Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 April 2013, 18:25   #151
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Een groot gedeelte of gedeelte ( ik weet het niet precies) van jou beeld bestaat uit aannames over mij. Het is mij helemaal niet onopgemerkt gebleven. En ik heb een goed geheugen en daarom verbaas ik mij nu ook zo. Maar maakt niet uit, meningen kunnen veranderen en wellicht dacht je toen gewoon weer dat ik maar iets na plapperde,(?) zoals zo vaak.
Zoals Renoir zo vaak dacht of zoals jij zo vaak doet? Naplapperen wel te verstaan.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2013, 18:28   #152
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Hier kan ik mij wel in vinden, aangezien we ons om de meest vreemdste dingen druk (kunnen) maken. Maar dan delen we dat debielschap (nieuw woord?) .tenminste en sta je niet alleen in je aanname.

En dat opkrabbelen heb ik zelf ook gezien, in naaste omgeving zelf. Het verschil zit hem meer in het blijven hangen in het verhaal of het verhaal geloven. Ondanks het opkrabbelen. Dieren hebben in die zin minder te verwerken,omdat ze toch sneller "vergeten" en meer in het Nu leven. Maar ook ik kan niet kijken in een kop van een dier, dus ergens ook weer aanname,van wat ik zie.
ja, het gras is hier ook blauw.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2013, 18:30   #153
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

Ik kan helemaal niet uitsluiten dat het correct is wat je schrijft, ik ben niet zo bekend met wat dieren kunnen, ervaren en voelen. Het lijkt me alleen nogal stug dat ze complete draaiboeken hanteren over hun bestaan zoals mensen dat doen.
Als Glans het over verstotene heeft die het niets uitmaakt of het gene wat hem/haar overkomen is, uit instinct of denkvermogen komt, dan heeft zij het over zichzelf.
Het "niet uitmaken" verblind je om je eigen rol hierin helder te krijgen, pijn is er,.....maar alleen door "buiten"
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2013, 18:31   #154
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik spreek gewoon een andere taal.
Iedereen spreekt hier een eigen taal. Taal is eigenlijk maar een gebrekkig instrument om in te communiceren.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2013, 18:31   #155
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
ik heb een heleboel dubbele stikkertjes.
zullen we ruilen?
'randdebiel' heb ik volop in de aanbieding.
Ik ken er eigenlijk maar 1 waar ik die op kan plakken, maar je kunt het natuurlijk ook gewoon zelf doen .
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2013, 18:32   #156
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Waar wil je heen Niets? Ik maak een opmerking naar Renoir, en vervolgens reageer je met "wat koop je ervoor" en begin je over ego. Wie of wat zit je dwars en wat wil je nou eigenlijk zeggen?

Niets maakte pas een opmerking naar Renoir, en toen ik daarop reageerde zei hij dat de opmerking voor Renoir was,....grappig dat hij nu hetzelfde doet,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2013, 18:33   #157
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht

(waarschuwing: ga niet achter me staan als ik aan het kegelen ben. heel soms laat ik per ongeluk de bal los op het hoogste punt achter mij en dan zou je zomaar vervelend getroffen kunnen worden.)
Je zou je zelf ook gewoon om kunnen draaien.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2013, 18:33   #158
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Iedereen spreekt hier een eigen taal. Taal is eigenlijk maar een gebrekkig instrument om in te communiceren.
Lichaamstaal is beter. Maar die moeten we er hier maar bij denken. Hoe vind je mijn schoentjes? Daar lopen de meningen hier namelijk nogal over uiteen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2013, 18:33   #159
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Als Glans het over verstotene heeft die het niets uitmaakt of het gene wat hem/haar overkomen is, uit instinct of denkvermogen komt, dan heeft zij het over zichzelf.
Het "niet uitmaken" verblind je om je eigen rol hierin helder te krijgen, pijn is er,.....maar alleen door "buiten"
Precies andersom. Pijn ontstaat in jou, iedere (geestelijke) pijn. Iemand voldoet niet aan het beeld wat jij op hem/haar geprojecteerd hebt en hoppakee?daar is de pijn al weer.

Als jij in de film zit en de "slechterik" schiet iemand dood, ga je dan het filmdoek de schuld geven of de bedenker van de film?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 23 April 2013, 18:34   #160
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Lichaamstaal is beter. Maar die moeten we er hier maar bij denken. Hoe vind je mijn schoentjes? Daar lopen de meningen hier namelijk nogal over uiteen.
Lichaamstaal is wel helpend, maar ook dan nog zijn er vele misverstanden.
Gewoon omdat ik aan sommige woorden en uidrukkingen een andere betekenis geef.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.