Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 December 2012, 11:40   #141
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Precies. Je zit tegen je eigen perceptie aan te kijken en dat is iets wat ik je de laatste tijd meer en meer zie doen. Mijn trigger is dat ik moeite heb met het fenomeen: wie betaalt, die bepaalt. Dat is mijn dingetje uit mijn jeugd, ik weet precies hoe, wat en waar het vandaan komt. En precies dat was de welbekende druppel voor mij. Ik had en heb moeite met jouw eenzijdige besluit, so ins blaue hinein, om een genomen beslissing eenzijdig terug te draaien. Zonder enige vorm van overleg. Verder vind ik jouw manier van benaderen, de laatste tijd ook verre van zelfkennis en inzicht getuigen. Dat is wel eens anders geweest in mijn optiek. Ik zie je ook in dit draadje herhaaldelijk de plank misslaan en je doet inderdaad niks anders dan wat Mihaela doet: invullen, invullen en nog eens invullen. En dat noem jij dan zelfkennis. Mijn zegen heb je, maar het heeft voor mij helemaal niks met zelfkennis te maken.
Ik ben blij dat er wat getriggert is, nu kun je daar je aandacht op richten. Maar zoals Mihaela regelmatig al aangaf en waar je maar niet naar wilt kijken is dat je je aandacht naar (de kortstondige) veroorzaker keert en niet naar de oorsprong ervan die in al zijn glorie binnen in jou ligt te wachten te worden ont-dekt.

Wat dan nog als alles invullen is, je hebt je trigger. Gefeliciteerd.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 11:43   #142
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En zo zoekt ieder op zijn eigen manier naar verstrooiing ...
Dust to dust.
Sterfen aan de 'Waan' voordat je gestorven bent.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 11:53   #143
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht

Ik verklaar niet waarom ik zo moe bent. Want dat ben ik niet. Je leest zelden goed en ik heb geen zin meer daar tijd in te steken en jou invullingen te voeden. Wat ik zei meekijken kan ook zonder de wisseltruc en dat is idd een keuze die ik maak. Ik ben er nog niet over uit in hoever al dat eindeloos heen en weer werkelijk helpt en daar nog mee aan het stoeien. Voor mij is het niet meer relevant, dat is wat ik wel zeker weet.

Of iemand dat alles nu wel of niet begrijpt dat is zeker ook niet relevant en voed de verklaring/ego. Maar daar wel een keuze voor mij in gemaakt. Jou uitgangspunt blijft of voed ik ermee dat ik niet mee kijk. Dat is niet zo,
maar ik vind het prima. Want volgens mij kun je dan niets meer bespreken.
Ach nu gaan we het welles-nietus-spelletje spelen ?n daarbij de vermoeidheid, waarom anders wil je er geen energie meer insteken, exploiteren.

Ik quote je nog even.

Citaat:
Wat de vermoeienis voor mijzelf betreft, het werkt voor mij net even iets anders. Je kunt ook dusdanig veel energie hebben dat je alsmaar blijft doorgaan. Ik heb daar "last" van in die zin dat ik juist onvermoeibaar ben en daardoor op een gegeven moment elke dag weer of alleen maar mondjesmaat niet aan toe kom, wat ik ook nog wil.... prioriteiten verleg en mijn grenzen voorbijga. Wat lastig is als je dat niet eens echt merkt. Mihaela "denkt" zelf ook dat ik moe van haar wordt. Dat is dus niet zo.
Je geeft mij een verklaring van je vermoeidheid.

Wat je aan het doen was, en waar ik je op attendeerde WAS die wisseltruuk en het is geen keuze die je maakte maar je was, zoals iedereen, doende je ego te beschermen. Over niet goed lezen gesproken.
En ook nu weer gebruik je het 'eindeloos heen en weer' om niet te hoeven kijken. Als, en dat als voorwaarde, je niet kijkt, niet wenst te kijken gaat het alleen maar heen en weer. Je weigert gewoon je ogen een keer open te doen en argumenteert maar.

Dat je niet kijkt toon ik je keer op keer aan en je argumenten staven dat alleen maar in plaats daarvan dat ze het weerleggen. Het kan eindeloos zo doorgaan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 12:03   #144
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik ben blij dat er wat getriggert is, nu kun je daar je aandacht op richten. Maar zoals Mihaela regelmatig al aangaf en waar je maar niet naar wilt kijken is dat je je aandacht naar (de kortstondige) veroorzaker keert en niet naar de oorsprong ervan die in al zijn glorie binnen in jou ligt te wachten te worden ont-dekt.

