Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 January 2021, 00:16   #151
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Nee, zeker niet. In de christelijke hoek zit men vol met overtuigingen en angst voor God. Ik beschouw een atheïstische grondslag als de beste grond om zelfkennis op te doen..
Je noemt jezelf een atheïst dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Maar Jezus heeft dingen gezegd welke inzichtelijk worden met zelfkennis.
Soms zei hij wel is zinnige dingen ja, voor zover hij het was. Wat men weet geeneens of hij wel echt bestaan heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik vind het zonde van de moeite om steeds andermans of mijn eigen teksten door te pluizen.
Ah zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik zie dat jij zoek-vaardigheden hebt, ik zie overal verwijzingen naar van alles en nog wat.
Ja, ik ben een kunstenaar en hou van orde, harmonie en duidelijkheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Maar wat ik gisteren bedoelde (en nu nog) is om niet teksten te zoeken welke bij jou passen, maar om in de wereld te treden van mensen die boven je staan qua zelfkennis.
Staat er op dit forum iemand boven jou qua zelfkennis denk je?
Ik denk aan Laurens, Nowee en later zal mogelijk ook wel Rob zich is mengen in gesprek met je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Als het goed is vordert je zelfkennis met het verstrijken van de tijd en kun je -bijvoorbeeld- het Thomas Evangelie daadwerkelijk gaan begrijpen.
Laurens de forumbaas schreef HIER is aan Nowee dat hij hem een product van de christelijke leer lijkt en Rob heeft ook een Bijbelse achtergrond.
Dus dat zit al wel goed voor jou.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik zie jou gemakzuchtig bevestiging zoeken door guru's te citeren.
Ja, dat doe ik wel is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Doe eens het omgekeerde, zoek geen bevestiging maar de uitdaging.
kabu is offline  
Oud 7 January 2021, 00:23   #152
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Nee, zeker niet. In de christelijke hoek zit men vol met overtuigingen en angst voor God. Ik beschouw een atheïstische grondslag als de beste grond om zelfkennis op te doen. Maar Jezus heeft dingen gezegd welke inzichtelijk worden met zelfkennis. Christenen zien het doorgaans het verborgene niet.
Mensen het verborgene aanwijzen is onverdienstelijk.





Ik vind het zonde van de moeite om steeds andermans of mijn eigen teksten door te pluizen. Ik zie dat jij zoek-vaardigheden hebt, ik zie overal verwijzingen naar van alles en nog wat.

Maar wat ik gisteren bedoelde (en nu nog) is om niet teksten te zoeken welke bij jou passen, maar om in de wereld te treden van mensen die boven je staan qua zelfkennis. Als het goed is vordert je zelfkennis met het verstrijken van de tijd en kun je -bijvoorbeeld- het Thomas Evangelie daadwerkelijk gaan begrijpen.

Ik zie jou gemakzuchtig bevestiging zoeken door guru's te citeren. Doe eens het omgekeerde, zoek geen bevestiging maar de uitdaging.
Welkom Bassie!

Verfrissend om je berichten te lezen!

De kabu's op deze wereld zijn als Trump....
Sam is offline  
Oud 7 January 2021, 05:52   #153
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Wat is erg en wat is niet erg. Veel mensen zijn verdwaald in mentale constructies. Het intellect heeft de overhand genomen, sommige geraken daar nooit meer uit.
Is dat erg? Voor sommigen wel, voor anderen niet.
Over dwaling gesproken: Het is mij duidelijk dat de autistische forumbaas hier dmv dit forum zijn eigen kleine autistische universum heeft geschapen waarin jaar in jaar uit gebuikers hetzelfde kringetje draaien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Dat is ronduit verbijsterend en Vagebond moet heel verward zijn om dat zo te blijven volhouden na 10 jaar op dit forum.
Vagebond draait al meer dan 10 jaar haar eigen autistische rondjes, keer na keer. Maar niet alleen Vagebond, het is een vast groepje dat hier al jarenlang deel wenst uit te maken van dit autistische project. Het is een wonderlijk schouwspel om te zien. Renoir heeft hier zijn eigen kleine universum geschapen wat prima voor hem te hanteren is, met eigen spelregels tot aan gevangenisstraffen toe als je niet meedraait zoals de autistische forumbaas wenst. Het is beidde; droevig om te zien, maar tevens lachwekkend..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Als je jezelf kent begrijp je anderen. Start bij jezelf, doe gedegen zelfonderzoek.
Dat is wel zo. Sterker nog, niet alleen begrijpen. Ik kan ook begrip opbrengen voor deze droevige vertoning. Mensen zijn bereid deel uit te maken van een autistisch project, deels omdat ze het fijn vinden steeds hetzelfde riedeltje te herhalen, deels omdat ze onvoldoende perspectief op wat anders hebben. Een flinke dosis psychedelica met het effect van een atoombom is het enige wat hier de boel eens flink door elkaar zou kunnen schudden. Want dat is wel nodig. De mensen zitten hier al meer dan 10 jaar vrijwillig opgesloten zonder uitzicht op wat anders, je houdt het niet voor mogelijk.

