Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 May 2021, 08:35   #151
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Tony Parsons en Karl Renz zijn de grootste schurken!


En die Jan Kersschot laat dan nog een foto van zichzelf met Tony Parsons op zijn website staan. Geen referentie voor Waarheidvinding als je het mij vraagt.
Ok, dan besluiten we het hier op: Jan Kerschot is geen goede referentie. Heult mee met de schurken die ego's met Advaita taal hun ego-gebotvier ondersteunen. En dan zijn we terug bij af: je hebt geen forum, noch een Jan Kerschot nodig om dit gebotvier bij jezelf niet te blijven vergoelijken.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2021, 11:43   #152
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard er is geen jij, er is geen mij...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ok, dan besluiten we het hier op: Jan Kerschot is geen goede referentie. Heult mee met de schurken die ego's met Advaita taal hun ego-gebotvier ondersteunen....
Wacht, ik zie net nog wat meer in het artikel waar ik gisteren uit citeerde in mijn post #149. Zie nog...
Citaat:
This ugly assault on the Citadel of Consciousness is led by the bastard progeny of The Godfather; U.G. Krishnamurti (Remember this is the man who described all spiritual experiences as dogshit and the guru's grace as secondhand vomit!) U.G.'s Blitzkrieg boys are Tony Parsons, Karl Renz and Jed McKenna (is he really Adyashanti's evil twin?)

Bron: The curse of Neo Advaita ...
De door jou geliefde Adyashanti heult ook mee met de schurken die de lelijke aanval op de Citadel van Bewustzijn ondersteunen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
En dan zijn we terug bij af: je hebt geen forum, noch een Jan Kerschot nodig om dit gebotvier bij jezelf niet te blijven vergoelijken.
Dorje, je wijst naar mij, maar er is geen mij, alleen maar Zijn.
Wie is het die zichzelf vergoelijkt? Jij dus, maar jij bent er ook niet.
... er is geen jij, er is geen mij... er is alleen zijn....
__________________
Crazy Wisdom.

Wijziging aangebracht door Darsho op 9 May 2021 om 12:12.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2021, 14:20   #153
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Wacht, ik zie net nog wat meer in het artikel waar ik gisteren uit citeerde in mijn post #149. Zie nog...

De door jou geliefde Adyashanti heult ook mee met de schurken die de lelijke aanval op de Citadel van Bewustzijn ondersteunen.
Zullen we het spelletje afronden Boni?

Als dat zo is (als dat artikel dat je daar citeert werkelijk meer is dan het ventileren van een iemand zijn mening), dan zetten we Adyashanti gewoon toch bij in het lijstje van geen referentie voor dit forum. Wat maakt het uit?

Ik heb respect voor Adyashanti omdat hij nu toevallig zo'n bommetje heeft doen inslaan bij mij, maar als dat ventje opeens ego-gedrag gaat vertonen door een situatie zo te manoevreren dat hij aan de borsten van een vrouw gaat zitten prutsen die hier niet werkelijk helemaal vrij voor gekozen heeft, en dit gaat vegoelijken met Advaita-praat, dan is daar wel de grens van mijn respect. Of als hij types als jou gaat bevestigen in hun ego-gebotvier, dan mag hij gewoon aanschuiven in het rijtje van neo-advaita leraren. Ik hoef daarvoor niet te verwerpen wat hij voor mij betekend heeft.

Waar ik geen respect voor heb, is voor het uitleven van ego-gedrag onder het mom van Advaita, verlichting, het licht gezien hebben, "er niet te zijn", en dergelijke.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Dorje, je wijst naar mij, maar er is geen mij, alleen maar Zijn.
Wie is het die zichzelf vergoelijkt? Jij dus, maar jij bent er ook niet.
... er is geen jij, er is geen mij... er is alleen zijn....
Dat er alleen maar zijn is, is de realisatie die overblijft als ego gedrag niet meer gevoed wordt. Zolang dat ego-gedrag zich blijft botvieren en dit gaat vergoelijken met iets dat van Advaita geleend is, nl. "dat er niets is, alleen maar zijn", blijft deze illusie zichzelf in stand houden. En dat is wat neo-advaita is.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2021, 14:25   #154
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht

