Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 April 2018, 09:39   #1551
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja Laurens, het valt op dat het jou niet lukt.
Je ego draagt te graag de
Knap dat je dat met je matige perceptie ziet, maar het gaat niet om hoe het bij mij is, zelfonderzoek weet je?
 
Oud 18 April 2018, 09:41   #1552
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Mooi dat je dat ziet, maar het gaat niet om hoe het bij mij is, zelfonderzoek weet je?
Ik spiegel je god-geworde-ego Renoir.
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2018, 09:42   #1553
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Precies Laurens/ Noway

(...)
Nu je dat 'ego is god geworden' theoretisch door de verhalen hier te weten bent gekomen moet je het nog gaan ont'dekken opdat het niet een mening maar 'weten' wordt.
 
Oud 18 April 2018, 09:46   #1554
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik spiegel je god-geworde-ego Renoir.
Ik heb er maar even 'matige perceptie' bijgezet om het duidelijker te maken. Je kunt alleen maar datgene spiegelen wat je zelf aan kenmerken bezit.
Kortom je herkent jezelf in mij, maar wat je ziet ben ik niet.
 
Oud 18 April 2018, 09:52   #1555
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nu je dat 'ego is god geworden' theoretisch door de verhalen hier te weten bent gekomen moet je het nog gaan ont'dekken opdat het niet een mening maar 'weten' wordt.
Ja Renoir, het is een forum vol ego, iedereen doet bij de ander zijn ego van alles proberen te
herstellen/ corrigeren, behalve bij zichzelf.
Jij bent en blijft de koning daarin.
Niet leuk voor je dat je forum leeg gelopen is, maar wel fantastisch dat jij alleen maar gelijken aantreft.
Vroeger of later zul je beseffen dat jouw forum voor jezelf is, maar voorlopig is het voor ons.
Ego gymnastiek doe ik graag met jou nu, maar straks ga ik schilderen, dus kan ik jouw ego niet de hele dag aandacht geven.
Hup, ga nu uit het raam kijken of zo.. Kijk wat je nog mag doorpakken tot dat het leven voorbij is..
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2018, 10:08   #1556
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja Renoir, het is een forum vol ego, iedereen doet bij de ander zijn ego van alles proberen te
herstellen/ corrigeren, behalve bij zichzelf.
Jij bent en blijft de koning daarin.
Niet leuk voor je dat je forum leeg gelopen is, maar wel fantastisch dat jij alleen maar gelijken aantreft.
Vroeger of later zul je beseffen dat jouw forum voor jezelf is, maar voorlopig is het voor ons.
Ego gymnastiek doe ik graag met jou nu, maar straks ga ik schilderen, dus kan ik jouw ego niet de hele dag aandacht geven.
Hup, ga nu uit het raam kijken of zo.. Kijk wat je nog mag doorpakken tot dat het leven voorbij is..
Lieve schat het is niet geheel en al een forum vol ego, egoloosheid is te herkennen wanneer je zelf egoloos bent. Helaas voor jou moet je daarvoor werken en niet zomaar van alles wat je bevalt bij elkaar schrapen en dat voor een tijdje als zoete koek aannemen. Zoals je zelf hebt laten weten ben je niet meer dezelfde Mihaela als toen je hier begon je hebt al heel wat ego gerelateerde issues overwonnen maar er zijn hardnekkige die alsmaar blijven terugkomen. Kortom je blijft bezig aan het verbeteren van Mihaela en laat de oorzaak van deze ellende, het ego zelf ongemoeid. Het forum heeft voor praktikanten van het degelijk zelfonderzoek de functie te leren inzien dat er egoloosheid is, het leren herkennen van Waarheid. Dat doe je allemaal zelf en daarom hoef je ook niet bang te zijn onder invloed te geraken van een ego met slechte bedoelingen, of in jouw geval een Laurens. De weerstand die je ervaart is omdat ego niet graag zichzelf onder de loep neemt bang als het is aan zichzelf te verliezen. Vandaar die omtrekkende bewegingen van, vooral Katerie, en jou en jammer dat je niet los komt van elkaar en zelf de confrontatie met je ego durft aan te gaan.

Maar je doet in dit draadje maar wat je goeddunkt hoor, even goed vrienden.
 
Oud 18 April 2018, 10:25   #1557
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
.

Maar je doet in dit draadje maar wat je goeddunkt hoor, even goed vrienden.
Hopelijk heb jij het door hoe graag jij jezelf voor de gek houdt dat ik Mihaela, dankzij jouw forum, hier en daar toch wat geleerd heb/ ingezien heb.
Het is jouw ego dat graag een vinger in de pap wil hebben, terwijl voor een buitenstaander overduidelijk is dat jij een clown bent, die een forum voor zichzelf geopend heeft. Iedereen die een beetje helderder ziet dan jij, knikker jij eruit.
Al waren de meeste niet anders dan jij, maar ze wilde je kroon afpakken, en hun ego boven jouw ego zetten. Dat kan jij uiteraard niet toestaan.

Voor de zekerheid leende jij je kroon aan Nowee, maar hij bezweek ook onder de zuigende kracht van zijn ego.

Je bent een bekwame schrijver, je doorziet bij een ander, maar bij jezelf niet.
Renoir, heb je nog lang te leven? Als je dood gaat, wat gebeurt er met ons forum?

