Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 November 2014, 11:36   #141
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Dan ga je toch gewoon lekker door met filosoferen en overdenken etc? Dat stopt toch niet. Het is alleen geen "waarheidsvinding" dan, maar who cares? Als het je ding niet is, is het je ding niet.

Je hoeft er niet verongelijkt over te zijn, over hoe "men" het noemt en wat "wij hier" ervan zeggen. Dat is niet de grond van jouw verveling. Dit forum hier en wat mensen hier ervan zeggen is niet de grond van je cynisme.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ok?, wat dan wel?
Dat mag je lekker zelf onderzoeken.
Nadje is offline  
Oud 2 November 2014, 12:10   #142
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ok?, wat dan wel?
Dat kan ik niet voor je uitspellen, en als ik het zou kunnen zou het geen zin hebben want dat zijn nu typisch van die dingen die je voor jezelf moet ontdekken. Wat het NIET is weet ik wel. Wat je nu doet heet in de psychologie "projectie": voor pijn bij jezelf de oorzaak in de buitenwereld zoeken.

Maar misschien kun je eens kijken naar de invloed die wat "wij" zeggen hier op "jou" heeft. Kennelijk zijn "wij" in staat om jou je levensvreugde af te nemen en ben jij daar nu het slachtoffer van. Zo schrijf je het. Maar dat kan de waarheid niet zijn toch?
Maria is offline  
Oud 2 November 2014, 18:52   #143
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat mag je lekker zelf onderzoeken.
Wow, wat een wijsheid. Ten eerste is jou niets gevraagd.
marie is offline  
Oud 2 November 2014, 19:03   #144
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Dat kan ik niet voor je uitspellen, en als ik het zou kunnen zou het geen zin hebben want dat zijn nu typisch van die dingen die je voor jezelf moet ontdekken. Wat het NIET is weet ik wel. Wat je nu doet heet in de psychologie "projectie": voor pijn bij jezelf de oorzaak in de buitenwereld zoeken.

Maar misschien kun je eens kijken naar de invloed die wat "wij" zeggen hier op "jou" heeft. Kennelijk zijn "wij" in staat om jou je levensvreugde af te nemen en ben jij daar nu het slachtoffer van. Zo schrijf je het. Maar dat kan de waarheid niet zijn toch?
Wie zegt dat ik jullie, of de buitenwereld ook maar iets verwijt; ik constateer enkel dat ik behoefte heb om mij te uiten en dat ik dan jullie zal blijven vervelen met mijn gezaag totdat ik een andere uitweg heb gevonden of totdat ik het probleem zelf heb opgelost.

Natuurlijk zou het fijn zijn indien er meerdere mensen hier op dezelfde golflengte zouden zitten dan ik, maar ik ga de mensen toch niet verwijten dat ze hun waarheid elders zoeken.

De waarheid hangt inderdaad totaal niet af van jullie reacties op mij en het is aan jullie zelf om uit te maken of ik jullie nog iets kan bijbrengen of niet.
marie is offline  
Oud 2 November 2014, 21:31   #145
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wie zegt dat ik jullie, of de buitenwereld ook maar iets verwijt; ik constateer enkel dat ik behoefte heb om mij te uiten en dat ik dan jullie zal blijven vervelen met mijn gezaag totdat ik een andere uitweg heb gevonden of totdat ik het probleem zelf heb opgelost.
Je post 131 misschien?

Citaat:
Nu, nu alle denken afgedaan wordt als egoverblinding en niet direct zien verval ik in een oneindige zee van oerverveling.

(...)

Nu doet men dat af als ego-verdwazing en weigering van het ik om zichzelf te onderzoeken tot op het bot; nu heb ik een zee van oeverloze oneindige tijd die ik niet opgevuld krijg.
Maria is offline  
Oud 2 November 2014, 21:58   #146
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Je post 131 misschien?
Ok; ik had misschien een slechte dag maar ik heb voor ergere vuren gestaan en ik heb de gewoonte om mijn Eigen problemen op te lossen. Dikwijls het eens goed zeggen en ze zijn al voor de helft opgelost. Alles is beter dan het in jezelf opgesloten te houden.
Ten andere van de ene op de andere dag kan er veel veranderen; ik sta sterk in mijn schoenen en ik schrik niet terug om tot op het bot te gaan; het zou ten andere niet de eerste keer zijn.
marie is offline  
Oud 2 November 2014, 22:27   #147
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Morgen weer een nieuwe dag
Maria is offline  
Oud 2 November 2014, 23:01   #148
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Morgen weer een nieuwe dag
Inderdaad; een nieuwe dag en een nieuw begin!!!!!!!!!!
marie is offline  
Oud 3 November 2014, 07:34   #149
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ok; ik had misschien een slechte dag maar ik heb voor ergere vuren gestaan en ik heb de gewoonte om mijn Eigen problemen op te lossen. Dikwijls het eens goed zeggen en ze zijn al voor de helft opgelost. Alles is beter dan het in jezelf opgesloten te houden.
Ten andere van de ene op de andere dag kan er veel veranderen; ik sta sterk in mijn schoenen en ik schrik niet terug om tot op het bot te gaan; het zou ten andere niet de eerste keer zijn.
Veel en goede moed.
Looro is offline  
Oud 3 November 2014, 07:45   #150
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Veel en goede moed.
Dank je, maar maak je geen zorgen; ik voel mij deze morgen spetteren van het vuur.
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.