Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 December 2012, 12:54   #151
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik heb de ban voor Jadi en Wasbeertje opgeheven.

Ik zie geen reden om ze nog langer afgescheiden te houden. Ze zijn niet aangemoedigd om hier te schrijven maar kunnen gewoon weer inloggen en deelnemen.(Gargamel)

Dat lijkt me een mooi moment om het forum vaarwel te zeggen. Vaarwel allemaal.
Ja hier wordt toch echt de suggestie gewekt dat hier iemand wenst te vertrekken vanwege het opheffen van een ban. Zeker gezien de schreeuwende ongenuanceerde ontdaan van elke logische denkwijze, wijze van aandacht vragen in het verleden mbt het onderwerp mbt tot in elk geval 1 van de bovenstaande figuren.

Tje heel verwonderlijk idd dat Mihaela dan op het weggetje terecht komt waar ze op gekomen is.

Maar goed het gaat kennelijk om het gebrek aan overleg bladiebla ect. Zeker....het niet iets wat de moeite waard is om wat verder in te duiken, cq het te beleven om het tot een oplossing te laten komen.

Gatver al die emotionele zwartgallig derrie, laten we het gezellig houden en een beetje over de kerstdagen, the most wonderfull time of the year, gaan babbelen. Maria en Ulla zijn al helemaal in de stemming, en hebben nog net de kerstboom niet helemaal opgetuigd.


Tralalalala...

All I want for Christmas....
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 13:16   #152
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Mijn blazoen is bezoedeld en er deugd helemaal niks van mij, hetgeen ik helemaal niet erg vind, maar wat ik wel erg vind is dat je argumenten hebt gevonden om mij mee om de oren te slaan om geen zelfonderzoek meer te doen.
Het is jammer dat je constructieve feedback uitlegt als argumenten om je mee om de oren te slaan. Maar dat is dan maar zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Mijn rol is hier uitgespeeld, en ik denk vaak aan Jadi die mogelijk wél de kracht heeft om tot iemand door te dringen. En ineens zie ik daar de aanpak van Mihaela, gewoon komen met jezelf en gelijktijdig toch spiegelen en zie hoe ook zij weer ondergesneeuwd raakt door de verkeerde hulp die wij elkaar in onze wederzijdese egobescherming verlenen.

Voor mij begint het forum, juist hoopgevend, weer enige zin te krijgen.
Mijn rol is hier eveneens uitgespeeld. Ik zie hier dat het forum inderdaad de teneur van de Jadi's en de Mihaela's gaat krijgen, als het aan jou ligt tenminste. Het is jouw forum en jij wenst het die kant op te dirigeren. Dat is uiteraard je goed recht, maar dan scheiden zich hierbij onze wegen. Ik wens niet die richting uit te bewegen. Dat heeft, zoals gezegd, voor mij niets met zelfkennis te maken. Maar ik wens je oprecht succes met je forum en hoop dat het voor jou de zin krijgt die je voor ogen hebt. En ik wil je hierbij bedanken voor de mogelijkheid van het bieden voor een platform, waar ik datgene dat me bezighield de afgelopen jaren, heb kunnen delen. Het ga je goed. KiSs
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 13:26   #153
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het is jammer dat je constructieve feedback uitlegt als argumenten om je mee om de oren te slaan. Maar dat is dan maar zo.


Mijn rol is hier eveneens uitgespeeld. Ik zie hier dat het forum inderdaad de teneur van de Jadi's en de Mihaela's gaat krijgen, als het aan jou ligt tenminste. Het is jouw forum en jij wenst het die kant op te dirigeren. Dat is uiteraard je goed recht, maar dan scheiden zich hierbij onze wegen. Ik wens niet die richting uit te bewegen. Dat heeft, zoals gezegd, voor mij niets met zelfkennis te maken. Maar ik wens je oprecht succes met je forum en hoop dat het voor jou de zin krijgt die je voor ogen hebt. En ik wil je hierbij bedanken voor de mogelijkheid van het bieden voor een platform, waar ik datgene dat me bezighield de afgelopen jaren, heb kunnen delen. Het ga je goed. KiSs
Is er dan niet genoeg ruimte voor de Mihaela's en Jadi's op het forum? Volgens mij klinkt dat voor mij nog steeds als IK of hun. De echte reden van je vertrek dus.
Weer iemand voor een keuze dwingen met je poging tot vertrek, hoeveel er genoeg ruimte hier is voor een ieder.
Je komt op mij over alsof je schreeuwt: ''Kom op mensen, wij gaan hier weg als iedereen welkom is!''
Je kan alsnog draadjes openen die jou interesseren, en met de mensen met wie je klikt in gesprek verkeren. Maar NEE.. Het is voor jou Of hun of IK.
Komen weer terecht op je onvermogen om te delen, en je behoefte om de sfeer te overheersen en te bepalen. Jouw wil opleggen.

Een kans voor je om je comfort-zone nu te doorbreken Nadje.
Blijf, ga diep ademen en vind je weg in de verandering der seizoenen..

Is het onvermogen van je kant om te leven met dat wat is? hoe doe je dan in dagelijkse leven, en op je werk, en in de straat waarin je leeft? Ontken je het bestaan van mensen die niet op jou lijken ieder dag? Negeer je ze?
Dan doe je je werk heel eenzijdig, of heel gemaakt.. Draag je een masker dan om te kunnen overleven? Zo kom je op me over, want glimlachen naar mensen die je tegenkomt op straat, op je werk, in je leven, en de Mihaela kant in hun ontkennen betekent het voor mij dat jij een stuk in jezelf ontkent.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 13:31   #154
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het is jammer dat je constructieve feedback uitlegt als argumenten om je mee om de oren te slaan. Maar dat is dan maar zo.


