Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 September 2015, 19:27   #141
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Jammer. Over voetbal kun je heel goed discussiëren ?.
Ja, dat zie ik op TV. Allemaal dikke ikkes die het beter weten.
Ze kunnen zo aansluiten bij dit forum.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 20:01   #142
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

als ik forumbeheerder was kregen Rob @ habbuthabnot een rode kaart, gekend op dit forum als berisping.
Getater over sport, en dan nog achterlijke voetbal, hoort niet op een waarheidvinding forum thuis en zeker niet in dit topic.

Terug on-topic bij deze:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Mijn indruk is dat hier maar weinig mensen komen die het zichzelf toestaan een andere gedachte dan die naar de gevestigde orde te hebben, die de makkelijkste weg kiezen en zich het liefst onder geestesverwanten scharen.
Zouden er soms maaglijders op dit forum deelnemen?
Problemen met de maag wijzen uiteindelijk op problemen op dit gebied.

Zie > De betekenis van ziektesymptomen.

citaat:
"5.1.1. Maagklachten (algemeen). De maag neemt ons voedsel op en begint met de verwerking. Daarmee staat hij voor de opname en vertering van indrukken. Dat vereist openheid, aannemen en vermogen tot afgeven. Als iemand het vermogen om te voelen uit zijn bewustzijn verdrongen heeft, slaan zijn gevoelens op zijn maag. Om ons te kunnen openen voor gevoelens en indrukken, ideeën en meningen en ze bewust te kunnen integreren, hebben we zelfvertrouwen en een gevoel van innerlijke geborgenheid nodig."

Bovenstaand citaat is helemaal waar, kan ik bevestigen, want mijn ex-lief heeft een chronische maagonsteking. Andere ideeën dan in haar vastgeroeste 'model of the world' veegde ze gewoon van tafel. De wereld is zoals zij hem ziet: Een gevaarlijke plek waarin alleen nog honden te vertrouwen zijn.
Ze zei letterlijk als afsluiter van onze relatie: "Het gaat niet tussen ons, want jij bent een denker en ik wil niet denken en niets meer voelen".

hyperventileren doet ze bij tijd en stond ook...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ja, de mens vervormt de adem. Maar vat dat niet te eenvoudig op.
Als ervaren rebirther vat ik dat dus zeker niet te eenvoudig op. Weet ik zelfs precies wat er gaande is het koppie van zo'n mens: Angst, angst en nog is angst... Vervreemd van zichzelf.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 21:01   #143
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

Als ervaren rebirther vat ik dat dus zeker niet te eenvoudig op. Weet ik zelfs precies wat er gaande is het koppie van zo'n mens: Angst, angst en nog is angst... Vervreemd van zichzelf.
En je bent er niet met het geloof dat je egoloos bent. Wat je in jezelf aantreft kan je omschrijven als 'weerstand'. Jezelf omlullen werkt niet, dus heb je het 'wat' nodig om te realiseren. Dan kunnen er evengoed nog wel rare ideeen in je kop zitten, maar die kan je gewoon negeren of 'wegtrainen'.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 22:30   #144
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Dat zou ik in die situatie ook wsl doen.
En dan kan je je afvragen: wie neemt dan wie in de maling?
Maar het getuigt van een onsmakelijkheid die je bij daadwerkelijk gerealiseerden niet aan zult treffen. Alleen onnozelaars begrijpen dat niet.
Net zoals je een kind van 6 niet in de maling neemt.
Neem er een van je eigen soort, zeiden ze bij ons dan.
Daar hadden ze van zelfonderzoek dan blijkbaar ook geen kaas gegeten. Je eigen soort. Benieuwd hoe ze tegen de kwestie van de asielzoekers aankijken in het licht van een dergelijke opmerking. Alleen voor daadwerkelijk gerealiseerden is iets dergelijks hilarisch. Alleen onnozelaars begrijpen dat niet. Die nemen zichzelf na melijk nogal serieus. Ze zijn nogal verguld met zichzelf. En snel op hun teentjes getrapt. Ze kunnen dan ook meestal niet dansen. Daaraan herken je ze gelijk.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 22:35   #145
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Daar hadden ze van zelfonderzoek dan blijkbaar ook geen kaas gegeten. Je eigen soort. Benieuwd hoe ze tegen de kwestie van de asielzoekers aankijken in het licht van een dergelijke opmerking. Alleen voor daadwerkelijk gerealiseerden is iets dergelijks hilarisch. Alleen onnozelaars begrijpen dat niet. Die nemen zichzelf na melijk nogal serieus. Ze zijn nogal verguld met zichzelf. En snel op hun teentjes getrapt. Ze kunnen dan ook meestal niet dansen. Daaraan herken je ze gelijk.
Dat ze van zelfonderzoek geen kaas hadden gegeten doet er niet toe.
Mensen oplichten is niet erg netjes.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 22:37   #146
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
als ik forumbeheerder was kregen Rob @ habbuthabnot een rode kaart, gekend op dit forum als berisping.
Getater over sport, en dan nog achterlijke voetbal, hoort niet op een waarheidvinding forum thuis en zeker niet in dit topic.