Dezelfde mensen zitten hier reeds jaren op elkaar te vitten als een stelletje ouwe bejaarden en elkaar het leven zuur te maken in het kader van verlichting En als het teveel dreigt te ontsporen dan roepen ze telkens weer de autistische forumbaas er bij die dan weer orde moet herstellen in zijn autistische universum.


Wijziging aangebracht door Peer op 7 January 2021 om 06:14.
Peer is offline  
Oud 7 January 2021, 08:51   #154
Bromsnor
Moderator
 
Bromsnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 September 2011
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Over dwaling gesproken: Het is mij duidelijk dat de autistische forumbaas hier dmv dit forum zijn eigen kleine autistische universum heeft geschapen waarin jaar in jaar uit gebuikers hetzelfde kringetje draaien.

Vagebond draait al meer dan 10 jaar haar eigen autistische rondjes, keer na keer. Maar niet alleen Vagebond, het is een vast groepje dat hier al jarenlang deel wenst uit te maken van dit autistische project. Het is een wonderlijk schouwspel om te zien. Renoir heeft hier zijn eigen kleine universum geschapen wat prima voor hem te hanteren is, met eigen spelregels tot aan gevangenisstraffen toe als je niet meedraait zoals de autistische forumbaas wenst. Het is beidde; droevig om te zien, maar tevens lachwekkend..

Dat is wel zo. Sterker nog, niet alleen begrijpen. Ik kan ook begrip opbrengen voor deze droevige vertoning. Mensen zijn bereid deel uit te maken van een autistisch project, deels omdat ze het fijn vinden steeds hetzelfde riedeltje te herhalen, deels omdat ze onvoldoende perspectief op wat anders hebben. Een flinke dosis psychedelica met het effect van een atoombom is het enige wat hier de boel eens flink door elkaar zou kunnen schudden. Want dat is wel nodig. De mensen zitten hier al meer dan 10 jaar vrijwillig opgesloten zonder uitzicht op wat anders, je houdt het niet voor mogelijk.

Dezelfde mensen zitten hier reeds jaren op elkaar te vitten als een stelletje ouwe bejaarden en elkaar het leven zuur te maken in het kader van verlichting En als het teveel dreigt te ontsporen dan roepen ze telkens weer de autistische forumbaas er bij die dan weer orde moet herstellen in zijn autistische universum.

Als ik dit bericht van u lees , dat u vanmorgen in de vroegte heeft geplaatst , dan vraag ik me af wat u bezield. U gebruikt bij herhaling de term van een nare aandoening ( autisme ) voor individuen en voor het forum en dat doet u op een bijzonder minachtende manier. Ik wil u vragen om zulke teksten voortaan achterwege te laten. Ieders aanwezigheid hier , inclusief die van u , is vrijwillig en als het u niet aanstaat hier dan verzoek ik u te vertrekken in plaats van u zo negatief uit te laten over uw medeleden en de omgeving.

Dank u,
Bromsnor

Wijziging aangebracht door Bromsnor op 7 January 2021 om 09:44.
Bromsnor is offline  
Oud 7 January 2021, 09:26   #155
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Over dwaling gesproken: Het is mij duidelijk dat de autistische forumbaas hier dmv dit forum zijn eigen kleine autistische universum heeft geschapen waarin jaar in jaar uit gebruikers hetzelfde kringetje draaien.
Peer je leek me nieuw hier en toch meen je je oordeel uit te kunnen spreken dat mensen hier al jarenlang in hetzelfde kleine kringetje ronddraaien bij een forumbaas die met zijn forum zijn eigen autistisch universum in stand houdt. Ik vind het leuk gevonden maar de vraagt dringt zich aan deze autist op hoe lang jij hier dan al deel neemt dat je zo'n uitspraak meent te kunnen doen. Heb je hier al eerder deelgenomen?

