Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 June 2013, 11:52   #141
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Hoe is het bij jou gegaan, en vooral: Hoe gaat het nu?
Mihaela is offline  
Oud 8 June 2013, 12:25   #142
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

En ja, 19 jaar klinkt als heel lang.

Maar het is zo veel gebeurd, en zo veel ontwikkelingen dat plaats vonden.

Er is een fase waarin ik me heel zachtaardig voelde. Ik ervoer intens contact met dieren, en met insecten.
Een keer kwam een wesp op mijn hand. Ik keek, en zag iets op mijn hand. Een zeer dynamisch lijfje met felle gele strepen op. De pracht van dat wat op mijn hand rustte verwonderde mij.
Ik bleef kijken en het drong pas later tot me door: Oh, een wesp. Toen pas ontstond er een lichte alertheid in mij. Daarvoor was er alleen de verbinding dat ik ervoer, insect en ik waren EEN..
In hetzelfde fase zag ik een duif dat ergens bijna bevroren zat. Ik reikte mijn hand en hij sprong erop. De duif mee naar huis genomen, en paar dagen voor hem gezorgd. Ik weet dat voor dat hij weg vloog, hij even terug kwam, keek me aan.. en toen.. De vrijheid in...
Ook een keer een konijntje dat ik gered heb uit de klauwen van kraaien. Ook de blik van herkenning dat het konijntje mij kwam brengen.
Oh ja, de salamandertje dat uren, mijn hand bijna rakend, met mij in het zonnetje genoot.
Ik lag lekker op het zand, en het salamandertje, zo dichtbij mijn hand .. was echt goddelijk..
..en de libelle die met op elkaar vast gelijmde vleugeltjes, met spinnendraad denk ik, dat op mijn hand rustte.. Ik wist niet wat te doen, want ieder voorwerp dat ik wilde gebruiken te bot was voor de zo tengere vleugeltjes.
Ze bleef vol vertrouwen op mijn hand. Ik heb toen een kleedje buiten gezet, en heel lang, verbonden, gewoon maar gezeten. Toen kreeg ik een idee, ik maakte haar vleugeltjes een beetje nat, ieder keer een druppeltje.. en ineens met een grassprietje maakte ik haar vleugels los. Ze vloog weg, en toen kwam ze weer terug op mijn hand.. en dan weer weg.. Vrij..
Een vlindertje dat een hele weg op mijn schouder bleef.
Oh, er zijn er zo veel, met spinnen van allerlei maten dat ik gewoon mee naar buiten bracht, en soms zei ik: Doe rustig aan lief, ik breng je naar buiten.. En geloof me, als je de verbondenheid ervaart, ervaren ze dat ook. ...
wat een genot heb ik mogen ervaren..
Zulke gebeurtenissen waren voor mij in die paar jaar heel gewoon..
De zachtheid dat bij mij van binnenuit kwam was voelbaar, en ik kon heel dichtbij dieren en insecten komen.. Ik voelde mezelf ook 'luchtig''...
Oh ja, ik was toen ook vegetarisch, zal dat misschien het verschil gemaakt hebben, ik was geen carnivoor, dus ook minder bedreigende energie mogelijk. ..
Ik las toen een boek: Al het leven is goddelijk (Ekologie voor de Nieuwe Tijd).. Machaelle Small Wright.
Prachtig boekje, omschrijft de subtiele contact dat mensen met de natuur kunnen hebben, en ook hoe je dat bewust kan ontwikkelen, en verdiepen.
Mij ging het vanzelf, zo een wonderlijke tijd toen..

en toen kwam de fase dat ik mijn Ego heel secuur onder de loep nam..
Conflict en spanning onderzoeken, ook de drift en het gevoel van 'behoefte bevredigen in de vorm van aandacht, negatief of positief'.
Dit forum maakt ook daar deel van. Voor mij vertegenwoordigd het forum, en laat vooral zien : verslavingen, en strijd en conflict. Ego-botsingen.
Daarnaast ook de mogelijkheid op het forum om te delen, om samen iets te leren zonder elkaar te hoeven kwetsen. Ik ben benieuwd hierna..
Mihaela is offline  
Oud 8 June 2013, 12:54   #143
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Hey Mihaela