Terug on-topic bij deze:


Zouden er soms maaglijders op dit forum deelnemen?
Problemen met de maag wijzen uiteindelijk op problemen op dit gebied.

Zie > De betekenis van ziektesymptomen.

citaat:
"5.1.1. Maagklachten (algemeen). De maag neemt ons voedsel op en begint met de verwerking. Daarmee staat hij voor de opname en vertering van indrukken. Dat vereist openheid, aannemen en vermogen tot afgeven. Als iemand het vermogen om te voelen uit zijn bewustzijn verdrongen heeft, slaan zijn gevoelens op zijn maag. Om ons te kunnen openen voor gevoelens en indrukken, ideeën en meningen en ze bewust te kunnen integreren, hebben we zelfvertrouwen en een gevoel van innerlijke geborgenheid nodig."

Bovenstaand citaat is helemaal waar, kan ik bevestigen, want mijn ex-lief heeft een chronische maagonsteking. Andere ideeën dan in haar vastgeroeste 'model of the world' veegde ze gewoon van tafel. De wereld is zoals zij hem ziet: Een gevaarlijke plek waarin alleen nog honden te vertrouwen zijn.
Ze zei letterlijk als afsluiter van onze relatie: "Het gaat niet tussen ons, want jij bent een denker en ik wil niet denken en niets meer voelen".

hyperventileren doet ze bij tijd en stond ook...

Als ervaren rebirther vat ik dat dus zeker niet te eenvoudig op. Weet ik zelfs precies wat er gaande is het koppie van zo'n mens: Angst, angst en nog is angst... Vervreemd van zichzelf.
Misschien kun je eens kijken wat er bij blaasproblemen staat? Er wordt hier wat afgezeken. Hardhorend, doof en blind anders? Zum anfang......
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 22:43   #147
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Dat ze van zelfonderzoek geen kaas hadden gegeten doet er niet toe.
Mensen oplichten is niet erg netjes.
De clou ontgaat je. Zoals gezegd gaat de daadwerkelijke verlichte ervan uit dat hij in gesprek is met een andere verlichte. Hij ziet namelijk in alles en iedereen alleen zichzelf. Alleen mensen die dat nog niet onderzocht hebben weten dat niet. En alleen daar (bij die mensen, die nog door ego behept zijn), kan een dergelijk idee vorm vatten.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 22:47   #148
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
als ik forumbeheerder was kregen Rob @ habbuthabnot een rode kaart, gekend op dit forum als berisping.
Getater over sport, en dan nog achterlijke voetbal, hoort niet op een waarheidvinding forum thuis en zeker niet in dit topic.

Terug on-topic bij deze:


Zouden er soms maaglijders op dit forum deelnemen?
Problemen met de maag wijzen uiteindelijk op problemen op dit gebied.

