Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 April 2018, 18:08   #1541
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als dat het geval is wordt het duidelijk dat deze man zijn ego niet heeft overwonnen.
Denk het ook niet, want als ik naar hem luister is alles helder en simpel uitgelegd. Een echte meester moet ingewikkelde mantra's hebben, zoals Noway, of iets in die strekking van jouw ideeën, die door niemand bereikt worden, volgens jou dan...
Ik stuur hem een uitnodiging, kan hij hier op het forum, in de leer bij Noway, of bij jou Laur.
Hopelijk luistert die gast, en volgt hij je aanwijzingen. Als hij het forum's niveau maar niet nog lager haalt..

Een moment, ik stuur de uitnodiging NU..
Mihaela is offline  
Oud 17 April 2018, 20:06   #1542
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Laurens: Ik stuur Mooji een uitnodiging, kan hij hier op het forum, in de leer bij Noway, of bij jou Laur.
Hopelijk luistert die gast, en volgt hij je aanwijzingen. Als hij het forum's niveau maar niet nog lager haalt..

Een moment, ik stuur de uitnodiging NU..
Als Ramesh Balsekar nog leefde stuurde ik hem NU ook een uitnodiging.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ah ja, hee, Katerie, het is niet omdat ik het roerend eens met Balsekar kan zijn, dat ie me ligt.
Iedereen komt steeds bij de juiste goeroe terecht Dorje. Er bestaan geen foute goeroe's net zomin als er
foute mannen of foute vrouwen bestaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik ben er twee keer of drie keer geweest, boeiend, zeer zeker, maar anders dan ik verwacht had. Ik was op die moment verslingerd aan boeken van Nisargadatta en een Beglische vrouw nam mij mee naar Balsekar, de belangrijkste leerling van Nisargadatta volgens die vrouw, dus ik was redelijk excited, maar hij was anders en zei andere dingen dan Nisargadatta. Ik had deze laatste toch liever ontmoet, maar ja, dan had ik iets vroeger moeten geboren zijn.
Bah, ik had niet in het letterlijke rookgordijn van Nisargadatta willen zitten hoor! Het was maar een kleine ruimte waarin hij zijn socksangs gaf, moet er nogal gestonken hebben na de zovele sigaretten waarvan hij de éne met de andere aanstak als een echte kettingroker.
Hij sprak ook geen Engels. Dan zit je daar heel de tijd met een vertaler als tussenpersoon. Heb ik een hekel aan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
En hier op het forum, al is Laurens een fervente tegenstander van Ramesh Balsekar, zet het vaak hilarisch satsang gedoe zich verder. Geniaal, beste vermaak op internet voor hen met interesse in het onderwerp...
Het is inderdaad vermakelijk, ik kan soms mijn ogen niet geloven, er wordt hier wat afgetikketakt en afgeslacht in de naam van waarheidsvinding. De beste houding is de humor er van in te zien en dat doe jij als de besten.
Blijft leuk in kringetjes dansen in de box-ring met het grote forum-opperhoofd "hij die weet 'wat' hij is", ook gekend als Laurens.
Maar nu met het mooie weer gaat deze katerse krijger wel is wat anders doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Devine madman is een titel die ook echt is gegeven aan een wel heel onorthodoxe dzogchen meester, die heel het boeddhisme op zijn kop heeft gezet, je zou er eens iets van moeten lezen, ik denk dat je je er erg gaat in herkennen.

Je kan al een stuk ervan lezen hier:
http://keithdowman.net/books/divine-madman.html

Schitterend hoe hij zijn aars veegt aan de gevestigde gebruiken.
Heb toen (1 feb. 2018) al is op je link van de devine madman geklikt, 'k had niet direct een aanknopingspunt, nu ook niet eigenlijk.
In de Socksangs met Karl Renz dan weer wel. Die bezocht ik in India afwisselend met die van Mooji, waar ik slechts een keer of drie aan Mooji's socksangs deelnam en 12 keer aan die van Karl Renz.

Bij de laatste werd er gebulderd van het lachen omdat hij de draak stak met heel het Advaita gebeuren alsook met de liefhebbers van Mooji die aangetrokken werden door zijn 'honing'...
De geslachtsverdeling was dan ook 90% vrouwen in de satsangs van Mooji en 90% mannen in de satsangs van Karl Renz waar het bij de laatste dan ook aan toeging zoals op dit forum... mensen liepen boos weg en kwamen soms weer terug.
Ook de Indiërs die voorbij de satsang kwamen en hem hoorden de draak steken met de heilige berg waren boos op hem.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 18 April 2018, 09:18   #1543
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht


Denk het ook niet, want als ik naar hem luister is alles helder en simpel uitgelegd. Een echte meester moet ingewikkelde mantra's hebben, zoals Noway, of iets in die strekking van jouw ideeën, die door niemand bereikt worden, volgens jou dan...
Ik stuur hem een uitnodiging, kan hij hier op het forum, in de leer bij Noway, of bij jou Laur.
Hopelijk luistert die gast, en volgt hij je aanwijzingen. Als hij het forum's niveau maar niet nog lager haalt..