Ik heb van dit forum genoten, en als ik iets geleerd heb hier, is dat het ego graag met gelijkgestemde speelt. Verder niets meer, geen helderheid hier op het forum, alleen ego-gestoei.
"Auww... Waarom is Mihaela niet dankbaar? Ik Renoir duld haar, maar ze volgt mijn gzoz-geworden-ego niet verdorie..."

De mijne is beter dan de jouwe, groter, scherper, helderder.
Niet anders dan wat de mens altijd doet. Ego-stoefferij..
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2018, 10:52   #1558
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hopelijk heb jij het door hoe graag jij jezelf voor de gek houdt dat ik Mihaela, dankzij jouw forum, hier en daar toch wat geleerd heb/ ingezien heb.
Ik gevoel in genen dele de behoefte om met je te stoeien over wat zich als waarheid gevestigd heeft in je perceptie. Maar toch maar één ding vanwege leerzaamheid over hoe deze vooringenomenheid parten bij je speelt. Nergens heb ik gezegd dat het dankzij dit forum was dat je ontwikkelingen hebt doorgemaakt, dus je dicht me iets toe 'mezelf voor de gek houden' dat er helemaal niet is. En zo zijn er diverse voorbeelden te geven hoe je anderen hier zomaar iets toedicht dat er helemaal niet is.

En dat was de issue ook niet, de boodschap was dat je een leven lang bezig kunt blijven met de verschijnselen, zoals de verbetering van jezelf wanneer je de kern van het probleem niet aanpakt. Daar ga je niet op in want er wordt iets bij je getriggerd dat je belangrijker vindt dan Waarheid.
 
Oud 18 April 2018, 11:09   #1559
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik gevoel in genen dele de behoefte om met je te stoeien over wat zich als waarheid gevestigd heeft in je perceptie. Maar toch maar één ding vanwege leerzaamheid over hoe deze vooringenomenheid parten bij je speelt. Nergens heb ik gezegd dat het dankzij dit forum was dat je ontwikkelingen hebt doorgemaakt, dus je dicht me iets toe 'mezelf voor de gek houden' dat er helemaal niet is. En zo zijn er diverse voorbeelden te geven hoe je anderen hier zomaar iets toedicht dat er helemaal niet is.

En dat was de issue ook niet, de boodschap was dat je een leven lang bezig kunt blijven met de verschijnselen wanneer je de kern van het probleem niet aanpakt. Daar ga je wijselijk niet op in want dat komt te dichtbij.
Je hebt het niet met zoveel worden gezegd, maar je insinueerde dat, door te zeggen dat ik nu HIER bepaalde dingen ontdekt heb.
Het is niet wat men uitspreekt, maar wat men denkt.
Dat moet jij maar bij jezelf onderzoeken, of jij zo over denkt.
Het fleurt je ego op, door te denken dat Miha mogelijk dankzij jou, uiteindelijk in zou gaan zien.
Ik verwacht niet dat je openlijk toegeeft, je ego is je te veel de , maar als mijn vermoede klopt, dat jij stilletjes nog bij jezelf nu en dan onderzoekt, graag gedaan medeEgo..


Succes met stoeien Renoir, het zou je uiteindelijk lukken om het los te laten.
Jij zie het bij mij, ik zie het bij Dorje, en ondertussen is God dan onze stapjes beweegt.


Zo, de eerste laag is nu al droog, tot de volgende keer.
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2018, 11:30   #1560
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je hebt het niet met zoveel worden gezegd, maar je insinueerde dat, door te zeggen dat ik nu HIER bepaalde dingen ontdekt heb.
Het is niet wat men uitspreekt, maar wat men denkt.
Dat moet jij maar bij jezelf onderzoeken, of jij zo over denkt.
Het fleurt je ego op, door te denken dat Miha mogelijk dankzij jou, uiteindelijk in zou gaan zien.
Ik verwacht niet dat je openlijk toegeeft, je ego is je te veel de , maar als mijn vermoede klopt, dat jij stilletjes nog bij jezelf nu en dan onderzoekt, graag gedaan medeEgo..


Succes met stoeien Renoir, het zou je uiteindelijk lukken om het los te laten.
Jij zie het bij mij, ik zie het bij Dorje, en ondertussen is God dan onze stapjes beweegt.


Zo, de eerste laag is nu al droog, tot de volgende keer.
Zie je nu zelf niet dat je door je vooringenomenheid niet relevante gedachten vormt en onwerkelijke conclussies trekt? Je kunt toch helemaal niet weten wat ik denk. Ik gebruik wel eens dat ik zie om iets inzichtelijk te maken, maar niets daarvan is afkomstig uit de eigen perceptie. Je kunt niet helpen zien wanneer je geen schone perceptie hebt, de kans is te groot dat je tegen de eigen lading zit aan te kijken die je op een nader projecteert. Niets in mij wijst er op dat ik opfleur bij de gedachte dat je door mij bent gaan inzien. Integendeel mijn gedachten tenderen in de richting dat je niets met alles wat ik zeg doet of ooit hebt gedaan dan wel zult doen. Je gaat de weg van de zelfbevestiging en dat is nou eenmaal een andere weg dan gedegen zelfonderzoek. Iets anders vraag ik niet, ik wil je niet omvormen naar mijn evenbeeld, wees vooral wie je bent (al is dat niet datgene wat je denkt).
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.