Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 September 2020, 16:51   #1521
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

O ja, was ik helemaal vergeten, dan maar nu...

Citaat:
The Na'vi say, that every person is born twice. The second time, is when you earn your place among the people... forever.
Prachtige quote


Disclaimer:
Bewustzijn speelt met bewustzijn is verhaal/psychodrama.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 8 September 2020, 17:16   #1522
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Welkom thuis dan ooit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
O ja, was ik helemaal vergeten, dan maar nu...

Prachtige quote.

Ik ben er nog niet maar ik kom er aan...
Welkom thuis dan ooit van nooit weg geweest zijnde zoals uitdrukking die b.v. Jan van Delden gebruikt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Een mooie trilogie idd.
Zie 5 differences & 5 Similarities in Avatar and Matrix Movie.

Ik ontdek nu pas dat artikel en lees erin: "James Cameron has planned for Trilogy of Avatar from the very beginning."
Aha, als dat waar is kijk ik uit naar het vervolg van de Avatar film dan!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 8 September 2020, 18:06   #1523
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard levenspijn & eigenverminking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Toch..., ik geloof niet dat ik zat te wachten op de pijn die anderen mij zouden doen. Ik denk dat ik vooral mezelf pijn deed, als gevolg van het gevoel in goed genoeg, lief of mooi/schattig genoeg te zijn,
Het is allemaal dezelfde levenspijn.
Zo had ik ooit is kort een liefje die aan zelfverminking deed, kerven met een mes in haar polsen.
Dat niet begrijpend vroeg ik is aan François om toelichting.
Zie...
Citaat:
kabu: Vraagje over haar emoties nog. Ze heeft dat zo goed kunnen verwoorden, ze zei: ik heb die spiraal nog nooit zo kunnen ervaren met iemand (ik, kabu) erbij. Dan vertelde ze over haar jongste zusje die zichzelf vroeger, ten tijde van de familiestress, is gekerfd heeft in haar armen. Ze vertelde toen dan wanneer die spiraal in haarzelf opkomt, dat ze dan soms de neiging heeft met iets in zichzelf te steken.. Dat is een ziekte zegt ze.

Cois: jaja, eigenverminking.

kabu: Wat zit daar emotioneel achter? Is het een vorm van zelfvernietiging? Zo van dan besta ik niet meer? Of aandacht vragen van de omgeving?

Cois: Of jezelf zo verminken dat je je eigen ware levensbeeltenis maakt naar gelang het beeld dat ge denkt te zijn. Ge denkt verminkt te zijn. En lichaamseigen verminking maakt dat ge dat dan nog belichaamt ook, dat ge er altijd kunt aan blijven denken, dat ge verminkt bent, en daardoor zijn er mensen die hun eigen lichaam verminken.

kabu: Mensen die dat extreem hebben moeten ervoor opgenomen worden om zichzelf tegen zichzelf te beschermen.

Cois: Jaja, omdat wat zij denken te belichamen, dus dat is de totale aanvaarding, dat zij echt verminkt zijn. Dus die mensen geven zichzelf nooit de kans buiten dat gedachten beeld te komen.
Kijk, als ge innerlijk altijd pijn voelt, dan wilt ge uzelf lichamelijk pijn aandoen om dat dan een ervaring te laten zijn van pijnstiller. Want ge vervangt uw levenspijn die ge bijna niet meer kunt dragen door een pijn die je jezelf fysiek aandoet. Schijnbaar is die lichter dan uw levenspijn. Ook wat ik deed als bodybuilder was vergelijkbaar, dat was voor mij een pijnstiller, al deed ik mezelf elke dag pijn door het uiterste van men spieren te vergen. Maar dat doet iedereen. Iedereen vervangt zijn levenspijn, die schijnbaar ondraaglijk is, door een lijden waar hij zelf voor kiest. Tot wanneer hij beseft dat dat onnodig lijden is. Dus zeg ik steeds: tracht je levenspijn te dragen, dat is een deel van je leven.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja wrijf het er nog maar ff in, nu ik machteloos overgeleverd ben aan het verhaal van mijn jeugd, niet lief...
Jij machteloos overgeleverd, ben je slachtoffer van je verleden dan?
Ik ken die machteloosheid maar al te goed, maar ik ben niet machteloos tegenover een verhaal dat ik zelf verzonnen heb. Heb ik wel lang gedacht dat ik machteloos was, tot eind augustus vorig jaar om precies te zijn.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 8 September 2020, 18:27   #1524
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Welkom thuis dan ooit van nooit weg geweest zijnde zoals uitdrukking die b.v. Jan van Delden gebruikt.
Nou, ik ben al thuis Neytiri! Jake (moi) moet alleen nog ff leren vliegen en zo van die dingen...WiNk

