Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 May 2013, 20:18   #141
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Renoir, wat maakt dat je tegen jezelf zegt, stop, en je dan toch reageert?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 20:19   #142
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik moet me er niet mee bemoeien.

Renoir AF, hok in.

Hij zegt dat de hond als het met opzet gebeurd was ook niet geprotesteerd zou hebben, dat het dus voor de hond niet uitmaakt hoe het aan z'n nattigheid komt.
Ik vind dat een leuke onverwachte gedachte die hier in hem opkomt.

Vervolgens komt er in hem op, of jij door dit voorval te noemen misschien zelf iets hebt met nat spetteren of nat gespetterd worden in relatie met boos worden. Kinderen, bijvoorbeeld, lijken dat elkaar nat spetteren vaak erg leuk te vinden. Soms zijn ze 'gespeeld' boos.
Ik ben er wel blij mee, iemand mijn woorden anders maar het zelfde uitleggen.

Maar goed,..soms ga ik er wel wat ver in, in een scheet lijk ik dan nog een achterliggende bedoeling te horen,...
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 20:21   #143
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Renoir, wat maakt dat je tegen jezelf zegt, stop, en je dan toch reageert?

Dat hij weet dat je niet altijd moet reageren,....maar het soms(of vaak) niet kan laten,...
Oh ja, voor anderen antwoorden doet hij ook wel eens!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 20:25   #144
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Je hebt het toch gewoon op jouw manier begrepen. Ik wist niet dat je het verkeerd begrepen had.

Wat bedoel je hier nu mee: het was niet als aanval bedoeld?

Omdat je gelijk terug kaatste dat het bij mij hoorde en niet bij jou(dat is ook een aanname denk ik)

Mocht dit verdedigend zijn bedoeld, dan was dat niet pers? nodig.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 20:41   #145
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik moet me er niet mee bemoeien.

Renoir AF, hok in.

Hij zegt dat de hond als het met opzet gebeurd was ook niet geprotesteerd zou hebben, dat het dus voor de hond niet uitmaakt hoe het aan z'n nattigheid komt.
Ik vind dat een leuke onverwachte gedachte die hier in hem opkomt.

Vervolgens komt er in hem op, of jij door dit voorval te noemen misschien zelf iets hebt met nat spetteren of nat gespetterd worden in relatie met boos worden. Kinderen, bijvoorbeeld, lijken dat elkaar nat spetteren vaak erg leuk te vinden. Soms zijn ze 'gespeeld' boos.
Met spetteren heb ik niets, ik heb al gezegd waarom ik dit voorval heb gepost en als je daar iets meer achter wil zoeken, dan mag dat gerust.
Er worden weer pieringen gezocht die er niet zijn en ik stelde die vraag al eerder deze morgen. Hans wil iets bijleren misschien?
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 20:48   #146
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat jou dat voorkwam had ik tussen de regels door gelezen, ten gevolge waarvan ik me nogal veel moeite getroost had je de achtergrond van dat vreemde gekwaak uit te leggen. Ik vermoed dat jij uit frustratie het niet te begrijpen je bediende van vreemd gekwaak en de moeite niet meer nam mij de achtergrond van dat gekwaak uit te leggen.
Zodat er per saldo aan het oorspronkelijk idee dan ook helemaal niets is veranderd.

Mij komt het eerder voor dat er hier door de deelnemers nauwelijks enige moeite wordt genomen om het idee van iemand anders te beproeven, men blijft liever met het eigen, inmiddels rotsvast staande, idee schermen. Dit forum heeft daarom meer weg van een mededelingenbord dan van een klankbord.

Het geeft me wat ideeën over de nieuwe forumopzet, zoals voor eenieder een enkel eigen draadje met naam maken die je zonder reacties van anderen kunt vollullen met jouw geweldige idee, en dan maar hopen dat het gelezen wordt.
Dat soort forum bestaat dus al!

Het oorspronkelijk idee "Bewustzijn is vooraf aan bestaan" ben ik niet uit de weg gegaan. Ik voel mij niet gefrustreerd, eerder ontoereikend om in het beperkte begrippenkader met deze hoofdletters om te gaan.
Je zei 'noem het Bewustzijn God'. Om die God te noemen, mij er bewust van te worden, moet ik God scheppen vooraf aan het bestaan. Natuurlijk is het ook zo dat ik dat met de wereld en met mijn ik op dezelfde wijze moet doordenken. Het besluit is dan in alle wijsheid, dat er geen van dat alles is noch God, noch wereld, noch ik, noch al de rest.
Dan zeg je, het gaat om die (L)leegte waarmee geen enkele identiteit of eigenheid kan vergeleken worden: niet met het niets van de wijsheid maar ook niet met het alles van de liefde.

Tot zover mijn begrip van het zelfonderzoek naar wat ik ben: namelijk wat voorafgaat aan de leegte. Wat ik ben is niet de leegte maar wat daaraan voorafgaat.
Daar vooraf kan er geen sprake zijn van bewustzijn of Bewustzijn want het zijn eigenschappen dat ik relateer aan mijn identiteit, mijn bestaan, mijn ontwikkeling en groei.
Daar vooraf is ook geen sprake van weten want weten komt voort uit de leegte, wanneer de rust intreedt.

Wat voorafgaat is onnoembaar en onkenbaar. Het is het ene zonder oorzaak.

Dat is het verstandelijk principe of zeg maar het bewustzijn van mijn bestaan als identiteit.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 20:56   #147
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Omdat je gelijk terug kaatste dat het bij mij hoorde en niet bij jou(dat is ook een aanname denk ik)

Mocht dit verdedigend zijn bedoeld, dan was dat niet pers? nodig.
Je ziet het zoals jij dat ziet en dat verschilt van mijn visie.
En als dat verdedigend zou bedoeld zijn, dan is dat zo.
Heb je er problemen mee als mensen zich verdedigen?
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 21:00   #148
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Je ziet het zoals jij dat ziet en dat verschilt van mijn visie.
En als dat verdedigend zou bedoeld zijn, dan is dat zo.
Heb je er problemen mee als mensen zich verdedigen?
Nee hoor,...nu ook niet!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 21:03   #149
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Nee hoor,...nu ook niet!
Mocht dit verdedigend zijn bedoeld, dan was dat niet pers? nodig.

Dan is er geen reden waarom je dit post?
Of is er wel een reden voor?
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 21:03   #150
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Daarnet gooide ik wat water weg en mijn hond liep net voorbij, zat die helemaal daaronder. Het was niet de bedoeling maar puur toeval.
Als dat een mens zou zijn geweest, dan zou hij zich omgedraaid hebben, goed mijn ... en dan zou die verder gestapt zijn.

Voor één of ander doel moet ik deze informatie hier gewoon melden, het heeft misschien zelfs niets met je post vandoen Looro.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
ik heb al gezegd waarom ik dit voorval heb gepost en als je daar iets meer achter wil zoeken, dan mag dat gerust.
Sorry Lily,

Wil je nog een keer dat doel noemen, want ik kon het niet vinden.
Hans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.