Ik heb respect voor Adyashanti omdat hij nu toevallig zo'n bommetje heeft doen inslaan bij mij, maar als dat ventje opeens ego-gedrag gaat vertonen door een situatie zo te manoevreren dat hij aan de borsten van een vrouw gaat zitten prutsen die hier niet werkelijk helemaal vrij voor gekozen heeft, en dit gaat vegoelijken met Advaita-praat, dan is daar wel de grens van mijn respect. Of als hij types als jou gaat bevestigen in hun ego-gebotvier, dan mag hij gewoon aanschuiven in het rijtje van neo-advaita leraren. Ik hoef daarvoor niet te verwerpen wat hij voor mij betekend heeft.
Ga eens met Zwammie Rob praten. Die verkondigt te weten wat hij is en laat ondertussen zijn ego gewoon zijn gang gaan onderwijl slaat hij dat egotheater gade als zijnde bewustzijn.
__________________
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2021, 14:32   #155
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Ga eens met Zwammie Rob praten. Die verkondigt te weten wat hij is en laat ondertussen zijn ego gewoon zijn gang gaan onderwijl slaat hij dat egotheater gade als zijnde bewustzijn.
Hoeft niet. Je kan weten wat je bent en toch nog ego-gedrag vertonen. Het is dan gewoon een kwestie van niet onnozel te gaan doen en niet naar de andere kant te gaan kijken, want dan... dan is dat gewoon neo-advaita. Advaita gebruiken om ego-gedrag te vergoelijken.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2021, 14:41   #156
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Hoeft niet. Je kan weten wat je bent en toch nog ego-gedrag vertonen. Het is dan gewoon een kwestie van niet onnozel te gaan doen en niet naar de andere kant te gaan kijken, want dan... dan is dat gewoon neo-advaita. Advaita gebruiken om ego-gedrag te vergoelijken.

Precies.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2021, 14:56   #157
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Hoeft niet. Je kan weten wat je bent en toch nog ego-gedrag vertonen.
Dat kan voor een ander zo lijken.



Citaat:
Het is dan gewoon een kwestie van niet onnozel te gaan doen en niet naar de andere kant te gaan kijken,
Waarom niet? Dat is gewoon ego gedrag hoor. Dat is toch oke voor Verlichten?


Citaat:
want dan... dan is dat gewoon neo-advaita. Advaita gebruiken om ego-gedrag te vergoelijken.
Gewoon ego gedrag. Dus allemaal oke voor onze Verlichten.
__________________
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2021, 15:03   #158
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Ga eens met Zwammie Rob praten. Die verkondigt te weten wat hij is en laat ondertussen zijn ego gewoon zijn gang gaan onderwijl slaat hij dat egotheater gade als zijnde bewustzijn.
Een soort multitasking.

Dat kan een autist helemaal niet.
__________________
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2021, 15:24   #159
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Dat er alleen maar zijn is, is de realisatie die overblijft als ego gedrag niet meer gevoed wordt. Zolang dat ego-gedrag zich blijft botvieren en dit gaat vergoelijken met iets dat van Advaita geleend is, nl. "dat er niets is, alleen maar zijn", blijft deze illusie zichzelf in stand houden. En dat is wat neo-advaita is.
Bassie moest het weten dat zijn forumliefje aan neo-advaita doet...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
... er is geen jij... er is zijn....
zolang, zolang... als er een forum is, is er typen maar geen ik die toetsen op een toetsenbord indrukt.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 9 May 2021, 17:18   #160
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Dat kan voor een ander zo lijken.
Hoe bedoel je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Waarom niet? Dat is gewoon ego gedrag hoor. Dat is toch oke voor Verlichten?
Hoe bedoel je?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als je wilt lachen, lach dan mee.....!! habbuthabnot Osho 11 5 October 2013 18:00


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.