Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 April 2012, 16:18   #141
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat ik vooral zie dat je je voor mijn gevoel identificeert/hecht aan je idee van gewelddadigheid en daarin bevestiging zoekt.
Ula, ik denk dat wij hier genoeg over gehad hebben. Ik weet niet hoe anders ik jou mijn ideen, of mijn kijk op zou kunnen uitleggen.
Er zijn er een paar mooie teksten van Osho die het heel goed verwoorden. Ik zal ze een keer overtypen, mogelijk is dat doeltreffender, en begrijp je wat ik bedoel.
Fijn dat je moeite hebt gedaan om mijn visie te begrijpen.
Ik heb genoeg over gewelddadigheid uitgelegd. Ik keek toevallig een film die dat heel goed uitdrukte. De gewelddadigheid die mensen elkaar doet beroven van hun vrijheid en zoiets dergelijk. Wel een prachtige film, een mooie weergaven van wat in een mens leeft.

Fijne dag Ulla
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 16:21   #142
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Moi, het laat jou zien, en mij zien wat men typt op het forum. Dat is alles. Alleen de felheid die in je eigen lichaam voelbaar is, is het van jou. Alleen de felheid die in mijn lichaam voelbaar is, is van mij.

Draai de woorden niet zoals jou goed uitkomt Moi, lieve meid.

Voel je je door mijn uiting geraakt Moi?
:-) Nee.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 16:24   #143
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Wilde ik het net voor je op gaan nemen, door Keen eens goed de les te lezen om hem te vertellen wat een achterlijke klootzak van een mongool die eigenlijk is door een vrouw zomaar zulke verwensingen te doen en als hij het nog een keer in zijn gore rotkop zou halen om zulke beledigingen te spuien dat zou ik grijns van zijn bek af timmeren en zijn kop van zijn romp trekken.

Maar ja, dat kun je wel vergeten nu natuurlijk ...
Ben toch blij dat je dat niet gedaan hebt, want dan had je met Gargamel op je stok gekregen, en wie weet wat voor maatregelen hij zou genomen hebben tegen vloeken en tieren.
Zijn er trouwens regels hier dat een man tegen een man kan vloeken maar tegen een vrouw niet? En een vrouw tegen een ander vrouw? Mag dat?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 16:29   #144
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zijn er trouwens regels hier dat een man tegen een man kan vloeken maar tegen een vrouw niet? En een vrouw tegen een ander vrouw? Mag dat?
Ik vind vloeken niet zo mijn gevoelens en lading dekken vaak, dus leg ik liever uitgebreid in nette woorden uit.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 16:33   #145
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ula, ik denk dat wij hier genoeg over gehad hebben. Ik weet niet hoe anders ik jou mijn ideen, of mijn kijk op zou kunnen uitleggen.
Er zijn er een paar mooie teksten van Osho die het heel goed verwoorden. Ik zal ze een keer overtypen, mogelijk is dat doeltreffender, en begrijp je wat ik bedoel.
Fijn dat je moeite hebt gedaan om mijn visie te begrijpen.
Ik heb genoeg over gewelddadigheid uitgelegd. Ik keek toevallig een film die dat heel goed uitdrukte. De gewelddadigheid die mensen elkaar doet beroven van hun vrijheid en zoiets dergelijk. Wel een prachtige film, een mooie weergaven van wat in een mens leeft.

Fijne dag Ulla
Ik begrijp, dat je je terugtrekt. Ik kan je niet beloven niet meer op je berichten te reageren. Doorgaans geef ik feedback op de inhoud maar reflecteer dat wel op mij terug.

Ik merk het wel op, dat er een reuze muur staat, waar niet door heen te dringen valt. En het eng is als iemand daar toch te dicht bij komt. Maar toch is niet mijn bedoeling om tegen jou zin in daar doorheen te willen dringen en al helemaal niet je ergens van te willen overtuigen.

Het gaat hier uiteindelijk om eigen onderzoek en als ik of wie dan ook
niet bij behulpzaam bij kan/mag zijn, maar ik mij zelf nog steeds wel is dat allemaal goed. Het is voor mij altijd nog leven en laten leven.

Daar ligt uiteindelijk de wortel van harmonie geluk en vrede.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 16:56   #146
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Kan Frederiki hier een passend plaatje bij doen?
Nog geduld Rob, rikkie hangt even de zatte idioot uit in zijn dorps cafeetje...
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 17:09   #147
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
door Keen eens goed de les te lezen om hem te vertellen wat een achterlijke klootzak van een mongool die eigenlijk is door een vrouw zomaar zulke verwensingen te doen en als hij het nog een keer in zijn gore rotkop zou halen om zulke beledigingen te spuien dat zou ik grijns van zijn bek af timmeren en zijn kop van zijn romp trekken.
Lekker he.....
Gooi het er maar uit jongen, weer een irritatie weg, die net de trigger had kunnen zijn voor weer een hart probleem....
De mens vermijd veels te veel z'n Zinnigheid' en word emotieoneel ongezond VET' door zich toe te leggen op allerlei rigide en dogmatische Zin-geving.

(Heb je al een bootje...?)
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 17:22   #148
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Gaan we een scheldclubje beginnen? Neem me dan liever mee naar het bos om de echte boosheid eruit te schreeuwen...
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 17:29   #149
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Nog geduld Rob, rikkie hangt even de zatte idioot uit in zijn dorps cafeetje...
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 17:30   #150
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

en wie is nu wie die we hier kennen?
Nu ben ik ook nieuwsgierig.

haha ik weet het al!
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.