16 April 2017, 13:24 | #1501 | |
Kasuaris
|
Citaat:
|
|
16 April 2017, 13:30 | #1502 |
Kasuaris
|
|
16 April 2017, 14:12 | #1503 |
Asprirant lid
|
Een nieuw draadje is niet nodig ... Ik kan jou onmogelijk verstoren.
16 April 2017, 14:12 | #1504 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik stel vast dat ik daar niet alleen in ben want anders had Laurens 4 jaar geleden niet dit topic aangemaakt voor waarin al jou strijden ondergebracht werd en wordt. Dus het is niet alleen mijn verhaal over jou. Ik heb een kleiner arena. Niet meer in de arena zitten zoals jij moet heerlijk zijn Rob. Kan je mij en Miha niet wat aanwijzingen geven? Citaat:
hij wil ons aanwijzigen geven om de arena te kunnen verlaten. En Rob, die gaat alweer naar de aanwijzigen van Turrio verwijzen. Rob begrijpt immers alles wat Turrio schrijft en vind er alles mee geschreven zijnde. Rob's aanwijzingen voegen er niets aan toe vind hij. We moeten dus gewoon Turrio's middeleeuws schrijven goed bestuderen om de weg uit de arena, groot of klein, te vinden.
16 April 2017, 15:34 | #1505 |
Kasuaris
|
|
16 April 2017, 15:43 | #1506 | |||
Kasuaris
|
Citaat:
hihi. Wat een miezerig manneke ben je. De kersenboom van vorige jaar heeft bloesems.... Citaat:
Citaat:
Blijf bij je kudde... |
|||
16 April 2017, 15:53 | #1507 |
Kasuaris
|
Maria, Saartje, komt de baby's uit het vuurtje halen...
|
16 April 2017, 15:55 | #1508 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
De aanwijzing is de aandacht naar je zelf te richten en te kijken. Dat kijken laat eenvoudig 'doorzien' dat ruimte denkbeeldig is. Doorpakken is de aandacht vestigen in het centrum van waaruit je kijkt. Nu geef je de aandacht aan wat in het blikveld verschijnt en je hecht je daaraan als subject. Je denkt dat je dat bent en dat wat je ziet er is. Maar wat je ziet is aan het uitgaan, is aan het sterven. Wat je ziet is zich aan het verliezen. Het komt en vergaat in het blikveld. Je kan de aandacht losmaken van het blikveld en deze vestigen in wat kijkt. Dit is geen plaats zoals het blikveld maar toch ben jij de enige die van daar uit kijkt en kan kijken. Die plaats die er niet is is de aanwijzing: het richten van de aandacht naar je zelf. Gedegen zelfonderzoek is doorzien van ego. Met deze woorden is alles gezegd. Gedegen zelfonderzoek is geen verklaring maar een aanwijzing om te handelen.
16 April 2017, 16:00 | #1509 | |
Actuaris
|
Citaat:
Doet er waarschijnlijk ook niet veel toe... Maar het Leven als geschenk, wat wil je nog meer, doorstroomt mij meer en meer... zoals deze morgen een slok koffie drinken en het is alsof heel mijn zijn in lichterlaaien staat... Wat ben ik gelukkig dat ik al 62 jaar oud ben, dat ik zoveel verplichtingen, welke men als 'actieve' bewoner van deze aarde, heel moeilijk naast zich kan neerleggen en welke in wezen enkel bladvulling en tijdsverlies zijn, nu achter mij kan laten... Mijn dag is goed als ik weet dat ik gewoon niets moet en dat ik heel veel vrije tijd heb om alleen maar dat te doen waar ik mij goed bij voel, ook al is dat wat ik dan doe ook alleen maar bladvulling, maar ik weet dat en ik hou ervan... Ik weet niet of ik dat thuiskomen zou noemen, ook al is het misschien als een thuiskomen... Maar thuiskomen wijst misschien nog teveel op de afgelegde weg (verleden in de tijd) om thuis te komen terwijl die afgelegde weg nu evenzeer deel uitmaakt van wat nu is... Er is inderdaad geen tijdssplitsing, er is enkel een eeuwige nu... En wat dat afsterven betekent zie ik dat enkel zoals een graantje dat moet sterven om wortel te kunnen schieten... om te transformeren en inderdaad dat transformeren is een voortdurend zijn... Maar het gevoel van individueel te zijn, terwijl je alle grenzen verliest... Ik kan inderdaad niet zeggen dat ik niet meer ben, terwijl ik nooit meer ben geweest dan dat ik nu ben... Het doet mij denken aan: Je moet jezelf verliezen om te zijn en zij die vasthouden aan zichzelf vissen gewoonweg naast het net en voelen zich verloren... |
|
16 April 2017, 16:03 | #1510 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
En het licht ... Het licht is één en ontelbaar zijn de vele lampen. Het licht kan niet elders schijnen maar dat weet je al.