dat is wel wondermooi wat je allemaal schrijft.
De eenheid en ook de afgescheidenheid heb je ervaren.
Lily is offline  
Oud 8 June 2013, 14:04   #144
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Mooi om dit alles van je te lezen, Mihaela. Je bent een geïnteresseerd, leergierig mens! Ik ben dat ook, en houd net als jij van lezen. Om inspiratie op te doen. Ik zal eens kijken naar de boeken die jij noemt. Een aantal ken ik wel, maar heb ik nog niet gelezen.
Pionne is offline  
Oud 8 June 2013, 14:18   #145
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Mooi om dit alles van je te lezen, Mihaela. Je bent een geïnteresseerd, leergierig mens! Ik ben dat ook, en houd net als jij van lezen. Om inspiratie op te doen. Ik zal eens kijken naar de boeken die jij noemt. Een aantal ken ik wel, maar heb ik nog niet gelezen.
Zijn er boeken die jou geraakt hebben Pionne, of die je zeer inspirerend hebt gevonden? Of zijn er gebeurtenissen in je leven die je 'alerter' hebben gemaakt?
Mihaela is offline  
Oud 8 June 2013, 14:39   #146
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zijn er boeken die jou geraakt hebben Pionne, of die je zeer inspirerend hebt gevonden? Of zijn er gebeurtenissen in je leven die je 'alerter' hebben gemaakt?
Mooie vraag, Mihaela! Ik kom erop terug, moet er even op broeden, even terughalen welke dit waren. Want die boeken en die gebeurtenissen zijn er zeer zeker.

Tot later!
Pionne is offline  
Oud 9 June 2013, 15:20   #147
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Mihaela je geraakt niet van Hans verlost. Waarom steeds dat conflict? Ik heb in het begin ook met Hans even zo'n confrontatie ondervonden, maar op één of ander manier was het ineens opgelost. Ik zie niet in Hans een schuldige, heb je het gevoel dat hij dat bewust doet?
Lily is offline  
Oud 9 June 2013, 15:25   #148
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Mihaela je geraakt niet van Hans verlost. Waarom steeds dat conflict? Ik heb in het begin ook met Hans even zo'n confrontatie ondervonden, maar op één of ander manier was het ineens opgelost. Ik zie niet in Hans een schuldige, heb je het gevoel dat hij dat bewust doet?
Bedankt voor je kijk Lily.

Ik voel wat er aan de hand is.. en ik sta daar niet boven. Ik wil ook me niet voordoen alsof ik boven sta als dat niet zo is.. Hans is aan het pesten, en ik voel me gepest, dat is zoals ik het zie en voel en waarneem..

Ik ben er van overtuigd dat Hans dat vanaf het begin bewust gedaan heeft, en nog steeds dat doet. Het is iets wat hij niet kan helpen, zijn issue met pesten is wat hem drijft om zoiets te doen.
Daarnaast is mijn thema ook dat hier heel goed in tegemoet komt.
Ik wil het niet uit de weg, dus handel ik gewoon en uit het..
Mihaela is offline  
Oud 9 June 2013, 15:29   #149
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Bedankt voor je kijk Lily.

Ik voel wat er aan de hand is.. en ik sta daar niet boven. Ik wil ook me niet voordoen alsof ik boven sta als dat niet zo is.. Hans is aan het pesten, en ik voel me gepest, dat is zoals ik het zie en voel en waarneem..

Ik ben er van overtuigd dat Hans dat vanaf het begin bewust gedaan heeft, en nog steeds dat doet. Het is iets wat hij niet kan helpen, zijn issue met pesten is wat hem drijft om zoiets te doen.
Daarnaast is mijn thema ook dat hier heel goed in tegemoet komt.
Ik wil het niet uit de weg, dus handel ik gewoon en uit het..
Dat is inderdaad jouw vrijheid om het zo te doen en door te gaan voor waar je in gelooft.
Lily is offline  
Oud 9 June 2013, 15:32   #150
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik heb meteen al naar mijn moeite gekeken. Moeite met het feit dat een mens in nood kan zijn en de doelstellingen van het forum ( of andere) voorgaan. Ik zie het al gebeuren, iemand vraagt (indirect) om belangstelling en aandacht en we weten niets beters te doen dan de situatie op ego en belangen te analyseren. Als daar dan over heen gegaan wordt loop je m.i. het doel voorbij. Je ego belangen doorzien dient m.i. juist de menselijkheid. Anders dien je vooral het onderzoek zelf.
Helemaal eens!
Lia is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.