Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 June 2013, 14:57   #151
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
voelde je je afgewezen door mijn houding Ulla?
Nee dat was het ook niet. De moeite die ik heb zit hem ergens anders in.
Dingen zien die er niet zijn, ik heb die neiging soms ook terwijl ik eigenlijk meer van het no nonsense gebeuren ben. Ik vergiste mij gewoon op grond van eerdere uitspraken.
Ulla is offline  
Oud 22 June 2013, 16:18   #152
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Helder verhaal Ulla. Ik kan me uit de tijd van het Remonforum nog wel herinneren dat dat mij ook kon storen. Inderdaad dan voelde ik me niet serieus genomen, niet gehoord. Gelukkig heb ik daar helemaal geen last meer van. Dat ikje is inderdaad niet zo belangrijk als het zichzelf wil doen geloven.
Op fora heb ik dat niet zo. Wel soms nog in dagelijks leven. Door praten erover heb ik gezien dat dit een wederzijds gebeuren is en totaal niets met serieus nemen van doen heeft. Al die dingen waar ik mij druk om maak(te) doen er steeds minder toe. En dat is fijn te doorzien.
Ulla is offline  
Oud 22 June 2013, 16:23   #153
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ggrgrgrgr
Een opgevoerde Zundapp?
Rob is offline  
Oud 22 June 2013, 19:35   #154
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Nee dat was het ook niet. De moeite die ik heb zit hem ergens anders in.
Dingen zien die er niet zijn, ik heb die neiging soms ook terwijl ik eigenlijk meer van het no nonsense gebeuren ben. Ik vergiste mij gewoon op grond van eerdere uitspraken.
Begrijpelijk Ulla, op grond van eerdere uitspraken..
Mihaela is offline  
Oud 23 June 2013, 11:49   #155
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je bent alleen maar bezig met dat wat je onder 'ik' verstaat en dat wat zich daar voordoet aan verschijnselen om daar mee bezig te zijn, zonder bij de fundamentele vraag uit te komen. En daarmee hou je het geloof in de 'ik' in stand. En aan die 'ik' die getriggerd wordt, die haar zegje wil doen, die gehoord wil worden, die zich wil kunnen uitspreken, daar kun je tot in de gloria mee doorgaan. Het heeft alleen niks met zelfonderzoek te maken. Het is zelfverbetering of zelfprofilering.

Als je getriggerd wordt, of geraakt wordt, dan kun je je bezig houden met 'een ander' die dat veroorzaakt. Je kunt je ook nog bezig gaan houden met je 'gevoel' of je 'ervaring' om alle spanning die er is ontstaan weer te neutraliseren, maar het gaat er om om bij de 'ik', oftewel 'het geloof in die ik' uit te komen.
Waarin jij je in vergist, is dat jij mij met de verschijnselen bezig ziet zijn, en vervolgens aanneemt dat dit het enige is waar mijn aandacht naartoe gaat.
Waar mijn aandacht naartoe gaat is : ''Wat ben ik?'' Juist uit oprechte en volkomen bereidheid om het antwoord toe te laten, ontstaat er bij mij meer en meer helderheid omtrent mijn ego. Het ene zie ik niet los van het andere.
Ik ben een persoon (ego) die leeft, en gaandeweg ontstaat er meer en meer oog voor de bezieling, en ontstaat er helderheid om de plaats van mijn ego (ik) in het leven, en de persoon is niet meer degene die de weg verloopt, maar het ebt weg...
Dat wat overblijft is simpelweg zijn..

Alsnog, een ander persoon, zoals jij bv, kan mij niet vertellen hoe mijn weg verloopt.. Je weet voor jezelf amper ''wat je bent'', laat staan dat jij mij helderheid zou kunnen verschaffen..
Zelfs als je de helderheid in pacht had, wat niet het geval is, zou je dat nog steeds niet kunnen, want ik alleen kan het zien..
Mihaela is offline  
Oud 23 June 2013, 12:29   #156
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Waarin jij je in vergist, is dat jij mij met de verschijnselen bezig ziet zijn, en vervolgens aanneemt dat dit het enige is waar mijn aandacht naartoe gaat.
Waar mijn aandacht naartoe gaat is : ''Wat ben ik?'' Juist uit oprechte en volkomen bereidheid om het antwoord toe te laten, ontstaat er bij mij meer en meer helderheid omtrent mijn ego. Het ene zie ik niet los van het andere.
Ik ben een persoon (ego) die leeft, en gaandeweg ontstaat er meer en meer oog voor de bezieling, en ontstaat er helderheid om de plaats van mijn ego (ik) in het leven, en de persoon is niet meer degene die de weg verloopt, maar het ebt weg...
Dat wat overblijft is simpelweg zijn..

