Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 March 2013, 15:03   #151
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Mihaela, ik zie dat je je aan het bevrijden bent.

Maar niet heus.

Je blijft maar naar buiten wijzen.

Toch?
Wat je doet blijft een klucht Aart, welke rol je ook maar speelt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:03   #152
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Waarom herken ik dat bij jou dan volledig niet als dat jouw manier is van het zelfonderzoek?

Natuurlijk doe ik alles om er zelf voordeel uit te halen. Dat is mijn ego, dat heb ik herkend en dat gebruik ik ook nu weer om te schrijven. Dit ontkennen is voor mij een gebrek aan inzicht (voor jouw kennelijk nog niet). Ik ben dus zeker als persoo aan het schrijven en kom daar botweg voor uit. Ik zie sommige schrijven en beweren dat ze dat ego niet meer hebben of denken dat niet meer te gebruiken. Keep on dreaming zou ik zeggen. Iedereen schrijft hier voor een persoonlijk voordeel. Of dat nu lachen is om de flauwekul, de herkenning van zichzelf in een ander, de leraar die graag iets over wil brengen etc. etc.

Zelfs het willen dat iemand naar je zou luisteren in wat je hem of haar aanraad is een persoonlijk gewin. Maar kennelijk hou je je liever met anderen bezig dan met jezelf. Het maakt mij niet uit hoor; jij mag zijn wie je bent( of wie je niet denkt te zijn :-)

Te mogen zijn wie je bent daar gaat het niet over, je bent sowieso niet datgene wie je bent of wie je denkt te zijn. Dat zou je eerste en belangrijkste vraag moeten zijn 'wat' ben ik ? En dan ont'dek (lees ontmasker) je juist dat je datgene niet bent wie je denkt te zijn. Ik heb dat onderzoek gedaan ik weet 'wat' ik ben, niet dat ik daardoor tien streepjes op je voor heb, alleen om je te zeggen dat ik 'weet' waar ik het over heb.

En wat dat luisteren aangaat dat doe je toch niet, je bent zoals iedereen helemaal vervult van wat je denkt te zijn en je kunt alleen maar van daaruit verder redeneren. Het niet bestaande deel is de fundering van je verdere aannames geworden.

Je hebt het nietsontziende ZELFonderzoek niet gedaan, dat is evident.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:07   #153
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Waarom zou je dat willen benoemen als je dat bent? Egoloos?
Het doet niet ter zake of iemand je wel of niet gelooft daarin.
Wat heb je nou aan dat geloof.

Maar ik snap sowieso ook al niet waarom er zo een probleem wordt gemaakt van ego hebben wel of niet. Het zou voldoende moeten zijn te zien dat het dat niet is en dat het alleen maar nodig is om jezelf te kunnen handhaven in deze wereld. Toch neig ook ik tot de aanname van Mihaela dat de meeste mensen zichzelf een raad voor ogen draaien als ze gaan roepen dat ze egoloos en gerealiseerd zijn. Kun je mij vertellen waarom je dat hier nodig vind om te benoemen? En kun je nog wel zonder in deze wereld? Als je wilt overleven.

Kijk naar onze dieren wat er met hen in deze wereld gebeurt. Die hebben er geen en die maken geen schijn van kans meer te overleven daar waar de mens opduikt en het op ze heeft gemunt. En zelfs met ego is deze wereld soms niet te overleven.
Het is nu eenmaal de eigenschap dat ego enkel ego zien kan (niet helemaal waar maar toch).

Het is ook de eigenschap van het ego dat het er vanuit gaat dat niet iemand egoloos zijn kan.

Het gaat er niet om of ik nou wel of niet egoloos ben maar om wat dat bij mensen doet.

Ze krijgen een mogelijkheid te kijken wat ze hier opschrijven, te zien wat er bij hun speelt.

Maar het is ook een feit dat maar heel weinigen de bewustheid hebben om vanuit het nog aanwezige ego met al zijn aannames/verdedigingstechnieken te zien wat er bij hun speelt. De eigen egodingetje zijn zo vertrouwd/veilig en vanzelfsprekend dat het niet gezien kan worden als egodingetje.

