Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 July 2022, 21:19   #151
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Ik heb geen zin om er op door te gaan, Marie.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 21 July 2022, 21:49   #152
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Ik ga wel voor mijzelf wartaal uitslaan. En het verschil proberen te duiden tussen denken en zijn. Uitgangspunt is dat iedereen 'is'.

De wereld verschijnt vóór jou . Je kent de wereld in dat verschijnen. Wat het denken met je doet is dat in de reflectie van 'de wereld' het denken an sich zichzelf als presentie beleefd.

Zou je nooit de wereld voor je neus hebben gehad, dan zou je denken helemaal niets hebben om over te denken. Je zou jezelf niet middels het denken kunnen hebben leren 'kennen'. Maar ook niet middels het bewustzijn! Er zou in dat (hypothetische) geval nooit ook maar 'iets' zijn geweest waar je je bewust van had kunnen zijn. Ook al zou je kenvermogen en denkvermogen hebben gehad, het zou stiller dan stil blijven daar binnen.

Denk daar maar eens over na. Ieder mogelijk zelfbeeld heb je geheel ontleent aan 'de wereld'. Dat zelfbeeld heb je zelf geschapen in het verleden. Dit zelfbeeld wat 'bedacht' is kan alleen zijn werking verliezen door op een of andere radicale manier te onthechten aan 'alles'. Je kunt namelijk bovenstaande intellectueel wel begrijpen, maar je kunt het niet terug draaien door het te 'ont-denken'.

Je kunt een probleem niet oplossen op de wijze waarop het ontstaan is. Dat zelfbeeld kan alleen 'gedood' worden. Van al het gevoel ontdoen, dood, zodat ieder waarom, waarheen en waarvoor verdwijnt. Het zelfbeeld leeft namelijk in de tijd....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 21 July 2022, 23:09   #153
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik laat Laurens maar wat orakelen. Het is misleiding van de lezer.
Quote 152.. scherp en to the point.
Guido is offline  
Oud 22 July 2022, 11:37   #154
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Laurens.
Beide draadjes vallen onder eigen beheer forum.
Deze van "Misleiding" kan ik wel quoten, het andere draadje niet.. graag enige uitleg hiervan.

Thanks.
Geen idee.
Zoeken we op.
 
Oud 22 July 2022, 12:13   #155
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Quote 152.. scherp en to the point.
Ik beschrijf daar feitelijk de empirische 'ik'. Door deze te begrijpen als een geïnternaliseerd zelfbeeld wat vervolgens van mijn 'ik' is 'losgerukt' door mijzelf heeft dit zelfbeeld een andere betekenis gekregen. Ik ben dat zelfbeeld niet, maar ik hoef het ook niet te ontkennen. Vergelijk het met het maken van een houten beeld: je maakt het en dat is alles. Je legt het mss ergens weg en vergeet dat je het hebt gemaakt.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 22 July 2022, 19:07   #156
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Geen idee.
Zoeken we op.
Blijkbaar (verneem ik via andere bronnen) heb je Guido nu helemaal buiten het forum gesloten. Was dat wel de bedoeling? Zo ja, kan je er misschien wel even gewoon melding van maken? Dan is het meteen helder voor iedereen en hoeft niemand te gissen waarom het van zijn kant opeens zo stil is geworden. We zouden anders nog kunnen denken dat hij opeens het gedegen zelfonderzoek afgerond heeft en daardoor de zin niet meer ziet van hier nog verder te blijven kraaien.
WiNk
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 23 July 2022, 00:47   #157
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Blijkbaar (verneem ik via andere bronnen) heb je Guido nu helemaal buiten het forum gesloten. Was dat wel de bedoeling? Zo ja, kan je er misschien wel even gewoon melding van maken? Dan is het meteen helder voor iedereen en hoeft niemand te gissen waarom het van zijn kant opeens zo stil is geworden. We zouden anders nog kunnen denken dat hij opeens het gedegen zelfonderzoek afgerond heeft en daardoor de zin niet meer ziet van hier nog verder te blijven kraaien.
WiNk
Wat anderen doen gaat je helemaal niks aan, zelfonderzoek doe je in je uppie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verantwoording
Tja ik zal via zijn account toch moeten chekken wat zijn ondervonden probleem is en dat heb ik na lang zoeken gevonden en ook kunnen verhelpen. Een nieuw wachtwoord aanvragen moet hij toch echt zelf doen (met wachtwoord vergeten). Als hem dat teveel moeite is vind ik dat helemaal prima, komt er aan dat geleuter een keer een eind.
Merkwaardig hoe het in de altijd weer aanwezige ondergrondse circuitjes gonst.
 
