Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 November 2014, 10:01   #141
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

@Mihaela & Marie, wat zie ik nu gebeuren?
Ruzie in de relatie!
Er wordt nog wel gesproken met elkaar maar er is spanning, met als gevolg afstand, of vinden jullie elkaar nog terug hier op het forum na veel over en weer gepraat?
De tijd zal het uitmaken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
In mijn ogen is vriendschap elkaar open en eerlijk vertellen wat echt speelt, en wat de ander in je raakt, en dat vervolgens bespreken. Dit samen met het doel waarheidsvinding kan soms spanning oproepen, maar ook nabijheid creëren.
Ik heb medelijden met met jullie beiden, ik lijd mee, wat de afstand die ik nu bij jullie opmerk is mijn recent overkomen. Geen redden meer aan.
De liefde is gaan vliegen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik blijf erbij dat ik mij ongemakkelijk voel bij de hele situatie omdat ik weet of veronderstel dat alles wat ik zeg door jou gezien wordt als persoonlijk tegen of voor jou gebruikt, als gekleurd door jouw bril. Ik voel mij niet meer vrij om vrij-uit te spreken tov jou.

Neem dat wat jou is overkomen door Puppetti overkomen zou zijn; het kan zijn dat ik de hele discussie niet gevolgd zou hebben en nooit gereageerd zou hebben, want op dit ogenblik werkt Puppetti danig op mijn zenuwen en interesseert het mij geen bars als hij wat door elkaar geschud zou worden (vraag hoognodig een beetje zelfonderzoek, niet?)
@Mihaela: Psst, marie ziet zou jou nog wel graag hoor. Dus je hebt nog een kans. WiNk
Mij ziet ze niet graag. Ik interesseer haar geen barst.

Mijn God, waar is toch die onvoorwaardelijke liefde!!!??? Zijn we dan niet allen broeders en zusters?
"Is dat niet de waarheid waar we allen naar op zoek zijn maar de pil die niemand wil slikken?"
Ja ja, dat is de waarheid, maar we hebben allemaal zo onze persoonlijke voorkeuren.
Zo zijn we allemaal nu éénmaal uniek geprogrammeerd om in de poppenkast dat wel leven noemen een rol te spelen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het kan inderdaad en het is ook heel wenselijk maar sommige contacten die wat dieper of verder gaan dan de gewone forumblablabla kunnen bij de ene of andere Partner verlangens, wensen, vooroordelen... opwekken die de andere Partner niet altijd wenst of kan realiseren of die de ene Partner bij de ander Partner alleen al maar vermoed...
Misschien dat we allebei ergens dezelfde 'fijn'gevoeligheid bezitten, misschien niet altijd onterecht en dat het dat is dat het openlijk en vrij spreken belemmert.
Nee nee schatje, er was vriendschap tussen jullie, een vorm van liefde, en nu is dat over. Zo gaat dat in relaties. Of ze nu virtueel zijn of in het echte leven.
Overkomt mij ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Bij alles dat we dan schrijven weten we dat de andere het op die of op die manier kan opvatten en dan beginnen we alles te wikken en te wegen en verdwijnt de spontaniteit en dan beginnen we inderdaad gemaakt te spreken; het omgekeerde van ons voorgaandelijk open gesprek.

Ik weet niet of het mogelijk is om terug naar de geest van onze eerste contacten te komen... ; het zijn per slot van rekening niet meer onze eerste contacten en dat blijft hangen...
Zo herkenbaar!
Is mij exact hetzelfde overkomen in real live de laatste maanden.
In de eerste maand eindigden we al onze sms's, emails, chat's met 'xxx' of 'i love you' of 'miss you'.
Dat is voorbij nu, op amper drie maand is de relatie ten einde. Er is afstand, geen verlangen meer om bij elkaar te zijn. Boosheid, geen vertrouwen meer.
Zo menselijk niet waar.

Komt eigenlijk allemaal hier op neer dames,

Citaat:
De meeste mensen hebben niet de persoonlijkheidsstructuur die het hun mogelijk maakt vast te houden aan de kracht die nodig is om zonder oordeel lief te hebben. En zo sterft de magie van de liefde, waardoor Adam en Eva uit het paradijs verdreven worden.

Marianne Williamson
En ik zie Mihaela & marie eveneens uit het paradijs verdreven hier op het forum.
Misschien kan een forum relatie therapeut jullie nog redden.
Of gewoon een tijd stilte. Tijd heelt sommige wonden.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 10:07   #142
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
@Mihaela & Marie, wat zie ik nu gebeuren?
Ruzie in de relatie!
Zo zijn we allemaal nu éénmaal uniek geprogrammeerd om in de poppenkast dat we leven noemen een rol te spelen.

