Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 April 2018, 00:37   #1581
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

"Oorspronkelijk geplaatst door katerie

@Iona: Er is geen 'ander', geen 'jij' of 'ik', er is geen zoeker, geen verlichting en geen leraar. Er bestaat geen 'beter' of 'slechter', er is geen pad en er valt niets te bereiken. Alles wat verschijnt is bron.
Alles wat zich schijnbaar manifesteert - de wereld, jouw levensverhaal, de droom van afgescheidenheid, de zoektocht naar huis - is het ene verschijnend als twee, niets verschijnend als alles, en het absolute verschijnend als het specifieke."
Helder uitgelegd.
Door het gestoei vergat ik waarover het gaat.
Het gaat nergens over, maar goed om de dag hiermee te sluiten.
Goed omschreven..
Mihaela is offline  
Oud 22 April 2018, 10:16   #1582
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Omgaan met krietiek en complimenten

Hoi Katerie,

Kan jij me ergens helpen?

Stel, ik zou een forum hebben, en mijn wens zou zijn om dat te bespreken, wat ik dagelijks ondervind, in mijn quest naar ontdoen van wat me in de weg staat om voluit het goddelijke, mijn kern dus, te beleven, en daar vanuit voluit te leven.
Waar ik nu de laatste tijd mee bezig ben is hoe ik reageer op krietiek en complimenten. Dit onderwerp is voor mij al jaren een super belangrijke onderwerp, en dat zou uit je filmpjes ook uitkomen waarom...
Nog een thema waar ik mee bezig ben, is hoe ga ik met mensen om.
Stel, ik heb een strijdig contact met iemand, hoe stap ik daar uit, en kan ik me vervolgens voor een gezonde wisselwerking met de ander openen?
Een gezonde wisselwerking kan ook een neutrale houding hebben, want sommigen mensen zijn simpelweg mijn type mens niet, en ook al zou ik volkomen verlicht zijn, een voorkeur hebben mag ik van mezelf hebben.
Ik zie bij Mooji hoe zijn gezicht warmer wordt bij de ene dan bij de andere, dus ook een die verder in het proces is, blijft een mens..
Waar heb ik jouw hulp in nodig?
Eerst, kan jij voor mij de film neer zetten, over krietiek, en het was nog een ander filmpje in dezelfde strekking.
Ik vind ze treffend,en een leuk begin voor mijn forum, binnen een forum, op dit draadje.

Ik ben niet zo goed met linken toevoegen, op een of andere manier gaat het fout bij mij.

Tweede: Kan jij mij steunen in dit gesprek?
Hoe?
Geen idee..
Simpelweg. Ik heb geen vrienden gemaakt hier op het forum, dus nodig ik jou alvast als gast.
Mihaela is offline  
Oud 22 April 2018, 10:50   #1583
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Choose again

'The Beloved sometimes wants To do us a great favor: Hold us upside down And shake all the nonsense out.' ~ Hafiz

Now, what does that look like? Well, sometimes it looks like being in front of a loving teacher, skilled in processing my crap. At other times, however, it may look like the wheels are coming off, my ship has hit an iceberg and I am up shit creek without a paddle. The challenge is to Know, beyond a doubt, that all experiences have only one purpose to 'shake all the nonsense out'.

Love,

Diederik Wolsak
Mihaela is offline  
Oud 22 April 2018, 10:52   #1584
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik ben zoals God mij geschapen heeft.
Mihaela is offline  
Oud 22 April 2018, 10:54   #1585
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Zo, alvast een paar punten die voor een mens, Miha in dit geval, als aandachtspunten fungeren.
Wat knelt, en wat weet..
Mihaela is offline  
Oud 22 April 2018, 11:04   #1586
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Het Onpersoonlijke leven'.

Wees stil! - en weet: IK BEN God.
Mihaela is offline  
Oud 22 April 2018, 15:03   #1587
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Katerie,

Kan jij me ergens helpen?
Tuurlijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Waar heb ik jouw hulp in nodig?
Eerst, kan jij voor mij de film neer zetten, over krietiek, en het was nog een ander filmpje in dezelfde strekking.
Ik vind ze treffend,en een leuk begin voor mijn forum, binnen een forum, op dit draadje.
Hier zijn ze, uit Alain de Botton's School of life:

- Criticism when you've had a bad childhood (YouTube link)

- The True and the False Self (YouTube link)

Hier staat een overzicht van alle filmpjes: https://www.youtube.com/user/schooloflifechannel/videos
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ben niet zo goed met linken toevoegen, op een of andere manier gaat het fout bij mij.
De truuk is deze tekens je computer in een tekstbestand bewaard te hebben:



