je reactie.
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 30 May 2013, 21:04   #145
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Dankjewel voor je reactie.
Graag gedaan. Het helpt mezelf ook. Om dingen voor mezelf helder te formuleren, ervaar ik als helpend. Dus jij ook bedankt daarvoor.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 May 2013, 21:11   #146
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Graag gedaan. Het helpt mezelf ook. Om dingen voor mezelf helder te formuleren, ervaar ik als helpend. Dus jij ook bedankt daarvoor.
Nadje ik heb al die commotie gestart om een zin. Vagebond heeft een antwoord gegeven wat zei vond dat nodig was en ik heb er allemaal veel van geleerd.
dus ja..wat kan ik zeggen...
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 30 May 2013, 21:14   #147
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Nadje ik heb al die commotie gestart om een zin. Vagebond heeft een antwoord gegeven wat zei vond dat nodig was en ik heb er allemaal veel van geleerd.
dus ja..wat kan ik zeggen...
Wat je ervan geleerd hebt bijvoorbeeld. In welke zin is haar antwoord voor jou helpend geweest?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 May 2013, 21:26   #148
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat je ervan geleerd hebt bijvoorbeeld. In welke zin is haar antwoord voor jou helpend geweest?
Er zijn lammeren en bokken. Bokken zijn mensen die geen lam willen zijn. Dat kan een zondebok worden. Als christen denk ik dan ook meteen aan JC.
Het is niet gemakkelijk als je geconfronteerd wordt met iets dat anders is.
Vagebond is vrijgevochten en durft haar mening te presenteren aan de groep, maar ergens ervaar ik haar als heel zacht en meegaand en ze pretendeert niet dat ze het weet, ik merk woorden die ze gebruikt van geloven. En daar zit het verschil met een andere verschijning van iemand die het meent te weten. Conversatie is dan misschien ook helemaal niet meer mogelijk en is niet eens een noodzaak... dus dan verdwijnt het...
in die zin...
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 30 May 2013, 21:33   #149
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Er zijn lammeren en bokken. Bokken zijn mensen die geen lam willen zijn. Dat kan een zondebok worden. Als christen denk ik dan ook meteen aan JC.
Het is niet gemakkelijk als je geconfronteerd wordt met iets dat anders is.
Vagebond is vrijgevochten en durft haar mening te presenteren aan de groep, maar ergens ervaar ik haar als heel zacht en meegaand en ze pretendeert niet dat ze het weet, ik merk woorden die ze gebruikt van geloven. En daar zit het verschil met een andere verschijning van iemand die het meent te weten. Conversatie is dan misschien ook helemaal niet meer mogelijk en is niet eens een noodzaak... dus dan verdwijnt het...
in die zin...
Moet ik hieruit lezen dat jij liever een bok bent dan een lam? Is er ontzag voor, of de wens tot zijn, als een Vagebond? Laat ik het algemeen trekken. Wil je geloven of wil je weten? That's the question.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 May 2013, 21:38   #150
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Moet ik hieruit lezen dat jij liever een bok bent dan een lam? Is er ontzag voor, of de wens tot zijn, als een Vagebond? Laat ik het algemeen trekken. Wil je geloven of wil je weten? That's the question.
Dat is een heel interessante vraag en dat raakt meteen het belangrijk item van de vrije wil.
Lily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.