En ik zie Mihaela & marie eveneens uit het paradijs verdreven hier op het forum.
Misschien kan een forum relatie therapeut jullie nog redden.
Of gewoon een tijd stilte. Tijd heelt sommige wonden.
Elk voorwendsel is goed om een toneelstukje 'poppenspel' op te Voeren
.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 10:17   #143
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Elk voorwendsel is goed om een toneelstukje 'poppenspel' op te Voeren
.
Ik heb 'Puppetje' niet zomaar als mijn forumnaam gekozen h?.
Mijn concept rond dát, wat we 'menselijk leven op aarde noemen', is dat we allemaal drie dimensionale lichaam-geest organismes zijn die als een marionet aan koordjes 'God's' wil uitvoeren.
Zonder onderscheid tussen het echte of het virtuele forum leven.

We zullen we doen om de wereld een betere plaats te maken?
Puppetji Karmageddon Update (youtube)
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 10:56   #144
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht


Mijn God, waar is toch die onvoorwaardelijke liefde!!!??? Zijn we dan niet allen broeders en zusters?
"Is dat niet de waarheid waar we allen naar op zoek zijn maar de pil die niemand wil slikken?"
Ja ja, dat is de waarheid, maar we hebben allemaal zo onze persoonlijke voorkeuren.
Zo zijn we allemaal nu éénmaal uniek geprogrammeerd om in de poppenkast dat wel leven noemen een rol te spelen.
Hier puppie,

In mijn beleving zo'n 18 jaar geleden , toen mijn jongste dochter in de pubertijd was, (ik voor verrotte vis werd uitgemaakt etc.) dat doorzag en de volgende opstelling, vanzelf innam en haar aan te geven, lieve schat ik hou ongelooflijk veel van je ,maar dat wat je doet vind ik verschrikkelijk.

( hoe onvoorwaardelijker kan het zijn, zo'n gedrocht WiNk lief te hebben)

Ze na de pubertijd en drie kinderen verder, er zich soms nog voor schaamt, zo schaamteloos ten opzichte van mij te hebben gedragen.

Heerlijk toch achteraf te ervaren dat die momenten, dat het aanwezig is/was er mocht zijn in onvoorwaardelijk liefde.

I.p.v totale escalatie ,wat het gevolg (normaal) zou zijn, ik er tegenaan geschopt zou hebben, in wat zij mij wel niet allemaal aandeed en haar daarvoor te straffen en een wederwoord te geven.

De openstaande lijn van verbintenis, nooit en te nimmer is verbroken.

Dus in liefde met de (klein)kinderen als ik boos ben, hun altijd op hun hart druk de slogan:

Ik hou ongelooflijk veel van je,
enkel dat wat je nu doet vind ik vreselijk.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 11:29   #145
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Hier puppie,

In mijn beleving zo'n 18 jaar geleden , toen mijn jongste dochter in de pubertijd was, (ik voor verrotte vis werd uitgemaakt etc.) dat doorzag en de volgende opstelling, vanzelf innam en haar aan te geven, lieve schat ik hou ongelooflijk veel van je ,maar dat wat je doet vind ik verschrikkelijk.

( hoe onvoorwaardelijker kan het zijn, zo'n gedrocht WiNk lief te hebben)

Ze na de pubertijd en drie kinderen verder, er zich soms nog voor schaamt, zo schaamteloos ten opzichte van mij te hebben gedragen.

Heerlijk toch achteraf te ervaren dat die momenten, dat het aanwezig is/was er mocht zijn in onvoorwaardelijk liefde.

I.p.v totale escalatie ,wat het gevolg (normaal) zou zijn, ik er tegenaan geschopt zou hebben, in wat zij mij wel niet allemaal aandeed en haar daarvoor te straffen en een wederwoord te geven.

De openstaande lijn van verbintenis, nooit en te nimmer is verbroken.

Dus in liefde met de (klein)kinderen als ik boos ben, hun altijd op hun hart druk de slogan:

Ik hou ongelooflijk veel van je,
enkel dat wat je nu doet vind ik vreselijk.
De schaamte zou dan toch ook niet (meer) hoeven, heb je haar dat in diezelfde trant ook duidelijk kunnen maken?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 11:32   #146
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 11:35   #147
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
De schaamte zou dan toch ook niet (meer) hoeven, heb je haar dat in diezelfde trant ook duidelijk kunnen maken?
Zeker weten
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 11:38   #148
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Zeker weten
Fijn zo een moeder te hebben en te zijn!
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 11:43   #149
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Verplaats maar als je het nodig acht.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 11:53   #150
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Dus in liefde met de (klein)kinderen als ik boos ben, hun altijd op hun hart druk de slogan:

Ik hou ongelooflijk veel van je,
enkel dat wat je nu doet vind ik vreselijk.
Jaja, 'Liefde, licht' die elk persoon is, van zijn gedrag scheiden. 'Een mens is niet wat hij doet'.
Ik ken em al heel lang uit de Westerse psycho-filosofie hoor. WiNk
Al meer dan een paar decennia.
Vanuit Indische advaita III hoek kreeg ik er 10 jaar geleden nog is een bevestiging van in het concept 'you are not the doer'.

Citaat:
Events happen, deeds are done, but there is no individual doer thereof

Boeddha

bron: advaita III
Maar we gaan off-topic zoals Renoir correct aangeeft.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.