Zie > De betekenis van ziektesymptomen.

citaat:
"5.1.1. Maagklachten (algemeen). De maag neemt ons voedsel op en begint met de verwerking. Daarmee staat hij voor de opname en vertering van indrukken. Dat vereist openheid, aannemen en vermogen tot afgeven. Als iemand het vermogen om te voelen uit zijn bewustzijn verdrongen heeft, slaan zijn gevoelens op zijn maag. Om ons te kunnen openen voor gevoelens en indrukken, ideeën en meningen en ze bewust te kunnen integreren, hebben we zelfvertrouwen en een gevoel van innerlijke geborgenheid nodig."

Bovenstaand citaat is helemaal waar, kan ik bevestigen, want mijn ex-lief heeft een chronische maagonsteking. Andere ideeën dan in haar vastgeroeste 'model of the world' veegde ze gewoon van tafel. De wereld is zoals zij hem ziet: Een gevaarlijke plek waarin alleen nog honden te vertrouwen zijn.
Ze zei letterlijk als afsluiter van onze relatie: "Het gaat niet tussen ons, want jij bent een denker en ik wil niet denken en niets meer voelen".

hyperventileren doet ze bij tijd en stond ook...

Als ervaren rebirther vat ik dat dus zeker niet te eenvoudig op. Weet ik zelfs precies wat er gaande is het koppie van zo'n mens: Angst, angst en nog is angst... Vervreemd van zichzelf.
Wat zei je? Komt dat mooi uit, want ik ben een hond van een vent?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 22:51   #149
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Misschien kun je eens kijken wat er bij blaasproblemen staat? Er wordt hier wat afgezeken. Hardhorend, doof en blind anders? Zum anfang......


At your service:

"5.7.1. Blaasontsteking (cystitis).
In onze blaas wachten de door de nieren afgezonderde stoffen tot ze uitgescheiden of losgelaten worden. De aanzet daartoe is druk. Bij blaasontsteking uit het loslaten zich als pijn. Je kunt, ondanks sterke druk, nauwelijks iets laten gaan. Hier blijkt heel ondubbelzinnig je onvermogen om los te laten, en in zeer acute vorm, omdat het een ontstekingsproces is. Misschien ook heb jij jezelf onder druk gezet en projecteer je dit nu op anderen.
Je moet allang achterhaalde onderwerpen en meningen liever vrijwillig uitscheiden, omdat ze alleen nog maar ballast vormen. Ga eens heel bewust al je bekende, gekoesterde meningen na en zie wat ervan je uit angst vastgehouden hebt en wat allang overbodig geworden is. Laat de dingen dan vrijwillig lopen, dan heb je geen blaasontsteking nodig om je erop opmerkzaam te maken".
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 15 September 2015, 22:56   #150
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht


At your service:

"5.7.1. Blaasontsteking (cystitis).
In onze blaas wachten de door de nieren afgezonderde stoffen tot ze uitgescheiden of losgelaten worden. De aanzet daartoe is druk. Bij blaasontsteking uit het loslaten zich als pijn. Je kunt, ondanks sterke druk, nauwelijks iets laten gaan. Hier blijkt heel ondubbelzinnig je onvermogen om los te laten, en in zeer acute vorm, omdat het een ontstekingsproces is. Misschien ook heb jij jezelf onder druk gezet en projecteer je dit nu op anderen.
Je moet allang achterhaalde onderwerpen en meningen liever vrijwillig uitscheiden, omdat ze alleen nog maar ballast vormen. Ga eens heel bewust al je bekende, gekoesterde meningen na en zie wat ervan je uit angst vastgehouden hebt en wat allang overbodig geworden is. Laat de dingen dan vrijwillig lopen, dan heb je geen blaasontsteking nodig om je erop opmerkzaam te maken".
Kijk daar kunnen we wat mee. Verbaasd mij niet dat mannen op leeftijd allemaal problemen met de prostaat krijgen en de stoere pisstraal steeds meer overeenkomst gaat vertonen met een lekkende kraan.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 05:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.