Citaat:
[Zie 5 differences & 5 Similarities in Avatar and Matrix Movie.

Ik ontdek nu pas dat artikel en lees erin: "James Cameron has planned for Trilogy of Avatar from the very beginning."
Aha, als dat waar is kijk ik uit naar het vervolg van de Avatar film dan!
Heb de link gezien. Mocht het idd waar zijn dan ben ik ook benieuwd wat het gaat worden...tot die tijd wachten wij in spanning af en genieten wij van de herhalingen op tv.

Disclaimer:
Bewustzijn speelt met bewustzijn is verhaal/psychodrama.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 8 September 2020, 19:07   #1525
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Het is allemaal dezelfde levenspijn.
Zo had ik ooit is kort een liefje die aan zelfverminking deed, kerven met een mes in haar polsen.
Dat niet begrijpend vroeg ik is aan François om toelichting.
Zie...

Zat net denken, moest even boodschappen doen want ik zat al dagen binnen en moest er nu toch echt uit want de kast was aardig leeggeraakt inmiddels, dat er eigenlijk wel een parallel is tussen jou keuzes voor dames die jou pijn deden en mijn wraakzin op mannen in mijn jonge jaren, vond ik wel grappig. Nu dit gezegd is, ik kwam er heel jong achter, na dat het aantal mannen dat ik in mijn bed had terug gevonden niet meer tellen was, ik was niet onaantrekkelijk en rete goed in bed, dus ze wilde altijd wel meer, maar Vaagje zei dan:" toedeloe, zak er maar in, ik mot je niet," dat ik dus vooral mezelf er mee kwetste, en toen was dat feestje voor mij ook gelijk over. ( ik voelde dus letterlijk het mes dat ik bij een ander naar binnen stak bij mezelf binnen komen op een zekere dag, en daarmee was het klaar, er zou een andere wind gaan waaien in huize Vagebond en die ging idd waaien. Geloof dat niet kort daarna, maar dat weet ik niet zeker de innerlijke hel naar buiten brak in de vorm van...nou heb je dat filmpje van die negatieve BDE al gekeken, want dat komt wel aardig overeen met de wereld waar ik in leefde. Ik kan niet een punt aanwijzen waar mijn reis naar genezing begon, maar dat was zeker een belangrijk ijkpunt....

Maar goed, lang verhaal kort, het is idd zoals je zegt het allemaal levenspijn.


Citaat:
Jij machteloos overgeleverd, ben je slachtoffer van je verleden dan?
Ik ken die machteloosheid maar al te goed, maar ik ben niet machteloos tegenover een verhaal dat ik zelf verzonnen heb. Heb ik wel lang gedacht dat ik machteloos was, tot eind augustus vorig jaar om precies te zijn.
Excuse, ik ben nogal van de zwarte humor, dit was dus een grapje. Ik ben wel eens een blaadje in de wind geweest, maar nooit lang, want daar was ik echt al veel te bewust voor. Hoewel, toen ik in mijn 2e BDE ontdekte dat ik het verhaal allemaal zelf verzonnen had was een grote schok een nog grotere schok was de ontdekking dat niets ooit echt gebeurd was, dat 'dit' alles slechts een droom/nachtmerrie was.

