Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 September 2011, 13:17   #141
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
En daarnaast is het ook mogelijk dat ik mezelf onder ogen zie, en zie, en raak er doordrongen dat ik God ben.

Ik heb niets te verliezen..
Ik ga niet zeggen: Ik ben er van doordrongen dat ik God ben. Het zou een leugen zijn, want ik ben er niet van doordrongen. Maar ik raak er van doordrongen, iedere dag een beetje meer...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 4 September 2011, 13:36   #142
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ga niet zeggen: Ik ben er van doordrongen dat ik God ben. Het zou een leugen zijn, want ik ben er niet van doordrongen. Maar ik raak er van doordrongen, iedere dag een beetje meer...
KiSs
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 6 September 2011, 14:51   #143
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik weet het niet of mijn lichaam en geest daar tegen bestendig zijn, misschien sterf ik eraan, aan de pijn van mezelf onder ogen zien. En daarnaast is het ook mogelijk dat ik mezelf onder ogen zie, en zie, en raak er van doordrongen dat ik God ben.

Ik heb niets te verliezen..
Herkenbaar voor mij Flora.

Ik heb wat je beschrijft meerdere keren mogen ervaren dat ik, God hebbe mijn ziel, bestendiger bleek, helaas misschien wel maar misschien ook niet, dat hangt af vanuit welke positie je e.e.a. benaderd, dan ik verwacht had.

Ik bedoel dus dat ik dan dacht hoe kan mijn lichaam wat ik nu ervaar overleven? Mijn lichaam bleek meer souplesse te hebben dat mijn geest meende dat het zou hebben.

De vraag is of was wie of wat dacht dan dat die het niet zou overleven?

En een vraag die daaruit voortvloeit....is het belangrijk dat er overleeft wordt en waarom?
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 7 September 2011, 23:21   #144
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht

De vraag is
Hoi Madelief,

Als ik een tekst lees maak ik gebruik van mijn empatische vermogen.
Ik leef me in in de ander, in zijn gedachten en emoties, en neem hem waar.
Ik meen de ander echt te kunnen zien (waarnemen, voelen, begrijpen).

Men kan gerust waarheden of boekenwijsheid verkondigen, of 'gedachten-spelletjes' met mij willen spelen, als de verkondigde wijsheis voor mij niet doorleefd voelt, dan leeft het vertelde voor mij niet, en kan ik daar ook niets mee.

Ik kon er in meegaan, in jouw verhaal uit de paar laatste teksten die wij gewisseld hebben, en werd er door geraakt. Het voegde iets toe voor mij.
Ik kon alles heel even zien vanuit jouw beleving en begreep met mijn gevoel dat Ik en God één zijn.
Dit moet ik eerst goed tot me door laten dringen, dus ben een beetje afwezig hier.

Dank je Madelief
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 September 2011, 13:48   #145
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ********** Bekijk bericht
Ik kon alles heel even zien vanuit jouw beleving en begreep met mijn gevoel dat Ik en God één zijn.
Dit moet ik eerst goed tot me door laten dringen, dus ben een beetje afwezig hier.

Dank je Madelief
Flora je moet er niet te veel over nadenken cq stil bij bleven staan volgens mij. Het is enkel en alleen even een ervaring die je hebt gehad, daarna ga je gewoon weer door.

Met andere woorden wegwijzers zijn enkel en alleen bedoeld als wegwijzer en niet om je blind op te staren in die zin dat je er bij stil moet blijven staan. Het zegt alleen maar daar moet je heen vervolg je weg.

Er is natuurlijk niks mis met contemplatie bij de wegwijzer(s) maar het voegt in principe niks toe. Volgens mij dan.

Ik zal naar je zwaaien de volgende keer
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 8 September 2011, 16:39   #146
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Flora je moet er niet te veel over nadenken cq stil bij bleven staan volgens mij. Het is enkel en alleen even een ervaring die je hebt gehad, daarna ga je gewoon weer door.