Wat dan nog als alles invullen is, je hebt je trigger. Gefeliciteerd.
Dit noem ik nu dus een schitterend voorbeeld van hoe het hier de laatste tijd gaat op het forum. En van datgene waarvan ik mij wens te distanti?ren. Er wordt slecht, of helemaal niet, gelezen wat er geschreven wordt. Als je dat namelijk wel had gedaan, had je gelezen dat ik precies weet, hoe, wat en waar mijn trigger vandaan komt. Ik hoef mijn aandacht daar helemaal niet op te richten, ik weet exact hoe het zit en waar het zijn oorsprong vindt. Het is dus een advies wat kant noch wal raakt. Het is al ont-dekt. Ik kan het prima zien voor wat het is. Wat jij doet en wat ik Mihaela zie doen is zich richten op een ander, slecht lezen en vanuit een verkeerde voorstelling van zaken, misplaatste adviezen geven. I.p.v. naar jezelf te kijken en iets te doen met de feedback die je door anderen wordt aangereikt, blijf je de blik naar buiten gericht houden. Op de ander. Er is jou herhaaldelijk gezegd dat je slecht leest, net ook door Ulla nog weer, maar heb je ooit één keer de moeite genomen om daar eens oprecht naar te kijken? Het is goed om je triggers te onderzoeken en ernaar te kijken, maar ik zie hier enkel nog een gepreoccupeerd zijn ermee. Lijkt me een trigger op zich. Misschien zou je eens kunnen onderzoeken waar dat vandaan komt. Succes ermee.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 12:24   #145
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
...de meest wijze opmerking die hier ooit verschenen is.

En zo vanzelfsprekend dat ie niet gezien wordt.
Door niemand! (hier) (Tot nu dan blijkbaar...).
Nu hoop ik toch dat je enkel voor jezelf spreekt, terwijl ondertussen mijn ego, eeeuh, staat te springen om het woord te willen nemen met de woorden:" hier wordt dat wel gezien hoor, sterker nog......ik meen mij te herinneren iets dergelijks al vaker te hebben opgemerkt.

Mij verbaast het dat het 'daar' nog niet eerder is gezien blijkbaar.

Gefeliciteerd in het geval je enkel voor jezelf spreekt en jammer wanneer je in een algemene veronderstelling spreekt.

Hoewel?

Gelukkig kan ik je er dan op wijzen dat je mogelijk je eigen blindheid op de rest van de hier aanwezigen aan het projecteren bent in de veronderstelling dat het een ander is.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 12:28   #146
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ach nu gaan we het welles-nietus-spelletje spelen ?n daarbij de vermoeidheid, waarom anders wil je er geen energie meer insteken, exploiteren.

Ik quote je nog even.

Je geeft mij een verklaring van je vermoeidheid.

Wat je aan het doen was, en waar ik je op attendeerde WAS die wisseltruuk en het is geen keuze die je maakte maar je was, zoals iedereen, doende je ego te beschermen. Over niet goed lezen gesproken.
En ook nu weer gebruik je het 'eindeloos heen en weer' om niet te hoeven kijken. Als, en dat als voorwaarde, je niet kijkt, niet wenst te kijken gaat het alleen maar heen en weer. Je weigert gewoon je ogen een keer open te doen en argumenteert maar.

Dat je niet kijkt toon ik je keer op keer aan en je argumenten staven dat alleen maar in plaats daarvan dat ze het weerleggen. Het kan eindeloos zo doorgaan.
Hierop antwoorden zou juist mijn ego voeden, ook een soort van illusie waar men zich te pas en te onpas aan ophangt. En jij bent toch niet te helpen, dus dat laat ik mooi.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 12:30   #147
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Hierop antwoorden zou juist mijn ego voeden.
En jij bent toch niet te helpen, dus dat laat ik mooi.
De volgende keer nog helemaal niet reageren WiNk.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 12:31   #148
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
De volgende keer nog helemaal niet reageren .
Overwogen.