Zoals ook Çois zegt, je kunt niets doen het hele verhaal moet zich uitspelen, en ik zou er aan toe willen voegen al ben je nog zo wakker, als het verhaal nog niet gedaan is, speelt het verder tot het klaar is.

Levensweg..

Disclaimer:
Bewustzijn speelt met bewustzijn is verhaal/psychodrama.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 8 September 2020, 19:46   #1526
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Gewoon leuk..

Er nog een gekke parallel schoot mij vandaag te binnen en die houd verband met mijn laatste BDE en waar jij (kabu) als voormalig etterbakje, zo noem ik dat maar even, nu bent het koningrijk van de hemel. Het is een uitermate goed teken dat het nu gaat zoals het nu gaat want dat betekend voor mij dat ik klaar ben met een belangrijk deel uit mijn BDE waar ik tot voor kort nog moeite mee had te accepteren, iets in die geest.... 🎈🎉🎈🎉🎈


Disclaimer:
Bewustzijn speelt met bewustzijn is verhaal/psychodrama.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 8 September 2020, 20:09   #1527
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Schokkend.

Bij Appie vandaag, de schappen helemaal vol met st.Nicolaas art. Echt je kan ik kon er niet omheen kijken. Het kind in mij:" dat is lekker, " ze kijkt me met vragende ogen aan. Ik zeg:" ja, dat is lekker, " ik realiseerde mij dat ik eigenlijk altijd veel te toegefelijk ben geweest met mezelf. Het was altijd veel gemakkelijker om gewoon maar toe geven aan de vraag om me vervolgens vol te proppen...

Man , of dat volproppen met lege calorieën geen zelfkastijding is ( ja dat weet ik niet hoor, ik wilde dood maar hield niet van een lege maag, heb ik al eerder gezegd). Roken, dat was wel zelfkastijding, maar ja, daar ben ik nu toch al ruim 3 jaar van af.

Is het dan nu misschien zelfkastijding Vaag?

Zou kunnen Vaag, ja het kan idd...


Disclaimer:
Bewustzijn speelt met bewustzijn is verhaal/psychodrama.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 8 September 2020, 20:39   #1528
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nou, ik ben al thuis Neytiri! Jake (moi) moet alleen nog ff leren vliegen en zo van die dingen...WiNk
Ah prima, nog even voordat je zo door te lucht zoeft met een ikran.

__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 8 September 2020, 20:50   #1529
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ah prima, nog even voordat je zo door te lucht zoeft met een ikran.

Ik ben in training, want zoals bekend moet je de machine-wereld (het verleden) achter je te laten anders ga je het niet redden met het tot eenheid te komen met een ikran e.d..

Jemig, dat ik, tot jij mij er van bewust maakte, nooit op die manier naar Avatar gekeken heb...Echt top dit JaKnIk
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 8 September 2020, 20:54   #1530
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...nou heb je dat filmpje van die negatieve BDE al gekeken, want dat komt wel aardig overeen met de wereld waar ik in leefde.
Nee, nog niet gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Maar goed, lang verhaal kort, het is idd zoals je zegt het allemaal levenspijn.
Daar komt het allemaal op neer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Excuse, ik ben nogal van de zwarte humor, dit was dus een grapje.
Ah, zwarte humor is een teken van intelligentie lees ik HIER.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zoals ook Çois zegt, je kunt niets doen het hele verhaal moet zich uitspelen, en ik zou er aan toe willen voegen al ben je nog zo wakker, als het verhaal nog niet gedaan is, speelt het verder tot het klaar is.
Inderdaad, 10 jaar geleden sprak François me met indringende stem en blik aan en zei: "Wanneer nu man, wanneer nu?"
Al was ik nog zo wakker, het verhaal was duidelijk nog niet gedaan. Hij had het liever toen zien gebeuren maar het zou nog een 10 jaar duren. Hij heeft het niet kunnen meemaken (moest hij er eerst voor sterven?).
De "ergste" was nog nodig om de identificatie van het zelf met een onjuist denkbeeld definitief te vernietigen.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.