Citaat:
Een flinke dosis psychedelica met het effect van een atoombom is het enige wat hier de boel eens flink door elkaar zou kunnen schudden. Want dat is wel nodig. De mensen zitten hier al meer dan 10 jaar vrijwillig opgesloten zonder uitzicht op wat anders, je houdt het niet voor mogelijk.
Revolutionair is je idee wel en kabu is al hard op weg om iedereen aan de kambo te krijgen maar dit is helaas voor jou geen forum dat psychedelica promoot. We hebben hier het revolutionaire gedegen zelfonderzoek, waar de laatste hier nog aanwezige forumgangers liever nog niet aan willen omdat ze hun handen vol hebben aan het in toom houden van hun explosieve egoos. We weten niet hoe het al die andere forumleden vergaat waarvan we nooit meer vernemen.

Citaat:
Dezelfde mensen zitten hier reeds jaren op elkaar te vitten als een stelletje ouwe bejaarden en elkaar het leven zuur te maken in het kader van verlichting En als het teveel dreigt te ontsporen dan roepen ze telkens weer de autistische forumbaas er bij die dan weer orde moet herstellen in zijn autistische universum.
Niet in het kader van verlichting maar in het kader van het botvieren van hun ego. Het kan zeer leerzaam zijn voor degenen die als ego beter beslagen ten ijs willen komen. Het is niet de doelgroep waarvoor dit forum in het leven is geroepen, overigens zijn psychedelica gebruikers dat ook niet.
 
Oud 7 January 2021, 10:01   #156
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
. Het is een wonderlijk schouwspel om te zien.
Je hebt het goed uitgedrukt Peer.
Het is een micro- wereldje hier, en dat omdat wij de wereld zijn. Je kan je je voornemen om het anders te doen als zoeker, ik dus, maar je neemt jezelf overal mee.
Ik herken mijn ego in het door jou omschreven schouwspel.
Het is geen ontsnappen aan..

Je middelen hebben jou ook vast trouwens, zolang je ze aanraadt.

Ik dacht eerst dat jij en Bassie een alterego van Renoir waren, om het forum weer wakker te schudden. Als dat zo is, goed gedaan!
Als jij Peer bent, fijne reis!
Mihaela is offline  
Oud 7 January 2021, 10:28   #157
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht

Staat er op dit forum iemand boven jou qua zelfkennis denk je?
Ik denk aan Laurens, Nowee en later zal mogelijk ook wel Rob zich is mengen in gesprek met je.

Waarom zou ik de wereld opnieuw verdelen in mensen die superieur of inferieur zijn aan mij? Als je meent dat ik die kant op wil, dan is er iets nog niet begrepen. Het enige wat gedaan kan worden is tot zelfkennis komen. Daarbij is nergens sprake van een wedstrijd of bevestiging dan wel ontkenning van anderen.
Bassie is offline  
Oud 7 January 2021, 10:32   #158
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Welkom Bassie!

Verfrissend om je berichten te lezen!

De kabu's op deze wereld zijn als Trump....
Trump is verdienstelijk in het demonstreren hoe mensen verdwalen in geloofde denkbeelden. Enerzijds uitermate voorspelbaar, anderzijds verontrustend. Ik ben niet optimistisch over de toekomst van de mensheid.
Bassie is offline  
Oud 7 January 2021, 10:51   #159
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Ik dacht eerst dat jij en Bassie een alterego van Renoir waren, om het forum weer wakker te schudden. Als dat zo is, goed gedaan!
Als jij Peer bent, fijne reis!
Vechten we per saldo niet allemaal gewoon met ons zelf?
 
Oud 7 January 2021, 10:53   #160
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Trump is verdienstelijk in het demonstreren hoe mensen verdwalen in geloofde denkbeelden. Enerzijds uitermate voorspelbaar, anderzijds verontrustend. Ik ben niet optimistisch over de toekomst van de mensheid.
Ik ervaar overeenkomsten in meningen.
Zou het ons autistisch trekje (ASS) zijn dat deze verwantschap tot stand brengt.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.