Zolang mensen vasthouden aan die zogenaamde menselijkheid en emoties als boosheid, vreugde en meer kul dan is Zelfonderzoek ver te zoeken, gezien vanuit hoe het werkelijk zou kunnen zijn.

Ach, wat leuter ik weer.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:08   #154
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard 10 ...... ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb dat onderzoek gedaan ik weet 'wat' ik ben,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb dat onderzoek gedaan ik weet 'wat' ik ben,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb dat onderzoek gedaan ik weet 'wat' ik ben,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb dat onderzoek gedaan ik weet 'wat' ik ben,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb dat onderzoek gedaan ik weet 'wat' ik ben,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb dat onderzoek gedaan ik weet 'wat' ik ben,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb dat onderzoek gedaan ik weet 'wat' ik ben,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb dat onderzoek gedaan ik weet 'wat' ik ben,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb dat onderzoek gedaan ik weet 'wat' ik ben,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb dat onderzoek gedaan ik weet 'wat' ik ben,
...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:13   #155
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat je doet blijft een klucht Aart, welke rol je ook maar speelt.
Precies.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:15   #156
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
IK bood je ook hulp Gargamel, en jij wuifde dat weg. Zolang als er teleurstelling, boosheid, of irritatie in je ontstaat, is de realisatie niet voltooid. Dan is het theoretische besef, maar als je in geraaktheden komt is je ego weer je baas.
Als ik Krishnamurti lees is het volledige helderheid in zijn tekst, en geen enkel eigen gewin daarin. Bij jou is er wel de roep van je ego nog steeds bezig, en je behoefte aan domineren en sturen.
Laat los, en geniet een keer van het prachtige forum dat hier aanwezig is. Zie dat wat jij geleuter noemt, als ploeteren van ego's die zichzelf willen bevrijden.

Je bent blind. Open je ogen! Je bent zo gefocust op dat wat jij voor ogen hebt, dat jij dat wat werkelijk zich voor doet niet meer ziet.
Dat wat jij doet is geen weten wat je bent, maar weten wat je graag wilt.
Ik heb weer genoeg van het geleuter Mihaela. Je bent overtuigd van je bevindingen en ik gevoel geen enkele lust je op andere gedachten te brengen.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:16   #157
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb weer genoeg van het geleuter Mihaela. Je bent overtuigd van je bevindingen en ik gevoel geen enkele lust je op andere gedachten te brengen.
Zeg nog een keer dat je weet wat je bent ..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:17   #158
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Het is nu eenmaal de eigenschap dat ego enkel ego zien kan (niet helemaal waar maar toch).

Het is ook de eigenschap van het ego dat het er vanuit gaat dat niet iemand egoloos zijn kan.

Het gaat er niet om of ik nou wel of niet egoloos ben maar om wat dat bij mensen doet.

Ze krijgen een mogelijkheid te kijken wat ze hier opschrijven, te zien wat er bij hun speelt.

Maar het is ook een feit dat maar heel weinigen de bewustheid hebben om vanuit het nog aanwezige ego met al zijn aannames/verdedigingstechnieken te zien wat er bij hun speelt. De eigen egodingetje zijn zo vertrouwd/veilig en vanzelfsprekend dat het niet gezien kan worden als egodingetje.

Zolang mensen vasthouden aan die zogenaamde menselijkheid en emoties als boosheid, vreugde en meer kul dan is Zelfonderzoek ver te zoeken, gezien vanuit hoe het werkelijk zou kunnen zijn.

Ach, wat leuter ik weer.
Ego bevestiging weer ..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:18   #159
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Precies.
ego
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 15:19   #160
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zeg nog een keer dat je weet wat je bent ..
Je valt alleen over het in het bezit hebben van dat 'weten' omdat ego getriggerd wordt in iets wat het ego niet heeft. De volledige tekst is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik heb dat onderzoek gedaan ik weet 'wat' ik ben, niet dat ik daardoor tien streepjes op je voor heb, alleen om je te zeggen dat ik 'weet' waar ik het over heb.
Ik wil dat memoreren, omdat er getwijfeld wordt dat ik met kennis van zaken spreek, als zou ik het nietsontziende ZELFonderzoek niet gedaan hebben.

Het betekend in feite, dat ik niet aan het luchtfietsen ben.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.