Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 October 2022, 10:32   #151
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Laurens, wat jij niet door hebt is dat het 'ik' van ieder wezen zijn band is met het geheel... Dus die band doorknippen, is het 'ik' afzonderen van het geheel..., isoleren...
Kletkoek Marie.
Om met jou woorden te spreken heb ik 'die band doorgeknipt' en zou me nu geïsoleerd moeten voelen van het geheel. Niet dus. Wek ik hier de indruk los te staan van het geheel? Ik reageer op jou als zijnde daar een onderdeel van.

Citaat:
En is het niet juist daarom dat jij dat 'ik' wil smoren??? Het zou, volgens jou werken als een scherm tussen het wezen en het geheel; terwijl het voor mij de navelstreng is...
Je fantasie gaat alsmaar op de loop. Er wordt gezocht naar een 'ik' in gedegen zelfonderzoek en die blijkt dan niet te kunnen worden gevonden en dan heet dat gebeuren in jouw ogen 'smoren'? Sorry ik zie hierin allemaal angst totaal losgeslagen uit gedegen zelfonderzoek te komen. Waar totaal geen aanleiding toe is want je doet het zelf en er is niemand die je iets oplegt te geloven.
  Met citaat reageren
Oud 18 October 2022, 10:34   #152
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Herhaaldelijk dezelfde aangegeven redenen die geen stand houden...
Het geziene komt van mij maar het onderzoek naar de waarheid er van ligt in jouw hand.
  Met citaat reageren
Oud 18 October 2022, 10:35   #153
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Simpelweg een voorbeeld om iets helder te maken, Bassie.
Ik zie dat eerder als een voorbeerld van guru-schap...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 October 2022, 10:37   #154
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
.. en verder draag ik wat water naar de zee.
Wie niet???
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 October 2022, 10:38   #155
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Verander de naam van het forum in: Gedegen Zelf Onderzoek.


En Klaar Is Kees.
(KIK)
De naam is op een zeker moment omgezet van zelfkennis in waarheidvinding en het gedegen zelfonderzoek maakt daar deel van uit. In de naam zelf kennis zat al besloten de kennis omtrent het kleine zelf om van daaruit te komen tot het grote Zelf. De vlag dekte de lading onvoldoende.
  Met citaat reageren
Oud 18 October 2022, 10:39   #156
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Aha!

Dat geldt ook voor een goede slager, een goede verpleegkundige, een goede stratenmaker, een goede treinmachinist en een goede afwashulp.



Dit wordt ridicuul ...

Goede nacht! Slaap lekker.
Maar daarom is het niet minder waar...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 October 2022, 10:49   #157
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Neen, ik geloof geen verhaaltjes, ook 'mijn' verhaaltjes niet, daar zijn ze niet voor.
Je liegt dat je barst of je bent een onwetende onbenul, meer smaken hebben we helaas niet. Als je namelijk niet in het bestaan van eenieder hier zou geloven schreef je hier ook niet. Tegen wie zou je het dan hebben?

Citaat:
Ze zijn er, communicatie is er, om los te geraken van de verhaaltjes waar wel nog geloof in is. Dat werkt dan niet door het geloof in het ene verhaaltje in te wisselen voor het geloof in het andere.
Niet dus. Communicatie wordt hier gebruikt om tot inzicht te komen. Bij jou werkt dat tot inzicht komen niet. Je repliceert op basis van starre kennis en mogelijkheid daarover te hypothetiseren.

Citaat:
Er was eens een wijze die zei: een doorn die diep vastzit in je vel kan je best verwijderen door een andere doorn. Eens de doorn die goed vastzit in je vel er uit gepeuterd is, gooi je beide doornen weg.
De ene doorn met de ander verwijderen, een niet toepasbare methode. Dan moet je dus geloof met geloof gaan bestrijden en ego met ego. Zoals je hier kunt zien is dat onmogelijk.
  Met citaat reageren
Oud 18 October 2022, 10:51   #158
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Kletkoek Marie.
Om met jou woorden te spreken heb ik 'die band doorgeknipt' en zou me nu geïsoleerd moeten voelen van het geheel. Niet dus. Wek ik hier de indruk los te staan van het geheel? Ik reageer op jou als zijnde daar een onderdeel van.
Hoe kun je, als je jezelf niet kent en meer nog ontkent, deel zijn van de waarheid achter het geheel???
Maar, zoals het gros van de mensen die niet meer weten wie of wat ze zijn, ben je veroordeeld tot het blijven van een domme kracht in het geheel... en dat heeft dan ook niets maar dan ook niets met waarheidvinding te maken...

Citaat:
Je fantasie gaat alsmaar op de loop. Er wordt gezocht naar een 'ik' in gedegen zelfonderzoek en die blijkt dan niet te kunnen worden gevonden en dan heet dat gebeuren in jouw ogen 'smoren'? Sorry ik zie hierin allemaal angst totaal losgeslagen uit gedegen zelfonderzoek te komen. Waar totaal geen aanleiding toe is want je doet het zelf en er is niemand die je iets oplegt te geloven.
Vreemd he, jij vindt dat 'ik' niet en ik ben er vol van...
Gedegen onderzoek???
Neem dat jij gelijk zou hebben en zelfs indien, na gedegen onderzoek jij dat 'ik' niet zou gevonden hebben dan heb jij nog geen enkele poot om op te staan om te zeggen dat dat 'ik' niet zou bestaan...
Gewoon al het feit dat ik en vele anderen het wel gevonden hebben zegt genoeg...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 October 2022, 10:53   #159
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het geziene komt van mij maar het onderzoek naar de waarheid er van ligt in jouw hand.
Inderdaad en gevonden, nl. 'Ik ben', de grootste waarheid waartoe de huidige mens op dit ogenblik in staat is...
En zoals je zegt ik kan die waarheid niet in jouw plaats vinden...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 October 2022, 10:53   #160
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Hoe kun je, als je jezelf niet kent en meer nog ontkent, deel zijn van de waarheid achter het geheel???
Maar, zoals het gros van de mensen die niet meer weten wie of wat ze zijn, ben je veroordeeld tot het blijven van een domme kracht in het geheel... en dat heeft dan ook niets maar dan ook niets met waarheidvinding te maken...
Dat is en wordt je hier alsmaar uitgelegd, maar je leest het niet want het past niet in je perceptie.

Citaat:
Vreemd he, jij vindt dat 'ik' niet en ik ben er vol van...
Gedegen onderzoek???
Neem dat jij gelijk zou hebben en zelfs indien, na gedegen onderzoek jij dat 'ik' niet zou gevonden hebben dan heb jij nog geen enkele poot om op te staan om te zeggen dat dat 'ik' niet zou bestaan...
Gewoon al het feit dat ik en vele anderen het wel gevonden hebben zegt genoeg...
Er staat telkens dat je dat zelf moet onderzoeken, je leest het niet.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voorstel tot zomerreces. Aart Forum; regels, vragen, idee 19 21 June 2013 14:32
sat-chit-ananda (tot hier gecorrigeerd) Rozenhart Advaita 86 13 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.