Op het moment dat het mij niets meer zegt en ik alles heb gezegd wat er voor mijn gevoel te zeggen valt zeg ik ook niets meer. De trigger erin kan ik zelf onderzoeken en die verandert niet als ik kunstmatig niet meer reageer. Bewijs ik mij dus zelf een dienst en kan dat onderzoeken.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 12:45   #149
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dit noem ik nu dus een schitterend voorbeeld van hoe het hier de laatste tijd gaat op het forum. En van datgene waarvan ik mij wens te distanti?ren. Er wordt slecht, of helemaal niet, gelezen wat er geschreven wordt. Als je dat namelijk wel had gedaan, had je gelezen dat ik precies weet, hoe, wat en waar mijn trigger vandaan komt. Ik hoef mijn aandacht daar helemaal niet op te richten, ik weet exact hoe het zit en waar het zijn oorsprong vindt. Het is dus een advies wat kant noch wal raakt. Het is al ont-dekt. Ik kan het prima zien voor wat het is. Wat jij doet en wat ik Mihaela zie doen is zich richten op een ander, slecht lezen en vanuit een verkeerde voorstelling van zaken, misplaatste adviezen geven. I.p.v. naar jezelf te kijken en iets te doen met de feedback die je door anderen wordt aangereikt, blijf je de blik naar buiten gericht houden. Op de ander. Er is jou herhaaldelijk gezegd dat je slecht leest, net ook door Ulla nog weer, maar heb je ooit één keer de moeite genomen om daar eens oprecht naar te kijken? Het is goed om je triggers te onderzoeken en ernaar te kijken, maar ik zie hier enkel nog een gepreoccupeerd zijn ermee. Lijkt me een trigger op zich. Misschien zou je eens kunnen onderzoeken waar dat vandaan komt. Succes ermee.
De nadruk lag op het krabben en bijten van wat er in jouw ogen niet deugd, als je er niks aan hebt laat het gewoon zijn. Ik richt mijn aandacht niet langer meer op niet terzake doende futiliteiten er wordt al veel te veel geouwehoert.

Wat is eigenlijk mijn invloed op jou, is mijn mening belangrijk ?

Het is niet zo dat er exact datgene wordt overgebracht waarvan jij wilt dat mij dat bereikt, ik lees met die zo geroemde 24/7 helderheid niet zelden iets dat daar honderdtachtig graden tegenover staat. Aad heeft het vaak over trillingen of energie, hetgeen minder specifiek en kenmerkend is want dieren hebben dat ook. Zij hebben daar geen woorden voor maar wij kunnen daar betekenis aan geven. Waar het om gaat is dat er meer tussen hemel en aarde is dan wat iemand in zijn iets meer beperktere belevingswereld zelf kan ervaren. Door de eeuwen heen zijn er immers al zieners geweest die net iets meer wisten te verklaren dan de doorsnee mens en behulpzaam konden zijn.

Ik zeg niet dat ik alleswetende ben of jou nou zo goed doorheb. Ik zie slechts, en naar mijn idee niet onverdienstelijk, veel meer dan anderen. Voorwaarde om dat te uitten, vind ik, is dat je zelf brandschoon moet zijn van je perceptie, juist vanwege de bescherming van ego dat bij voorkeur alles terugspiegelt.

Ik heb aanvankelijk mij, in persoon, volledig buiten het blikveld kunnen houden, zoals het een schone spiegel betaamt, maar ego wil ego zien. Dus heb ik me laten zien en toen was iedereen gelukkig te kunnen zeggen dat ik zelf niet aan zelfonderzoek doe. Toen moest ik verklaren dat ik al het nodige zelfonderzoek heb gedaan en bleef vervolgens maar aan het verklaren en verklaren en nog eens verklaren. Het ging niet meer over een schone spiegel die jou brandschoon kon spiegelen, ik werd in persoon gewantrouwd. Alles heel begrijpelijk want dat is wat ego doet.

Mijn blazoen is bezoedeld en er deugd helemaal niks van mij, hetgeen ik helemaal niet erg vind, maar wat ik wel erg vind is dat je argumenten hebt gevonden om mij mee om de oren te slaan om geen zelfonderzoek meer te doen. Mijn rol is hier uitgespeeld, en ik denk vaak aan Jadi die mogelijk wél de kracht heeft om tot iemand door te dringen. En ineens zie ik daar de aanpak van Mihaela, gewoon komen met jezelf en gelijktijdig toch spiegelen en zie hoe ook zij weer ondergesneeuwd raakt door de verkeerde hulp die wij elkaar in onze wederzijdese egobescherming verlenen.

Voor mij begint het forum, juist hoopgevend, weer enige zin te krijgen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 12:52   #150
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Hierop antwoorden zou juist mijn ego voeden, ook een soort van illusie waar men zich te pas en te onpas aan ophangt. En jij bent toch niet te helpen, dus dat laat ik mooi.
Je vlucht er van weg, dat is wat ego doet, weigeren te kijken.

Wat je wilt...... het is jouw keuze, we blijven gewoon doorgaan met stoethaspelen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.