Met andere woorden wegwijzers zijn enkel en alleen bedoeld als wegwijzer en niet om je blind op te staren in die zin dat je er bij stil moet blijven staan. Het zegt alleen maar daar moet je heen vervolg je weg.

Er is natuurlijk niks mis met contemplatie bij de wegwijzer(s) maar het voegt in principe niks toe. Volgens mij dan.

Ik zal naar je zwaaien de volgende keer

Desalniettemin, het doet me goed om te zien dat ik iets aan neem,
en een moment van stilte is fijn voor mij.

Zal er voor zorgen dat ''IK en God zijn één'' geen kreet wordt. Heb trouwens de woorden al los gelaten, het toegevoegde waarde mag er zijn.

(neem toch het compliment gewoon aan Madelief)..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 September 2011, 00:12   #147
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
en een moment van stilte is fijn voor mij.
Je hebt gelijk. Ik geloof dat er even een kleinigheidje vanuit mezelf meespeeld(e).

Ik ben doodsbenauwd voor zaakjes als afhankelijkheid en dat soort zaken, want dat gaat ongetwijfeld tot terleurstelling leiden.

Citaat:
Zal er voor zorgen dat ''IK en God zijn één'' geen kreet wordt. Heb trouwens de woorden al los gelaten, het toegevoegde waarde mag er zijn.
Dank voor de gerustelling Flora, want er zijn er zat die van alles en nog wat roepen zonder voor zichzelf onderzocht te hebben.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 10 September 2011, 09:50   #148
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Ik geloof dat er even een kleinigheidje vanuit mezelf meespeeld(e).

Ik ben doodsbenauwd voor zaakjes als afhankelijkheid en dat soort zaken, want dat gaat ongetwijfeld tot terleurstelling leiden.

Dank voor de gerustelling Flora, want er zijn er zat die van alles en nog wat roepen zonder voor zichzelf onderzocht te hebben.

IK heb me in jou lief Madelief.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 September 2011, 10:19   #149
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
IK
Hoi Madelief,

Ik ben niet parttime met zelfkennis en bewustwording bezig. Ik verkeer nog steeds in vernauwing en onbewustheid, en vaak heb ik het, en zie ik het ook heel helder.
Het enige wat mij interesseert in mijn leven is het om me zo bewust mogelijk van te worden van mijn aard, en bewust te leven.

Als je iets bij mij opmerkt typ gerust zonder aarzeling, ik zou uiteraard dat ook naar jou doen.

Ik ben hier (en overal waar ik ben) voor bewustwording en zelfkennis, met het doel : zo bewust mogelijk te leven. Dus spiegel me gerust, daar waar mijn 'dodehoek', (blinde vlek) optreedt.

**********

Wijziging aangebracht door Mihaela op 10 September 2011 om 10:34.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 September 2011, 16:24   #150
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Madelief,

Ik ben niet parttime met zelfkennis en bewustwording bezig. Ik verkeer nog steeds in vernauwing en onbewustheid, en vaak heb ik het, en zie ik het ook heel helder.
Het enige wat mij interesseert in mijn leven is het om me zo bewust mogelijk van te worden van mijn aard, en bewust te leven.

Als je iets bij mij opmerkt typ gerust zonder aarzeling, ik zou uiteraard dat ook naar jou doen.

Ik ben hier (en overal waar ik ben) voor bewustwording en zelfkennis, met het doel : zo bewust mogelijk te leven. Dus spiegel me gerust, daar waar mijn 'dodehoek', (blinde vlek) optreedt.

**********
:-)...Nou Flora dan kunnen wij elkaar in elk geval een handje geven, en mogelijk kunnen wij dan zeggen dat wij gelukkig mogen zijn dat wij in elk geval dat bewustzijn hebben en verder van goede wil en aanverwanten zijn wat niet van iedereen gezegd kan worden volgens mij

Ik hoop overigens wel dat je een beetje lief voor me zult zijn hoor wanneer je iets bij mij opmerkt want ik kan niet zoveel hebben X.

HG Marijke
Madelief is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het technische verhaal Renoir Advaita 44 27 July 2013 08:46


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.