Mijn rol is hier eveneens uitgespeeld. Ik zie hier dat het forum inderdaad de teneur van de Jadi's en de Mihaela's gaat krijgen, als het aan jou ligt tenminste. Het is jouw forum en jij wenst het die kant op te dirigeren. Dat is uiteraard je goed recht, maar dan scheiden zich hierbij onze wegen. Ik wens niet die richting uit te bewegen. Dat heeft, zoals gezegd, voor mij niets met zelfkennis te maken. Maar ik wens je oprecht succes met je forum en hoop dat het voor jou de zin krijgt die je voor ogen hebt. En ik wil je hierbij bedanken voor de mogelijkheid van het bieden voor een platform, waar ik datgene dat me bezighield de afgelopen jaren, heb kunnen delen. Het ga je goed. KiSs
We kunnen niet elkaar cadeautjes blijven geven zonder ze uit te pakken Nadje.

Pak het cadeautje uit wat je hebt gekregen en wacht even om de vreugde er van tot je te laten doordringen. Morgen is vroeg genoeg om mij jouw cadeautje te overhandigen. Geniet even van het krijgen van deze.

Wat betreft het tweede deel van je quote, ik zeg verheugd te zijn dat het deze kant opgaat, niet dat ik het daarop heb aangestuurd. Ook is het opheffen van de IPban van Jadi en Wasbeertje niet ingegeven om het deze kant op te laten gaan. Ik zie gewoon geen aanleiding meer onwelvalligen van dit forum uit te sluiten waar ik zelf ook wel een paar kandidaten heb die ik dat lot niet toebedeeld heb. Bovendien hebben we aangescherpte forumregels en valt er altijd nog bij te sturen door de moderatie. Echter zie ik niet dat Jadi en Wasbeertje hier echt zouden WILLEN deelnemen, ze hebben dat nooit uitgesproken.

Het zal duidelijk zijn dat ik je niet ga tegemoet komen. Het forum blijft gericht op het opdoen van zelfkennis en als je rol daarin is uitgespeeld dan is dat niet anders. Ik wens je het allerbeste al doe je er om dat te bewerkstelligen beter aan hier te blijven.

Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 13:35   #155
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Maar goed, dit gejengel om een vertrek, dat niet plaats vindt, en allerlei smoesjes doordrenkt door tranen, is nu voor mij klaar.

Vaarwel Nadje!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 13:36   #156
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik wens je het allerbeste al doe je er om dat te bewerkstelligen beter aan hier te blijven.
Hm, you?r kidding????? Dit heeft toch wel wat weg van de druk die binnen sektes wordt uitgeoefend. Iemand oprecht in vrijheid loslaten en laten gaan is niet zo makkelijk he? Ja, die verhalen ook allemaal.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 13:39   #157
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Hm, you?r kidding????? Dit heeft toch wel wat weg van de druk die binnen sektes wordt uitgeoefend. Iemand oprecht in vrijheid loslaten en laten gaan is niet zo makkelijk he? Ja, die verhalen ook allemaal.
Nee als druk uitoefenen is het niet bedoeld, ik laat iedereen in vrede gaan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 13:53   #158
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik zeg niet dat ik alleswetende ben of jou nou zo goed doorheb. Ik zie slechts, en naar mijn idee niet onverdienstelijk, veel meer dan anderen. Voorwaarde om dat te uitten, vind ik, is dat je zelf brandschoon moet zijn van je perceptie, juist vanwege de bescherming van ego dat bij voorkeur alles terugspiegelt.

(...)

Mijn rol is hier uitgespeeld, en ik denk vaak aan Jadi die mogelijk wél de kracht heeft om tot iemand door te dringen.
Wishful thinking.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 14:01   #159
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Morgen is vroeg genoeg om mij jouw cadeautje te overhandigen.
Ga je nu ook al voor mij bepalen wanneer het mijn tijd is om cadeautjes uit te delen? Jammer voor jou, maar daar ga jij niet over. Waar je dan wel weer over gaat is of, en wanneer, jij het wenst uit te pakken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wat betreft het tweede deel van je quote, ik zeg verheugd te zijn dat het deze kant opgaat, niet dat ik het daarop heb aangestuurd. Ook is het opheffen van de IPban van Jadi en Wasbeertje niet ingegeven om het deze kant op te laten gaan.
Dan zie je (nog) niet, wat ik zie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het zal duidelijk zijn dat ik je niet ga tegemoet komen.
Volgens mij heb ik dat ook nergens gevraagd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het forum blijft gericht op het opdoen van zelfkennis en als je rol daarin is uitgespeeld dan is dat niet anders. Ik wens je het allerbeste al doe je er om dat te bewerkstelligen beter aan hier te blijven.
Wat weet jij ervan wat voor mij het beste is? Het zijn precies dit soort uitspraken, die hier heden ten dage die teneur zijn, die in mijn optiek totaal niet zelfkennisbevorderend, zijn. Je zou me kunnen zeggen dat JIJ het niet wijs vindt, en het waarom met goede argumenten kunnen omkleden. Dan hou je het bij tenminste bij jezelf. Zelfkennis dus. De ander vertellen wat ie beter kan doen of wat beter voor hem/haar zou zijn, houdt de aandacht gericht op de ander en de blik gericht naar buiten.

Daarom zei Maria het precies goed. Ik hou de blik inderdaad liever gericht op het licht, en de aandacht bij mezelf. Het ga je goed.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 14:05   #160
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Maar goed, dit gejengel om een vertrek, dat niet plaats vindt, en allerlei smoesjes doordrenkt door tranen, is nu voor mij klaar.

Vaarwel Nadje!
Zo is dat Klaar ermee. Een wijs woord. Dag Mihaela. KiSs Jij ook bedankt voor alles.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.