Die tekens kopieer je dan uit het tekstbestand en plakt ze in een bericht op dit forum.
De eerste drie puntjes vervang je door het gewenste internet adres, bijvoorbeeld dat van de school of life channel videos wat dan steeds begint met 'https://www.'
De tweede drie puntje vervang je door de beschrijving van de video en tussen haakjes typ je er bv. '(YouTube link)' achter.
Het resultaat is dan zo > The School of Life (YouTube link).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Tweede: Kan jij mij steunen in dit gesprek?
Hoe?
Geen idee..
Simpelweg. Ik heb geen vrienden gemaakt hier op het forum, dus nodig ik jou alvast als gast.
Ha, maar ik ben al een tijdje jouw forum vriendje hé.
Dat is waarschijnlijk geen toeval, we hebben namelijk dezelfde set van overtuigingen dewelke allen varianten zijn op 'ik mag er niet zijn, ik ben niet goed genoeg' en dit is zoals we weten het gevolg van 'a bad childhood'.
Daarom heb ik ook geen vrienden gemaakt op dit forum en ook niet in het echte leven, met uitzondering van mijn ziener dan, dewelke in hetzelfde bad childhood karma verhaal zat.
Ik zal nooit vergeten wat hij me acht jaar geleden vertelde.
Zie...

Citaat:
Ziener: Ik ga een vies woord zeggen, en ik ken dat van mijn eigen ook: dat is een kleine vorm van bezetenheid, ook van waanzin. Ik herken dat in mijn eigen ook. Dan denk ik: dat kan niet, dat kan toch niet! Jawel, het is geweest.

Katerie: van waaruit ontstaat die waanzin? ja, ik weet het antwoord zelf: het zoeken naar veiligheid.

Ziener: Voilà jong, en die is ontstaan vanuit uw geboorte. Die heeft zich opgestapeld tot een vorm van waanzin. In onwetendheid heb je niet geweten dat je daar mede hebt aan gebouwd.

Katerie: Dat zijn angstbeelden die gij en ik hebben opgepakt in onze geboortetoestanden.

Ziener: ja, en daar zijn wij iets mee gaan doen. Met het idee er iets goed van te maken. Maar 't is verkeerd gelopen, omdat we niet beter wisten, zijn we nog meer pijn gaan opzoeken, omdat we pijn alleen erkenden, als een deel van ons leven, en dat heeft ons tot bezetenheid en waanzin gebracht. Je mag al blij zijn dat je niet waanzinnig bent geworden! Het heeft ons alleen gebracht tot de waangedachte, tot de waanzin.
Is dit het einde van het verhaal nu?
Nee, want Byron Katie en Diederik Wolsak reiken oplossingen aan.
Er is dus een uitweg uit de waangedachte, uit de gevangenis van het denken.
Dat is een kwestie van tijd...
Zoals mijn ziener nog afrondde:
Citaat:
Jezelf lief hebben, dat is jouw opdracht, dan ga je wel door verschillende bladzijden van heel zwaar beproevingen. Maar dat is niet erg. Blz, na blz. zul je zien dat je boek dunner en dunner wordt.
'Beproevingen'..., een mensenleven lijkt wel uit niets anders te bestaan.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 22 April 2018, 15:09   #1588
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ben zoals God mij geschapen heeft.
Zo is dat.
Ook Adolft Hitler, Stalin, Mao en andere dictators als onze forum baas zijn geschapen naar het evenbeeld van God. Zij zijn allemaal de zoon van God en voeren als voorgeprogrameerde drie dimensionale marionetten wil-loos zijn opdrachten feilloos uit, want er is alleen maar Zijn wil.
Zij zijn de gesel God's die de mens komt beproeven.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 22 April 2018, 16:18   #1589
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
.

Ha, maar ik ben al een tijdje jouw forum vriendje hé..
Dat is vanzelfsprekend, hoefde ik niet eens meer te noemen.

Ik zie veel overeenkomsten.
Aan de ene kant zoals je noemt veel spanningen vanuit de jeugd, maar weet je, volgens mij komt ieder mens zichzelf vroeger of later tegen, wegens de menselijke angst voor de dood.
Wat ik als een werkelijke overeenkomt ervaart, is dat jij ook bij jezelf durft toe te geven als iets bij jou ligt. Het gaat eigenlijk altijd alleen maar over jou, voor jou.
Het gaat eigenlijk altijd alleen maar over mij, voor mij.

Eerst is het het ego, dat centraal staat, en vanuit het besef dat ik, zoals ieder ander (ja, zelfs marie) God ben, gaat altijd dus alleen over mij. Mij= God.
Ik, zoals ieder ander, ben God.
Binnen en buiten is God..
Mihaela is offline  
Oud 22 April 2018, 16:22   #1590
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
:

'Beproevingen'..., een mensenleven lijkt wel uit niets anders te bestaan.
Juist.
Voor mij is krietiek/ complimenten krijgen nu aan de beurt.
Ik kan achterover leunen, wetende dat ik God ben, en ook wetende dat alles wat ik als trigger beleef denkbeeldigheid is, een verzonnen verhaal, maar beproevingen blijven komen.
Dus ga ik op uit...
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.