Alsnog, een ander persoon, zoals jij bv, kan mij niet vertellen hoe mijn weg verloopt.. Je weet voor jezelf amper ''wat je bent'', laat staan dat jij mij helderheid zou kunnen verschaffen..
Zelfs als je de helderheid in pacht had, wat niet het geval is, zou je dat nog steeds niet kunnen, want ik alleen kan het zien..
De ontdekking van 'dat wat ik ben' is universeel. Het is niet anders voor jou dan voor mij, want daarin bestaat geen ik en jij meer. Menselijkerwijs denken we in paden en individuele wegen die we moeten gaan en die alleen door 'iemand zelf' kan worden afgelegd, maar dat is alleen maar het geval zolang er nog een geloof in een individu, een zelf, over is.
Rob is offline  
Oud 23 June 2013, 12:37   #157
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
De ontdekking van 'dat wat ik ben' is universeel. Het is niet anders voor jou dan voor mij, want daarin bestaat geen ik en jij meer. Menselijkerwijs denken we in paden en individuele wegen die we moeten gaan en die alleen door 'iemand zelf' kan worden afgelegd, maar dat is alleen maar het geval zolang er nog een geloof in een individu, een zelf, over is.
Zolang als jij 'niet weet wat je bent' Rob, en als jij je zo identificeert met je 'dwarsdoorsnede van de keel', kan je een ander dat universele weg niet wijzen. Je kan wat brabbelen, met of zonder stem, en hier en daar iets van jouw ervaring delen, maar de weg van een ander is aan ieder persoon zelf te ontdekken.
Houd jij je bezig met de personen die jouw diensten vragen, mensen die labiel en bang zijn, mensen die een 'redder' zoeken.. maar leer het onderscheid te maken tussen hun, en mensen die jouw getimmer aan hun weg kunnen missen..
Maar aan de tekst onder je Avatar te zien, kan je nog geen onderscheid maken..
Ga verder wie dan ook op weg helpen.. Of beter gezegd, ga verder in de illusie verkeren dat jij een ander de weg kan wijzen..

Tja, ieder gek zijn gebrek..
Mihaela is offline  
Oud 23 June 2013, 12:57   #158
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Waarin jij je in vergist, is dat jij mij met de verschijnselen bezig ziet zijn, en vervolgens aanneemt dat dit het enige is waar mijn aandacht naartoe gaat.
Waar mijn aandacht naartoe gaat is : ''Wat ben ik?'' Juist uit oprechte en volkomen bereidheid om het antwoord toe te laten, ontstaat er bij mij meer en meer helderheid omtrent mijn ego. Het ene zie ik niet los van het andere.
Ik ben een persoon (ego) die leeft, en gaandeweg ontstaat er meer en meer oog voor de bezieling, en ontstaat er helderheid om de plaats van mijn ego (ik) in het leven, en de persoon is niet meer degene die de weg verloopt, maar het ebt weg...
Dat wat overblijft is simpelweg zijn..

Alsnog, een ander persoon, zoals jij bv, kan mij niet vertellen hoe mijn weg verloopt.. Je weet voor jezelf amper ''wat je bent'', laat staan dat jij mij helderheid zou kunnen verschaffen..
Zelfs als je de helderheid in pacht had, wat niet het geval is, zou je dat nog steeds niet kunnen, want ik alleen kan het zien..
Niemand kan jou vertellen hoe jouw weg verloopt. Maar wel dat er in feite geen weg is. Dat is het punt. Helderheid is ook niet iets wat je (in pacht) kunt hebben. Je kunt hooguit helder zijn. En (een) ik, ziet per definitie door zijn eigen gekleurde brilletje.
Nadje is offline  
Oud 23 June 2013, 12:59   #159
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zolang als jij 'niet weet wat je bent' Rob, en als jij je zo identificeert met je 'dwarsdoorsnede van de keel', kan je een ander dat universele weg niet wijzen. Je kan wat brabbelen, met of zonder stem, en hier en daar iets van jouw ervaring delen, maar de weg van een ander is aan ieder persoon zelf te ontdekken.
Houd jij je bezig met de personen die jouw diensten vragen, mensen die labiel en bang zijn, mensen die een 'redder' zoeken.. maar leer het onderscheid te maken tussen hun, en mensen die jouw getimmer aan hun weg kunnen missen..
Maar aan de tekst onder je Avatar te zien, kan je nog geen onderscheid maken..
Ga verder wie dan ook op weg helpen.. Of beter gezegd, ga verder in de illusie verkeren dat jij een ander de weg kan wijzen..

Tja, ieder gek zijn gebrek..
Succes met jouw weg.

Mocht je nog vragen hebben ....
Rob is offline  
Oud 23 June 2013, 13:07   #160
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Succes met jouw weg.

Mocht je nog vragen hebben ....
Je bedoelt aanvallen?


Nee Rob,....jij kan een ander zijn weg niet beoordelen.
Je eigen weg deugt niet eens!!!!!!

Laat die dokter eens een dwars-snede van je leven maken, dan zal je zien wat voor zielig persoon je bent, en die dokter is dat ook trouwens.

Stop Rob, met anderen te veroordelen, kijk eerst maar eens naar jezelf,...

Lul

Hans is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.