Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 September 2020, 12:23   #1561
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Valt mee..Er is geen boosheid.. was het beeld dat ik voor me zag..

Wat ik bijzonder vind is dat ik haar juist losgelaten heb, samen met wat bij mij speelde toen ik me betrokken voelde bij haar verhaal. Toen mijn energie helemaak niet meer op haar gericht was, toen pas begon ze mij op te zoeken. Ik begrijp haar patroon, maar ik laat het nu verder bij haar.
Leuk om patronen door te hebben, maar richt je onderzoek nou eens ten principale op je zelf in plaats van steeds maar anderen te willen doorgronden.
 
Oud 9 September 2020, 12:24   #1562
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je bent gekwetst omdat ik dingen op mijn tijd doe en niet op jou tijd. Tja, dat kan gebeuren dat niet alles volgens jou persoonlijke plan gebeurd. WiNk

Een welgemeende bos
Ik was boos omdat jij niet kan delen. Dat bij mezelf onderzocht, herkend, en los gelaten.
Mihaela is offline  
Oud 9 September 2020, 12:27   #1563
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Leuk om patronen door te hebben, maar richt je onderzoek nou eens ten principale op je zelf in plaats van steeds maar anderen te willen doorgronden.
Juist wat Guido je aanreikt.. tja..
Je kan juist van mij wat leren. Ik geef niet veel toe, maar toch doe ik dat weer wel. Soms schoorvoetend, soms voluit.
Verder zie ik bijna niemand ooit verantwoordelijkheid nemen voor zijn ego op dit forum..
Nu duw je de aandacht weer naar mij!âš¡
Mihaela is offline  
Oud 9 September 2020, 12:30   #1564
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Volgens mij ben jij boos omdat ik niet volgens jou plan iets deel. Mijn dunkt dat ik nogal het e.e.a. gedeeld heb de afgelopen dagen om het nog maar niet te hebben over wat er nog gedeeld gaat worden vermoedelijk.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 9 September 2020, 12:33   #1565
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Volgens mij ben jij boos omdat ik niet volgens jou plan iets deel. Mijn dunkt dat ik nogal het e.e.a. gedeeld heb de afgelopen dagen om het nog maar niet te hebben over wat er nog gedeeld gaat worden vermoedelijk.
Het gaat om aandacht delen.
Mihaela is offline  
Oud 9 September 2020, 12:38   #1566
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het gaat om aandacht delen.
Lieve schat onder al die woorden die je schrijft zit maar 1 vraag en die vraag is: mama of papa, wil je me alsjeblieft op schoot nemen want ik voel me zo alleen.

Dat is de enige vraag die er bij je is onder al die woorden, al die grootdoenerij.

Nu weet je Mihaela je zit allang bij mij op schoot, je hebt het alleen niet in de gaten. Ondertussen wachten we tot je ophoud met jammeren en in de gaten krijgt dat je al daar bent waar je graag wilt zijn en dat je al dat krijgt wat je nodig hebt...

KiSs
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 9 September 2020, 12:40   #1567
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Leuk om patronen door te hebben, maar richt je onderzoek nou eens ten principale op je zelf in plaats van steeds maar anderen te willen doorgronden.
Handig want dan is het niet nodig om in je eigen pijn te gaan zitten, lekkere afleiding zoals er velen zijn. Misschien is dit ook wel een soort pijnstiller.
Fer is offline  
Oud 9 September 2020, 12:43   #1568
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Ik ben weg, werken...
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 9 September 2020, 16:36   #1569
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@Mihaela: ...Jij bent als Jake die door het levende bos wandelt zonder te zien waar ie doorheen wandelt. En daarom maakt hij van alles kapot dat niet kapot had hoeven gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@Miha: Als een olifant door de porseleinkast banjeren is de ene keer precies wat je moet doen en de andere keer iets wat je moet laten. En ik hoop echt van harte dat je dat verschil nog eens gaat voelen cq ervaren, daar zou je m.i. een stuk van opknappen.

Ik lees deze post nu pas van je en schreef eerder in dit bericht aan Miha over haar vermeende helderziendheid in het topic 'elkaar verstaan' het volgende...
Citaat:
@Miha: En dan weer niet!
En dan weer wel.
Geestige overeenkomst met wat jij haar schrijft. Er kan inderdaan nog wat opgeknapt worden aan Miha's zien.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 9 September 2020, 17:01   #1570
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Waarom toch dit weer denk ik bij mezelf, het gaat over jou Vagebond waarom je bezig houden met de leefwereld van W. laat het toch gaan. Maar nee, het komt hier dan op het forum toch weer naar boven en dus is het kennelijk iets dat wel belangrijk is op de één of andere manier.
Ik herken het, zolang het zich aandient is er nog geen scheiding der "gelijk geaarde" energieën, alvast langs jouw kant niet, en daar gaat het om. Waar W. met zijn energie zit is zijn zaak, niet de jouwe.

Uiteindelijk is het zo dat mensen komen en gaan en de dingen doen die ze naar hun idee moeten doen, maar zij niet degenen zijn met wie je je bezig moet bezig houden.
Dit zijn gedachten die de mens vrijheid zullen geven, maar zolang we onszelf de toegang tot het paradijs ontzeggen, zijn dit gedachten die zo weer voorbije waaien.

Dus Vaagje, blijf je maar bezig houden met de leefwereld van W. tot zolang dat stopt.
Het is een vorm van bezetenheid, je bent bezeten door W. maar het is wat is Nu en kennis kunnen wij nu eenmaal niet verwerven zonder de splitsing in subject en object.
Het oog kan bijvoorbeeld wel zien, maar kan daarom beslist nog niet zichzelf zien - daarvoor heeft het de omweg nodig van de projectie op een reflecterend vlak. Alleen op die manier kan het zichzelf kennen.
Wij mensen bevinden ons in dezelfde situatie. De man kan het vrouwelijk deel van zijn psyche (C. G. Jung noemt dat anima) slechts via de projectie op een concrete vrouw zich bewust maken - hetzelfde geldt omgekeerd voor de vrouw.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.