Een moment, ik stuur de uitnodiging NU..
En wanneer Nowee alles helder en simpel uitlegt en je gemoed weet te vervoeren dan ben je vast en zeker ook verkocht. Nogmaals het gaat niet om hetgeen waardoor ego zich gestreeld weet en bereid tot luisteren. Beter is het om de weerstand te onderzoeken over de boodschap van iemand die je ego niet streelt of je zelfs tegen je haren instrijkt.
 
Oud 18 April 2018, 09:25   #1544
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nu begrijp ik volkomen. Dus als jij je kinderen ook verkracht, terwijl ik met Hitler slaap, tussendoor, heb jij je verkrachte vrouw weer alles uitgelegd, en zij is je dankbaar voor je inzichtelijkheid.
Ik vrees dat wij een nieuwe koning op het forum hebben.
King Dorje the Rapist, en that's the wil of God. .

_________________________________
God verkracht, en het is goed
We komen langzamerhand tot de kern van 'het is de wil van God', het wordt de wil van God wanneer jij (met je ego) er niet tussen zit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ene Michael, die zich als de Messias zichzelf had verklaard, en een groep mensen die hij daarvan heeft overtuigd, ging zich voor het einde van de wereld voorbereiden, samen met zijn volgingen.
Zo, wat en overtuigingskracht.
De man heeft met alle jonge meiden sex gehad, omdat God hem zo zou opgedragen hebben gehad, volgens zijn eigen zeggen. De meiden waren zeer dankbaar, dat ze god bloot hebben mogen aanschouwen.
Hij had ook met de vrouw van zijn zoon sex gehad, ook in opdracht van God. Zijn zoon leed eigenlijk onder, maar hij aanvaarde de wil van God.
Een ander man leed ook, dat Michael zijn vrouw eigen had gemaakt, maar hij aanvaardde God's wil.

De mensen hadden toch een aparte uitstraling, zo een devotie geeft men ook een soort van geluk.
Het heeft inderdaad wat om volledig vertrouwen in een ander te hebben, en alle beslissingen uit je handen te geven. Een combi van geloof hebben en krankzinnigheid.
Interessant om te zien.
Ego van de man is god geworden.
 
Oud 18 April 2018, 09:26   #1545
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
En wanneer Nowee alles helder en simpel uitlegt en je gemoed weet te vervoeren dan ben je vast en zeker ook verkocht. Nogmaals het gaat niet om hetgeen waardoor ego zich gestreeld weet en bereid tot luisteren. Beter is het om de weerstand te onderzoeken over de boodschap van iemand die je ego niet streelt of je zelfs tegen je haren instrijkt.
Zo is dat Laurens.
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2018, 09:27   #1546
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
We komen langzamerhand tot de kern van 'het is de wil van God', het wordt de wil van God wanneer jij (met je ego) er niet tussen zit.
Het wordt voor jou tijd om je wijsheid zelf een keer te gebruiken.
De wil van Laurens is er nog steeds, fir en krachtig, denkend dat hij God is!
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2018, 09:31   #1547
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het wordt voor jou tijd om je wijsheid zelf een keer te gebruiken.
De wil van Laurens is er nog steeds, fir en krachtig, denkend dat hij God is!
Het is de weerstand waartegen ego zich verzet, het wil niet aan zichzelf verliezen.
 
Oud 18 April 2018, 09:34   #1548
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
En wanneer Nowee alles helder en simpel uitlegt en je gemoed weet te vervoeren .
Ik zie er naar uit.
Voorlopig is hij gebiologeerd door klodders spuug, en dubbele kinnen van dikke vrouwen en mannen.
Het zou zij fetish zijn..

Als hij mantra vrij is, ben ik, en Nowee zelf, al lang dood..
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2018, 09:36   #1549
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is de weerstand waartegen ego zich verzet, het wil zichzelf niet verliezen.
Ja Laurens, het valt op dat het jou niet lukt.
Je ego draagt te graag de
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2018, 09:39   #1550
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht



Ego van de man is god geworden.
Precies Laurens/ Noway

(...)
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.