Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 June 2013, 17:21   #151
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Is er iets anders?
Jazeker! Ik zie hele volksstammen iemand anders spelen.. Iets waarvan ze denken dat het van ze verwacht wordt.

Stel dat ik mij door Rennie zijn geleuter had laten verleiden om ook te gaan beweren dat ik 'egoloos' zou zijn?dan zou ik mijzelf toch behoorlijk in de maling hebben laten nemen.

Ik heb een ego, net zoals iedereen.
Freerider is offline  
Oud 20 June 2013, 17:22   #152
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Lia, ik zie het probleem van Renoir wel, maar ik ben niet bij machte om hem te helpen. Daar loop ik tegen mijn helperssyndroom aan.

Maar in het kort: zijn vermeende egoloosheid is niets anders dan verdringen van ego. En we weten allemaal dat iets wat je probeert te verdringen zich sterker zal manifesteren. Probeer maar eens de hele avond niet aan Moskou te denken en je er vooral niet het Kremlin bij voor te stellen of Poetin. Of tsaren, of Raspoetin.

Je snapt hem wel, des te meer je iets verdringt, des te heftiger zal het zich manifesteren. Dat is wat we bij Renoir zien gebeuren. Zijn vermeende egoloosheid manifesteert zich in een steeds heftiger wordend ego..
Dan moeten we ook concluderen dat dit enkel iets over onszelf zegt. Over jou in dit geval,toch? Dus moeten we zelf (ook) niet in die valkuil trappen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
JTrek de les er uit, dan heb je die iig te pakken. Laat je ego opkomen en als je iets constateert, stel het dan bij. Laat je Zelf regeren over je ego, veel moeilijker is het niet.
Hier kan ik me helemaal in vinden.
Nadje is offline  
Oud 20 June 2013, 17:26   #153
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dan moeten we ook concluderen dat dit enkel iets over onszelf zegt. Over jou in dit geval,toch? Dus moeten we zelf (ook) niet in die valkuil trappen.


Hier kan ik me helemaal in vinden.
Ik lijk veel op Renoir, Nadje. Dat drammerige heb ik ook. Maar verdorie?het is ook zo mooi om je Zelf te vinden..
Freerider is offline  
Oud 20 June 2013, 17:30   #154
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dan moeten we ook concluderen dat dit enkel iets over onszelf zegt. Over jou in dit geval,toch? Dus moeten we zelf (ook) niet in die valkuil trappen.


Hier kan ik me helemaal in vinden.
Hiermee bedoel ik dat we het meest drammerige, zuigende, jennende enkel bij onszelf kunnen onderzoeken. En dat het onderzoek behoeft, daarvan getuigt onze projectie (naar de buitenwereld, in dit geval vertegenwoordigd door Rennie). Dus daarin heeft ie wel een punt. Vind ik. Ergo, het jengelende kind in mij, stuur ik dan gewoon even naar buiten. Om iemand anders even lekker te gaan vervelen. Want ja, hij drijft de boel wel op de spits. Maar het is juist die gedrevenheid, waar ik meestentijds wel om kan lachen. Als ik er niet meer om kan lachen, dan heb ik werk (zelfonderzoek) te doen. Daar kunnen we niet omheen, toch?
Nadje is offline  
Oud 20 June 2013, 17:34   #155
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik lijk veel op Renoir, Nadje. Dat drammerige heb ik ook. Maar verdorie?het is ook zo mooi om je Zelf te vinden..
En ik ben een ouwe Bep. Helemaal correct. En wat eronder staat klopt eigenlijk ook. Doet niet aan zelfonderzoek. Ik ben gewoon onvervalst mezelf. Ik hoef me zelf niet meer te onderzoeken. Er zijn er geen 2 meer. Behalve in mijn hoofd. Nah ja....wat bep ik weer? Ik doe er het zwijgen toe. En om Rennie te pesten doe ik er voor de hele goegemeente een paar bij. Wat Rennie kan, kan ik ook, maar dan beter. Oh nee, ik was al de bovenstebeste.
Nadje is offline  
Oud 20 June 2013, 17:35   #156
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Nadje
Is er iets anders?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Jazeker! Ik zie hele volksstammen iemand anders spelen.. Iets waarvan ze denken dat het van ze verwacht wordt.

Stel dat ik mij door Rennie zijn geleuter had laten verleiden om ook te gaan beweren dat ik 'egoloos' zou zijn?dan zou ik mijzelf toch behoorlijk in de maling hebben laten nemen.

Ik heb een ego, net zoals iedereen.
Weet je dat ik daar helemaal niet zo zeker van ben? Tenminste waar het mijzelf betreft? Ik durf niet te beweren egoloos te zijn, maar eigenlijk merk ik alleen maar een soort kracht die bij mij binnenkomt om even een bepaalde rol te spelen. Ik kan het niet goed omschrijven.
Lia is offline  
Oud 20 June 2013, 17:43   #157
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
En ik ben een ouwe Bep. Helemaal correct. En wat eronder staat klopt eigenlijk ook. Doet niet aan zelfonderzoek. Ik ben gewoon onvervalst mezelf. Ik hoef me zelf niet meer te onderzoeken. Er zijn er geen 2 meer. Behalve in mijn hoofd. Nah ja....wat bep ik weer? Ik doe er het zwijgen toe. En om Rennie te pesten doe ik er voor de hele goegemeente een paar bij. Wat Rennie kan, kan ik ook, maar dan beter. Oh nee, ik was al de bovenstebeste.
Heb ik al verteld dat ik stiekem een beetje verliefd op je ben, Nadje?

(laat Rob het niet horen)
Freerider is offline  
Oud 20 June 2013, 17:49   #158
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Heb ik al verteld dat ik stiekem een beetje verliefd op je ben, Nadje?

(laat Rob het niet horen)
Om over Virgo maar te zwijgen........het beroerde is, Rob weet dat het wederzijds is...... (dit alleen om Rennie te pesten natuurlijk).
Nadje is offline  
Oud 20 June 2013, 17:50   #159
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje
Is er iets anders?



Weet je dat ik daar helemaal niet zo zeker van ben? Tenminste waar het mijzelf betreft? Ik durf niet te beweren egoloos te zijn, maar eigenlijk merk ik alleen maar een soort kracht die bij mij binnenkomt om even een bepaalde rol te spelen. Ik kan het niet goed omschrijven.
Ik snap wel wat je bedoelt. Maar als je je Zelf hebt ontdekt, wat kan er dan nog fout gaan? Ja, mijn ego vindt soms dit of dat. Vandaag kreeg ik een e-factuur waar een fout in mn voordeel in stond. Mn ego fluistert mij dan direct in dat dat niet zo' n probleem is. Lekker laten lullen, dat ego en gewoon je hart volgen.

Wat ik bedoel is: laat toch binnenkomen die venijnige gedachte! Geef hem een stoel en beschouw hem als je vriend, want je kan van hem leren. Je ego bestrijdt je niet door hem als je vijand te verklaren.
Freerider is offline  
Oud 20 June 2013, 17:51   #160
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik snap wel wat je bedoelt. Maar als je je Zelf hebt ontdekt, wat kan er dan nog fout gaan? Ja, mijn ego vindt soms dit of dat. Vandaag kreeg ik een e-factuur waar een fout in mn voordeel in stond. Mn ego fluistert mij dan direct in dat dat niet zo' n probleem is. Lekker laten lullen, dat ego en gewoon je hart volgen.
En wat zei je hart?
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.