Oud 23 July 2022, 08:50   #158
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Tja ik zal via zijn account toch moeten chekken wat zijn ondervonden probleem is en dat heb ik na lang zoeken gevonden en ook kunnen verhelpen. Een nieuw wachtwoord aanvragen moet hij toch echt zelf doen (met wachtwoord vergeten). Als hem dat teveel moeite is vind ik dat wel best. Komt er aan dat geleuter een keer een eind.
En hoe gaat hij in godsnaam ooit te weten krijgen dat hij een nieuw wachtwoord moet aanvragen? Hij kan dit hier niet meelezen?

Dat je je weert tegen zijn 'geleuter' was al langer duidelijk. Als je je weert tegen vrije meningsuiting, waarom start je dan gewoon geen blog? Als je een forum open houdt dan moet je tegen wat weerwoord kunnen. De manier waarop je daarmee omgaat versterkt dan waar je voor staat. Het is een mooie test op de authenticiteit er van.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 23 July 2022, 09:18   #159
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
En hoe gaat hij in godsnaam ooit te weten krijgen dat hij een nieuw wachtwoord moet aanvragen? Hij kan dit hier niet meelezen?

Dat je je weert tegen zijn 'geleuter' was al langer duidelijk. Als je je weert tegen vrije meningsuiting, waarom start je dan gewoon geen blog? Als je een forum open houdt dan moet je tegen wat weerwoord kunnen. De manier waarop je daarmee omgaat versterkt dan waar je voor staat. Het is een mooie test op de authenticiteit er van.
Behalve leuteren kunnen jullie hier kennelijk niks.
Als je bij het aanmelden hier je naam in voert en je weet je wachtwoord niet meer en het ingevoerde wordt niet geaccepteerd, staat er klik 'hier'. Dan voer je je mailadres in en er wordt je een nieuw wachtwoord toegezonden.

Als ik je verstoken liet van meningsuiting dan was dit achteraf draadje er niet. Dus ik weer mij niet tegen vrije meningsuiting. Ik geef alleen het dringende advies je hier niet ledig te houden als je toch niks aan gedegen zelfonderzoek doet. Vreemde gast ben je dan dat je hier toch blijft 'hangen'.

De consequentie van je alsdan blijvende aanwezigheid veroorzaakt een hoop lariekoek die ik telkens weer moet tegenspreken in het licht van gedegen zelfonderzoek. Daar heb ik geen hekel aan, maar waar ik wél een hekel heb is dat deze bewezen onzin opnieuw steeds wordt geventileerd en ik deze dan ook opnieuw telkens weer moet (je bent waarheidlievend of je bent het niet) tegenspreken.
 
Oud 23 July 2022, 09:45   #160
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Behalve leuteren kunnen jullie hier kennelijk niks.
Als je bij het aanmelden hier je naam in voert en je weet je wachtwoord niet meer en het ingevoerde wordt niet geaccepteerd, staat er klik 'hier'. Dan voer je je mailadres in en er wordt je een nieuw wachtwoord toegezonden.

Klaar is keesje.

Als ik je verstoken liet van meningsuiting dan was dit achteraf draadje er niet. Dus ik weer mij niet tegen vrije meningsuiting. Ik geef alleen het dringende advies je hier niet ledig te houden als je toch niks aan gedegen zelfonderzoek doet. Vreemde gast ben je dan dat je hier toch blijft 'hangen'.

De consequentie van je blijvende aanwezigheid veroorzaakt een hoop lariekoek die ik telkens moet tegenspreken. Daar heb ik geen hekel aan te doen, maar waar ik wél een hekel heb is dat deze bewezen onzin opnieuw steeds wordt geventileerd en ik deze dan ook opnieuw telkens weer moet tegenspreken. Je bent waarheidlievend of je bent het niet.
Ter informatie: als je opeens niet meer kunt inloggen, en je weet zeker wat je wachtwoord was, dan is de logische conclusie dat je account verwijderd is.

Ter informatie: dat ik hier blijf hangen is omdat ik mij helemaal kan vinden in het potentieel van wat er hier aangediend wordt. Ik ben tegelijkertijd gewoon niet blind voor de tekortkomingen er van. Ik vind het daarenboven uitermate interessant hoe breed er uitdrukking wordt gegeven aan tot welke vastellingen men komt en hoe dit eigenaardig genoeg maar blijft botsen met elkaar. Het spel hierachter en de eindeloosheid ervan blijven mij verbazen. Ik zou het niet willen missen als het spel eindelijk eens uitgespeeld zou raken en authenticiteit eindelijk zegeviert. Tot zo lang blijf ik hier zo af en toe rond hangen en dat zal blijkbaar zijn tot in de eeuwigheid, of tot ik er uit gesmeten wordt of tot het forum ten einde komt.

Ter informatie: je spreekt hier zelden iets werkelijk tegen, je bevestigt daarentegen vaak je onvermogen om buiten je vooropgezet kader te kunnen treden.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.